Ccyclist
Well-known member
הגעתי למסקנה שחיבור הלולאה דרך הרצליה, הפניית נוסעי מסילת הירקון לרק"ל, וסיום הקו בבני ברק או חיוג מספר רכבות באוניברסיטה הוא פתרון יעיל יותר מהפעלת הלולאה דרך בני ברק וראש העין כיום. המסלול כיום מוכתב מההיסטוריה של המסילה.
1. זמני הנסיעה ממסילת השרון לסבידור מרכז יתקצרו משמעותית:
כפר סבא: 27 דרך הרצליה, 31 דרך בני ברק.
הוד השרון: 25 הרצליה, 34 בני ברק.
רעננה דרום: 21 הרצליה, 38 בני ברק.
רעננה מערב: 16 הרצליה, 43 דרך בני ברק.
2. לנוסעי מסילת הירקון עדיף להשתמש ברק"ל. היא נוסעת בציר מרכזי יותר בערים שלאורך המסילה, בעוד שהרכבת נוסעת בשוליהן וההגעה אליה מצריכה נסיעה משלימה. לנוסעים שהרכבת שימושית עבורם: רק"ל מקריית אריה מגיעה לארלוזרוב ב 17 דקות לעומת רכבת ב 15, אך תדירות הרק"ל תוכפל לעומת הרכבת. סגולה ממוקמת באמצע שום מקום, אני בטוח שהרק"ל לקחה נתח מכובד מנוסעיה, הנסיעה ממנה לסבידור היא כ 20 דקות לעומת 21 ברק"ל ממרכזית פתח תקווה.
התחנה היחידה שתפגע באמת משינוי הכיוון תהיה תחנת ראש העין צפון, אך מיקומה ממילא גורם לנוסעים מראש העין להעדיף אוטובוסים. תוספת אוטובוסים מזינים מראש העין לקריית אריה תפצה על חוסר הנוחות שבהתארכות הנסיעה ובצימצום החיבור לאוניברסיטה. כיום הנסיעה ממנה לסבידור אורכת 26 דקות. נסיעה ממנה דרך השרון תארך 34 דקות. נסיעה ממנה לקריית ארייה והחלפה שם תארוך 28 דקות נטו או כ 40 דקות במונחים ריאליים. משום שחייבים תחבורה משלימה לתחנה- אפשר להגביר את התחבורה המשלימה גם למקומות אחרים.
במסילות 3-4 צפונית לתחנת האוניברסיטה יש מפלג. יתכן שאפשר לשמור על החיבוריות של חלק מרכבות מסילת הירקון לאוניברסיטה.
3. הרכבת הקלה שינתה משמעותית את מפת הסעת ההמונים בגוש דן. בגלל המקטע החד מסילתי של מסילה 3 באיילון תמיד יהיה צד אחד של לולאת השרון שיקבל שירות סוג א' וצד שיקבל שירות סוג ב'. הרק"ל נותנת לתושבי פתח תקווה ובני ברק שירות סוג AAA+ לצד שירות סוג א' במסילת הירקון בעוד שתושבי כפ"ס, הוד השרון ורעננה מקבלים שירות סוג ב' במסילת השרון דרך הסיבוב הארוך. שינוי כיוון הלולאה יפזר את המשאב הרכבתי בצורה שיוויונית יותר: שירות סוג א' לשרון, שירות סוג AAA+ ברק"ל לירקון, וכן, לצערי, שירות סוג ב' במסילת הירקון עצמה.
1. זמני הנסיעה ממסילת השרון לסבידור מרכז יתקצרו משמעותית:
כפר סבא: 27 דרך הרצליה, 31 דרך בני ברק.
הוד השרון: 25 הרצליה, 34 בני ברק.
רעננה דרום: 21 הרצליה, 38 בני ברק.
רעננה מערב: 16 הרצליה, 43 דרך בני ברק.
2. לנוסעי מסילת הירקון עדיף להשתמש ברק"ל. היא נוסעת בציר מרכזי יותר בערים שלאורך המסילה, בעוד שהרכבת נוסעת בשוליהן וההגעה אליה מצריכה נסיעה משלימה. לנוסעים שהרכבת שימושית עבורם: רק"ל מקריית אריה מגיעה לארלוזרוב ב 17 דקות לעומת רכבת ב 15, אך תדירות הרק"ל תוכפל לעומת הרכבת. סגולה ממוקמת באמצע שום מקום, אני בטוח שהרק"ל לקחה נתח מכובד מנוסעיה, הנסיעה ממנה לסבידור היא כ 20 דקות לעומת 21 ברק"ל ממרכזית פתח תקווה.
התחנה היחידה שתפגע באמת משינוי הכיוון תהיה תחנת ראש העין צפון, אך מיקומה ממילא גורם לנוסעים מראש העין להעדיף אוטובוסים. תוספת אוטובוסים מזינים מראש העין לקריית אריה תפצה על חוסר הנוחות שבהתארכות הנסיעה ובצימצום החיבור לאוניברסיטה. כיום הנסיעה ממנה לסבידור אורכת 26 דקות. נסיעה ממנה דרך השרון תארך 34 דקות. נסיעה ממנה לקריית ארייה והחלפה שם תארוך 28 דקות נטו או כ 40 דקות במונחים ריאליים. משום שחייבים תחבורה משלימה לתחנה- אפשר להגביר את התחבורה המשלימה גם למקומות אחרים.
במסילות 3-4 צפונית לתחנת האוניברסיטה יש מפלג. יתכן שאפשר לשמור על החיבוריות של חלק מרכבות מסילת הירקון לאוניברסיטה.
3. הרכבת הקלה שינתה משמעותית את מפת הסעת ההמונים בגוש דן. בגלל המקטע החד מסילתי של מסילה 3 באיילון תמיד יהיה צד אחד של לולאת השרון שיקבל שירות סוג א' וצד שיקבל שירות סוג ב'. הרק"ל נותנת לתושבי פתח תקווה ובני ברק שירות סוג AAA+ לצד שירות סוג א' במסילת הירקון בעוד שתושבי כפ"ס, הוד השרון ורעננה מקבלים שירות סוג ב' במסילת השרון דרך הסיבוב הארוך. שינוי כיוון הלולאה יפזר את המשאב הרכבתי בצורה שיוויונית יותר: שירות סוג א' לשרון, שירות סוג AAA+ ברק"ל לירקון, וכן, לצערי, שירות סוג ב' במסילת הירקון עצמה.
נערך לאחרונה ב: