חולה רוח10
New member
עבור ellale
הרבנות וההנהגה הדתית היא היא מרושעת - זו הנחת העבודה שלי בעולמי הדתית.
כבר כתבתי לך בעבר על נביחות שאני שומע כשאני פותח ספרי קודש מסויימים.
מנקודת מוצא זו אני יוצא לעמים אחרים ששם יש חשש של בעיות דומות.
נושאי הגאולה השונים , נושאי נידוי של אנשים ולעג ובוז לאנשים בחסות אלוהים - אלה עניינים שלא נידונים בציבור.
אז שלפחות לפתוח קלפים ולגלות אותם איפה שכן ניתן.
אני גיליתי שיחס לרבנות הדתית כאוייב וכמתחרה הוא יותר בריא בשבילי מאשר לנקוט כלפיו עמדה של סגידה והערצה.
אני כאבא תמיד אהיה מתחרה ואופוזיציונר של רב כלשהוא. אף רב לא יהיה בשבילי גורם לסגידה.
מתי אראה רב כשותף?
כשאני אראה שהוא משרת את המטרות שלי. כשאני אראה שהוא מגדיל אצלי ואצל ילדיי את הרצון ללמוד תורה ולגדול בעבודת השם.
אבל אם אני אראה שהוא רק מנסה לזלזל באנשים, לעודד מלחמות דת , או לזלזל בכל מיני שומרי מסורת בעבודת השם שלהם, תהא אשר תהא, הוא יזכה ממני לבוז בחזרה.
זה גם כתוב בפרקי אבות:
"הוי מתחמם כנגד אורן של חכמים"
המשמעות: להתחמם - כן, להכניס את הידיים - משמעותו להשרף - משמעותו שצריך לתפוס מרבנים מרחק בריא.
המסקנה:
לכן, אני ורק אני אחפש לי את הדרכים לשלום עם ערבים , ואני יודע שזה קשה מאוד, ולפחות בסביבת חיי הקרובה.
ולכן אני ורק אני אחליט מה חשוב מבחינת שמירת ההלכה היהודית , במסגרת חיי הפרטיים.
אני המאמין ויש לי רשות מלאה לעשות כרצוני, להנות מכתבי הקודש, ללמוד בהם, להנחיל ערכי לימוד,
ולאהוב קטעים מסויימים, ובחלק מהקטעים במקורות לראות בהם טעות היסטורית או מסרים לקויים.
לעולם לבדוק, לעולם להיות אופוזיציה, לעולם לבדוק מה שמביאים לך לידיים בעיקר בנושאי דת מקודשים.
ודווקא בגלל שהם מקודשים.
הרבנות וההנהגה הדתית היא היא מרושעת - זו הנחת העבודה שלי בעולמי הדתית.
כבר כתבתי לך בעבר על נביחות שאני שומע כשאני פותח ספרי קודש מסויימים.
מנקודת מוצא זו אני יוצא לעמים אחרים ששם יש חשש של בעיות דומות.
נושאי הגאולה השונים , נושאי נידוי של אנשים ולעג ובוז לאנשים בחסות אלוהים - אלה עניינים שלא נידונים בציבור.
אז שלפחות לפתוח קלפים ולגלות אותם איפה שכן ניתן.
אני גיליתי שיחס לרבנות הדתית כאוייב וכמתחרה הוא יותר בריא בשבילי מאשר לנקוט כלפיו עמדה של סגידה והערצה.
אני כאבא תמיד אהיה מתחרה ואופוזיציונר של רב כלשהוא. אף רב לא יהיה בשבילי גורם לסגידה.
מתי אראה רב כשותף?
כשאני אראה שהוא משרת את המטרות שלי. כשאני אראה שהוא מגדיל אצלי ואצל ילדיי את הרצון ללמוד תורה ולגדול בעבודת השם.
אבל אם אני אראה שהוא רק מנסה לזלזל באנשים, לעודד מלחמות דת , או לזלזל בכל מיני שומרי מסורת בעבודת השם שלהם, תהא אשר תהא, הוא יזכה ממני לבוז בחזרה.
זה גם כתוב בפרקי אבות:
"הוי מתחמם כנגד אורן של חכמים"
המשמעות: להתחמם - כן, להכניס את הידיים - משמעותו להשרף - משמעותו שצריך לתפוס מרבנים מרחק בריא.
המסקנה:
לכן, אני ורק אני אחפש לי את הדרכים לשלום עם ערבים , ואני יודע שזה קשה מאוד, ולפחות בסביבת חיי הקרובה.
ולכן אני ורק אני אחליט מה חשוב מבחינת שמירת ההלכה היהודית , במסגרת חיי הפרטיים.
אני המאמין ויש לי רשות מלאה לעשות כרצוני, להנות מכתבי הקודש, ללמוד בהם, להנחיל ערכי לימוד,
ולאהוב קטעים מסויימים, ובחלק מהקטעים במקורות לראות בהם טעות היסטורית או מסרים לקויים.
לעולם לבדוק, לעולם להיות אופוזיציה, לעולם לבדוק מה שמביאים לך לידיים בעיקר בנושאי דת מקודשים.
ודווקא בגלל שהם מקודשים.