עדכון: הזמנות מסין בכלל ועלי אקספרס בפרט
בעקבות דיונים (סוערים...
) שנערכו כאן בחודש האחרון ובעקבות שאלות גולשים שמתייבשים בהמתנה לחבילות (אתם לא לבד) רציתי לעדכן ש:
א. חבילות מסין (עלי אקספרס) של הזמנות מ-11/11 עדיין ממשיכות להגיע אליי (אף שכבר קיבלתי גם חבילות שהוזמנו במועדים מאוחרים יותר) ורק בשבוע האחרון קיבלתי שש חבילות קטנות לא רשומות (יש עוד כמה שטרם הגיעו).
חלק מהמוכרים הזינו תאריך הגעה אופטימי מדי ולכן במהלך החודש האחרון ביקשתי מהם להאריך את התקופה (מחלקם פעמיים...). יש מוכרים שהזינו מלכתחילה כ-60 יום ויש כאלה שמשום מה הזינו רק כ-30, אבל לדואר זה לא משנה מה המוכר כתב, הוא מתנהל בקצב שלו... (ולא עושה פרוטקציות לאלה שהזינו פחות). הכול מגיע כשמגיע ואני לא רואה טעם להתייחס לתאריך כאל הבטחה חקוקה בסלע.
לדוגמה, הבוקר קיבלתי מסרון מהדואר על חבילה רשומה שהזמנתי בעלי אקספרס ב-20/11. המוכר היה אופטימי והגדיר תאריך הגעה של כ-30 יום... לכן ביקשתי ממנו להאריך את התאריך (כבר פעמיים, בכל פעם ב-14 יום) ועכשיו גם ההארכה השנייה עומדת לפוג בעוד יומיים... אבל מה זה משנה, סוף סוף היא כאן!
כמו כן השבוע קיבלתי גם שתי חבילות (לא רשומות) מסין של פריטים קטנים שהזמנתי באיביי בסוף נובמבר / תחילת דצמבר. בשני המקרים עבר התאריך המשוער להגעת המוצר (כי גם הם הגדירו בסביבות שלושים ומשהו יום, ככה זה באיביי בד"כ, אבל זה אופטימי מדי לסין, בפרט בתקופה הזאת של השנה). המשכתי לחכות והנה הן אצלי, חסכתי תלונה וטרחה מעצמי ומהמוכרים.
ב. בעקבות מבול ההזמנות בנובמבר, החודש פתחתי כמה מחלוקות בעלי אקספרס, בעיקר כי הסינים לא חזקים באיכות ובאמינות ולא פעם מצלמים מוצר קצת שונה מזה שהם שולחים בפועל (כנראה מפני שהם לא שולחים אותו בעצמם...
) או מייחסים לו תכונות שאין לו... (למען הסר הספק, זה קרה לי לא פחות גם באיביי). לא ביג דיל, אלה בעיקר מוצרים זולים מאוד (ולכן יש מקרים גבוליים שבהם הסתפקתי רק במשוב, כדי לשתף קונים עתידיים).
רק מחלוקת אחת הייתה על חבילה שלא הגיעה, ונאלצתי לפתוח אותה רק כי המוכר התעלם מבקשותיי להאריך את התאריך. היא הגיעה השבוע, כשבועיים לאחר שכבר קיבלתי החזר (זבש"ו). רוב המחלוקות נסגרו ישירות מול המוכרים שנתנו החזר מידי בלי למרוח זמן ובלי שום בעיות. כולן טופלו לשביעות רצוני וקיבלתי פתרון מהמוכרים או מעלי אקספרס (בלי טרחה או נדנוד מצדי).
המחלוקת ה"מורכבת" ביותר (על מוצר שעלה כ-$17) נמשכה יותר זמן כי המוכר הגיב רק בהתחלה, הבטיח פתרון ואז התאדה... לא התרגשתי. בעלי אקספרס כתוב שאם הוא לא מגיב עד תאריך X הם מתערבים, והם אכן התערבו בתאריך הנקוב ולמחרת נתנו שתי הצעות ליישוב הסכסוך. אישרתי אחת מהן והמתנתי להתייחסות המוכר, וגם הפעם הם נקבו בתאריך התערבות אם לא יגיב. הוא לא הגיב, התאריך הגיע אתמול, הם עדכנו אותי הם בודקים את הנושא, היום קיבלתי הודעה שהם מזכים אותי בהתאם להצעה שאישרתי. הכול היה מסודר להפליא ותקתק כמו שעון, וגם בסיכום התלונה כתוב שאם אני לא מרוצה מהפתרון יש לי 7 ימים להגיש ערעור (באיביי ובפייפל אם אתה לא מרוצה אפשר לדבר לקיר).
בשורה התחתונה: סבלנות היא שם המשחק. חיכיתי עד כלות, אך לא נשארתי בידיים ריקות.
בעקבות דיונים (סוערים...

א. חבילות מסין (עלי אקספרס) של הזמנות מ-11/11 עדיין ממשיכות להגיע אליי (אף שכבר קיבלתי גם חבילות שהוזמנו במועדים מאוחרים יותר) ורק בשבוע האחרון קיבלתי שש חבילות קטנות לא רשומות (יש עוד כמה שטרם הגיעו).
חלק מהמוכרים הזינו תאריך הגעה אופטימי מדי ולכן במהלך החודש האחרון ביקשתי מהם להאריך את התקופה (מחלקם פעמיים...). יש מוכרים שהזינו מלכתחילה כ-60 יום ויש כאלה שמשום מה הזינו רק כ-30, אבל לדואר זה לא משנה מה המוכר כתב, הוא מתנהל בקצב שלו... (ולא עושה פרוטקציות לאלה שהזינו פחות). הכול מגיע כשמגיע ואני לא רואה טעם להתייחס לתאריך כאל הבטחה חקוקה בסלע.
לדוגמה, הבוקר קיבלתי מסרון מהדואר על חבילה רשומה שהזמנתי בעלי אקספרס ב-20/11. המוכר היה אופטימי והגדיר תאריך הגעה של כ-30 יום... לכן ביקשתי ממנו להאריך את התאריך (כבר פעמיים, בכל פעם ב-14 יום) ועכשיו גם ההארכה השנייה עומדת לפוג בעוד יומיים... אבל מה זה משנה, סוף סוף היא כאן!

כמו כן השבוע קיבלתי גם שתי חבילות (לא רשומות) מסין של פריטים קטנים שהזמנתי באיביי בסוף נובמבר / תחילת דצמבר. בשני המקרים עבר התאריך המשוער להגעת המוצר (כי גם הם הגדירו בסביבות שלושים ומשהו יום, ככה זה באיביי בד"כ, אבל זה אופטימי מדי לסין, בפרט בתקופה הזאת של השנה). המשכתי לחכות והנה הן אצלי, חסכתי תלונה וטרחה מעצמי ומהמוכרים.
ב. בעקבות מבול ההזמנות בנובמבר, החודש פתחתי כמה מחלוקות בעלי אקספרס, בעיקר כי הסינים לא חזקים באיכות ובאמינות ולא פעם מצלמים מוצר קצת שונה מזה שהם שולחים בפועל (כנראה מפני שהם לא שולחים אותו בעצמם...

רק מחלוקת אחת הייתה על חבילה שלא הגיעה, ונאלצתי לפתוח אותה רק כי המוכר התעלם מבקשותיי להאריך את התאריך. היא הגיעה השבוע, כשבועיים לאחר שכבר קיבלתי החזר (זבש"ו). רוב המחלוקות נסגרו ישירות מול המוכרים שנתנו החזר מידי בלי למרוח זמן ובלי שום בעיות. כולן טופלו לשביעות רצוני וקיבלתי פתרון מהמוכרים או מעלי אקספרס (בלי טרחה או נדנוד מצדי).
המחלוקת ה"מורכבת" ביותר (על מוצר שעלה כ-$17) נמשכה יותר זמן כי המוכר הגיב רק בהתחלה, הבטיח פתרון ואז התאדה... לא התרגשתי. בעלי אקספרס כתוב שאם הוא לא מגיב עד תאריך X הם מתערבים, והם אכן התערבו בתאריך הנקוב ולמחרת נתנו שתי הצעות ליישוב הסכסוך. אישרתי אחת מהן והמתנתי להתייחסות המוכר, וגם הפעם הם נקבו בתאריך התערבות אם לא יגיב. הוא לא הגיב, התאריך הגיע אתמול, הם עדכנו אותי הם בודקים את הנושא, היום קיבלתי הודעה שהם מזכים אותי בהתאם להצעה שאישרתי. הכול היה מסודר להפליא ותקתק כמו שעון, וגם בסיכום התלונה כתוב שאם אני לא מרוצה מהפתרון יש לי 7 ימים להגיש ערעור (באיביי ובפייפל אם אתה לא מרוצה אפשר לדבר לקיר).
בשורה התחתונה: סבלנות היא שם המשחק. חיכיתי עד כלות, אך לא נשארתי בידיים ריקות.