עדשת מאקרו לקנון

עדשת מאקרו לקנון

תוהה מי מביניהם עדיפה, (כולל VFM)?
100mm f2.8 L Canon
100mm f2.8 Canon
105mm f2.8 Sigma
90mm f2.8 Tamron

תודה
 

dudi4321

Active member
תתחיל עם מרחיקות עדשה

נותן ביצועים טובים מאד. בעיקרון הם צינורות הארכה שלא פוגם באופטיקה, כן בתאורה.
 

Jack D Ripper

New member
100mm f2.8 L Canon

מבחינת איכות אופטית ומכנית.
גם האחרות עדשות טובות, ועולות פחות.
 

sagiKor

New member
יש או הייתה דעה רווחת ש....

שעדשת מאקרו לא חייבת להיות מיוצבת כי במילא חייבים להשתמש בחצובה.
אני חושב ההיפך, עדשת מאקרו חייבת להיות מיוצבת כי אפשר בהחלט במקרים רבים לוותר על החצובה וגם היא הופכת לוורסטילית יותר.
אני הייתי בוחר בקנון מאקרו המיוצבת.
 
תודה


גם ה-100mm F2.8L של Canon מיוצבת, וגם הסיגמה 105mm.
ההבדל 500 ש"ח בחדש.
ב-DXO ה-סיגמה קצת יותר טובה.
היא נפלה במחיר חזק לאחרונה...https://www.sigmaphoto.com/lenses/macro-lenses/105mm-f2-8-ex-dg-os-hsm-macro
נראה מתי העדכון מחיר יגיע לארץ...או שנביא אותו מארה"ב.

בעיקרון, ה-IS משפר יציבות ב-3-4 f stops. מה הבעיה לפצות על כך ב-ISO והגדלת מהירות? בצילום בשמש ממילא יש המון אור והמהירות מגיע למעל 1/1000 של שניה.
 
אור שמש

לא תמיד מספיק לצילום מאקרו, אם למשל האובייקט הוא חרק או שהאובייקט הוא צמח ויש מעט רוח.

לכן תצטרך שהצמצם יהיה סגור כדי להשיג עומק שדה יותר טוב, מהירות תריס גבוהה מאוד כדי למנוע מריחות, ו ISO ברמה כזו שלא יהיו רעשים.

הפתרון כדי לעקוף את המגבלה שמונעת את הגדלת כמות האור שנכנסת לעדשה באילוצים הנ״ל היא הוספת תאורה ייעודית.

הסבר יותר מפורט כאן - https://photographylife.com/macro-photography-lighting-tutorial

--------------

ובנוסף לנ״ל, אם אתה לא מתכנן להשתמש בחצובה, המייצב יכול להועיל מאוד כמו ששגיא ציין.
 

ravivme

New member
שלושה דברים

כשאתה מתקרב לאובייקטים שלך עומק השדה הופך להיות זעיר ביותר.
כדי שהאובייקטים יהיו בפוקוס סוגרים צמצם ל- F8 לפחות, לפעמים גם ל- F16.
זה אומר שאתה כל הזמן במצב של מחסור באור, מהירות התריס יורדת, וכדי לשמור על תמונה נקיה ויפה אתה רוצה ISO נמוך.
כאן המייצב יכול להציל אותך.
הבשורות הרעות הן שכשמתמקדים מקרוב יעילות המייצב יורדת פלאים.
הוא לא ייתן לך יותר מסטופ אחד, אולי שניים (ביום טוב).
אז אל תבנה על 3-4 סטופים שאכן קיימים בתנאים אחרים.
מצד שני גם סטופ אחד זה הצלה.

עבודה עם AF -
פשוט לא רלבנטית במאקרו. לא תוכל לקלוע לנקודת הפוקוס המדוייקת הרצויה לך.
בעיקר כשמדובר בעומק שדה רדוד מאוד.
תהיה חייב לשלוט בפוקוס ידני.
אני כותב מניסיון עם מספר עדשות מאקרו.

לגבי הסיגמה -
זו עדשה מעולה מבחינה אופטית.
אבל לחבר שלי התקלקל מנוע פוקוס אחרי שנה לערך.
גם התיקון היה די יקר כי מסתבר שהמבנה הפנימי שלה די עדין ומורכב.
זה לא אומר הרבה כי אחד זה לא סטטיסטיקה. אבל זה מטריד.
הייתי קונה את הקנון L או את הדגם הקודם שלהם שגם הוא מצוין.
 
תודה


ההמייצב לפי דבריך הוא ניגוד עניינים. אם זה משפר רק ב-2 f stops, אז באמת לא משמעותי. בכל מקרה, ל-2 העדשות שאני מכוון אליהן, יש יצוב.

ה-AF מטריד. מאחר והראיה שלי לא משהו, בלי AF, לא מובטח שיהיו תוצאות טובות.

סיגמה. חברה שיש לה טוב ורע. מצד אחד יש להם ציוד טוב, עם איכויות ומחיר תחרותי. מצד שני הם צד שלישי, לסיגמה יפן אין רצון לענות, לסיגמה ישראל אין רצון לעזור ואם לא קניתה את הציוד פה, אתה בצרות.
יש לי בינתיים עדשה אחת שלהם, את ה-50mm F1.4 Art והיא מצויינת. אני מרוצה ממנה והבת שלי ממש מתלהבת. היא כבר בקשה שאבדוק אם יהיה עוד אחד במחיר כזה (1,300 ש"ח) או לקבל את שלי בהשאלה.
 

ravivme

New member
עוד קצת ברשותך

מייצב שנותן 2 סטופים כשאתה מצלם מאקרו זה המון.
זה ההבדל בין לצלם תמונה במהירות 1/200 שכנראה תצא טוב, לבין צילום ב- 1/50 שכנראה תימרח. אז אל תמעיט בזה.


לגבי סיגמה ישראל -
למעשה אנחנו מדברים על חברת ש.פ.ע שאני יכול להעיד שקיבלתי מהם שירות טוב מאוד.
היתה לי פעם תקלה בעדשה.
הם בדקו, אמרו שאין טעם לתקן, ונתנו לי עדשה חדשה.
זה היה אחרי שהעדשה היתה ברשותי שנה.
כל זה בלי לעשות עניינים, בלי להתווכח, ובלי שביקשתי עדשה חדשה.
לא כל יבואן או חנות יתנו לך את זה.
הם גם נותנים אחריות לשנתיים וזה שווה לא מעט לטעמי.
 

Jack D Ripper

New member
מחסור באור

המחסור באור הוא אפילו גדול יותר. ערך הצמצם המצוין על העדשה (או המצלמה) נכון כאשר העדשה מכוונת לאינסוף. כאשר מגיעים להגדלה 1:1 הערך האפקיטיבי הוא גדול בהרבה (2 סטופים למיטב זכרוני).
&nbsp
אם להאמין לקנון, המייצב ב100L נבנה במיוחד למאקרו וכלול ייצוב בשלושה צירים (גם קדימה אחורה). גם הם טוענים שהיעילות של המייצב יורדת ככל שההגדלה עולה.
&nbsp
אני יכול להעיד שהמייצב עוזר מאוד בהחזקה ידנית, גם בשלב החשיפה וגם בשלב הקימפוז. בלי המייצב קשה להגיע לפוקוס מושלם בנקודה ספציפית. ברגע שמפעילים אותו יש הבסדל אדיר.
 
Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro

בדקתי קצת על העדשה הזו. משהו מוזר ומיוחד. מניח שהיא יחידה במינה!
יש לה טבעת אחת, וזו טבעת ה-Zoom. ניא מאפשרת לעבור מהגדלה X1 ועד X5.
אין לה AF וגם לא פוקוס ידני. הדרך היחידה להגיע לפוקוס, זה להתקרב ולהתרחק, עד שיש פוקוס. מיותתר לציין שהעומק שדה די רדוד.
מציעים לעבוד עם חצובה ועגלת מיקוד. במחשבה שניה אני מוותר עליה, למרות שיש אחת בלוחות יד 2.
 

Jack D Ripper

New member
שום דבר לא מוזר

פשוט במקום לציין ערכי מרחק על גבי סקלת הפוקוס מציינים ערכי הגדלה, כאשר על רוב עדשות המאקרו מציינים גם וגם. כאשר אורך המוקד קבוע, קיים קשר חד-חד ערכי בין הגדלה למרחק האובייקט.
&nbsp
הייחודיות של העדשה הזו, היא שזו עדשת סופר מאקרו שמאפשרת הגדלה עד פי 5. מכיוון שזו עדשה ייעודית למאקרו, אין סיבה לאפשר פוקוס לאינסוף (שזה הגדלה שואפת לאפס).
&nbsp
אתה עושה בשכל שאתה מוותר עליה (בשלב זה).
 
למעלה