עדכונים מירושלים

מצב
הנושא נעול.

mucool2

New member
זה רק בתוך ירושלים

והוא גם לא נקרא כביש מס' 1.
הוא נקרא שד' בן-גוריון. אם כי אני חושב שזה רק מגינות סחרוב...
זה רק בתוך ירושלים
וההמשך של כביש מס' 1 בירושלים נקרא גם דרך בגין, שדרות יגאל ידין ודרך מעלה אדומים.
 

x u m

New member
אז כביש 443 הוא מהיר בין

אגב, גם כביש מספר 1 הוא לא מהיר
בקטע שממזרח לשער הגיא.
אז כביש 443 הוא מהיר בין
מחנה עופר למודיעין. אם כביש 1 בחלקו מהיר ומקבל סימון כחול, אז גם כביש 443 מהיר. לפי דעתי זה הכל עניין של דקויות מאוד לא משמעותיות. ואם כבר למה לכביש ראשי שמחבר ירושלים מודיעין ת"א יש מספור תלת ספרתי שמיעוד לכבישים אזוריים? מדוע לא דו ספרתי? לגבי רוב האנשים זהו כביש מהיר, שנסיעה בו אפילו מהירה יותר מכביש מספר1 . (במהירות חוקית)
 

mucool2

New member
לא דקויות - הגדרות ברורות

אז כביש 443 הוא מהיר בין
מחנה עופר למודיעין. אם כביש 1 בחלקו מהיר ומקבל סימון כחול, אז גם כביש 443 מהיר. לפי דעתי זה הכל עניין של דקויות מאוד לא משמעותיות. ואם כבר למה לכביש ראשי שמחבר ירושלים מודיעין ת"א יש מספור תלת ספרתי שמיעוד לכבישים אזוריים? מדוע לא דו ספרתי? לגבי רוב האנשים זהו כביש מהיר, שנסיעה בו אפילו מהירה יותר מכביש מספר1 . (במהירות חוקית)
לא דקויות - הגדרות ברורות
גם כביש החוף לכל אורכו (!) לא נחשב כביש מהיר לפי ההגדרה היבשה, מה לעשות. יש רק 3 כבישים המוגדרים מהירים בארץ: כביש מס' 1 בין שער הגיא לגנות, כביש מס' 4 בין גנות (או אפילו קצת דרומה) למחלף אשדוד, וכביש מס' 6 כמובן.
 

x u m

New member
אם הגרה מדברת על עניין רמזורים

לא דקויות - הגדרות ברורות
גם כביש החוף לכל אורכו (!) לא נחשב כביש מהיר לפי ההגדרה היבשה, מה לעשות. יש רק 3 כבישים המוגדרים מהירים בארץ: כביש מס' 1 בין שער הגיא לגנות, כביש מס' 4 בין גנות (או אפילו קצת דרומה) למחלף אשדוד, וכביש מס' 6 כמובן.
אם הגרה מדברת על עניין רמזורים
אז גם כביש 20 הוא מהיר (אילון) וגם כביש 7 (אומנם הוא קצר, אבל דו נתיבי עם גדר הפרדה מבטון וללא רמזורים)
 

alantan

New member
כן ולא

אם הגרה מדברת על עניין רמזורים
אז גם כביש 20 הוא מהיר (אילון) וגם כביש 7 (אומנם הוא קצר, אבל דו נתיבי עם גדר הפרדה מבטון וללא רמזורים)
כן ולא
ההגדרה אינה מדברת על רמזורים (ראה הודעתי למטה). אבל אתה צודק שרוב כביש 20 בין קיבוץ גלויות להרצליה צפון, וכן מחולות עד איפשהו בדרום חולון משולט בתמרור ב-54, והינו דרך מהירה.
 

קובי לו

New member
שכחת את כביש 20 האיילון

לא דקויות - הגדרות ברורות
גם כביש החוף לכל אורכו (!) לא נחשב כביש מהיר לפי ההגדרה היבשה, מה לעשות. יש רק 3 כבישים המוגדרים מהירים בארץ: כביש מס' 1 בין שער הגיא לגנות, כביש מס' 4 בין גנות (או אפילו קצת דרומה) למחלף אשדוד, וכביש מס' 6 כמובן.
שכחת את כביש 20 האיילון
שהוא כביש מהיר (אם אין בו פקקים). יש את התמרור המלבני הכחול לבן עם ציור שני הנתיבים כשמעליהם גשר. אמור מעתה יש 4 כבישים מהירים במדינה. ----------- חלק גדול מכביש 1 (בין גנות לשער הגיא) חלק מכביש 4 ממחלף גן רוה (פלמחים) ועד מחלף אשדוד (בקושי 20 ק"מ) כל כביש 6 (מעל ל-80 ק"מ כיום. בעתיד הרבה יותר) מרבית כביש 20 (מהרצליה ועד מחלף קיבוץ גלויות) ----------- אלו היו ארבעת הכבישים המהירים דה יורה במדינה. דה פקטו (לפחות 2 נתיבים בכל מסלול, הפרדה בין מסלולים, תאורה, העדר צמתים, העדר פסי רכבת, העדר תחנות אוטובוס וקיום שוליים סבירים וכן שילוט בצבע כחול וכמובן מהירות חוקית של מינימום 90) יש עוד כמה והרי הם: כביש 5 (בין מחלף גלילות של האיילון ועד צומת קסם) כביש 7 (לכל אורכו הקצר בין גדרה למפגש כבישים 3 ו-6) כביש 70 (מהצמת בין מאיר שפיה לזכרון ועד מבואות יקנעם עילית, כ-30 ק"מ) כביש 2 (ממחלף אולגה ועד מחלף חוף הכרמל או מת"מ או טירת הכרמל, לא זוכר את שמו המדויק. בעבר היה גם פורמלית ודה יורה כביש מהיר) כביש 443 (מצמת מכבים-רעות ועד הישוב בית חורון, כ-15 ק"מ +-).
 

alantan

New member
השאלה מה זה דה פקטו?

שכחת את כביש 20 האיילון
שהוא כביש מהיר (אם אין בו פקקים). יש את התמרור המלבני הכחול לבן עם ציור שני הנתיבים כשמעליהם גשר. אמור מעתה יש 4 כבישים מהירים במדינה. ----------- חלק גדול מכביש 1 (בין גנות לשער הגיא) חלק מכביש 4 ממחלף גן רוה (פלמחים) ועד מחלף אשדוד (בקושי 20 ק"מ) כל כביש 6 (מעל ל-80 ק"מ כיום. בעתיד הרבה יותר) מרבית כביש 20 (מהרצליה ועד מחלף קיבוץ גלויות) ----------- אלו היו ארבעת הכבישים המהירים דה יורה במדינה. דה פקטו (לפחות 2 נתיבים בכל מסלול, הפרדה בין מסלולים, תאורה, העדר צמתים, העדר פסי רכבת, העדר תחנות אוטובוס וקיום שוליים סבירים וכן שילוט בצבע כחול וכמובן מהירות חוקית של מינימום 90) יש עוד כמה והרי הם: כביש 5 (בין מחלף גלילות של האיילון ועד צומת קסם) כביש 7 (לכל אורכו הקצר בין גדרה למפגש כבישים 3 ו-6) כביש 70 (מהצמת בין מאיר שפיה לזכרון ועד מבואות יקנעם עילית, כ-30 ק"מ) כביש 2 (ממחלף אולגה ועד מחלף חוף הכרמל או מת"מ או טירת הכרמל, לא זוכר את שמו המדויק. בעבר היה גם פורמלית ודה יורה כביש מהיר) כביש 443 (מצמת מכבים-רעות ועד הישוב בית חורון, כ-15 ק"מ +-).
השאלה מה זה דה פקטו?
אתה צודק שהכבישים האלה הם דה-פקטו, כלומר כבישים מהירים "עממיים". אבל למה משלטים אותם בשלטים כחולים? הרי אין שום מגבלות על כניסת הולכי רגל וגו' לכבישים האלה (לכן אין את התמרור המלבני עם הגשר, הוא תמרור ב-54), אז מדוע באים לחזק את מעמדם (שאינו רשמי ממילא) באמצעות שילוט כחול?
 

wantok

New member
כמה הערות

שכחת את כביש 20 האיילון
שהוא כביש מהיר (אם אין בו פקקים). יש את התמרור המלבני הכחול לבן עם ציור שני הנתיבים כשמעליהם גשר. אמור מעתה יש 4 כבישים מהירים במדינה. ----------- חלק גדול מכביש 1 (בין גנות לשער הגיא) חלק מכביש 4 ממחלף גן רוה (פלמחים) ועד מחלף אשדוד (בקושי 20 ק"מ) כל כביש 6 (מעל ל-80 ק"מ כיום. בעתיד הרבה יותר) מרבית כביש 20 (מהרצליה ועד מחלף קיבוץ גלויות) ----------- אלו היו ארבעת הכבישים המהירים דה יורה במדינה. דה פקטו (לפחות 2 נתיבים בכל מסלול, הפרדה בין מסלולים, תאורה, העדר צמתים, העדר פסי רכבת, העדר תחנות אוטובוס וקיום שוליים סבירים וכן שילוט בצבע כחול וכמובן מהירות חוקית של מינימום 90) יש עוד כמה והרי הם: כביש 5 (בין מחלף גלילות של האיילון ועד צומת קסם) כביש 7 (לכל אורכו הקצר בין גדרה למפגש כבישים 3 ו-6) כביש 70 (מהצמת בין מאיר שפיה לזכרון ועד מבואות יקנעם עילית, כ-30 ק"מ) כביש 2 (ממחלף אולגה ועד מחלף חוף הכרמל או מת"מ או טירת הכרמל, לא זוכר את שמו המדויק. בעבר היה גם פורמלית ודה יורה כביש מהיר) כביש 443 (מצמת מכבים-רעות ועד הישוב בית חורון, כ-15 ק"מ +-).
כמה הערות
1 - שכחתם את כביש 22 נתיבי המפרץ, המוגדר (בדומה לנתיבי איילון) דרך פרברית מהירה. 2 - כביש 2 בין אולגה לחיפה תוכנן, נבנה ואף היה כביש מהיר משולט בעבר, אולם מעמד זה נשלל ממנו, ככל הידוע לי עקב הדרדרות איכות המסועה. 3 - כביש 443 לא תוכנן ככביש מהיר, ואינו עומד בקריטריונים (למרות המחלף בבית חורון). אולם כביש 45 שתוכנן לעבור בערך במקביל תוכנן להיות כביש מהיר. יש לציין שהחל מכק"מ מערבה לצומת עופר ועד למחסוך בכניסה ירושלים, תואי הכביש הוא למעשה זה של כביש 45 העתידי ולא 443, ולכן ההכנה למחלף בצומת ואף מספר שלטים מבלבלים המצינים כביש מס' 45. כביש זה אגב, תקוע עמוק במגירות, שכן הוא שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית וסביבתית ואמור היה להמשיך בעתיד עד ירדן. 4 - פעם הנסיעה ב- 443 היתה תענוג - היום ממש דיכאון! גדר ההפרדה - איזה שמד נוף! אונס האדמה! איפה הירוקים שצריך אותם - פחדנים!
 
אני חייב ליסוע על הכביש הזה

כמה הערות
1 - שכחתם את כביש 22 נתיבי המפרץ, המוגדר (בדומה לנתיבי איילון) דרך פרברית מהירה. 2 - כביש 2 בין אולגה לחיפה תוכנן, נבנה ואף היה כביש מהיר משולט בעבר, אולם מעמד זה נשלל ממנו, ככל הידוע לי עקב הדרדרות איכות המסועה. 3 - כביש 443 לא תוכנן ככביש מהיר, ואינו עומד בקריטריונים (למרות המחלף בבית חורון). אולם כביש 45 שתוכנן לעבור בערך במקביל תוכנן להיות כביש מהיר. יש לציין שהחל מכק"מ מערבה לצומת עופר ועד למחסוך בכניסה ירושלים, תואי הכביש הוא למעשה זה של כביש 45 העתידי ולא 443, ולכן ההכנה למחלף בצומת ואף מספר שלטים מבלבלים המצינים כביש מס' 45. כביש זה אגב, תקוע עמוק במגירות, שכן הוא שנוי במחלוקת מבחינה פוליטית וסביבתית ואמור היה להמשיך בעתיד עד ירדן. 4 - פעם הנסיעה ב- 443 היתה תענוג - היום ממש דיכאון! גדר ההפרדה - איזה שמד נוף! אונס האדמה! איפה הירוקים שצריך אותם - פחדנים!
אני חייב ליסוע על הכביש הזה
עדיין לא יצא לי לעבור ב443
 
טעות בעצם שאני חושב על זה יצא לי

אני חייב ליסוע על הכביש הזה
עדיין לא יצא לי לעבור ב443
טעות בעצם שאני חושב על זה יצא לי
איזה גמור אני אבל מזמן לפני שנתיים ואפילו כמה פעמים ... תגיד הגדר שנבנית שם זה מהתקופה האחרונה או שכבר מזמן היא בנוייה שם?
 

בועז ל

New member
שבי, הגדר נבנית שם בימים אלה ממש.

טעות בעצם שאני חושב על זה יצא לי
איזה גמור אני אבל מזמן לפני שנתיים ואפילו כמה פעמים ... תגיד הגדר שנבנית שם זה מהתקופה האחרונה או שכבר מזמן היא בנוייה שם?
שבי, הגדר נבנית שם בימים אלה ממש.
wantok צודק מבחינתו בעניין פגיעתה של הגדר בנוף. הנזק לנוף גדול לאין שיעור מזה הצפוי ב A1. אלא שכאן כידוע לך,לסוגייות הבטחוניות משקל רב.
 

alantan

New member
הגדרת כביש מהיר

אז כביש 443 הוא מהיר בין
מחנה עופר למודיעין. אם כביש 1 בחלקו מהיר ומקבל סימון כחול, אז גם כביש 443 מהיר. לפי דעתי זה הכל עניין של דקויות מאוד לא משמעותיות. ואם כבר למה לכביש ראשי שמחבר ירושלים מודיעין ת"א יש מספור תלת ספרתי שמיעוד לכבישים אזוריים? מדוע לא דו ספרתי? לגבי רוב האנשים זהו כביש מהיר, שנסיעה בו אפילו מהירה יותר מכביש מספר1 . (במהירות חוקית)
הגדרת כביש מהיר
או בשמו הנכון "דרך מהירה". יש הגדרה ספציפית, כפי שעמית כתב, אך תנאי הדרך הם רק מאפיינים של דרך מהירה, ואי אפשר להסתמך עליהם על מנת להצהיר שדרך כזו או אחרת היא מהירה. הדבר הכי חשוב שמגדיר דרך מהירה ברוב מדינות אירופה, משם הגיעה ההגדרה הישראלית היא היעדר של זכות מעבר חופשי (מה שנקרא באנגלית Right-of-way). כלומר שלילת גישה חופשית לכלל הציבור, ומתן גישה רק לכלי רכב ספציפיים. לפיכך השילוט שקובע שדרך היא מהירה הוא תמרור ב-54, המכונה בחיבה צ'ופסטיקס (מקלות אכילה סיניים) על ידי חובבי הכבישים. תמרור זה קובע "כניסה לדרך מהירה: אין כניסה להולכי רגל, לאופניים, לרכב איטי, לעגלות יד, לבעלי חיים ולכל רכב אשר אינו מסוגל או מורשה לנוע במהירות שצויינה בתמרור ב 53- המוצב לפני הכניסה לדרך המהירה". מבחינה חוקית, זהו הדבר היחיד שקובע שדרך היא מהירה. האבסורד הוא שבדרך מהירה יכולים להיות רמזורים, ואף יכול להיות מסלול אחד דו-כיווני, למרות שבארץ מאוד מקפידים שכל מה שמשולט כדרך מהירה יהיה אכן כזה. כל השילוט האחר (שלטי הכוונה, מספרי דרכים וכו') אמור להיות תואם למצב החוקי של הכבישים בפועל, כלומר שילוט כחול רק עבור דרכים מהירות, אבל על זה לא מקפידים בכלל בארץ. אגב, כשיש עבודות בדרך מהירה בארץ, קובעים תמרור ב-55 (קצה הדרך המהירה). עד כמה שידוע לי, ישראל היא המדינה היחידה שעושה כך, ודעתי היא שזו טעות, משום שגם בקטע העבודות אין זכות כניסה להולכי רגל, עגלות יד וכו' (פרט לרכב עבודה).
 

x u m

New member
תודה, תמונות מעניינות.

עדכונים מירושלים
הסתיימו ועברו להם החגים למיניהם והמצב בזירת העבודות בירושלים מתחמם. כמו שהבטחתי - יצאתי ביום שישי לראות ולהתעדכן. למרות החום
- היה טיול די מוצלח. 7 אוטובוסים, 4 וחתי שעות, 87 תמונות - זו הסטטיסטיקה. יאללה - לעבודה! (לא. אני לא מתכוון להעלות את כל ה-87...)
תודה, תמונות מעניינות.
 

mucool2

New member
../images/Emo51.gif רבה! אחלה שרשור!

עדכונים מירושלים
הסתיימו ועברו להם החגים למיניהם והמצב בזירת העבודות בירושלים מתחמם. כמו שהבטחתי - יצאתי ביום שישי לראות ולהתעדכן. למרות החום
- היה טיול די מוצלח. 7 אוטובוסים, 4 וחתי שעות, 87 תמונות - זו הסטטיסטיקה. יאללה - לעבודה! (לא. אני לא מתכוון להעלות את כל ה-87...)
רבה! אחלה שרשור!
 

ארזS

New member
יא וואראדי...

עדכונים מירושלים
הסתיימו ועברו להם החגים למיניהם והמצב בזירת העבודות בירושלים מתחמם. כמו שהבטחתי - יצאתי ביום שישי לראות ולהתעדכן. למרות החום
- היה טיול די מוצלח. 7 אוטובוסים, 4 וחתי שעות, 87 תמונות - זו הסטטיסטיקה. יאללה - לעבודה! (לא. אני לא מתכוון להעלות את כל ה-87...)
יא וואראדי...
איזה שרשור ארוךךךךךךךךךךךך........... [ומשובח !]
 

בועז ל

New member
מה, זה הכל ?!../images/Emo12.gif../images/Emo6.gif

עדכונים מירושלים
הסתיימו ועברו להם החגים למיניהם והמצב בזירת העבודות בירושלים מתחמם. כמו שהבטחתי - יצאתי ביום שישי לראות ולהתעדכן. למרות החום
- היה טיול די מוצלח. 7 אוטובוסים, 4 וחתי שעות, 87 תמונות - זו הסטטיסטיקה. יאללה - לעבודה! (לא. אני לא מתכוון להעלות את כל ה-87...)
מה, זה הכל ?!

תיסלם דוד ! הפורום חייב לך שכר על יום עבודה כולל שעות נוספות בערך 200%
. רק אל תשכח שאתה חייב לנו את צילומי הנחת האספלט על הגשרים בכביש 1.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה