עדיין בנושא ה 172

Inbar1

New member
עדיין בנושא ה 172

שלום , לכאלו שעושים/עשו את המעבר מ 152 ל 172 . אחרי כמה שעורים הגיעה השליטה המיוחלת ? אני נוטה לחזור ל 152 (לא להיבהל) ולו רק בכדי להרגיש שוב את הכיף שבהטסת מטוס נשלט ... ולא כדי להמשיך לטוס בו . (אני אחרי 5 שעות על 172 ).
 
לדעתי

את עלולה לגלות שלא תצליחי להנחית גם את ה 152, מכל הבלגן שיש לך בראש/רגליים מה 172 ... ממליץ להחליף מדריך ולנסות שוב, וכן לעשות 30 דקות בלבד בכל פעם. בעוד הרבה שעות לא תביני בכלל מה היה ההבדל בין 152 ל 172, אבל היום זאת מין "התקעות" שאת צריכה לעבור ודי. וכמו בכדורגל, מאחר ואת האוהדים והשחקנים אי אפשר להחליף - תחליפי מאמן!
 

laronpilot

New member
מיקי צודק...

באמת בשלב מסויים, אני לא יכול לקבוע בדיוק מתי אתה הופך לטייס ופחות לחניך נצחי ובשלב הזה, פתאם כל מטוס ניתן להטסה אני מניח שזה קורה אחרי 80/100 שעות אבל תלוי בכל אחד. לי קרה גם שלב הביטחון. בשלב מסויים הרגשתי שיש לי ביטחון עצמי מופרז. עד שליברמן לקח אותי בצולבת וסגר לי מנוע. זה ערער לי את כל הביטחון עשיתי מספר שיעורי חירום על הסימולטור והיות התמתנתי, לא בטוח מדי ולא חסר ביטחון מדי
 
מעבר ל-172

אני בהחלט זוכר את ההרגשה השונה של הטסת 172 לעומת 152. ההגאים כבדים יותר, קיזוז נכון הרבה יותר משמעותי בגלל ההגאים הכבדים, בישרה ואופקית האף נמוך יותר, בנחיתה המטוס מציף הרבה יותר וכאילו לא רוצה לגעת, ובכלל המטוס חזק יותר בריצת המראה ובטיפוס. בתחילה העדפתי תמיד לטוס על 152 בגלל ההרגל וההרגשה המוכרת אולם אחרי מספר שעות על 172 (לא זוכר כמה) התחלפה הבחירה ואני מרגיש טוב יותר ונוח הרבה יותר ב-172, עליו צברתי את רוב השעות.
 
ענבר - אין כאן חוקים

קחי את הזמן שלך.....וזה יבוא לבד...הכי חשוב לנחות בטוח. בעקרון אין הבדל מהותי בינהם.
 

Inbar1

New member
זו נקודה מעניינת --

"חניך נצחי" . למרות ש 172 ו 152 דומים מאד יש לי תחושה כי אני מטיסה מטוס חדש ולא מוכר . עדיין מסתכלת שמאלה לראות את נורית האלט. נכבית - מתוך הרגל ...
 

eyalmnm

New member
אל תחזרי ל-152

מנסיון קצר, מהיום שגמרתי את ההסבה למוני לא חזרתי ל-152 ואמשיך כך עד שארכוש את הביטחון במוני כמו ב-152. אם תמשיכי ב-152 את עלולה "לשכוח" איך מטיסים 172 ואז הביטחון שלך ירד עוד יותר ואת עלולה לא לחזור אליו. תנסי שוב רק כך תרכשי ביטחון עם ה-172. איל
 
למעלה