עדכון לאילת דרך כביש 40 וכביש הערבה

  • פותח הנושא zvir1
  • פורסם בתאריך

zvir1

New member
עדכון לאילת דרך כביש 40 וכביש הערבה

בהמשך לפוסט משבוע שעבר, ביליתי את סוף השבוע +פורים בתחרות שיט של בני באילת. מאחר וסירת לייזר (אורך 4.5 מטר) לא ניתן להכניס במזוודה, האופציה של ארקיע נפלה. מעמיסים את הסירה , וביום ששי ב 0700 נוסעים באיילון דרום, אשדוד , ועד צומת כנות. משם ועד בית קמה נוסעים בכביש 40 , בקטע הזה הוא באיכות מאד נמוכה, גיאומטריות ברמה של כביש עותומני, עד לבית קמה. משם דרך עוקף באר שבע . (השוליים שם רחבים והמשאיות מאפשרות לעקוף תוך נסיעה על השוליים). בבאר שבע מגיעים לתחנת התדלוק בגז האחרונה בדרום, מתדלקים מלא וממשיכים . משם נסענו דרך כביש 40 למצפה רמון. הכביש די ריק וקל לנהיגה, והוא מוכר לי כי רק לפני חודש ומשהו נסענו לטקס סיום של הבן השני בבהד 1. ממצפה רמון , למרות הטופוגרפיה הקשה יחסית הכביש נסלל ברמה גבוהה, ואנו מגיעים לצומת שזפון. עוצרים לכמה דקות להתמתח ובודקים אם הסירה עפה מהאוטו באחד הסיבובים. ואז מגיעים לכביש הערבה. יש הרבה זמן במהלך הנסיעה לחשוב. למה כביש כזה לא יכול להיות ישר למרות שהטופוגרפיה די ישרה . הכביש הוא כל כך גרוע הנדסית, שאולי סללו אותו ככה בכוונה. הרי לא יתכן שבגלל שיש שטפונות בכל ערוץ כמה פעמים בשנה יבנו גשרים אירייים ולא יישרו את הכביש עם גשרונים תקניים מתחתיו!! באירלנד הגשרים האיריים הם בדרכים כפריות קטנות ולא בכביש ראשי. יש המון משאיות וטריילירים בכביש. שאלתם את עצמכם למה הם לא יורדים לשוליים כמו בעוקף באר שבע? - כי אין שוליים תקניים הם ניבנו בחצי הרוחב - וגם אלו שקיימיים בנוייים בצורה של שתי שכבות אספלט, שאם משאית רוצה לרדת או לעלות היא ישר מתהפכת או נכנסת ברכב שבא ממול. תחנות רענון ועצירה- תשכחו מזה. בנו בצפון הערבה שתי חושות וקראו לזה תחנות רענון. אין צל, אין מים, אין כלום. הלאה: אז איך נוסעים שם: כמו מתאבדים שיעים. ואני לא מאשים את הנהגים אלא את המנהיגים. כי הם בכלל לא נסעו בכביש הערבה ב20 השנים האחרונות. אולמרט היה באילת לפני שבוע- איך אתם חושבים שהוא הגיע לשם? אז נתיבי עקיפה כמו שיש בכביש 40 (עם 10% נפח תנועה מכביש הערבה) אין ש ם. זה היה פותר את בעיית השיירות הארוכות . אז עייפים אך רצוצים הגענו לאילת, והספקתי לחטוף הצצעה על כביש הערבה הירדנית שמשתרע מקביל לכביש שלנו- הוא בעל ארבעה נתיבים. ועוד דבר, ברוב כביש הערבה אין אפשרות לשמוע תחנות רדיו כמו רשת ב או רשת ג למרות שכל נהג רכב משלם בכפייה אגרת רדיו. ותחשבו על זה. בקיצור: אם יש זלזול בנהגים שלא יתפלאו שאנשים עושים תאונות.
 

fireman

New member
אצלנו בדרום אומרים על זה

שהמדינה נגמרת בגדרה ואתה המחשת כאן מצויין איך זה מתבטא בנושא תשתיות כבישים ובנושא מגוון תחנות הרדיו. מצומת כנות דרומה חוזרים 30 שנה אחורה... זה כמו לחצות את הכביש שבין תחנת באר שבע מרכז ותחנה המרכזית של אגד בבאר שבע. משנות ה2000 עוברים למדינת עולם שלישי. אלה ההבדלים. אתה נתקלת במחלף כלשהו דרומית למחלף אשדוד? זה לא משנה שצומת כנות עמוסה עד השמים וזה לא משנה שצומת ראם גורמת לפקקים באורך של קילומטרים מגדרה דרומה זו מדינה של אשרחים סוג ב' שיעמדו בפקקים, שיעמדו ברמזורים, שיסעו בכבישים חשוכים, שיסעו בכבישים מפותלים, ימשיכו להיהרג בתאונות קטלניות בגלל שבמדינת הנגב והערבה יש יותר כבישים דו סטריים יותר מבכל מקום בארץ ושם למעלה ישאלו איך? למה? עם אותה הבעת פנים מופתעת כאילו הם באמת לא יודעים למה. את קטע הכביש עד לצומת ראם מכיוון דרום הרחיבו במשך יותר משנתיים, הוציאו לכל מי שנוסע בכביש הזה את המיץ במשך שנתיים בשביל עוד נתיב בכל כיוון לקטע באורך של 2 ק"מ, פשוט ביזיון, כמה זמן לקח לבנות את גשר גלילות? כמה זמן לקח השיקוע של דרך בגין (פתח תקווה) בקטע של השלום? פרוייקטים מורכבים ומסובכים פי כמה התבצעו בפרקי זמן קצרים ועם פי 10 תנועה מסביב. למה? אזרחים סוג ב'. תחנות רדיו, כל המגוון באזור באר שבע מסתכם ברשתות א,ב,ג, רדיו דרום גל"צ וגלגל"צ שהחלה לפעול רק לאחרונה. מעבר לזה....או שתשמע ערבים או שהרדיו יסרוק ויסרוק ויסרוק בלי למצוא כלום באזור המרכז?....הרדיו לא מצליח לסרוק מרוב תחנות. היום בערב הייתה שריפה ברמת חובב, מלבד מבזק מזורג בYNET מישהו התרעם? מישהו עשה על זה רעש? מישהו דיבר על זה? מישהו יודע שכל באר שבע מסריחה מאלוהים יודע מה בגלל זה? לאף אחד לא אכפת ממה שקורה דרומית לגדרה. אני מקווה שזה עונה על השאלות שלך ידידי.
 

smoshes

New member
הייתי אומר שגם בצפון המצב על הפנים

למשל בטבריה - עיר מוזנחת לחלוטין למרות הפוטנציאל הגדול. או למשל, למה לקח יותר מ- 3 שנים לסלול נתיב נוסף לכל כיוון מצומת גולני עד טבריה? פחות מ- 10 ק"מ של כביש, שלקח 3-4 שנים לסלול.... ולמה לא ממשיכים לסלול את חוצה ישראל לצפון הרחוק? ולמה אין מסילות ברזל מזרחית לחיפה? לצערנו המדינה מתייחסת רק לאזור שבין חדרה לגדרה, ומזלזלת בתושבי הגליל והנגב!
 

amit1270

New member
סלילת כבישים איטית היא מכת-מדינה

ולא אופיינית לאזור זה או אחר. השיטה שבה פעלה מע"צ (הישנה) לא איפשרה להתמקד בפרוייקט אחד והתוצאה היתה סחבת ואיטיות כרונית. אם הבנתי נכון, הקמת מעצ החדשה נועדה לשפר את ההתנהלות בתחום הזה.
 

yairp4

Active member
שום שיפור

מע"צ החדשה לא הביאה שום שיפור במהירות סלילת הכבישים. החברה עדיין מתעסקת עם יותר מידי פרוייקטים בו זמנית...
 
בחלק העירוני כן...

וגם לניבי איילון לכן יווצר האבסורד שרק שנתיים אחרי ש431 ייפתח החלק המחבר את מודיעין ייפתח גם כן והמדינה תצתרך לשלם לחברת דניה סיבוס הרבה מיליונים על הפשלה הזאת.
 

Azazel

New member
למה שהמדינה תשלם על זה?

איך זה שהחלק שמחבר את מודיעין לכביש ייפתח מאוחר יותר פוגע בדניה סיבוס? 431 איננו כביש אגרה.
 
לדעתי זה לא מדויק

נכון שאני לא דרומי, אבל מגיע די הרבה לדרום. רגע של קטנוניות - מדרום למחלף אשדוד יש כבר כיום את מחלף שורק (כבישים 7-6-3) ומחלף אילות (כבישים 10-109). עוד שני מחלפים נמצאים בהקמה (מחלף שדה משה/קרית גת מזרח - כבישים 6-35) ומחלף מאחז (כבישים 6-40). מאז ההשקעות המאסיביות בכבישים ומחלפים בתקופת ממשלת רבין, קיימת מדיניות שיטתית של הזנחת עורקי תנועה שעשויים להיות אלטרנטיבה ראוייה לכביש 6. לאחר שבנימין נתניהו עצר את התקציבים להרחבת כביש החוף ממחלף נתניה למחלף ינאי ב-1996 על מנת להשלים את כביש 5 (חוצה שומרון) ו- 57 (עוקף שכם דרום), לא מצא לנכון שום ראש ממשלה, שר תשתיות או שר תחבורה להשקיע תקציבים בהוספת הנתיבים לכביש החוף, למרות הפקקים הקשים שנגרמים בקטע זה. זאת מול סלילה מזורזת של כביש 6. מצב דומה יש בכביש 444 באזור שוהם, כביש שחלקים ממנו נשארו עד היום צרים ומסוכנים, ונמצא מאות מטרים בלבד ממערב לכביש 6. הזנחת צומת גדרה ("כנות" כפי שאתה קורא לה) או צומת ראם, משתלבת יופי עם עידוד התנועה בכביש 6 לבאים מהמרכז ומהצפון. כבישים דו-סטריים בדרום - להזכירך, היחס בין גודל האוכלוסייה בדרום ובין השטח הגיאוגרפי הוא הקטן ביותר בהשוואה לכל שאר חלקי הארץ. גם בצפון יש כבישים שהרחבתם חיונית (למשל כביש 66 בין צומת מגידו לצומת יקנעם, כביש 77 בין צומת ישי לצומת המוביל) וכאמור אפילו במרכז (כביש 444 באזור שוהם). למרות שכביש כמו כביש 90 הוא עורק תנועה ראשי, הוא משרת ביום-יום נפחי תנועה מן הסתם קטנים יותר מכביש כמו נניח 40 בין רמלה ומחלף לוד - ככל הזכור לי עדיין יש שם קטע קצר שאינו דו מסלולי. גם הפיתולים בכבישי הדרום הם במידה רבה תוצאה של אילוצים גיאוגרפיים, אם כי כבר יושרו כמה קטעים מסוכנים כמו באזור צומת צפית (מפגש 25-258) ובאזור בארי על כביש 232. זה שהתקשורת לא מבליטה מספיק נושאים המתרחשים בדרום הוא במידה רבה גם אחריות של תושבי הדרום. תתחילו להיות אקטיביים ולפרסם את הבעיות בכל במה העומדת לרשותכם, והיום עם האינטרנט יש הרבה יותר במות כאלו.
 

fireman

New member
הדוגמאות שאתה מביא

לא רלוונטיות לדעתי כי 75% מהן נוגעות להקמת כביש 6 שאם לא היה מוקם גם המחלפים הללו לא היו קמים. אני לא מבין איך הזנחה של צומת גדרה וצומת ראם משתלבת יופי עם עידוד התנועה בכביש 6? ואם אין לי אפשרות להשתמש בכביש 6 בכדי להגיע ליעד שלי? אני צריך לסבול בגלל שלאלו שרוצים להמשיך לכיוון צפון יש חלופה שנקראת כביש 6? זאת חשיבה לא נכונה מבסיסה. היחס בין גודל בין האוכלוסיה לכמות הכבישים בדרום הוא הקטן ביותר אבל זו לא סיבה להעניש את כל מי שמשתמש בכבישים הללו ולהזכירך לא מדובר רק בתושבי הדרום, הכבישים הללו למרות היחס הכל כך קטן בין כמות התושבים לכמות הכבישים גובים הכי הרבה קורבנות בכל שנה בגלל מצבם התשתיתי.... ראה את כביש באר שבע תל אביב עד היום לא השלימו את התאורה לאורך כל הכביש, כבר שנים שזה מתבצע בקצב של עמוד תאורה בחודש, זה פשוט ביזיון, חד וחלק. הפיתולים הם אילוצים של חיסכון בכסף, אם היו רוצים לסלול כביש ללא פיתולים כמו ברכבת הרים מתל אביב לבאר שבע יכלו לעשות זאת, ראה את קו הרכבת מבאר שבע לתל אביב שנסלל בימים אלו, רובו ישר כמו סרגל, אילוצים גיאוגרפים? בונים גשר, אילוצים גיאוגרפים? כורים מנהרה אילוצים גיאוגרפים? מגלחים את כל ההר ומזיזים אותו למקום אחר. לכל דבר יש פתרונות השאלה היא איפה נמצא סדר העדיפויות, יותר עדיף להוסיף עוד נתיב באיילון שבמילא לא ישנה כלום ב2 מיליארד ש"ח במקום להאיר את כביש ב"ש תל אביב או את כביש באר שבע דימונה.
 
הדוגמאות כן רלוונטיות

עד שלא יושלם כביש 6 עד מדרום לבאר שבע, ויהיה לו ציבור נוסעים גדול, הממשלה לא תיזום את בנייתם של מחלפים בכביש 40, שהוא האלטרנטיבה הזולה וההגיונית ביותר לכביש 6. זה הרי מה שקורה כיום בכביש החוף מנתניה וצפונה. כבר לפני 11 שנים תוקצבה הוספת הנתיב השלישי, גודר שטח העבודות ואפילו יושרה הקרקע משני צידי הכביש בין מחלף נתניה ומחלף ינאי, ואז העבודות נעצרו. בקרקע המיושרת עלו קוצים, הגדרות נפרצו בחלקן ומספר כלי הרכב המשתמשים בכביש גדל - ובכל זאת אף מקבל החלטות לא קיבל את ההחלטה לתקצב מחדש את העבודות. אינני אומר שאני תומך בגישה זו (לדעתי כביש 6 הוא טעות היסטורית), אולם זה בדיוק מה שקורה בפועל. אין לי נתונים בסיסיים על מספר הנסיעות היומי בכביש ב"ש-תל אביב או ב"ש-דימונה, גם לא בנתיבי איילון, אבל בהחלט סביר שעבודות בנתיבי איילון ישפיעו על מספר אנשים גדול יותר. בעניין הפיתולים, לא ברור לי מדוע הכביש שמפריע לך הוא דווקא כביש 40. הואיל והתקציב הושקע בסלילת כביש 6, קשה לי להאמין שיושקע בעתיד הקרוב תקציב ליישור הפיתולים הגדולים יחסית (הפיתול צומת גדרה - צומת ראם - צומת מלאכי, או פיתול בין צומת מלאכי לצומת פלוגות), אולם יש כבישים הרבה יותר מפותלים (232 בין צומת אשכולות לצומת גבעתי הוא דוגמא מצויינת). יישור כביש 40, מחד לא יחסוך זמן נסיעה גדול ולא ישפר מהותית את הבטיחות בדרך, ומאידך יהיה כרוך בהפקעות קרקע נרחבות מהמושבים באזור קרית מלאכי, וזה לא מה שיגדיל את המוטיבציה להיכנס למיזם כזה מלכתחילה.
 
מה זה צומת מאלכי?

אם אתה מתכוון לקסטינה אז תגיד קסטינה שכולם יבינו על מה אתה מדבר. או צומרת ראם שמוכרת יותר כצומת מסמיה.
 

fireman

New member
זה אינדיבידואלי

אני מכיר את צומת ראם כצומת ראם אתה מכיר אותה כמסמיה ואני מכיר את צומת מלאכי כצומת מלאכי ולא כצומת קסטינה. בכל מקרה אנחנו מדברים על אותו דבר, איך אתה מעדיף לקרוא לצומת\להכיר אותה זה כבר עניין אישי שלך.
 

ערן שחר

New member
כביש 66 בין צומת מגידו לצומת התשבי

עמוס בצורה בלתי נסבלת כי לא הייתה כוונה שהוא ינקז כל כך הרבה תנועה מ ואל כביש 6 כל כך הרבה זמן. 2 וחצי עצמות שלא ברור למי הם שייכות מעכבות את פתיחת הקטע של כביש 6 בין מחלף עירון למחלף תות כבר שנה וחצי. ברגע שהקטע הזה יפתח נפח גדול מהתנוע בכביש 66 יעבור לכביש 6
 

harhanegev

New member
כביש הערבה זה סוס מת.

בכביש הערבה, נהג שפוי ונורמטיבי לחלוטין, יכול למצוא את עצמו בקלות מטופל ע"י החברא קדישא בגלל נהג רדום / מנומנם / מסומם / טייס-מנמיך-טוס / פעלולן / ילד-שטרם-התבגר ושאר מרעין בישין. לא סתם בקלות, מאוד מאוד בקלות. בכביש 12 וכביש 40, עם כל הפיתולים והשיפועים, התאונות הן בדרך כלל תאונות עצמיות, ומעטים מאוד הנפגעים באשמת רכב אחר. בכביש 12 וכביש 40 כל נהג אחראי ושפוי יכול לנהוג באופן שקול וזהיר ולדעת בוודאות גבוהה מאוד שיגיע ליעדו בשלום (ולא שאין מטורפים מסוגים שונים בכבישים האלו, יש, אבל הרבה פחות, ולכן הסיכוי להיפגע מהם הוא אפסי).
 
למעלה