עד הסוף

tammy 4

New member
עד הסוף

אִישּ עִם כּוֹבַע לֹא קּוֹבְע וְהַמקל מְהַתֵּל אָז מִי קּוֹבְע? אִשָּה עִם סִינַר לֹא חֲמוֹר בּוֹעֶטֶת נוֹשֶּכֶת צוֹעֶקֶת אוֹגֶרֶת עוֹגֶבֶת אָז מִי חֲמור? שוֹכֵב עַל הסָפָּה לְצִידָהּ לֹא תַּאֲוָה מְלַטֵףּ מְלַפֵףּ מְשַּפְשֵּףּ אֶת שָּדֶיהָ לֹא מְאַהֲבָה אָז מִמַה? שּוֹפֵך בְּתּוֹכָה לֹא מְמַלֵּא קָדִימָה אֳחוֹרָה לֹא עַד הַסּוֹף אוּלַי דַּי?. (הניקוד זקוק לתיקון....)
 

milim

New member
תמי

נראה לי התחלה מעניינת של משהו. מיוחד הסגנון הזה של שאילת השאלה בסיום כל בית כמו בחידון נושא פרסים אבל בפער עצום ממה שבעצם קורה. עדין לא מדוייק.
 

קסנדרה*

New member
תמי, היצירה אינה קוהרנטית

היצירה אינה לכידה מספיק, יש רווח ממשי בין בית לבית, אמנם כשמסיימים לקרוא, אפשר למצוא את הקשר, אבל חסרה הרציפות. לגבי הרעיון שכתבת, תקראי בתקנון, אנחנו משתדלים לא להעלות יצירות אם תאורים גלויים כשמדובר בתחום הסקס. ובכלל, תאורים גלויים הופכים את היצירה לפחות אמנותית ויותר תאורי סקס זולים, והיצירה מאבדת מערכה הספרותי. אני מציעה להשתמש במבע עקיף. קסנדרה
 

tammy 4

New member
קוֹהֶרֶנטִי

קסנדרה בקר טוב! מה לא עקבי? מה לא הגיוני? מה לא ברור? מה לא חכיד? סקס הוא לא דבר זול. רבים וטובים ממני בעולם השירה מסוגלים ומשתמשים במילים כאלו ואחרות לתאר תאורים "גלויים". אני מבינה שאני לא קוהרנטית לך...חבל. יש לי הנאה מרובה מהפורום אך אם אסבול כמובן אלך. תודה לך על תגובתך הלא קוהרנטית.
 
חבל../images/Emo39.gif

תמי, בבקשה ממך - אנחנו עושים מאמץ גדול לשמור פה על שיח כן ונבון ולא נגרר לפסים אישיים ולעקיצות לא רלוונטיות. לא לכיד, לא עקבי - כל בית אומר משהו שונה כשהחיבור בין הבתים "חורק". לקפוץ מנושא לנושא. חבל שנגררת לאמירה לא עניינית ומתלהמת במקום לנסות לחשוב - אולי יש בזה משהו. המטרה שלנו פה היא לשבח את הכתיבה, וזה אומר להיות פתוח ומוכן לבקורת נוקבת, ולא רק לקבל בקורות של "אהבתי, התחברתי זרמתי".
 

tammy 4

New member
"אהבתי, התחברתי זרמתי"

האם את מצטטת אותי או שרק נדמה לי?
 
אם לא אמרת את זה

אז סימן שרק נדמה לך. זה כבר נהפך למטבע לשון אצלנו - "בקורות כמו התחברתי זרמתי אהבתי" עוד הרבה לפני שבאת.
 

קסנדרה*

New member
לגבי תאורים גלויים...

זה צביון הפורום וכך הוא קיים כבר הרבה שנים, אין סיבה ממשית לשנות אותו. יש פורום המיועד לכתיבת שירה ארוטית. קסנדרה
 
איזה סוף נורא../images/Emo39.gif

תמי, הסתכלות קודרת מאוד על החיים ועל היחסים, בעיקר מכיוון פמיניסטי - woman is the nigger of the world מאידך - ההסתכלות כל כך קודרת - למשל הבית האחרון - שיש תחושה שהיא מוזילה את האמירה ולא מעצימה אותה. מציעה מעט לעדן (מים שקטים חודרים עמוק) וכן לחזק את הקשר והמעבר בין הבתים. הרציפות ביניהם לא עוברת.
 

tammy 4

New member
זה לא סוף זו התחלה.

1."תמי, הסתכלות קודרת מאוד על החיים ועל היחסים", 2."מאידך - ההסתכלות כל כך קודרת " הבנתי - קודרת. ......woman is the nigger of מה גורם לך לתת דוגמא כל כך לא מעודנת וכל כך גזענית. יכולת לבחור ב"מים שקטים חודרים עמוק"...... תודה לך ויום טוב
 
מחאה

המשפט הזה לקוח מתוך שיר מחאה של ג'ון לנון - המבקר את ההתייחסות לנשים בעולם שלנו. חשבתי שזה היה ברור.
 

קסנדרה*

New member
תמי סגנון תגובתייך זר ולא מקובל

בפורום. אבקש ממך למתן את תגובותייך. ואבקש ממך, לקרוא את התקנון ולהקפיד בכלליו. קסנדרה
 

איתי224

New member
אז מה?

אמנם השיר לא מופקע דיו ואינו קוהרנטי אבל... אִישּ עִם כּוֹבַע לֹא קּוֹבְע וְהַמקל מְהַתֵּל אָז מִי קּוֹבְע? ---> החזרה על המילה קובע עושה לי לא טוב. מי קובע מה? מה נקבע? כל השאלות האלה לא פתורות ולא מקבלות התיחסות בהמשך השיר. אִשָּה עִם סִינַר לֹא חֲמוֹר בּוֹעֶטֶת נוֹשֶּכֶת צוֹעֶקֶת אוֹגֶרֶת עוֹגֶבֶת אָז מִי חֲמור? ---> בשיר "איפה הן הבחורות ההן?" טוען הפזמונאי כי חמור זה כבר עסק אחר. אבל כדי כדי לשאול מיהו החמור על השיר לתת תאורים או אנלוגיה לחמור או למובנו המטאפורי. אם את משווה את האשה לחמור בעיני הגבר בחייה אז זה לא מובן כל כך. שוֹכֵב עַל הסָפָּה לְצִידָהּ לֹא תַּאֲוָה ---> אולי מתוך הרגל? מְלַטֵףּ מְלַפֵףּ מְשַּפְשֵּףּ אֶת שָּדֶיהָ ---> קטע יפה על גבול הארוטיקה אבל לא ממש כך שבעיני זאת עדיין לא שירה ארוטית. לֹא מְאַהֲבָה אָז מִמַה? ---> כאן אני חושב שהשאלה מיותרת כי הקורא כבר ענה עליה במחשבתו כאשר קרא את המשפט "לא מאהבה" שּוֹפֵך בְּתּוֹכָה ----> שופך בתוכה (שפיכה, גמירה, שיא) לא מתוחכם!!! כאן היה ראוי יותר לשבץ מטאפורה או דימוי ולתת לקורא להאמת עם המסכה כך שיגלה בה עיניין ולא יואכל מתוך כפית של זהב. לֹא מְמַלֵּא ---> רמיזה לכך שהיא ככלי אבל עדיין היה הולך יותר טוב אם השורות שמעליו היו מושכות אל תוך הדימוי. קָדִימָה אֳחוֹרָה ---> תאור פעולה קצת מיותר כי אם לשפוט בתור קורא אז אני מצפה ששני המילים האלה יתנו לי יותר מסתם תאור טכני של כוונים, אולי משמעות סימבולית. לֹא עַד הַסּוֹף אוּלַי דַּי?. ---> האמירה שלך נאמרת כבר בתוך הבתים הקודמים כך שהקריאה "אולי די?" לא מחדשת כלום... להוציא את זה ש"אולי די?" זה סלנג שלא מתאים לשיר מעין זה. אנא קחי את דברי כהמלצה בלבד כי אין בהם אלא את דעתי האישית והבלתי טלויה. ולהבא בבקשה לא להגרר לפסים אישיים.
 

tammy 4

New member
איתי 224

השיר נכתב דקה לפני מהלך גרושים. "חמור" הוא מושג, אולי סלנג, אבל ברור לכל ישראלי. ממילא השיר לא יקרא באפריקה. האיש עם הכובע הוא דמות בעלת סמכות. המקל שמחזיק בידו מוסיף לו רושם סמכותי כבד משקל, אולי הוא מצליף בו בשעת כעס. המקל הוא כלי להוליך שולל כי בקצה שלו קשור הגזר... אז מי קובע? אני, או הוא? אישה עם סינר - עקרת בית, דמות בנאלית, בעבודה קשה כמו חמור... בועטת נושכת צועקת - מתמרדת לתפקיד. אוגרת- אוגרת כוחות. עוגבת - מבקשת לענות על צרכים, אבל מושפלת (מתוך המילה עצמה..) אז מי חמור? ברור שהיא החמור, בגלל שמוכנה להיות במקום הזה. שוֹכֵב עַל הסָפָּה לְצִידָהּ לֹא תַּאֲוָה מְלַטֵףּ מְלַפֵףּ מְשַּפְשֵּףּ אֶת שָּדֶיהָ לֹא מְאַהֲבָה אָז מִמַה? ברור שזה טכני ולא ארוטי. אז מימה היא מפחדת? פסיבית... שּוֹפֵך בְּתּוֹכָה < שופך את זעמו בתוכה, אבל דבר לא מהלב לֹא מְמַלֵּא < לכן לא ממלא. לא מביא לה שלמות - מלאות. קָדִימָה אֳחוֹרָה < היא לא בטוחה בצעדיה, להשאר או ללכת. לֹא עַד הַסּוֹף < היא נחושה בדעתה לא להשאר עימו עד הסוף- עד הזקנה.... אוּלַי דַּי?. < אולי לא מתאים אני לא בטוחה. בכל מקרה תודה לך.
 

איתי224

New member
אין הנחטום מעיד על עיסתו.

כוחה של היצירה היא בידי הקורא ולא בידי הכותב כך שאם את בתור הכותבת רואה את הבהירות בשיר זה רק משום שזו את שכתבת אותו אני רואה אותו בזווית בעורפלת. המטח בין הגבר לאשה מובן אבל השיר מוצף באלמנטים שוליים שלא תורמים למסר ראי הודעתי להעיל.
 

tammy 4

New member
איתי 224

מי הדובר בשיר נראה לי חשוב. הנחטום מנסה להסביר את עיסתו המעורפלת ואם יש בזה טעם נפגם עמך הסליחה.
 
למעלה