עדיין מחכה לתשובה בנוגע לביתי בת השנה וחצי

Lian0912

New member
עדיין מחכה לתשובה בנוגע לביתי בת השנה וחצי

שלום רב , יש לי בת (יחידה ) בת שנה וחצי ... עצם היותה נכדה יחידה ובת יחידה היא מאוד מפונקת ! יש לי הרגשה שאני עושה משהו לא בסדר עם החינוך . הילדה לא מקשיבה .. אומרים לה לא ! והיא חוזרת אחרי ואומרת אסור .. נונונו... אבל לא מיישמת .. היא מרביצה לנו .. משתטחת על הריצפה ..בוכה וצורחת ..שהיא לא מקבלת את מבוקשה .. לדוגמא : אני מבקשת ממנה לא לגעת ברסיבר ( מערכת קולנוע ) והיא בכל זאת נוגעת .. אומרת אסור ונונונו עם האצבע אבל למרות זאת עושה .. מיותר לציין שהילדה מאוד חכמה .. הגננת טוענת שהיא מעבירה אותנו כעת את גיל שנתיים האיום ...האם ייתכן ? בגן הילדה שובבה מאוד , אבל יושבת בריכוז ואוכלת כמו שצריך אצךי בבית היא לא יושבת דקה .. גם לא לאכול .. מה אני עושה ? איך אני גורמת לה להקשיב לנו ? להפסיק להרביץ לנו ? אשמח לתשובה מורן
 
מהי ילדה מפונקת בעינייך?

שלום רב, מה הכוונה לילדה מפונקת? האם הפינוק מוכר לך מבית הורייך ? בניגוד לתפישות שמגדירות את גיל שנתיים כנוראי, איום, המרד הראשון וכיו"ב אנחנו יודעים ואני מאמינה שילדים בסביבות גיל שנתיים מגלים את הרצון שלהם, הם סקרנים, חוקרים ולומדים את הסביבה ( אגב, תגובות מאפשרות, מאוזנות, רכות, ומכוונות עשויים להגביר את הדימוי העצמי שלה כאדם לומד ואת המוטיבציה הפנימית ללמוד. לשגיאות שנעשות בגיל זה יש השפעה והשלכות בכיתה א').הם מפתחים את הנפרדות שלהם, הם לומדים את גבולות האני ומגבשים את זהותם. תפקידנו ללוות אותם בהבנה, באמפאטיה, עם הכרה והערכה לרצונות שלהם, עם מינימום של הצגת גבולות. ילדים בגיל זה לא מבינים את משמעות המילה "לא" ואסור" אלה מילים מופשטות מידי. מה עושים? משתדלים לארגן את מרחב הבית בהתאמה לגיל הילד, כאמור מגבילים מעט, רק במקומות של סכנה אמיתית, בלי דיבורים במעשים. בברכה, עינת
 

Lian0912

New member
מה הכוונה לשגיאות בגיל הזה ?

אילו טעויות ? שלי בתור הורה ? אנא הבהירי אילו שגיאות אני עלולה לעשות שיהיו להם השלכות בכיתה א ' ? פינוק מבחינתי זה שהילדה מקבלת כל מה שהיא רוצה .. מוותרים לה המון אם זו אני אבא שלה הסבים והסבתות .. כל מי שסובב אותה ..
 
כן יקירתי שגיאות שלנו כהורים.

כן יקירתי שגיאות שלנו כהורים. יש שגיאות מבורכות אשר מלמדות את הילדים א. שגם אנחנו בני אדם. ב. שאיש אינו מושלם, וגם להם יש את הזכות להיות בלתי מושלמים. ויש שגיאות כמו פינוק . את מתארת מצב בו המציאות מתאימה את עצמה טוטלית לילדה, בה הילדה מקבלת ומקבלת ומפתחת את הדרך שלה להרגיש שייכת דרך קבלה. נסי לחשוב רחוק, בתך בכיתה א': אילו כישורים ומיומנויות דרושים לילדה בכיתה א' על מנת להסתגל ולהשתלב? למשל, להתאים עצמה למציאות, לקבל את העובדה שהיא אינה בלעדית ולא תוכל לקבל כל מה שהיא רוצה, להשתלב בחברת ילדים, לראות את האחרים ולהתחשב בהם, להבין שהיא אינה היחידה עלי אדמות יחד עם היותה האחת, היחידה והמיוחדת. ההתיחסות שלכם היום בונה את תפישות עולמה, היא לומדת מי היא? איך בני אדם צריכים להתנהג אליה? באילו נסיבות היא תסכים לשתף פעולה ובאילו היא תשבות. למשל, אם המורה לא תפנה אליה כאשר היא תצביע היא עלולה לחוות דחייה, תחושת קיפוח, מרמור וכעס והחלטה לא ללמוד. ו... תחשבו גם על זה. מה דעתך? עינת
 

Lian0912

New member
מסכימה איתך לחלוטין .. אבל איך אני מיישמת ?

אם היא לא מקבלת מה שהיא רוצה היא משתטחת על הרצפה .. בוכה .. רוצה רק ידיים .. סרט ... איך עושים את זה מבלי שהיא תעשה את כל הבלאגן הזה ? בגן היא לא עושה להם כאלו בעיות .. היא ילדה טובה יושבת בריכוז .. אוכלת בישיבה כמו שצריך .. רק בבית כאילו שמו לה אנרג'ייזר ...
 
הורים ולומדים

שלום רב ליאן, ממליצה לך בחום להצטרף יחד עם בן זוגך (האבא של הילדה) לקבוצות הורים לומדת. בקבוצות אלה לומדים דרכי חינוך עדכניות. לומדים את שלבי התפתחות הילד. מהם צרכיו? ומה אנחנו ההורים יכולים לתרום כדי שהילד ישתף פעולה מרצון. מה דעתך? עינת
 
למעלה