עבירות תנועה

ofirgaon

New member
עבירות תנועה

שלום, הייתי רוצה לדעת פרטים לגבי חוקי תנועה באוויר. האם ישנה מהירות מקסימלית בכל נתיב שבה מותר לטוס? האם מקבלים קנסות על "טיסה מסוכנת" (באנלוגיה ל"נהיגה מסוכנת" על הכביש)? האם מקבלים קנסות על טיסה בגילופין? מיהו הגוף אשר נותן קנסות כאלה? האם בכלל יש פיקוח על הדברים האלה או שהאדם היחידי שיודע שטסת במהירות 500 קשר הוא הפקח במגדל הפיקוח? אולי השאלות ייראו לכם מפגרות, אבל אני פשוט בור בנושא הזה. תודה מראש, אופיר =)
 

עמירם ב

New member
בנושא הגילופין - תשאל את המורה

לפיזיקה שיסביר לך איך חוקי הפיזיקה מענישים את מי שמטיס כשהו בגילופין. (מן הסתם תקרא עליו בעיתון ביום למחרת...
 

laronpilot

New member
תשובה לאופיר בנושא עבירות תנועה

אופיר ערב טוב, שאלת שאלה רצינית ואנסה לענות. להבדיל ממכונית, ישנם חוקים רבים שעליהם אף אנו נבחנים. לידיעתך, ישנו מבחן שלם הנקרא "מבחן חוקה" וכולל בתוכו מערכת שלמה של תקנות וחוקים, כולל התמצאות במדריך הנקרא פמ"ת (פרסומי מידע תעופתי) AIP (לעתים טייס צריך להיות כמעט עורך דין בהתמצאות בחומר) התקנות הללו באו לקבוע מה מותר לך ומה אסור לך. נכון שאין שוטרים בשמיים וגם לא יעצרו אותך על מהירות, אך החוקים ברורים וידועים והטיסה נמצאת כל הזמן במערכת של בקרה. למעשה מדינת ישראל מקיימת כל הזמן בקרה שוטפת. אתה לא יכול להסיע, להמריא, לנחות, בלי לקבל לכך אישור ממודיעין טייס, מגדל או בקרה/פיקוח אזורי. לכן בישראל אנו טסים כטר"מ (כללי טיסת ראיה (או מכשירים) מ ב ו ק ר ת. הגוף שמפקח הוא מנהל התעופה האזרחית וכעיקרון הם רשאים לבצע בדיקות פתע. למשל, שאתה מתכנן לטוס ויש עליך תעודה רפואית ברת תוקף וכד´ לגבי הגבלת מהירות, המטוסים הקלים, טסים במהירויות של 80-90 קשר וחלקם לרבות דו מנועיים מגיעים גם לכ 200 - 230 קשר. אין הגבלה לגבי המהירות בנתיב, היות ורוב המטוסים אינם מגיעים למהירויות כל כך גבוהות. ברוב המקרים ישאל הפקח (לעתים גם הטייס) את המטוס התקרב מה מהירותו כדי לבצע "הפרדת מטוסים" טובה יותר. ישנו למשל חוק המתייחס למטוסים גדולים יותר ועיקרו שמתחת לגובה 10,000 רגל או בכניסה/יציאה לארץ, לא תעלה המהירות על 250 קשר. ברגע שמטוס מתקרב לארץ, הוא נקרא ע"י הרדאר ובאחריות הפקח/בקר ליצור הפרדת מטוסים. בשלב זה, בד"כ הוא יבקש ממך להוריד מהירות ל כ 200-180 קשר. לעניין הגילופין... רובנו טייסים מאד אחראיים ובטיחות הטיסה (להבדיל מנהגים רבים בכביש) בראש מעייננו. רובנו גם מאד אוהבים את התחום ולא נסתכן בעשיית שטות שתגרום לנו לביטול האפשרות להמשיך לטוס. לפני כמספר שבועות חרגו שני טייסים (מדריך ותלמיד) והגיעו בטעות לאזור שכם. הבקרה הצבאית התלוננו ורשיון הטיסה של המדריך נשלל במקום. מקווה שהעניין ברור יותר אם אתה זקוק למידע נוסף אל תהסס לשאול.
 
למה לצערך? לא יפה!

יעל, את לא קדושה, ואני בטוח שאם המנהל יחפש דווקא אותך, או אותי, הם ימצאו איזו עבירה שבצענו בכדי לקחת לנו את הרשיון. כשהמנהל מנתהג במידה של חסד ורחמים לטייסים שעשו טעות או עבירה, זה דבר חיובי לכולנו, ואת צריכה לשמוח על כך. והערה על מה שכתב יפתח: יש מגבלה של 180 קשר בנתיבי CVFR (AIP א-3-02 סעיף 7) ובתוך CTR המגבלה היא 156 קשר למנועי בוכנה. ואני יודע את זה כי מטוסים קלים (כמו פיטס) עוברים בקלות 156 קשר בהנמכה מבצרה להרצליה... הפיטס משייט מעל 150 קשר.
 

רן בג

New member
עם התוקפים אפשר להסתדר...

המתנצלים למיניהם ,באמת הפכו לקצת..."דביקים". מה קרה? אתם(ן) מתבישים שכתבתם משהו נכון??
 
לא מצטערת על כלום../images/Emo123.gif

לאחר שקראתי את דבריו של מיקי , החלטתי שאולי דבריי היו מעט פזיזים. אם העובר על העבירה היה טייס כמוני וכמוך... ניחה. המדובר כאן הוא מדריך טיסה שזוהי פרנסתו ולכן אני חושבת שניתן לתת לו "חנינה", כמובן אם יתווספו כמה וכמה תלונות נוספות לא תהיה אפשרות אחרת אלא לשלול את הרשיון.כמובן שכל עניין נידון לגופו. התנצלותי לא הייתה בכדי למצא כן בעיני מיקי, ואם לזה אתה חותר אז אתה לא מכיר אותי כלל וכלל, ממש לא איכפת לי מה אנשים חושבים ואני לא מתנצלת למצא כן.
 
מיקי, אתה טועה לדעתי

מהי מידת החסד והרחמים? מי קובע אותה? ועל מי היא חלה בדיוק? בו לא נהיה תמימים, מהלכים וקירבה עוזרים תמיד, כמו גם במקרה דנן, שאגב קדמה לו נחיתה ללא תאורת מסלול כלשהיא במנחת מסויים. מיקי האמת שמאז שקראנו כאן בפורום על שותפותך החדשה התמתנת. ואני אומר זאת ללא שמץ ציניות! אולם ברם קפצת לצד הרחמני ואדיב מדי!!! אל נשכח שרמת הידע, היכולת והמקצועיות שנדרשת ממך או מיעל או ממני קטנה ממה שנדרש מתפקידו של נשוא המלל, שכולנו מכירים... לכן לא ברורה זריזות הטיפול דוקא בו. סע בזהירות ונחת בשלום, בי יובל
 
בו נפריד בין שני דברים

כתבתי מפורשות שעם היותי בעל עסקים בתעופה, אשתדל לכתוב יותר רגוע. אף על פי כן, גם מאז הצלחתי להרגיז רבים וטובים בכתבי, החל מרן בג וכלה במייק ... רחמני ואדיב? נו מילא. לגבי העבירה הנ"ל, אני לא מכיר את כל הפרטים. אני יודע שלא היה ארוע בטיחות "אמיתי" - לא נפגעים בנפש, לא ברכוש, וגם לא קרוב לכך. הרבה יותר מטריד אותי קפטן באלעל שממריא עם רוח גב על מסלול תפוס, הורס שני מטוסים, ומקבל שלילה של האז"מ בלבד לחצי שנה, וממשיך להטיס נוסעים באלעל. לא איזה מדריך שתרגל נחיתה בלי אורות על באמת וטעה בדרך והכניס בקר צבאי של מל"טים להסטריה. בכל מקרה, מידת הצדק והרחמים בהחלט חלה על כולם, כי ברגע שמישהו מקבל שלילה חמורה על עבירה קטנה, קל מאד היום עם עו"ד טוב לפתוח תיבת פנדורה ולהראות מנהל לא תקין וקביעת עונשים לא תואמים. בפרט הדבר נכון עכשיו שיש חוק חופש המידע וניתן לדרוש ולקבל את כל רשימת התלונות ומה נעשה איתן... בו נהיה רגע רצינים. כמה עבירות עשיתם אתם בטיסה האחרונה? כמה אנשים מצלמים בטיסות הפרטיות שלהם? החוקים בישראל כלכך נוקשים, שכמעט לא ניתן לבצע טיסה שלמה, "מענינת" (לא לטוס סתם תא-חיפה-תא בדיוק בנתיב) בלי לעבור על כמה כללים. להשוואה - כמה עבירות תנועה אתם עושים ברכב כל יום? הממוצע נדמה לי משהו כמו עבירה כל דקה... אז בלי התחסדות. עדיף, באמת, לכולנו, מנהל "רחמן".
 

laronpilot

New member
מיקי, השמועות אומרות...

שהבחור נחת במגידו בלילה, ללא אורות ולמזלו הביש, דווקא באותו הרגע התקיים במקום כנס בנושא בטיחות טיסה ולכן נשלל רשיונו לעניין ההתנצלות, אם אפגע במישהוא אישית, הרי שאתנצל, כעיקרון, אני תמיד עומד מאחורי הדברים שאני כותב.
 
בקר צבאי של מל"טים???

זה ממש חדש לי......ומה היה קורה עם אותו מדריך היה צריך לנחות נחיתת חירום באזור שכם?
 
למעלה