עדכון לאילת דרך כביש 40 וכביש הערבה
בהמשך לפוסט משבוע שעבר, ביליתי את סוף השבוע +פורים בתחרות שיט של בני באילת. מאחר וסירת לייזר (אורך 4.5 מטר) לא ניתן להכניס במזוודה, האופציה של ארקיע נפלה. מעמיסים את הסירה , וביום ששי ב 0700 נוסעים באיילון דרום, אשדוד , ועד צומת כנות. משם ועד בית קמה נוסעים בכביש 40 , בקטע הזה הוא באיכות מאד נמוכה, גיאומטריות ברמה של כביש עותומני, עד לבית קמה. משם דרך עוקף באר שבע . (השוליים שם רחבים והמשאיות מאפשרות לעקוף תוך נסיעה על השוליים). בבאר שבע מגיעים לתחנת התדלוק בגז האחרונה בדרום, מתדלקים מלא וממשיכים . משם נסענו דרך כביש 40 למצפה רמון. הכביש די ריק וקל לנהיגה, והוא מוכר לי כי רק לפני חודש ומשהו נסענו לטקס סיום של הבן השני בבהד 1. ממצפה רמון , למרות הטופוגרפיה הקשה יחסית הכביש נסלל ברמה גבוהה, ואנו מגיעים לצומת שזפון. עוצרים לכמה דקות להתמתח ובודקים אם הסירה עפה מהאוטו באחד הסיבובים. ואז מגיעים לכביש הערבה. יש הרבה זמן במהלך הנסיעה לחשוב. למה כביש כזה לא יכול להיות ישר למרות שהטופוגרפיה די ישרה . הכביש הוא כל כך גרוע הנדסית, שאולי סללו אותו ככה בכוונה. הרי לא יתכן שבגלל שיש שטפונות בכל ערוץ כמה פעמים בשנה יבנו גשרים אירייים ולא יישרו את הכביש עם גשרונים תקניים מתחתיו!! באירלנד הגשרים האיריים הם בדרכים כפריות קטנות ולא בכביש ראשי. יש המון משאיות וטריילירים בכביש. שאלתם את עצמכם למה הם לא יורדים לשוליים כמו בעוקף באר שבע? - כי אין שוליים תקניים הם ניבנו בחצי הרוחב - וגם אלו שקיימיים בנוייים בצורה של שתי שכבות אספלט, שאם משאית רוצה לרדת או לעלות היא ישר מתהפכת או נכנסת ברכב שבא ממול. תחנות רענון ועצירה- תשכחו מזה. בנו בצפון הערבה שתי חושות וקראו לזה תחנות רענון. אין צל, אין מים, אין כלום. הלאה: אז איך נוסעים שם: כמו מתאבדים שיעים. ואני לא מאשים את הנהגים אלא את המנהיגים. כי הם בכלל לא נסעו בכביש הערבה ב20 השנים האחרונות. אולמרט היה באילת לפני שבוע- איך אתם חושבים שהוא הגיע לשם? אז נתיבי עקיפה כמו שיש בכביש 40 (עם 10% נפח תנועה מכביש הערבה) אין ש ם. זה היה פותר את בעיית השיירות הארוכות . אז עייפים אך רצוצים הגענו לאילת, והספקתי לחטוף הצצעה על כביש הערבה הירדנית שמשתרע מקביל לכביש שלנו- הוא בעל ארבעה נתיבים. ועוד דבר, ברוב כביש הערבה אין אפשרות לשמוע תחנות רדיו כמו רשת ב או רשת ג למרות שכל נהג רכב משלם בכפייה אגרת רדיו. ותחשבו על זה. בקיצור: אם יש זלזול בנהגים שלא יתפלאו שאנשים עושים תאונות.
בהמשך לפוסט משבוע שעבר, ביליתי את סוף השבוע +פורים בתחרות שיט של בני באילת. מאחר וסירת לייזר (אורך 4.5 מטר) לא ניתן להכניס במזוודה, האופציה של ארקיע נפלה. מעמיסים את הסירה , וביום ששי ב 0700 נוסעים באיילון דרום, אשדוד , ועד צומת כנות. משם ועד בית קמה נוסעים בכביש 40 , בקטע הזה הוא באיכות מאד נמוכה, גיאומטריות ברמה של כביש עותומני, עד לבית קמה. משם דרך עוקף באר שבע . (השוליים שם רחבים והמשאיות מאפשרות לעקוף תוך נסיעה על השוליים). בבאר שבע מגיעים לתחנת התדלוק בגז האחרונה בדרום, מתדלקים מלא וממשיכים . משם נסענו דרך כביש 40 למצפה רמון. הכביש די ריק וקל לנהיגה, והוא מוכר לי כי רק לפני חודש ומשהו נסענו לטקס סיום של הבן השני בבהד 1. ממצפה רמון , למרות הטופוגרפיה הקשה יחסית הכביש נסלל ברמה גבוהה, ואנו מגיעים לצומת שזפון. עוצרים לכמה דקות להתמתח ובודקים אם הסירה עפה מהאוטו באחד הסיבובים. ואז מגיעים לכביש הערבה. יש הרבה זמן במהלך הנסיעה לחשוב. למה כביש כזה לא יכול להיות ישר למרות שהטופוגרפיה די ישרה . הכביש הוא כל כך גרוע הנדסית, שאולי סללו אותו ככה בכוונה. הרי לא יתכן שבגלל שיש שטפונות בכל ערוץ כמה פעמים בשנה יבנו גשרים אירייים ולא יישרו את הכביש עם גשרונים תקניים מתחתיו!! באירלנד הגשרים האיריים הם בדרכים כפריות קטנות ולא בכביש ראשי. יש המון משאיות וטריילירים בכביש. שאלתם את עצמכם למה הם לא יורדים לשוליים כמו בעוקף באר שבע? - כי אין שוליים תקניים הם ניבנו בחצי הרוחב - וגם אלו שקיימיים בנוייים בצורה של שתי שכבות אספלט, שאם משאית רוצה לרדת או לעלות היא ישר מתהפכת או נכנסת ברכב שבא ממול. תחנות רענון ועצירה- תשכחו מזה. בנו בצפון הערבה שתי חושות וקראו לזה תחנות רענון. אין צל, אין מים, אין כלום. הלאה: אז איך נוסעים שם: כמו מתאבדים שיעים. ואני לא מאשים את הנהגים אלא את המנהיגים. כי הם בכלל לא נסעו בכביש הערבה ב20 השנים האחרונות. אולמרט היה באילת לפני שבוע- איך אתם חושבים שהוא הגיע לשם? אז נתיבי עקיפה כמו שיש בכביש 40 (עם 10% נפח תנועה מכביש הערבה) אין ש ם. זה היה פותר את בעיית השיירות הארוכות . אז עייפים אך רצוצים הגענו לאילת, והספקתי לחטוף הצצעה על כביש הערבה הירדנית שמשתרע מקביל לכביש שלנו- הוא בעל ארבעה נתיבים. ועוד דבר, ברוב כביש הערבה אין אפשרות לשמוע תחנות רדיו כמו רשת ב או רשת ג למרות שכל נהג רכב משלם בכפייה אגרת רדיו. ותחשבו על זה. בקיצור: אם יש זלזול בנהגים שלא יתפלאו שאנשים עושים תאונות.