עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים /
ביקשתם לדעת מי אני ? כמדריך בשיטת גרינברג (חפסו חומר באנטרנט על השיטה -אנחנו מנועים מלפרסם אותה) שעוסק משנת 1990 בלמידת הנושא ופיתוח נתיבי טיפול מקבילים ,נוכחתי לדעת שאין לי אפילו את הקמצוץ הקטן ביותר שיאפשר לי להגדיר בצורה מדוייקת לגבי מה הוא הדבר שנקרא ידע ... אולם מתוך חוסר הידיעה צמחה לה שיטת טיפול המאפשרת לי לנסות ולקדם ילדים/נוער/בוגרים במטרה להגשמה עצמית תוך שימוש במגע והכוונה ורבלית. אם כך תשאלו , מה כן יש לך ? לפני שנפקיר את ילדינו בידך? את חיינו ? את כל עולמנו ? נראה לי כי אוכל לענות על השאלה במספר מילים... הגוף שלנו כמו כל יצור חי אחר נועד להיות חופשי ורבגוני בתנועותיו , לעיתים נראה כי ילדים בעלי צרכים מיוחדים או בעיות התנהגותיות למיניהן נתקלים בקשיים לא מבוטלים בהשגת החופש שבתנועה , בתקשורת , וכמובן בהתחברות למה שאנו הקהילה קוראים חיים נורמלים. את המאמץ לקשר בין המצוי אצל ילדינו הנזקקים ,לבין המצופה מילד בגילו ,אני מנסה להשיג על ידי חיזוק אותם נתונים הנגישים עבורי , ועבור הילד בעיקר ! כולנו היינו רוצים שמצבים מסוימים בחיינו ישתנו , הלחץ והמתח אינם נחווים רק ברמה הרגשית, אלה מתבטאים פיזית בגוף עצמו , אנחנו זקוקים לשינו ולתקווה בכדי "לגמור את החודש" מבלי משיכת יתר מנטלית ופיזית. האם ניתן לומר כי מצב נתון יכול להיות מטופל מחלקו הפנימי של הילד החוצה ? דבר שיאפשר לנו להניע אותו אל נקודת המוצא שכל כך נחוצה לנו ליצירת הקשר? רבות השאלות ... אולם מאחר ונקודת ההתייחסות שלי נמצאת בהנחה כי בכל ילד עם צרכים מיוחדים או קשיי התנהגות כל שהן מסתתר ילד "רגיל" ,לוקח אני את "חוסר הידיעה" צעד אחד קדימה ומתנפל על המטרה ! בעזרת שיטת האבחון שפותחה על ידי מר אבי גרינברג (קריאה בכף הרגל ) אני מצליח להגיע לנקודות בחייו של הילד שאינן נגישות לנו בעקבות מבדקים רגילים , התהליך "מתלבש " על האבחון ומאפשר לנו להתאים את שיטת הטיפול לצרכים של הילד , ילדי PDD, היפר אקטיבים ,ובעיות קשב, הינם "לקוחות" מצויינים לדרך העבודה שהותאמה על ידי לצרכים המיוחדים שלהם. בדבר פרטים נוספים: גדעון סגל ההדרים 60 שדה ורבורג נייד 0522459111 בזק 097444297 או למייל עבור סגל גדעון –טיפול [email protected]
ביקשתם לדעת מי אני ? כמדריך בשיטת גרינברג (חפסו חומר באנטרנט על השיטה -אנחנו מנועים מלפרסם אותה) שעוסק משנת 1990 בלמידת הנושא ופיתוח נתיבי טיפול מקבילים ,נוכחתי לדעת שאין לי אפילו את הקמצוץ הקטן ביותר שיאפשר לי להגדיר בצורה מדוייקת לגבי מה הוא הדבר שנקרא ידע ... אולם מתוך חוסר הידיעה צמחה לה שיטת טיפול המאפשרת לי לנסות ולקדם ילדים/נוער/בוגרים במטרה להגשמה עצמית תוך שימוש במגע והכוונה ורבלית. אם כך תשאלו , מה כן יש לך ? לפני שנפקיר את ילדינו בידך? את חיינו ? את כל עולמנו ? נראה לי כי אוכל לענות על השאלה במספר מילים... הגוף שלנו כמו כל יצור חי אחר נועד להיות חופשי ורבגוני בתנועותיו , לעיתים נראה כי ילדים בעלי צרכים מיוחדים או בעיות התנהגותיות למיניהן נתקלים בקשיים לא מבוטלים בהשגת החופש שבתנועה , בתקשורת , וכמובן בהתחברות למה שאנו הקהילה קוראים חיים נורמלים. את המאמץ לקשר בין המצוי אצל ילדינו הנזקקים ,לבין המצופה מילד בגילו ,אני מנסה להשיג על ידי חיזוק אותם נתונים הנגישים עבורי , ועבור הילד בעיקר ! כולנו היינו רוצים שמצבים מסוימים בחיינו ישתנו , הלחץ והמתח אינם נחווים רק ברמה הרגשית, אלה מתבטאים פיזית בגוף עצמו , אנחנו זקוקים לשינו ולתקווה בכדי "לגמור את החודש" מבלי משיכת יתר מנטלית ופיזית. האם ניתן לומר כי מצב נתון יכול להיות מטופל מחלקו הפנימי של הילד החוצה ? דבר שיאפשר לנו להניע אותו אל נקודת המוצא שכל כך נחוצה לנו ליצירת הקשר? רבות השאלות ... אולם מאחר ונקודת ההתייחסות שלי נמצאת בהנחה כי בכל ילד עם צרכים מיוחדים או קשיי התנהגות כל שהן מסתתר ילד "רגיל" ,לוקח אני את "חוסר הידיעה" צעד אחד קדימה ומתנפל על המטרה ! בעזרת שיטת האבחון שפותחה על ידי מר אבי גרינברג (קריאה בכף הרגל ) אני מצליח להגיע לנקודות בחייו של הילד שאינן נגישות לנו בעקבות מבדקים רגילים , התהליך "מתלבש " על האבחון ומאפשר לנו להתאים את שיטת הטיפול לצרכים של הילד , ילדי PDD, היפר אקטיבים ,ובעיות קשב, הינם "לקוחות" מצויינים לדרך העבודה שהותאמה על ידי לצרכים המיוחדים שלהם. בדבר פרטים נוספים: גדעון סגל ההדרים 60 שדה ורבורג נייד 0522459111 בזק 097444297 או למייל עבור סגל גדעון –טיפול [email protected]