עדיף פורום על צ`אט

נעל

New member
עדיף פורום על צ`אט

לנעל יצא להזדעזע שוב ושוב מהקמפיין החדש של פלא-פון לנוער - פלאפון צ`אט. האם ככה אנחנו נראים בעיני אנשי השיווק שמנסים להגיע אלינו? מישהו בכלל מצא את הפרסומת הזו, ואת הטיפוסים הדוחים שהיא מציגה, מושכים, מרתקים, מצחיקים, מעניינים, אמינים? האם זה מה שהנוער מקרין? (ובהזדמנות זו - מה דעתכם על הפרסומת שעשו לפאנטה, כהשוואה?) נעל ;-)
 
פרסומות המגדלור של המאה ה21

גם בשתי הפרסמות האלה מבוססות פרוסמת הבאדוויזר עליה צחקו בצורה כה מדוייקת ב``מת לצעוק`` המטרה העיקרית אינה יצירת הרגשת סימפטיה ,הזדהות ,הערצה , אלא משיכת תשומת לב חיובית או שלילית למוצר הנערץ... כך שלא הם לא חושבים שככה אנו בי הנוער מתנהגים (אם כי הסלנג הזה די תפס מאז הפרסומת הזו) מדברים,חיים הם חושבים שזה דבר שאנו נשים אליו לב. רדום ונוח לו.
 

AshkA_

New member
פרסומות מוזרות

אני לא יודעת מה איתכם, אבל לפי דעתי זו בין הפרסומות הכי מזעזעות (הכוונה לפלאפון) מה הם חושבים שאנחנו. אולי זה רק אצלי ובסביבה שלי, שהיא די גדולה, אבל אני לא מכירה אפאחד שמתנהג ככה. חוץ מזה, מה הם רוצים להשיג. הבנו מי קהל היעד אבל מה זה בעצם. בסך הכל עוד תוכנית של פלאפון, עם היתרונות והחסרונות של מכשיר כזה מעצבן, שמצלצל ברגעים הכי לא נוחים ומאלץ אותך לקחת תיק גם אם לא רצית. אבל הויכוח על פלאפון האם הוא חיוני או מיותר זה נושא אחר לגמרי. אני מדברת על קופירייטרים, שמתיימרים להכיר את הנוער וכך לדעת איך לפנות אליו. מה, הם לא בדקו את הפרסומת על קבוצת ניסוי כלשהי? הרי זה אלףבית בשיווק מוצר. מה שכן, זה די אקטואלי, כי רואים מישהו נוהג עם אמא שלו. אבל עדיין. מה הקשר בין זה לנוער? אוקי, עיצוב של המכשיר נחמד ויותר מקורי, יש יותר משחקים (ואו, עוד משחקים שמאתגרים את הראש והמוח), אבל בסך הכל. אותו שיט. טיפשי. ולחשוב כמה כסף הם מוציאים על דקת פרסום... מה שכן, הפאנטה די נחמד. חייבת להודות. במיוחד פאנטה ענבים (שאפשר למות מהרעלת סוכר אחרי ששותים את זה)
 

Black Star

New member
פרסומות על בני נוער...

גם אותי הפרסומת של הפלאפון עיצבנה. ורוצים לדעת למה? כי היא משקפת טוב מאוד מה שבאמת קורה פה. אולי אתם לא מכירים כאלה בני נוער, אבל יש כאלה, וזה עצוב וחבל. כל מיני ארסוואתונים קטנים שכל החיים שלהם זה רק לרדת אחד על השני, בדיחות מפגרות ולא מצחיקות, ובעיקר לרכל הרבה על מי שהוא לא בדיוק כמוהם. תסתכלו סביבכם, זה באמת שם. הפרסומת של פאנטה היא הפרסומת האהובה עליי. היא פשוט מעולה, חוש הומור, אוירה קלילה וכיפית וכמובן פאנטה (אני מתה על פאנטה, ומתנזרת מטעמי דיאטה. שיביאו את הדיאט פאנטה לארץ!!) עוד פרסומת מעצבנת שאני מתפלאת שאף אחד לא הזכיר היא של ספפה. היא *באמת* מראה איך המבוגרים רואים אותנו, והיא די פאתטית, כי זה נסיון להיראות מאגניבים כאלה וזה כל כך לא הולך לפרסומאי שכתב. כאילו, ``מגניב לי ת`שעועית?`` אפונה? ברוקולי? איפה הם חיים, התסריטאים האלה? אפילו חשבתי לא לקנות ספפה בשלב מסוים. אבל דווקא בסוף כן קניתי ספפה (ביום שני הזה, תגידו לי להתחדש :) בכל מרקה- אני יודעת שאני סוטה מהנושא לאלף דברים אחרים. לא נורא, אז לא יהיה לי עובר בבגרות בהבעה. אני עדיין אוהבת אותכם כפרות :) יעל. Immerse Your Soul In Love--
 

בלה בלה

New member
מזל-טוב

על הספפה.. ואם כבר ספפה (מה זה השם הדבילי הזה לכל הרוחות?) הפרסומת שלהם באמת היתה מוגזמת הרבה יותר מידיי (פרסומות הן תמיד בהגזמה- אבל יש גבול) השתמשו בפרסומת הזאת במילים שאף אחד לא מדבר בהן (אולי הקופרייטרים המשועממים המציאו אותן..) לעומת זאת בפרסומת של פלאפון-צ`אט השתמשו בשפה יותר ``מדוברת`` (ואם היו שם כמה ``פניני לשון`` שעוד לא השתמשו בהם עש עכשיו הן הפכו באופן מיידי ללהיט) מה שכן, הדמות של הנער בפרסומת היתה לא מזוהה, הכוונה היא שהוא דיבר כמו איזה ערס מגעיל אבל נראה כמו איזה ילד שמנת או משהו כזה (לערסים אין עגיל בגבה!) ואחרונה חביבה.. פאנטה.. זאת דווקא פרסומת שהרבה בני נוער יכלו להזדהות איתה ועם כל תקיעת הגרפסים הזאת (איכס) אבל לא גרמה למישהו לשתות פאנטה (לפחות לא להרבה אנשים..) ויעל, אין פאנטה דיאט בישראל כי זה משקה שמיועד לצעירים - והם כביכול לא שותים דיאט.. יום טובבב לכולם :) נ.ב הפרסומת של פלאפון צ`אט כנראה היתה מוצלחת אם עשו לכספת פרומו מעצבן בסגנון..
 

Black Star

New member
טוב אז כמה דברים...

א., לערסים יש עגילים בגבה. בייחוד לערסים שמנסים להיות פריקים. לעומת זאת, הם לא עושים ראסטות, החדרים שלהם בדר``כ לא כאלה ``מעוצבים פוצי מוצי``, והם לא נוהגים עם אמא שלהם. אה כן, ואמא שלהם לא נראית כמו מורה (המורה שלי לספרות מכיתה ז, ליתר דיוק). ב. צעירים לא שותים דיאט? איפה הם חיים? צעירים - ובעיקר צעירות- הם הצרכנים המובהקים לשתיית דיאט. אני בעצמי יכולה לפרנס מפעל שלם של דיאט ספרייט, ודיאט קולה הפך כבר למשקה האולטימטיבי בכיתה שלי. בכפרים ערביים יש פאנטה דיאט, ופה לא!! איזו אפליה אכזרית :(
 
נוראי!

הפרסומת של פאנטה... אם מדברים על דיאטה, אני צריכה לעשות דיאטה 24 שעות לפני שאני רואה ערוץ 2, כי אם ישדרו את הפרסומת הזאת אני אקיא הכל. העניין עם החיזרים היה רעיון יפה אם כי נדוש, והקטע של הגרפסים... פשוט מגעיל. אני גם מאמינה שיש בתי ספר עם אוכלוסיה שמחקה את הילדים בפרסומת הזאת, וזה עוד יותר מגעיל (אצלנו כולם עסוקים בסמים, הם מתחילים להגיד ``הלווו`` ואז חושבים שהם ג`רי סיינפלד). ובלי קשר, מה ההגיון שברגע ששינו את השם מקינלי לפאנטה עלו המכירות? לא יכלו לפרסם קינלי?
 

נעל

New member
שיהיה לך יום כתום

זו פרסומת שתהיה איתנו לעולמים. אבל כנראה שהמותג לא עבד (ועושה רושם שהוא היה בסביבה במשך המון המון שנים). אז עשו לו שינוי תדמית, כדי למכור, ובמיוחד להתחרות במירנדה (או מה שלא יהיה) של פפסי. פשוט הביאו את ה``קינלי`` המקורי של קוקה קולה מארה``ב (הפרסומת, אגב, היא תוצרת הארץ. למען האמת, זו הפרסומת הראשונה שחברת קוקה קולה משתמשת בה שנוצרה בארץ, ומתכוונים להשתמש בה גם בעולם כולו). נעל ;-)
 

Black Star

New member
וואלה?

הפרסומת הזאת דווקא נראתה לי כל כך ``תוצרת חוץ``.. היא מאוד לא ישראלית- לא ברמתה (סליחה), לא בנופיה (נראה שצילמו את זה במדבריות נבאדה או משהו), ואף אחד שם לא ישראלי או משהו. וכולם יפים וחמודים.. אתה בטוח שהיא תוצרת הארץ? כל הכבוד לנו, עלינו ברמה.
 
לא ישראלית?

נכון שהנוף והאנשים וה ``We`ve got hello`` לא כל כך נראים ישראלים, אבל המנטאליות... מה יותר שקוף מזה?
 

Black Star

New member
לא נכון...

למה? כי הם תוקעים גרעפסים? זה לא ישראלי. ההומור הוא די אמריקאי, הלוק שלהם אמריקאי... הכל שם נורא אמריקאי. אם עשו את זה בארץ, קשה בכלל להגיד... אבל מצד שני, אולי צודק מי שאומר, שאנחנו אמריקה וואנבי.
 
כן נכון...

מי יכול להגיד שהפרסומת לפאנטה היא לא ישראלית?! מנלטארמה צודקת - המנטליות הישראלית שקופה בפרסומת הזאת! כל הקונספט של ילדים מופרעים שעושים שטויות על מתקנים אמריקאים לא היה עובר בכלל בצנזורה האמריקאית. ראיתם פרסומות אמריקאיות? כל הפרסומות שם הם משוננות כמעט כמו ההומור הבריטי, ברצינות, ואלה שלא- סתאם באות כפרסומות קאלט או משהו, או סתאפ משעממות. ושמעתי עוד שטות - אמרתם שזה לא נראה כמו הארץ. ברור שזה לא נראה כמו הארץ! פרסומאים ישראלים לא יעשו פרסומת בארץ! ``במחירים של הארץ?`` חבר`ה, שכחתם שמחיר כרטיס טיסה לחו``ל זה כאין וכאפס יחסית לעלות של פרסומת לטלויזיה? אין להם בעיה להגיד ``אני רוצה נואדה``, ולקבל כרטיסי טיסה לנואדה, פלוס מלון 5 כוכבים. דבר שני, זה כ``כ שקוף שכל השחקנים הם ישראלים שזה פשוט בושה לקרוא להם אמריקאים. מתי פעם אחרונה ראיתם אמריקאים חוץ מאלה בהוליווד? אתם ממש טועים. פלוס- גם נעל אני חושב שטועה. הפרסומת של קוקה קולה (זהו שאני לא בטוח שזה של קוקה קולה), שמתרחשת ברכבת בהודו היא ישראלית, וצולמה בהודו. כך ש(אם זאת באמת קוקה קולה)יש תקדים בכל זאת. נ.ב. רוב הפרסומות הטובות שרואים בארץ הן ישראליות.
 

Black Star

New member
המממ...

הפרסומת של קוקה קולה אכן ישראלית, הפרצופים מוכרים, והכל, השאלה היא רק למה הם היו צריכים לנסוע עד הודו לצלם אותה?! הם יכלו למצוא רכבת בארץ, אני בטוחה... בקשר לפאנטה- זה לא ישראלי, זה מתאים לאמריקה בדיוק באותה מידה. ואמריקאים אני לא רואה בהוליווד, אני רואה חברים שלי מאמריקה (יש לי כמה, ואני פוגשת אותם מספיק...)
 
לא נכון!!

אני חזרתי עכשיו מארה``ב וזה לא מראה אמריקאי. בעיקר לא זה שהביא ת`גרפס. אני לא יודע מי החברים שלך מאמריקה אבל את טועה. בכל מקרה האמריקאים לא משתמשים בהומור כזה, זה ``קטן עליהם``. הם לא אוהבים להראות את הנוער כעושה בעיות, זה נחשב כמסיט מעיני ההורים (שיש להם כח רב מאד באמריקה). קחי את הפרסומת לבאדוויזר לדוגמה: הם פשוט הכניסו איזה טרנד חדש שלא היה. לא שייכו א``ז לשום סטיגמה קיימת, חוץ מהקטע של האלה שרואים משחק ושותים בירה. לא ניסו להביא אותה בהפוכה או משהו כזה. בכל מקרה, ולגבי הפרסומות שמצולמות בהודו: זה פשוט יותר זול לצלם בהודו. הכל שם יותר זול, לא צריך לשלם מס כזה עצום וכל השטויות. מבינה? זה פשוט מאד. יאללה החיים בזבל. פושע.
 

בלה בלה

New member
קשה להאמין

שהפרסומת אכן נוצרה בישראל וכולם שם ישראלים.. מה שכן, הרעיון הוא דווקא לא ישראלי.. הוא לקוח מפרסומת ישנה בארה``ב (אם אני לא טועה הפרסומת אפילו היתה של פפסי) ולכן לא היתה שום בעיה עם הפרסומת הזאת בישראל (זכויות יצרים וכל השטויות האלו..) והיא יותר בעייתית לפירסום בחו``ל. ודבר אחרון, פאנטה וקינלי זה לא אותו משקה (אומנם טעמם דומה אך לא זהה) כיום קשה להשיג בארץ קינלי אך יש מספר אנשים ששומרים לו אמונים ומסרבים לשתות פאנטה.
 

MajoR_ToM

New member
אני יודע- חשבתי על זה גם

האם זה באמת איך שהמבוגרים רואים אותנו ? חבורה של מפגרים שכל היום יורדים אחד על השני ? אז דבר ראשון - ככה הם רואים אותנו . דבר שני - תאמין לי שהרוב המוחץ הוא באמת כזה . אני יודע כי היו לי חברים כאלה בדיוק - קופי של הפירסומת - וגם אני פעם הייתי כזה . לאט לאט היתרחקתי מהם . אין מה לעשות ....
 
טעות מרה

נעל ידידי, הקמפיין החדש של פלאפון צ`אט הוא בהחלט אחד הקמפיינים היותר גאונים שיצאו.. הפוך על הפןך. בוא נמכור לנוער את עצמו בצורה נלעגות וקיצונית ונראה איך הוא יהפוך את הפרסומות האלו לפולחן. אחרי שרואים את הפרסומות האלה כמה פעמים מתחילים לעולות חיוך קטן כל פעם שרואים אותם. ותשים לב לפרסומות בעיתון כמה הם מגניבות- נלעגות. הכל הפוך על הפוך הנוער האיטליגנטי צוחק והנוער המטומטם סתם חושס שזה מגניב כמו אמ טי וי וקונה, כולם קונים! כמובן שיהיו כאלה שלא יאהבו, בבקשה. אבל רק ככה אפשר לגרום למסות של נוער לקנות פלאפון . ... לא??? חזרתי סופית.. boba?
 
מבוגרים? מי מבוגר בדיוק???

הבסיס לכל הדעות ששמעתי פה מוטעה. המבוגרים לא עושים פרסומות - זה הכל פירסומאים צעירים שלפני חמש שנים היו בגיל שלנו ומכירים אותנו טוב מאד. לגבי הפרסומת הספציפית הזאת, היא מנסה לגרום למוצר להיכנס לתודעה של הנוער בעטיפה מסויימת, ועל מנת שהעטיפה תהיה טובה, אז כדאי שהיא תהיה מצחיקה. הקטע בפרסומת הוא בכלל לא להציג את הנוער כמו שהוא, אלא להציג פדיחה שקוראת פעם באלף שנה - זה בדיוק הקטע! לבוא ולהתלונן על מה שמופיע בפרסומת זה כמו לשמוע סיפור כזה מאחד החברים ולומר ``איכס איזה מין התנהגות לא ראוייה זו!``. להיפך - תגובה כזאת לא הייתה מתקבלת בשום פורום של נוער. (באמת נעל, אני מתפלא עליך). כל הרעיון זה להפוך את הסצנה הזאת לשיחת היום, והם הצליחו בזה. הפרסומת פונה לבני נוער, ואם נוצר רושם לא נאות בעיני המבוגרים - זו בעיה שלהם, כמו שכולנו אומרים בכל הזדמנות שניתנת לנו. נראה אותכם מתווכחים עם זה... החיים בזבל. פושע.
 

נעל

New member
תגובה לי, תגובה לי!! )בעצם- לכם(

אוקיי, כדאי שנעל תחשוף עכשיו את הקלפים: למרות שנעל לא נהנתה מהפרסומת (וגם לא דיברה עליה עם אף אחד, כך שאצל נעל היא לא הייתה ``שיחת היום``, עד להיום בעצם), וגם לא מי יודע מה מתעניינת בפלאפונים למיניהם (כך שקשה לה להשוות מכשירים. הייתם מאמינים שרק לפני חודש שיחקה לראשונה בסנייק של נוקיה?), למרות כל זאת המטרה של ההודעה הייתה שונה. נעל לקחה נושא אקטואלי, משהו שכל בן אדם כמעט יכול להגיד עליו מילה, משהו לא גדול במיוחד ולא רציני מיוחד, שבטח יגרור תגובות, ופרסמה אותו בכמה מקומות באינטרנט, כדי לעשות מעין ``נייר לאקמוס`` לאוכלוסיית הנוער בפורומים השונים. התוצאות יתפרסמו ב``אובייקטיבית ;-)`` (דרך אגב, ראיתם שירדו על תפוז, תפוז ש-ל-נ-ו, והפורומים שלו, בחתיכת הנייר ה``אובייקטיבית`` הזו??) נעל ;-)
 
מה העניין, מה זה אובייקטיבית?

אתה מוכן להאיר את עיני? מה הקטע עם זה שאתה עושה את זה כדי לפרסם? אתה מסונג`ר או שנותנים לך משהו? ומה כל הקטע הזה עם לקחת את התגובות שלנו ולהשתמש בהם לצורך הסקר?! אני יודע שמותר לכם אבל בכל זאת, תגיד את זה בגוף ההודעה המפורסמת! תשמע, תזכור שזה לא ``אוביקטיבית``, כי אתה בעצמך אמרת שחלק מהאנשים בפורום פה הם דומים אחד לשני מהבחינה שאתם קראתם לנו להצתרף. דבר שני אני חושב שזאת אחלה פרסומת דוקא. אני כבר הגבתי לך ואני אגיב עוד פעם: הפרסומת הזאת היא משהו בסגנון ``פדיחה היסטרית``, ולא ``מסמך אוטנטי על הנוער בישראל``. מה שזה אומר זה שלא צריך להתחיל לבכות על איך שזה מציג אותנו, כי ככה זה איך שאנחנו נראים, ובתור פדיחה מומחזת, אין שום דבר פסול בלהציג את אחד הילדים כחוצפן. ככה נוצרות הפדיחות הכי גדולות, לא? למה אתם חייבים להתייחס לפרסומת כ``נציגת התקשורת שלנו``? חבר`ה פשוט תהנו, תדמיינו שזה אחד החברים שלכם שקרתה לו הפדיחה הזאת וזה. ואם אתם לא רוצים, אל תצ`טטו. נ.ב. אני לא נוגע בפלאפונים. עדיף לי לצאת לים בלי הגנה ב12. מבינים?! אל תגידו שזה לא מוכח, אתם צריכים הוכחות כדי לשמור על החיים? זה מסרטן, פשוט מסרטן! Life Is Art...
 
למעלה