עברתי על כללי הכנת האופנוע לתחרות. שאלה:

SuperRuti

New member
עברתי על כללי הכנת האופנוע לתחרות. שאלה:

עד שיהיה לי גישה ל"קומונה הנבחרת"... אז עברתי על כללי הכנת האופנוע לתחרות: http://www.supermoto.org.il/wp-content/uploads/2011/11/Supermoto-Technical-Rules.pdf שאלה לאלה שהאופנוע שהם התחרו איתו הוא גם כלי התניידות היום יומי שלהם: איך הצלחתם לשנות את האופנוע בשביל התחרות? והעיקר - איך הצלחתם להחזיר אותו לקדמותו תוך יממה ולקבל רישיון לכביש בחזרה?
 

פשוטיפש

New member
לפי מה שהובהר לי בקורס

ממש לא כדאי להחזיק בכלי דואלי. אני מתכוון למכור ולקנות במקומו כלי עם רשיון כסוף גרידא. מדובר בהליך לא הגיוני עבור רובנו. לא פרקטי ולא ישים. בתחרות באילת כופפו את הכללים ולא בחנו באמת, אין להשליך את הזה על הבאות.
 

bulb

New member
מסכים. לא כדאי הן מהבחינה כלכלית והן מבחינת

הכלי עצמו שיהיה פשרה מבחינת מסלול ומנהלתיות (סוג של להחזיק את המקל בשני קצותיו).
 

yoman321

New member
תבדוק את המקורות שלך לפני שאתה ממהר

להחליט בנוגע לזה.
באילת בחנו באמת והכללים ש"כופפו" התייחסו בעיקר להליכים בירוקרטים שעוד לא היו מוכנים בפועל (כמו הנפקת רשיונות מודפסים לכלים או לוחיות רישוי אפורות)
 

45degrees

New member
התשובה פשוטה מאוד

רוב השינויים שעושים בהכנת האופנוע אינם משנים את תכונותיו לרכיבת יום יום. השינויים שדורשים את עיקר ההשקעה הם אבטחות הברגים השונים, הקליפר וכדומה. אלו שינויים שבלאו הכי מוסיפים לרמת הבטיחות של האופנוע. בנוסף, לשם המירוץ עצמו יש להסיר את הפנס ולשים מסיכת חזית עם ספרות גדולות. זה שינוי שאפשר לבצע במקום האירוע, אם רכבת על האופנוע עד מקום האירוע עצמו. אבל, באירוע מירוץ משולב, הכנת האופנוע במקום אינה פתרון אידיאלי. האירוע אורך זמן, יש בו מיקצים רבים, ויהיו למתחרים זמני רכיבה מדויקים לעליה למסלול. ההתארגנות הנכונה היא להגיע למירוץ בתור מתחרה עם פיטס כלשהו: נגרר, סככת צל, עוזר טכני, מיכל תדלוק וכדומה. אי אפשר יהיה להיכנס ולצאת מהמסלול או ממתחם הפיטס באופן חופשי במהלך יום מירוצים ולטייל בחוץ או נניח ליסוע עם האופנוע לתדלוק בתחנה מחוץ למסלל עצמו. השתתפות במירוצים דורשת רמה התחלתית של מקצוענות ולוגיסטיקה שכדאי להיערך לקראתה.
 

bulb

New member
את רק מתחילה לדגדג את ההסבה בין מרוץ ליומיום

רוצה אחיזה במרוץ? שימי סליקס. אה, רגע - יש בעית רישוי קטנה לכביש. בשביל לנוע בכבישי ארצנו צריך גם מערכת איתות, בנוסף לפנסים, צג מידע, מראות... מסלול צפוף? צריך יחס העברה מתאים. אז אם החלפת גלג"ש קידמי לא מספיקה, יש בעיה מבחינת מהירות סופית ושימושיות בכביש, על גבול סכנה בטיחותית. במסלול נופלים לפעמים (בואי נקרא לזה סוג של סיכון מקצועי) וזה יכול להוציא את האופנוע מכלל שימוש לנסיעה הביתה. לתשומת ליבך. כל הנאמר לעיל לא נועד לרפות את ידיך, אלא להראות לך שכל פשרה תפגע הן ברוכב והן באופנוע. רוצה להיות תחרותית? צריך לוגיסטיקה בהתאם - עלגה, טנדר או רכב מסחרי קטן (כמו ברלינגו) יעשו את העבודה. לא עדיף לחזור הביתה בבגדים קצרים, עם סנדלים (גם הרגליים צריכות לנשום קצת מדי פעם) ברכב ממוזג?
 

45degrees

New member
ברגע שתתחיל העונה דברים יתחילו להתקדם בקצב

מהיר. מירוצי חימוש לאופנועים צפויים בתחומים הבאים: מיתלים הורדות משקל גירים הספקים זה בגלל שהמסלולים יהיו מהירים יותר מהמגרשים להם הורגלנו בשנים האחרונות, והרכיבה תהפוך יותר ויותר תחרותית. כמו כן צפוי מירוץ חימוש בנושא היערכות לוגיסטית למירוץ: אוהלים סככות אמצעי קירור ומיזוג היערכות מכנית מתקני החלפת גלגלים וכלי עבודה על אוויר דחוס צוותי סיוע מקצועיים בעתיד הקרוב נתחיל לראות דוגמאות לכך שהיערכות לוגיסטית יעילה משפיעה על תוצאות המירוץ יותר מאשר האופנוע עצמו או הרוכב עצמו. דוגמא: אם באילת מישהו היה שובר רגלית הילוכים או ידית בלם ביום הראשון במקצה ההיכרות - זה היה יכול לחרב את כל הסופ"ש אלא אם יש לו רגלית או ידית בלם רזרבית.
 

yoman321

New member
קראת את התקנות במלואן?

יש התייחסות לרוב הדברים שרשמת (מתחרים שעוברים קורס נהיגה ספורטיבית מקבלים את המידע הזה גם בהדרכה).
אין ספק , יש מסובכות לוגיסטית להגיע לאירוע עם רשיון צהוב ולמירוצים צריך להגיע ולחזור עם האופנוע על עגלה ואתה בהחלט מנית את רוב הסיבות.
בסה"כ נדרש יום הכנה לפני המירוץ ,הובלה ויום החזרה לכשירות אחרי המירוץ.
מי שמחזיק כלי למסלול בלבד נחסך ממנו רק ההחזרה לכשירות (למרות שמניסיון עד כה אחרי כל מירוץ נדרשתי לבצע טיפול נרחב באופנוע לאחר כל מירוץ)
 
למעלה