עדשה פוג'י XT20

nat992

New member
עדשה פוג'י XT20

שלום וברכה...
יש ברשותי מצלמה של פוג'י XT20 מזה כחצי שנה, אני צלם חובבן ומצלם בעיקר משפחה וקצת נופים
ברשותי עדשה 18-55 והיא בהחלט טובה.
אבל מרגיש לי שאפשר לקבל תמונות טובות יותר, ולכן
ברצוני לקנות עדשת פריים, (לא ממש חשוב לי אם 23 או 55 או טווח אחר באמצע) העיקר שהאופטיקה תהיה ממש טובה, ואם העדשה תהיה קלה יותר מהעדשה שלי היום זה בכלל יהיה מעולה.
אז מה אתם ממליצים?
על מה ללכת?
מחפש להוציא סכום הנמוך ביותר האפשרי...
אפשרי גם הצעות יד שניה מחברי הפורום
 

sagiKor

New member
אתה מחפש תמונות טובות יותר מאיזו בחינה?

עומק שדה רדוד יותר?
חדות גבוהה יותר?
פוקוס מהיר יותר?
המנעות ממריחת תנועה בתנאי תאורה לקויים?

כל עדשות הפריים חדות יותר מה 18-55
כל עדשות הפריים יתנו לך עומק שדה רדוד יותר, אבל כמה יותר אתה רוצה?
עדשות הפריים המודרניות יהיו גם מהירות יותר לפקס מה 18-55, העדשות הישנות יותר יהיו איטיות יותר.
ה 23mm f/1.4 היא עדשה מצויינת ומתאימה להיות עדשה כללית. אבל היא דיי גדולה וכבדה ולא תרגיש שונה מה 18-55. אופציה חלופית היא ה 23mm f/2, היא קטנה יותר, קלה יותר, זולה יותר, מהירה יותר לפקס ואטומה לפגעי מזג אויר, אבל היא טיפה פחות חדה ויהיה קשה לקבל עומק שדה מאד רדוד.

אופציה אחרת היא ה 35mm f/1.4 - שוב אופטית היא מצויינת ומתאימה כעדשה כללית אך מפקסת לאט יחסית. יש 35mm f/2 שמהירה יותר לפקס וגם אטומה אבל אתה מאבד סטופ בצמצם שישפיע על השליטה על עומק השדה.

לא הייתי הולך על אורכי מוקד ארוכים יותר לשימושים שהגדרת.
אישית הייתי מתלבט בין ה 23/2 ל 35/1.4
ב 35מ"מ מפתח הצמצם בא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר מאשר ב 23מ"מ לכן אישית הייתי מתפשר במהירות הפוקוס ובאטימות (שגם ככה ה XT20 לא אטומה).
ה 23/2 מנצחת את גרסת ה 1.4 בגודל ומשקל ונוחות על מצלמה קטנה.
 

steiff

New member
23/2 או 35/2

עדשות פריים קטנות ונוחות. איכות מצויינת. צמצם רחב. מחיר נוח.
לשני אורכי המוקד קיימות גם גרסאות בצמצם 1.4 אבל לטעמי זה ״אוברקיל״ למרבית השימושים, שלא לדבר על המחיר הגבוה והמימדים הגדולים יחסית לעדשות שציינתי.

23 עדשה רחבה יותר. אקוויוולנטית לעדשת 35 מ׳מ על מצלמות פילם. אורך מוקד שנחשב קלאסי ל״רפורטאז׳״ או עיתונות. פופולרי היום בצילום רחוב בזכות הזוית הרחבה, אבל לא רחבה מדי כך שאינה גורמת לעיוותים חזקים כאשר מתרחקים ממרכז התמונה.

35 עדשת ״נורמל״ קלאסית. אקוויוולנטית ל-50 על מצלמת פילם. נותנת תמונה מאוזנת עם פרופורציות עומק דומות לשדה הראיה האנושי.
 

sagiKor

New member
שתי עדשות ה 35 הן באותו גודל

את ה 35mm f/1.4 ניתן למצוא משומשת במחיר מאד אטרקטיבי מדי פעם, בין 1200 ל 1500 ש"ח.
דווקא לעדשה הזאת יש הכי הרבה אופי בין עדשות פוג'י (וגם ל 18-55).
 

nat992

New member
סליחה על ההקפצה, ושאלה

יכול להיות שה 35/2 חדה יותר מה 23/2?
(היה לי 35 ועכשיו 23)
 

nat992

New member
תודה רבה על הפירוט!

חשוב לי המשקל והמימדים והמחיר, אבל מעל הכל.. חדות. חדות.
ה 35 /2 נראית לי בחירה טובה+ (זולה יחסית, קלה, קטנה), מה דעתכם? איך היא בחדות ובמהירות פיקוס, במיוחד ביחס ל 18-55?

שנית, שואל לידע כללי: מה העדשה הכי רחבה שיש לפוגי ועדיין שומרת על חדת גבוהה?
 

sagiKor

New member
ה 35/2 חדה ומהירה לפקס

היא חדה יותר ומהירה יותר מה 18-55
עד כמה זה מורגש? תלוי מה אתה מצלם, איך ואיך אתה בוחן את התוצאה.
זאת בהחלט בחירה טובה.

ה 14 מ״מ היא עדשת הפריים הכי רחבה של פוג׳י והיא חדה בצורה נהדרת לטעמי.
ה 16 חדה יותר אבל ענקית וכבדה
יש גם עדשת 12 מ״מ של צייס שמתאימה לפוג׳י והיא גם חדה.
 

nat992

New member
23/2

תודה רבה.
נראה לי שאלך על ה 35/2 כי היא חדה יותר, לפי מה שכתבת.
מאוד אוהב להגדיל את התמונות וכן חשובה לי החדות.
עד כמה ה 23/2 פחות חדה ממנה?
והאם ב 23/2 נכנס יותר אור בגלל המוקד הקצר יותר- ואם זו שאלה מטומטמת- אני מתנצל מראש..:)
 

sagiKor

New member
לא נכנס יותר אור בגלל אורך מוקד

ה 23/2 גם מצויינת
לא השוותי ראש בראש ל 35/2
 

nat992

New member
תודה רבה


 

ravivme

New member
בחירת עדשת פריים

כשבוחרים עדשת פריים אסור לשכוח שאורך המוקד קבוע ואינו ניתן לשינוי.
זה אומר שאם בחרת אורך מוקד לא מתאים אתה תקוע עם העדשה והיא לא תהיה בשימוש או שתימכר.
לכן עם כל הכבוד להבדלים זעירים בחדות פה ושם, הכי חשוב זה לבחור באורך המוקד הנכון.
אני מקווה מאוד ש- 35 יותר מתאים לך מ- 23.
זה הדבר הכי חשוב, ולא כדאי להתפשר בזה.
 

nat992

New member
האמת?

אין לי איך לדעת...
אצטרך לקנות ולראות אם אני מרוצה או מבואס:)

היה לי מצלמה קומפקטית עם זווית של 24 מ"מ ומאוד אהבתי את הזווית הרחבה (LX100)
 

sagiKor

New member
בטח שיש איך לדעת

ראשית אתה יכול לבדוק את כל התמונות שצילמת היום ולראות איזה אורך מוקד הכי מככב אצלך.
שנית אתה יכול לקבע את ה 18-55 על 23 לשבוע ואח"כ על 35 לשבוע ולצלם הרבה בשבועיים האלו ולראות לאיזה אורך מוקד אתה הכי מתחבר, מתי הכי רצית לשנות את הזום וכיו"ב ולקבל החלטה מושכלת יותר.
 

prizman

New member
שגיא צודק.

אני כותב את זה לאחר שכתבתי על הנושא בשרשור אחר כאן.
דע את עצמך..
עדשת פריים היא לא החלטה קלה.
כדאי שתהיה בטוח שלזה אתה זקוק.
זה תחום די מאתגר.
 

nat992

New member
תודה...

תוכל להפנות אותי בבקשה להודעה שלך בעניין הפריים?
(כי הבעיה היחידה שאני מכיר היא הצורך לזוז במקום לפתוח זום...)
 

steiff

New member
תלוי מה מצלמים

לפעמים לזוז זה אומר כמה צעדים.
לפעמים לזוז זה עשרות ומאות מטרים.
לפעמים כדי להשיג את הזוית הנכונה אתה צריך לזוז למקום שרק הליקופטר יכול להציל אותך.
 

e zi

New member
תלוי מאיזה מרחק מצלמים:

כשמצלמים ממרחק קרוב, נאמר 2 מטר, תזוזה של מטר אחורה זה 50%
כשמצלמים מרחוק, נאמר 50 מטר, תזוזה של מטר אחורה זה 2%.
 

ravivme

New member
הבעיה פשוטה

אתה קונה פריים כי אתה רוצה עדשה איכותית יותר, קטנה יותר, עם צמצם מהיר יותר.
רוצה שהכל יהיה קל.
אבל... אליה וקוץ בה.
יש נטיה לרוב הגדול של האנשים לקחת כמה עדשות פריים איתם כי הם חוששים שאחת לא תאפשר להם לצלם כל מה שהם רוצים. חוששים להיות מוגבלים.
ואז אתה מוצא את עצמך עם תיק עם 2-4 עדשות פריים, ולא חסכת מקום וגם לא משקל.
רק שלא תבין אותי לא נכון, אני מאוד ממליץ על עדשות פריים.
זה מלמד אותך לצלם יותר טוב מכל דבר אחר.
 
למעלה