עבור מטופל מבוגר ( מעל 40 ) ומוכר כנכה נפשית

ירון786

New member
עבור מטופל מבוגר ( מעל 40 ) ומוכר כנכה נפשית

שלום רב
הנ"ל נחקר במשטרה ביחס לתקיפה של אחיו שהקניטו
נחקר ללא שידעו אותו שבגלל נכותו ( 100 אחוז אובדן כושר ).
זכאי לעוד מישהו מטעמו שיהיה איתו בחקירה ( לא עורך דין )
הציג בחקירה אישורים על נכותו ורשימת תרופות שהינו נוטל.
וגם לא ברור האם החוקר עבר הכשרה לחקור אדם עם נכות נפשית
אפשר במידה ויוגש כתב אישום לפסול את החקירה במשטרה ?
תודה מראש
 

Arana

Active member
מנהל
לא כל נכה על רקע של מחלת נפש מוכר כחסר ישע מבחינת החוק

האם לאדם הזה מונה אפוטרופוס? האם הוא עצמאי? האם הוא מוכר כחסר ישע ע"י רשויות הרווחה? יש הרבה מאוד אנשים בעלי נכות נפשית כזו או אחרת שמתנהלים בצורה עצמאית ומסוגלים לטפל בעצמם ובענייניהם מול הרשויות.

אין חובה על חוקר משטרה להיות בעל הכשרה מיוחדת לחקירת אנשים בעלי נכות נפשית, בשונה מחקירת אנשים בעלי מוגבלות שכלית, אשר נחקרים ע"י חוקר מיוחד של משרד הרווחה (בדומה לחקירת ילדים מתחת לגיל 14 בעבירות אלימות ומין).
אין גם חובה לתת לאדם נוסף, עורך דין או לא, להיות בחקירה - זה חל רק על קטינים, וגם זה רק אם אין חשש שההורה/האפוטרופוס יפריע בחקירה.
מה שכן חובה הוא, לתת לאדם להתייעץ עם עו"ד לפני החקירה, וכן להקליט את החקירה באם האדם לא יודע לקרוא (או לא קורא את השפה בה נכתבת החקירה), או לא נחקר בשפת האם שלו, או נחקר בגין אחת העבירות המנויות בחוק.

במידה ויוגש כתב אישום, יש להתייעץ עם עו"ד ולבדוק האם הופרה זכות כלשהי של החשוד במהלך החקירה. בד"כ זה לא מביא לפסילה של החקירה, אבל זה יכול לפגוע במשקל שלה מבחינה ראייתית. בכל מקרה, אם החקירה הוקלטה, השופט תמיד יוכל להתרשם בעצמו איך האדם שנחקר מתנהג בחקירה - האם הוא מבין מה קורה, האם הוא עונה לעניין וכו'.
 
למעלה