עבור ellale - על שמירת השבת במדינת ישראל

עבור ellale - על שמירת השבת במדינת ישראל

את כותבת:

"."

התשובה שלי :

לא נכון. נניח שיש 10 מיליון אנשים שאכפת להם מחילול שבת והם ינהגו כמו שכתבת.

זה לא פותר את הרבנים שיענו מה עושים במקרה שיש ענפי תעשיה שלמים שיקרסו אם לא יפעילו אותם בשבת.

זה לא קשור. אבל הם מפחדים אחד מהשני. מפחדים נורא מהכינוי "רפורמי" , המנדה והפוסל.

הרבנים מפחדים להתיר עבודה בשבת במקרי קיצון.

הרבנים רוכבים על אלה "שלא אכפת להם מחילול שבת".

כמו כן את כותבת:

" יש כל מיני, אבל מה שאתה כתבת זה חתיכת קשקוש לא קשור לעניין, כהרגלך."

ועל כך תודתי כי רבה היא.

ובעקבות עיון מעמיק בהודעה שלך אני משחזר שוב את ההודעה שלי:


תעשיה ישראלית לא יכולה בגדול להתקיים ללא עבודה בשבת ולשרוד בתחרות בשוק העולמי.

יש ענפי תעשיה שאם לא תפעיל אותם בשבתות וחגים הם יקרסו מול תעשיות אחרות בעולם.



אז מה ה"פתרונות" של המעסיקים שמנהיגי הדת מקבלים אותם בשקט וובשתיקה ובפסיביות

במקום להקל ולהתיר עבודה בשבת?

הרבנים רוכבים על:



* העסקת לא יהודים.

* פתיונות השכר לאלה שעובדים בשבת.

* העדפת העסקת חילונים על פני דתיים מסיבות מובנות.




ואנחנו הדתיים בהשראת מנהיגי הדת שלנו נמשיך לחיות באשליות ש:



* התהליכים התעשייתיים אוטומטיים.

* לא חייבים לעבוד בתעשיה. שזו מסקנה הורגת עם.

* נמשיך לחכות למכון "צומת" שנותן פתרונות ל"טלפון שבת" ועוד.

* הכל שאלה של כמה אכפת לך,


השקר של עולם הדת היהודית בימינו.

אני חושב שאין דת כיום שלא סוחבת איתה מטען כלשהוא של שקר בהתנהלות שלה.
 
הציטוט מההודעה שלך שמחקתי בטעות

"הכל שאלה של כמה אכפת לך, יש גם אנשים שלא מוכנים להנות מחילול שבת ולכן בשבת יש להם גנרטור, יש ברוקרים שמשקיעים כסף רק בחברות שלא מחללות שבת."
 

ellale

New member
למדת פעם דינים או איך פוסקים הלכה?

לא שאני כזו מומחית, אבל פעמיים בחיי למדתי לעומק איך מבררים מה ההלכה. פעם אחת לפני הבגרות בדינים (כן, יש בגרות כזו בחלק מבתי הספ הדתיים) ופעם שניה לפני שהתחתנתי עם מדריכת כלות.
בשני המקרים הכלל החשוב ביותר שלימדו אותי היה: הכי קל לאסור הכל, שאלה בכשרות העוף: טרף, כתם לאישה: נידה וכדו', תלמיד חכם אמיתי תמיד מחפש להתיר, ורק מי שבאמת יודע את פרטי ההלכה מעיז לקחת את האחריות על היתרים ולכן, כשיש שאלה רצינית, חייבים ללכת לרב שמכיר את ההלכה בעניין לעומק.
וחוץ מזה, הדיון הזה ממש לא נראה לי קשור לפורום ערבים.
 
למה הדיון הזה כן קשור לפורום ערבים

אנחנו נוטים להאשים את הערבים בשקרי דת שונים.

אבל שוכחים שבשק שלנו יש לנו המון מה לתקן אצלנו.

אנחנו אומרים שבת קודש שבת קודש, ושוכחים שמתחת לאמירה הזו,

יש הרבה יהודים "שלא התמזל מזלם", ומצאו מקור פרנסה,

ומי יודע בעצם לתכנן איפה הוא יעבוד? אף אחד.

שבמקום העבודה שלהם אין שבת, אין יום ואין לילה, עובדים בתעשייה 24 שעות ביום 7 ימים בשבוע,

וצריכים להאכיל את הילדים והנשים, ואף אחד לא נותן את הדעת.

ואין אף אחד שמסתכל על האנשים האלה , "כי ממילא הם מזלזלים בכבוד שבת קודש".

אז איזה תלמיד חכם יש שיסתכל?

איזה תלמיד חכם או רב יעיז להתיר להם להמשיך, ולנסות לפחות להתפלל במפעל שלהם?

אף אחד!

פסיקת ההלכה היא מס שפתיים למשהו שהוא בלתי מושג בימינו לבעיות ימינו.

כי תלמידי הכחמים ספונים בדלת אמותיהם.

אף אחד לא יודע מה מתרחש מעבר לחומות של מפעל תעשייתי. אף אחד לא מרגיש את האנשים שעובדים שם.

עובדה: מרבים לדבר על בעלי קיוסקים שהחליטו לסגור בשבת, וכן נהגי מוניות , אבל שכחו מאחורה את אלה,

שההחלטה לא בידיהם. והחיים ממשיכים לזרום בצד שלהם, ואף אחד לא מסתכל וגם לא מעניין.

בימינו מה שהאנשים האלה בתעשיה שמתחרה בשוק העולמי , ושעושים עבודה חשובה מאוד בכל מה שקשור לכלכלת המדינה

בשבת אף אחד לא רואה, וגם המקסימום שהם יכולים לקבל בפרצוף זה הפגנת חרדים....

אז למה שידברו עם תלמידי חכמים? למה ? מישהו מקשיב שם?

מישהו מאזין? מישהו יושב שם? מישהו?

לכן אני אומר, אדם כמוני שעסוק שעיסוק בשקרים של עולם הדת שלנו, למה אני צריך לבוא לערבים?

שיאכלו את תבשילי השקר שהם מבשלים לעצמם, גם לנו יש תבשילי שקר של עצמנו.

על פסיקת הלכה דברנו אבל על שקרים בשם הדת אף אחד לא מדבר,

לכן אני כן מדבר. וחשוב שגם ערבים יקראו ויבינו שיש שקרים אצלהם שיחפשו אצלהם גם.

כי שקרים של דת גובים מחיר של שנאת חינם וזלזול בבני אדם ושפיכות דמים.

והתפקיד שלי כיהודי הוא לחפש שקרים אצל היהודים - כי יש!

והתפקיד של מוסלמי הוא לחפש שקרים אצל המוסלמים.

ואם המוסלמי לא מוצא, שלא ימצא, שימשיך להנות מזה שהוא הכי מושלם בעולם.

זה לא תפקיד שלי כיהודי למצוא את השקרים של עולם הדת של המוסלמי.
 
בהחלט.

אפשר לעשות את זה כהוראת שעה עד להודעה חדשה,

ואפשר לעשות את זה כנוהל קבוע עד להודעה חדשה.

עיקר השינוי יהיה ש

"אסור לחלל שבת מרצון עד כמה שרק ניתן

אבל לאפשר חילול שבת במקרים של צורך גדול"

אגב, אם כל כך מפחדים שאנשים ירמסו את השבת כתוצאה מהרפורמה,

אז אולי הלכות השבת לא כל כך נחוצות אם הפחד הוא כל כך אדיר.

זו דעתי.

כמה אפשר לפחד ולפחד ולפחד ולהנחיל שמירת מצוות באויירה של פחד

שהמצוות "יברחו" לך ואתה עלול "לרמוס" אותן.

יש להשאיר ליחיד דרגות חופש מסויימות של בחירה שגם הציבור יבין אותו,

ולא ינדה ויפסול אותו כל הזמן ויסקול אותו..
 
הוספות לרפורמה

תלמידי תיכון שלומדים 5 יח"ל פיזיקה מתמטיקה כימיה מחשבים ואנגלית

שאלה מקצועות חשובים מאוד, שחייבים להקדיש להם המון זמן

וסבלנות עד שמבינים ועד שחומר נקלט.

תלמיד שמרגיש שהוא מספיק גאון כדי לעבוד ששה ימים בשבוע ולשמור שבת כהלכתה - שיעשה.

תלמיד שחש שיום שבת זה זמן שהוא יכול להשלים עבודות, ללמוד למבחנים - שיעשה.

כמובן מתבקש שינצל את שעות ימות השבוע כמו שצריך, וישים את שמירת השבת כיעד.

אבל אם הוא לא מצליח? אם תלמיד לא יכול לסיים?

מישהו מעניין אותו? אף אחד!

כנ"ל סטודנטים.
 

ellale

New member
אז למה אתה מתעקש לחיות בין דתיים?

הרי לא המצאת את הגלגל, התנועה הרפורמית עתיקה יותר ממני וממך, פשוט תצטרף לאחת הקהילות הרפורמיות בארץ, ותוכל להתאים את היהדות לצרכיך בסבבה.
אני בטוחה שהרפורמים מברכים על כל תוספת בכח אדם שאולי יעזור להם להיות מקובלים על כל שכבות האוכלוסיה.
 
חיכיתי לשאלה הזו


כן , עתיקים אך מנודים.

רבנים זעופי פנים שלא נוח להם לקבל את זה שיש יהודים שרוצים לשמור שבת כהילכתה,

שרוצים לא לבשל בשבת ולא ללמוד ןךא ךכץןב בשבת , אבל אילוצי החיים גורמים להם לא ללכת לפי ההלכה כפי שהיא,

לא יגרמו לי להשתייך לרפורמים ולהתנדות , לנדות את עצמי או אחרים ולהוציא את עצמי מכלל האנשים "הדתיים".

אמשיך לאהוב ללמוד גמרא ולקרוא בחומש ובמפרשים ולחנך את ילדיי בדרך היהדות כפי שאני אוהב.
 

ellale

New member
למה להתנדות?

באמריקה, למשל, היהדות הרפורמית הרבה יותר חזקה ודומיננטית מהיהדות האורטודוקסית.
פשוט, אף אחד לא יכול להכריח את השני לכלום, אשתך, למשל, יכלה להתגייר בחו"ל בגיור רפורמי ולהרשם כיהודיה במשרד הפנים. מצד שני, מי שלא רוצה להיות רפורמי, גם זכותו. ומי שבחר להיות חילוני, ולא לקשור את עצמו לזרם מסוים ביהדות, או אפילו חלילה להתבולל, יכול גם ואף אחד לא יעצור אותו.
 

ellale

New member
השאלה היא למה לא להיות רפורמי

הרי הרפורמים חלשים רק פה בארץ, בחו"ל הקהילות הרפורמיות חזקות ומבוססות, כך שלהיות רפורמי זה לא להיות מנודה בימינו.
למה להכניס אותך ואת הילדים שלך, בעיקר, לבלבול הזה של לימודים במוסדות אורטודוקסיים כאשר אתה מאמין בדרך הרפורמית? למה להיות חבר בקהילה ולהתפלל בבית כנסת דתי סטנדרטי, כשיש את האפשרות להתפלל בבית כנסת רפורמי ולבחור מתוך התורה מה מתאים לך ומה לא?
 
תשובות לשאלות יפות

1. הרגל. אני הולך לבית כנסת שמתפללים בו כמו שחונכתי מילדות. אני לא הולך לשנות את זה.

2. להיות רפורמי זה לא להשתייך לקהילה רפורמית. זה אתה בוחר את זה ואתה נכנס לאן שאתה רוצה.

אני לא רואה כאן בלבול. אם אני עושה מה שאני רוצה זה לא נקרא בלבול.

3. בבית כנסת רפורמי משמיטים הרבה קטעים של התפילה הרגילה שחונכתי עליה.

4. גבול הרפורמה אצלי היא לא קורעת מעלי את כל מה שחונכתי עליו. היא נוגעת בעיקר למקרים שבהם לאדם יש אילוצי חיים.

זה לא שינוי הקו מתחילתו עד סופו.

זה שאני שונא למשל את התיאוריה של המשיח שיבוא כי היא רצופה נהרות של דם, גם בזה אני לא רואה פסול, ואני חושב שזה

רצוני שלא ימותו כל כך הרבה אנשים.

צריך תמיד לזכור. לעשות שינוי בגישה באמונה זה דורש אנרגיה. הרבה כוחות נפש מבחינתי. בעיקר כחולה נפש ממוצע.

אני חושב שאני לא רוצה להשקיע מאמצים לשינוי אורח חיים דתי שאיתו אין לי בעיות, כמו למשל, נשים שמתפללות בנפרד, נטילת ידיים, ברכות לפני ואחרי האוכל, 3 תפילות ביום.

כל זה לא מפריע לי להתמודד בדרכי שלי עם הבעיות של השבת והלימודים שציינתי לעיל. לא צריך להיות בשביל זה רפורמי קהילתי. אם את מבנה מה אני מתכוון.
 

ellale

New member
אז במקום לשנות את עצמך

ואת נוסח התפילה שלך, לקחת על עצמך לשנות את כל העולם?
 
אני? משנה? את? כל? העולם?

אני בסך הכל משתף מה שאני חושב בעולמי הפרטי,

ושעולם התורה הוא רמאי ושקרן.

זה נקרא לשנות את כל העולם?

לא הבנתי....
 
אני חייב לציין מספר נקודות

אני בסך הכל אדם קטן, חולה נפש, חולה רוח,

אדם מאוד שקט, ומשתדל להתנהג בנימוס ונעימות הליכות.

איזה שינוי עולם את מדברת....
 

ellale

New member
אנסח את עצמי מחדש

אז במקום לשנות אוירה ולמצוא קהילה שתתאים למה שאתה מאמין בו, אתה נשאר בקהילה שמתסכלת אותך ופורק אגרסיות בפורום?
 

ellale

New member
לא חושבת שהבמה לזה זה פורום ערבים

אבל באמת שאני לא יודעת איזה דתיים אתה מכיר, כי לפי ההודעות שלך אתה מדבר על סטריאוטיפים של דתיים יותר מאשר על הדתים האמיתיים שבקרבם אני חיה.
ולא, לא כולם באים לפורום לפרוק אגרסיות.
 
למעלה