עדיף להפוך את כיוון לולאת השרון.

Ccyclist

Well-known member
הגעתי למסקנה שחיבור הלולאה דרך הרצליה, הפניית נוסעי מסילת הירקון לרק"ל, וסיום הקו בבני ברק או חיוג מספר רכבות באוניברסיטה הוא פתרון יעיל יותר מהפעלת הלולאה דרך בני ברק וראש העין כיום. המסלול כיום מוכתב מההיסטוריה של המסילה.

1. זמני הנסיעה ממסילת השרון לסבידור מרכז יתקצרו משמעותית:

כפר סבא: 27 דרך הרצליה, 31 דרך בני ברק.
הוד השרון: 25 הרצליה, 34 בני ברק.
רעננה דרום: 21 הרצליה, 38 בני ברק.
רעננה מערב: 16 הרצליה, 43 דרך בני ברק.


2. לנוסעי מסילת הירקון עדיף להשתמש ברק"ל. היא נוסעת בציר מרכזי יותר בערים שלאורך המסילה, בעוד שהרכבת נוסעת בשוליהן וההגעה אליה מצריכה נסיעה משלימה. לנוסעים שהרכבת שימושית עבורם: רק"ל מקריית אריה מגיעה לארלוזרוב ב 17 דקות לעומת רכבת ב 15, אך תדירות הרק"ל תוכפל לעומת הרכבת. סגולה ממוקמת באמצע שום מקום, אני בטוח שהרק"ל לקחה נתח מכובד מנוסעיה, הנסיעה ממנה לסבידור היא כ 20 דקות לעומת 21 ברק"ל ממרכזית פתח תקווה.

התחנה היחידה שתפגע באמת משינוי הכיוון תהיה תחנת ראש העין צפון, אך מיקומה ממילא גורם לנוסעים מראש העין להעדיף אוטובוסים. תוספת אוטובוסים מזינים מראש העין לקריית אריה תפצה על חוסר הנוחות שבהתארכות הנסיעה ובצימצום החיבור לאוניברסיטה. כיום הנסיעה ממנה לסבידור אורכת 26 דקות. נסיעה ממנה דרך השרון תארך 34 דקות. נסיעה ממנה לקריית ארייה והחלפה שם תארוך 28 דקות נטו או כ 40 דקות במונחים ריאליים. משום שחייבים תחבורה משלימה לתחנה- אפשר להגביר את התחבורה המשלימה גם למקומות אחרים.

במסילות 3-4 צפונית לתחנת האוניברסיטה יש מפלג. יתכן שאפשר לשמור על החיבוריות של חלק מרכבות מסילת הירקון לאוניברסיטה.

3. הרכבת הקלה שינתה משמעותית את מפת הסעת ההמונים בגוש דן. בגלל המקטע החד מסילתי של מסילה 3 באיילון תמיד יהיה צד אחד של לולאת השרון שיקבל שירות סוג א' וצד שיקבל שירות סוג ב'. הרק"ל נותנת לתושבי פתח תקווה ובני ברק שירות סוג AAA+ לצד שירות סוג א' במסילת הירקון בעוד שתושבי כפ"ס, הוד השרון ורעננה מקבלים שירות סוג ב' במסילת השרון דרך הסיבוב הארוך. שינוי כיוון הלולאה יפזר את המשאב הרכבתי בצורה שיוויונית יותר: שירות סוג א' לשרון, שירות סוג AAA+ ברק"ל לירקון, וכן, לצערי, שירות סוג ב' במסילת הירקון עצמה. 20240126_165319.jpg 20240126_165111.jpg
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
הגעתי למסקנה שחיבור הלולאה דרך הרצליה, הפניית נוסעי מסילת הירקון לרק"ל, וסיום הקו בבני ברק או חיוג מספר רכבות באוניברסיטה הוא פתרון יעיל יותר מהפעלת הלולאה דרך בני ברק וראש העין כיום. המסלול כיום מוכתב מההיסטוריה של המסילה.

1. זמני הנסיעה ממסילת השרון לסבידור מרכז יתקצרו משמעותית:

כפר סבא: 27 דרך הרצליה, 31 דרך בני ברק.
הוד השרון: 25 הרצליה, 34 בני ברק.
רעננה דרום: 21 הרצליה, 38 בני ברק.
רעננה מערב: 16 הרצליה, 43 דרך בני ברק.


2. לנוסעי מסילת הירקון עדיף להשתמש ברק"ל. היא נוסעת בציר מרכזי יותר בערים שלאורך המסילה, בעוד שהרכבת נוסעת בשוליהן וההגעה אליה מצריכה נסיעה משלימה. לנוסעים שהרכבת שימושית עבורם: רק"ל מקריית אריה מגיעה לארלוזרוב ב 17 דקות לעומת רכבת ב 15, אך תדירות הרק"ל תוכפל לעומת הרכבת. סגולה ממוקמת באמצע שום מקום, אני בטוח שהרק"ל לקחה נתח מכובד מנוסעיה.

התחנה היחידה שתפגע באמת משינוי הכיוון תהיה תחנת ראש העין צפון, אך מיקומה ממילא גורם לנוסעים מראש העין להעדיף אוטובוסים. תוספת אוטובוסים מזינים מראש העין לקריית אריה תפצה על חוסר הנוחות שבהתארכות הנסיעה ובצימצום החיבור לאוניברסיטה. כיום הנסיעה ממנה לסבידור אורכת 26 דקות. נסיעה ממנה דרך השרון תארך 34 דקות. נסיעה ממנה לקריית ארייה והחלפה שם תארוך 28 דקות נטו או כ 40 דקות במונחים ריאליים. משום שחייבים תחבורה משלימה לתחנה- אפשר להגביר את התחבורה המשלימה גם למקומות אחרים.

במסילות 3-4 צפונית לתחנת האוניברסיטה יש מפלג. יתכן שאפשר לשמור על החיבוריות של חלק מרכבות מסילת הירקון לאוניברסיטה.

3. הרכבת הקלה שינתה משמעותית את מפת הסעת ההמונים בגוש דן. בגלל המקטע החד מסילתי של מסילה 3 באיילון תמיד יהיה צד אחד של לולאת השרון שיקבל שירות סוג א' וצד שיקבל שירות סוג ב'. הרק"ל נותנת לתושבי פתח תקווה ובני ברק שירות סוג AAA+ לצד שירות סוג א' במסילת הירקון בעוד שתושבי כפ"ס, הוד השרון ורעננה מקבלים שירות סוג ב' במסילת השרון דרך הסיבוב הארוך. שינוי כיוון הלולאה יפזר את המשאב הרכבתי בצורה שיוויונית יותר: שירות סוג א' לשרון, שירות סוג AAA+ ברק"ל לירקון, וכן, לצערי, שירות סוג ב' במסילת הירקון עצמה.

הרק"ל מול מסילת הירקון. היתרון של הרק"ל ברור. Screenshot_20240126-003714_Maps.jpg
 

Ccyclist

Well-known member
הגעתי למסקנה שחיבור הלולאה דרך הרצליה, הפניית נוסעי מסילת הירקון לרק"ל, וסיום הקו בבני ברק או חיוג מספר רכבות באוניברסיטה הוא פתרון יעיל יותר מהפעלת הלולאה דרך בני ברק וראש העין כיום. המסלול כיום מוכתב מההיסטוריה של המסילה.

1. זמני הנסיעה ממסילת השרון לסבידור מרכז יתקצרו משמעותית:

כפר סבא: 27 דרך הרצליה, 31 דרך בני ברק.
הוד השרון: 25 הרצליה, 34 בני ברק.
רעננה דרום: 21 הרצליה, 38 בני ברק.
רעננה מערב: 16 הרצליה, 43 דרך בני ברק.


2. לנוסעי מסילת הירקון עדיף להשתמש ברק"ל. היא נוסעת בציר מרכזי יותר בערים שלאורך המסילה, בעוד שהרכבת נוסעת בשוליהן וההגעה אליה מצריכה נסיעה משלימה. לנוסעים שהרכבת שימושית עבורם: רק"ל מקריית אריה מגיעה לארלוזרוב ב 17 דקות לעומת רכבת ב 15, אך תדירות הרק"ל תוכפל לעומת הרכבת. סגולה ממוקמת באמצע שום מקום, אני בטוח שהרק"ל לקחה נתח מכובד מנוסעיה, הנסיעה ממנה לסבידור היא כ 20 דקות לעומת 21 ברק"ל ממרכזית פתח תקווה.

התחנה היחידה שתפגע באמת משינוי הכיוון תהיה תחנת ראש העין צפון, אך מיקומה ממילא גורם לנוסעים מראש העין להעדיף אוטובוסים. תוספת אוטובוסים מזינים מראש העין לקריית אריה תפצה על חוסר הנוחות שבהתארכות הנסיעה ובצימצום החיבור לאוניברסיטה. כיום הנסיעה ממנה לסבידור אורכת 26 דקות. נסיעה ממנה דרך השרון תארך 34 דקות. נסיעה ממנה לקריית ארייה והחלפה שם תארוך 28 דקות נטו או כ 40 דקות במונחים ריאליים. משום שחייבים תחבורה משלימה לתחנה- אפשר להגביר את התחבורה המשלימה גם למקומות אחרים.

במסילות 3-4 צפונית לתחנת האוניברסיטה יש מפלג. יתכן שאפשר לשמור על החיבוריות של חלק מרכבות מסילת הירקון לאוניברסיטה.

3. הרכבת הקלה שינתה משמעותית את מפת הסעת ההמונים בגוש דן. בגלל המקטע החד מסילתי של מסילה 3 באיילון תמיד יהיה צד אחד של לולאת השרון שיקבל שירות סוג א' וצד שיקבל שירות סוג ב'. הרק"ל נותנת לתושבי פתח תקווה ובני ברק שירות סוג AAA+ לצד שירות סוג א' במסילת הירקון בעוד שתושבי כפ"ס, הוד השרון ורעננה מקבלים שירות סוג ב' במסילת השרון דרך הסיבוב הארוך. שינוי כיוון הלולאה יפזר את המשאב הרכבתי בצורה שיוויונית יותר: שירות סוג א' לשרון, שירות סוג AAA+ ברק"ל לירקון, וכן, לצערי, שירות סוג ב' במסילת הירקון עצמה. צפה בקובץ המצורף 97825 צפה בקובץ המצורף 97826

לגבי אופן החיבור לאוניברסיטה:

בדקתי ב Govmap, יש מפלג מצפון לתחנת האוניברסיטה, מסילות דיור המסתעפות ממסילה 4 מדרום לה ומפלגים צפונית לת"א מרכז סבידור...

אידאלית - מה שהיה בנתב"ג בחודשים הראשונים של הקו לירושלים נבון הוא הפתרון הרצוי מבחינתי באוניברסיטה לצד החלש של הלולאה - בשינוי הכיוון - רכבות בני ברק. הרכבות המחייגות יגיעו לרציף 4 באוניברסיטה כך שלא יחסמו את הרכבות צפונה ברציף 3, ההגעה תהיה כ 5 דקות אחרי הרכבת היוצאת ו 5 דקות לפני הרכבת הבאה.

במקרה של עיכוב או בעיה טכנית: אפשר להעביר את האוניברסיטה ל"שלום כפול" כאשר הרכבות לאיילון וממנו יסעו במסילה השלישית, רציפים 5-6 בסבידור ישמשו כמפגש רכבות בין שני הקטעים החד מסילתיים. אני מקווה שזו תישמר אופציית חירום לעיכובים בתיאום החיוג באוניברסיטה.

מבחינת הלו"ז - תחנת המוצא של הקו יכולה להיות בני ברק, כאשר החיוג באוניברסיטה יתבצע תוך כדי הנסיעה לפי כיוון הדרישה.

בבוקר: רכבות מהשרון ימשיכו דרך בני ברק לאוניברסיטה, יחזרו לבני ברק וידיירו שם. רכבות לשרון יתחילו מבני ברק.

בערב: רכבות יתחילו בבני ברק ויחייגו באוניברסיטה, יחזרו לבני ברק וימשיכו את הקו. רכבות מהשרון יסתיימו בבני ברק.

בצורה כזו הכיוון הראשי לתל אביב או ממנה במסילת הירקון ישמור על חיבור ישיר לאוניברסיטה.
 
נערך לאחרונה ב:
לדעתי עדיף לפצל את הקו ככה ברגע שיהיו ארבע רציפים בראש העין.
הרכבות ממשה דיין יסתיימו בראש העין וימשיכו למסילה המזרחית שתפתח.
הרכבות מירושלים שמסתיימות בהרצליה יסתיימו בראש העין ויסעו דרך מסילת השרון. התחנות שיפגעו אלה התחנות על מסילת השרון שהתדירות תרד ל2 רכבות בשעה וברגע שתיפתח המסילה הרביעית באיילון התדירות תוכל לעלות.
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי עדיף לפצל את הקו ככה ברגע שיהיו ארבע רציפים בראש העין.
הרכבות ממשה דיין יסתיימו בראש העין וימשיכו למסילה המזרחית שתפתח.
הרכבות מירושלים שמסתיימות בהרצליה יסתיימו בראש העין ויסעו דרך מסילת השרון. התחנות שיפגעו אלה התחנות על מסילת השרון שהתדירות תרד ל2 רכבות בשעה וברגע שתיפתח המסילה הרביעית באיילון התדירות תוכל לעלות.

מבחינתי הרק"ל משנה את המשוואה. הרק"ל עדיפה ממסילת הירקון ולכן - במקום להתחנן על שאריות או פשרות למסילת השרון - הפתרון הוא להפוך את הכיוון. קריית אריה היא גם על הרק"ל וגם על הרכבת.

בגלל שרשמית הקו לירושלים אמור להגיע לכרמיאל - אין רצון להכניס אותו למסילת השרון למרות שזה היה אפשרי מאז חישמולה.

פתרון של שיכול ענפים בראש העין ישאיר שירות סוג א' של 4 רכבות בירקון, במקביל לרק"ל, ושירות סוג ב' או ג' בשרון. במקביל לקו לירושלים שלא רוצים להכניס לשרון ישנן אופציות מסויימות של רכבות אשקלון ובית שמש שמסתיימות לעיתים בהרצליה במקום בינימינה ונתניה - אך זו תחרות על שאריות.

בגלל מגבלת 4 הרכבות במסילה השלישית פיצול הקו באופן שווה יכתיב תדירות שיא של פעם בחצי שעה ותדירות שפל של פעם בשעה אם ימשיכו את תדירות השפל שלפני המלחמה - 2 רכבות בליבת הקו.

פיצול יביא לירקון שירות סוג א' ברק"ל, סוג ב' ברכבת ולשרון שירות רכבתי סוג ג'.

שינוי הכיוון יביא לירקון שירות סוג א' ברק"ל, סוג ב' ברכבת ולשרון שירות רכבתי סוג א'.

לדעתי עדיף ששני צדדי הלולאה יקבלו שירות סוג א' - מה שהרק"ל מאפשרת.

בנוסף - אם אפשר שלא לסיים את הקו בבני ברק, חיוג רכבות בני ברק באוניברסיטה זו אופציה מזיקה פחות מחיוג על סף המקטע החד מסילתי בת"א מרכז סבידור. יתכן שאפשר לשמור על הקישוריות הרכבתית מהירקון לאוניברסיטה, הקישור היחיד שאינו עדיף ברק"ל.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה