עד כמה זה נכון להסכים עם הילד?

עד כמה זה נכון להסכים עם הילד?

לפני כחודש כתבתי שהילד לא רוצה לשים תחתונים. שכנעתם אותי שאם זה מה שהוא רוצה, ואין לו שום נזק מזה, אז שווה לוותר.הסכמתי וויתרתי לו.
יש עוד כמה נושאים שאני לא מתעקשת: בגד שהוא לא רוצה, לשים בגדים של אחיו בכביסה למרות שזה בדרך (נגעל מזה) וכד'.
יש דברים שאני כן מתעקשת, לדוגמה ללכת עם עליונית כשקר.
השאלה היא האם לא נגרם לו נזק מכך שאני מרשה לו לא להתמודד עם דברים שלא נעימים לא? האם לא יהיה נכון לחשוף אותו?
פעם ביקשנו שישים כלים במדיח. קשה לו עם לגעת בסכו"ם רטוב. אז אמרתי שישים רק צלחות. האם זה נכון? שוויתרתי? או להיפך, שלא ויתרתי לגמרי? אולי אם הוא אמר שבאופן כללי הוא נגעל מכלים מלוכלכים, רק שמסכו"ם הוא נגעל יותר, הייתי צריכה לוותר לחלוטין?
 

grayart

New member
לא חייבים להסכים על הכול...

ואני לא חושב שהתכוונו כאן שתוותרי לו על כל דבר.
לדוגמא אם היה רוצה ללכת לבית הספר בלי בגדים בכלל, אף אחד לא היה אומר לך לזרום איתו.
אבל יש שני דברים,האחד מה שלא מסכן אותו קודם כל לוותר...
והמילה לוותר היא לא טובה, כי עדיף לא להגיע למצב שצריך בכלל לוותר.

הדבר היותר חשוב היא שוב פעם, היחס.
לא כל דבר שהוא עושה או נמנע מלעשות נובע מאוטיזם.
רוב הדברים שאת מתארת אלה התמודדויות שיש בהרבה בתים עם ילדים רגילים.

היחס לקשיים, צריך להשתנות, במקום לראות אותם כנובעים "ממצבו" לראות אותם כחלק נורמלי של גידול ילדים.
אין לי מושג כמה הוא סופג מזה באופן בלתי עקיף. (אני מקווה שכלום)

אתם אוכלים יחד? או כל אחד לבד?
אולי אפשר לצקת לפעילות הסידור שאחרי משהו כיפי, כמו פעילות משותפת בכיף.
אחד שותף, השני מסדר במתקן.
לשטוף כלים זה מגעיל, אבל לאכול בכילים מלוכלכים זה מגעיל עוד יותר.
אולי לתת לו לפחות לשטוף את הכלים של עצמו? (בתור התחלה)
 

arana1

New member
הסכמה היא שאלה מתמדת

לפחות בינתיים, ולמרות שאפשר להבין ולהזדהות עם השאיפה לשורה תחתונה אחת וברורה אפשר לזהות שדווקא מעצם המידה שבה הסכמה מגלמת שאלה פתוחה אפשר להתפתח ביחד עם הילד הדדית,
זה כמו דיון מתמיד, שאת מנהלת איתו כל הזמן, ודרכו אתם לומדים אחד את השני,
ככה יוצרים גם בילד וגם בינך לבינו גבולות מקוריים, יצירתיים, המותאמים בדיוק רק לשניכם,
זו גישה שנדמית כמייגעת ורוב האנשים ובוודאי רוב ההורים יעדיפו שאיזה סמכות תבוא ותנחית עליהם אשליה של סדר מלמעלה ודי לחפירות,
אבל דווקא בגלל שמה שאת שואלת נכון הכי ספציפית וקונקרטית במידה מאוד שונה לכל ילד ובצורה שמאוד משתנה ממקרה למקרה זו שאלה שאין לה באמת תשובה אלא רק לגופו של עניין.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כל דבר- במידה
והמידה אינדיווידואלית.
בנאדם שנדרש להתמודד עם משימות שמעל לכוחו ו/או נדרש להתמודד ללא הפוגה-
יקרוס, יתפוצץ או יינעל.
בנאדם שמקבל מסר שלא מאמינים ביכלתו להתמודד עם כלום- עלול להאמין לזה.
&nbsp
לעניות דעתי, ההחלטות שלך שתיארת, הגיוניות מאד.
אם למשל כלים עם שאריות אוכל מגעילים אותו, וסכו"ם במיוחד,
ביקשתם ממנו להתמודד עם "דרגת קושי א' " ושיחררתם אותו בינתיים מ"דרגת קושי ב' ".
הוא ילד, אולי בהמשך ירצה בעצמו להיות מסוגל להתמודד גם עם סכו"ם.
&nbsp
גישה כזאת גם מלמדת אותו את הברכה בהקשבה-
אתם נותנים דוגמא אישית לקשב וכבוד לצרכיו,
כך הוא יוכל ללמוד להיות קשוב לצרכים שלכם ובהמשך גם לצרכי זולת אחר.
 
למעלה