עדכון קטן!

עדכון קטן!

שלום לכם! בשעה טובה השבוע קיבלנו את החוברות וניגשנו למלאכה. הקטן - בן 4 וחצי עשה חצי מהחוברת הראשונה בשעתיים ומאד התלהב. לי היה קל כי ההוראות היו פשוטות וצמודות לכל תרגיל ותרגיל. עם הגדול בעצתכם אני חוזרת על כיתה ג', הוא פתר הכל בקלות אבל מאד משתעמם. האם עלי להקפיד שיפתור את כל התרגילים? בית הספר התחייב לרכוש את החוברות למורה. אבל את כיתה ג' אני אלמד אותו בבית ( אין סיכוי שאטיל על מור הלהתמודד עימו בשעמום כעת). האם זה חיוני שיפתור הכל אן שאפשר לוותר לו אם רואים שהוא הבין? האם מספיק שיפתור את הכל לפי הסדר מכריכה לכריכה? האם אפשר באיזשהוא מקום לקבל טיפים על מה לשים דגש - איך אני יודעת שהוא אכן הבין והפנים מה שהוא צריך? זכרו שאני אינני מורה ולכן מלכתכילה לא ברור לי אם היו לי החוברות הללו האם היו מובנות על ידי היטב. אני רוצה לנצל את ההזדמנות שתלמה גביש נמצאת בפורום ולציין כי מהסתכלות על החוברת אין ערוך להבדל בין שיטה זו לחוברות פשוט חשבון והשבחה מהן הוא למד. עולם אחר לגמרי. תודה רבה לכולכם על המאמץ, ותודה על הנכונות להשקיע. כולי תקווה שמתשיכו במפעל הברוך הזה ותתרגמו את כל החוברות לעברית עד סוף תיכון ושתצליחו להעביר לזה את כל בתי הספר. ולא כי חשוב לי המיצב או המבחנים העולמיים אלא כי המשאב היחידי שיש לנו כאן הוא המוח היהודי ויש לטפח משאב זה בכל אמצעי למקסימום! בקשה קטנה: כהורה, חסרה לי יד מכוונת. האם אפשר לקבל מכם הדרכה כללית או איזה דף הנחיות?
 
עצה לאמא של רום ולאמהות לילדים מוכשרים

שיטת סינגפור שמה דגש על הבנה ומעבר למופשט. עם זאת, יש לדאוג למיומנות ולשליטה טכנית. גם לצחצח שינים ולהדיח כלים זה לא מעניין ובכל זאת אנו עושים זאת מידי יום. כדאי לפזר את התירגול על פני זמן, כל פעם מספר תרגילים לפי הסדר. אפשר להפוך את זה למשחק, למשל, משחק מהירות, אבל לא לוותר על דבר. הסדר במקרה של מור אינו חשוב. אפשר דווקא ל"ערבב" תרגילים ממינים שונים ולתת לו לפתור אותם במהירות, כדי להבטיח שהוא יפתור הכל ומהר, וכך יוכל להגיע גם לשליטה טכנית. יש לעבוד עם שעון ולבדוק אם חל שיפור בהספק שלו. (תחרות עם השעון) .הבנה אינה מספקת: אפשר להבין את לוח הכפל, אבל בלי שליטה בע"פ עליו אי אפשר להגיע לשליטה בחילוק וגם בנושאים אחרים , מתקדמים יותר. במדריכים למורה יש גם טיפים מגוונים. אם הספרים של סינגפור לא היו "עולם אחר" לא היינו דואגים להפיצם. אותנו לא מעניין המיצ"ב כמטרה, גם לא הבגרות. אנחנו חושבים כמוך שהמשאב החשוב ביותר שיש לנו זה המוח שלנו. במדריכים תמצאי יד מכוונת. בכיתה ג' בחשבון הנקודה המרכזית היא הבנה איך להשתמש בסקיצות לפתרון בעיות. באשר להנדסה. כשיהיה בידיך המדריך למורה לכיתה ג' , תמצאי בו הנחייה מאוד מפורטת מה לעשות בהנדסה. לאחר שתבצעי את מה שמומלץ שם, אני ממליצה לעבור לאתר שלי להנדסה וללמד היטב את הבניות ואת הניסוח ה מ ד ו י ק של תיאורי הבנייה. שם נעשה הקשר בין השפה העברית, התפיסה החושית, הפעילות המוטורית, ההבנה והיכולת ליישם עקרונות. לצערי, משרד החינוך סילק כמעט לגמרי את כל הבניות ממערכת החינוך, כולל בעל-יסודי, בעוד שיש להן תרומה רבה לפיתוח ההבנה. אחרי שתלמדי את הבסיס לפי סינגפור, תוכלי לעבור לבניות ולזכות בנושא שילדים אחרים בכלל לא ילמדו אותו. בהצלחה
 

shira shira

New member
טעם של עוד

אני מאוד שמחה שבן ה-4 וחצי ואמו נהנו מהחוברת. אני מאוד ממליצה להמשיך ולהפנים את המושגים המוצגים בחוברת בחיי היום יום. בנוסף, כמו שמומלץ בחוברת, כדאי לעצור אחרי זמן מה (לפני ש"נגמר" לילד), כדי להשאיר טעם של עוד, כך שירצה לחזור לכך בפעם הבאה.
 
למעלה