עד איזה גיל תקף קרני?

מצב
הנושא נעול.

דיברגנט

New member
עד איזה גיל תקף קרני?

עד איזה גיל תקף קרני?
האם מבחן שעושים בכיתה ו' לחטיבה יהיה תקף גם שנים אח"כ לתיכון?
 

יורה נחושתן

Member
מנהל
תוקף מבחן קרני

עד איזה גיל תקף קרני?
האם מבחן שעושים בכיתה ו' לחטיבה יהיה תקף גם שנים אח"כ לתיכון?
תוקף מבחן קרני
ידוע לי אישית שהיו תלמידים שכשלו בכיתה ו' במבחן קרני וניגשו לאחר שנתיים למבחן חוזר. לגבי המבחן שנעשה בכיתה ו בהצלחה, האם תוצאותיו טובות גם לתיכון? ממליץ לפנות ישירות למכון קרני ו/או לרפרנטית המחוזית בתחום מחוננים. אפשר לפנות גם לאגף המחוננים עצמו.
בהצלחה
 
לא יודעת, אבל לפחות אצלנו היה כתוב במפורש במכתב

עד איזה גיל תקף קרני?
האם מבחן שעושים בכיתה ו' לחטיבה יהיה תקף גם שנים אח"כ לתיכון?
לא יודעת, אבל לפחות אצלנו היה כתוב במפורש במכתב
שהיא "עומדת בקריטריונים הנדרשים לקבלה לתכניות ייחודיות למחוננים לכיתה ז' לשנה"ל תשע"ח ", והניסוח הזה גורם לי לחשוב שאולי זה ל-א קביל לקבלה לתכניות בכיתה י'.
 

דיברגנט

New member
מה ההבדל בין זה לבין אבחונים?

לא יודעת, אבל לפחות אצלנו היה כתוב במפורש במכתב
שהיא "עומדת בקריטריונים הנדרשים לקבלה לתכניות ייחודיות למחוננים לכיתה ז' לשנה"ל תשע"ח ", והניסוח הזה גורם לי לחשוב שאולי זה ל-א קביל לקבלה לתכניות בכיתה י'.
מה ההבדל בין זה לבין אבחונים?
הרי באבחונים זה תקף גם לתיכון.
 
אולי שאבחונים זה לא יחסי?

מה ההבדל בין זה לבין אבחונים?
הרי באבחונים זה תקף גם לתיכון.
אולי שאבחונים זה לא יחסי?
האוכלוסייה שנבחנת בכיתה ו' לא זהה לאוכלוסייה שנבחנת בכיתה י'. כך שיכול להיות שמישהו באחוזון ה-x באוכלוסייה שנבחנה בכיתה ו' אבל באחוזון ה-y באוכלוסייה שנבחנת בכיתה י' (גם בלי להתייחס לכך שהביצועים של אותו ילד יכולים להיות שונים בשני המבחנים - כלומר גם אם בשני המבחנים הוא עצמו מקבל אותו "ציון").
באבחונים לא בוחנים אוכלוסייה ומשווים אותך אליה - אלא מקסימום משווים אותך לאיזשהן נורמות שכבר נקבעו בעבר. כלומר, אם שני תלמידים עושים אותם ביצועים בשנת 2019 ובשנת 2020 הם יקבלו אותו אבחון, מה שלא נכון במבחני מחוננים, כי ב-2019 וב-2020 משווים אותם לאוכלוסיות שונות.
 

דיברגנט

New member
עפ"י חוק המספרים הגדולים זה אמור להיות פחות או יותר זהה

אולי שאבחונים זה לא יחסי?
האוכלוסייה שנבחנת בכיתה ו' לא זהה לאוכלוסייה שנבחנת בכיתה י'. כך שיכול להיות שמישהו באחוזון ה-x באוכלוסייה שנבחנה בכיתה ו' אבל באחוזון ה-y באוכלוסייה שנבחנת בכיתה י' (גם בלי להתייחס לכך שהביצועים של אותו ילד יכולים להיות שונים בשני המבחנים - כלומר גם אם בשני המבחנים הוא עצמו מקבל אותו "ציון").
באבחונים לא בוחנים אוכלוסייה ומשווים אותך אליה - אלא מקסימום משווים אותך לאיזשהן נורמות שכבר נקבעו בעבר. כלומר, אם שני תלמידים עושים אותם ביצועים בשנת 2019 ובשנת 2020 הם יקבלו אותו אבחון, מה שלא נכון במבחני מחוננים, כי ב-2019 וב-2020 משווים אותם לאוכלוסיות שונות.
עפ"י חוק המספרים הגדולים זה אמור להיות פחות או יותר זהה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה