עד עכשיו לא מובן לי ..........

simo341

New member
עד עכשיו לא מובן לי ..........

מדוע בחרו למקם את המחסן הלוגיסטי של רשות הדואר
בתוך מודיעין ולא ב-איירפורט סיטי
שזה ממש קרוב אל נמל התעופה ואל תחנת רכבת עתידית.
אולי כי עוד לא הגיעו אל המחשבה להקים מרכז חדש
שהוא ישלב את המחסן הלוגיסטי הראשי יחד עם בנייני ההנהלה.

כנ"ל לגבי בנק הדם המרכזי של מד"א שהוא מתוכנן לעבור אל רמלה.
בעבר הייתה תוכנית לרכז את בנק הדם ביחד עם משרדי ההנהלה ועם בית הספר לפארדיקים.

וכנ"ל לגבי השוק הסיטונאי שלפי דעתי יכל לעבור בסמוך אל
" כביש חוצה ישראל "

וכנ"ל גם לגבי ממגורות דגון בחיפה שהם מתוכננות לעבור אל מקום אחר
ועדיין לא הבנתי מדוע אין שום תוכנית גם לפנות את
הטחנות הגדולות שנמצאות בסמוך אליהם ולאחד אותם במיקום חדש.
 

רשר

Well-known member
מנהל
לוגיסטיקה = הובלה-עצירה-איגום-פיזור

כל עוד לא מנעת חלק מהמערכת לא עשית דבר למען יעילות,
דואר:
תחנת הרכבת ב"קש"ת" לא תמנע איגום והובלה מקומית בדיוק כמו במודיעין לכן מחיר הקרקע, שכ"ד, חניה קובע עדיפות למודיעין ובקרוב מאוד 2 כיווני רכבת מהירה חשמלית,
דם
מובל בנפח קטן מאוד יחסית לדואר ואין בעצם משמעות לוגיסטית למיקום מעבר למרכז הארץ ומחיר קרקע,
שוק
אכן המיקום קצת מרוחק אך בעל קישור קל (אם ירצו לשלם) לרכבת, עם יתרון תחבורתי בהתחשב בשעות התנועה העיקרית בלילה,
כיום כבר לא ניתן להשיג קרקע לייד ה"חוצה",
דגון
חייב קישור ישיר לנמל כי רוב התבואה בארץ מיובאת וטחינה במקום חיובית לעומת אפשרויות אחרות NIMBYhttps://www.google.com/search?q=NIM...UrxYUKHagYDi4Q_AUoAXoECBEQAw&biw=1093&bih=500

ראה עיקוב נישוב הגז שאם היה מתקיים כמתוכנן היה יוצא לים למערב אך כנראה שהביצוע יהיה עם רוח לכיוון החוף
 

simo341

New member
מה עדיף ? שיקול כלכלי או טובת המדינה

אין שום תחנת רכבת ושום כביש מהיר באזור הזה של מחסני הדואר.
לעומת " איירפורט סיטי "
שהוא בסמוך אל כביש חוצה ישראל, נמל תעופה, תחנת רכבת.
היום רוב הדואר נעשה דרך משלוחים מהארץ אל חו"ל וחזרה
ובתור אחד שהוא עבד בדואר, אני מעדיף לא לדבר על היעילות
ועל הקידמה במרכאות כפולות ומכופלות

ממגורות דגון חוסמים התפתחות עירונית של המושבה הגרמנית בחיפה
והם יצטרכו להתפנות משם אולי אל הנמל החדש שנבנה בסמיכות.

השוק הסיטונאי בצריפין לא נמצא על יד כביש מהיר או רכבת
והכבישים בסביבתו אינם ערוכים עבור קיבולת גדולה משאיות.
יכלו להעביר אותו בסמוך אל כביש חוצה ישראל ואל מושבים.

ורציתי להוסיף עוד משהו ..............................
בית הספר הארצי לכבאות יכלו להעביר אל אזור הדרום
במקום להשאיר על שטח יקר בראשון לציון

המרכז החדש של רכבת ישראל
היה יכול לעבור אל חיפה או באר-שבע
ביחד עם המוזיאון שלה
 

רשר

Well-known member
מנהל
בקיצור - Nimby

למה שהכבאות תזוז, בגלל שבאו לגור לידה ויקרו את הקרקע?
לצריפין צריך כביש מהיר יחד עם אסף הרופא (2 גשרים),
דגון לא יכול לעבור לחדש כי שדה התעופה קרוב,
דאר עם מעמיסים להובלה מהרכבת למחסן מיון עוד חצי ק"מ לא משנה דבר
 

simo341

New member
עוד מעט שדה התעופה עובר אל אזור אחר

לפי דעתי -
שדה התעופה מאז ותמיד היה מפגע.
אני לא מבין מדוע יש כאלה שהם חושבים שהוא צריך להתרחב.
בסך הכל הוא תופס שטח יקר של נמל ושל תעשייה.

הדואר נמצא בעוד כמה 15 קילומטר בערך משם
וזה לא חצי .....................
 

רשר

Well-known member
מנהל
6,1 ק"מ 9 דקות נסיעה



 

simo341

New member
התכוונתי אל איירפורט-סיטי

במסילה של נתב"ג עוברת רכבת משא
שהיא גם מיועדת עבור מפעלים ומרכזים לוגיסטיים.
במודיעין אין שום רכבת כזו.

וכל הכבישים באזור מודיעין והסביבה
לא מתאימים ולא מתוכננים עבור משאיות סמיטריילר,
מקסימום מיניבוסים או רכבי משלוחים
 

רשר

Well-known member
מנהל
אכן חסר עוד קטע קטן של כביש אך זה זמני,

בינתיים כל יום עוברים שם דרך א"ת הרבה משאיות כן קצת לא נוח לנהג אבל כיכרות גרועות יש בכל הארץ
 

simo341

New member
רק כיכרות ? כל התחבורה שם היא על הפנים

"תחבורה ציבורית" הכוונה
 

simo341

New member
נקודה נוספת בקשר אל השירשור הזה ..........

רציתי ברשותכם להרחיב את הדיון כאן ותסלחו לי אם זה מעיק למישהו,

1 - אם " מוזיאון ארץ ישראל " בתל-אביב
היה המוזיאון הלאומי לפני הקמתו של " מוזיאון ישראל " בירושלים
אז מדוע לא טרחו להעביר אל כל המוזיאון הזה וביתניו אל המוזיאון בירושלים ?
הרי כנראה כל הסיבה שבגללה הוקם המוזיאון הזה בגלל החפירות של
" תל קסילה " שהיה בסך הכל " אתר ארכיאולוגי פלישתי "
שאין לו שום קשר אל תרבות עם ישראל.
הרי אפשר להעביר את כל המוזיאון הזה אל ירושלים
ולפתח את המקום הזה בתור " פארק ארכיאולוגי " שממנו אפשר יהיה
גם להמשיך את החפירות של התל שנעצרו לפני המון שנים
וגם לשלב את זה בתור גן עירוני.

2 - לא בדיוק יודע בדיוק אם זה המקום לשאול ..........................
אבל אם " הר הרצל " אמור לשמש בתור הפנתיאון הלאומי שלנו
אז מדוע לא נפתחו שם חלקות נוספות עבור אנשי החירום וביטחון פנים כגון:
חללי מגן דוד אדום, חללי לוחמי האש, וחלקה נוספת עבור הרשות השופטת .....
אפשר היה לפתח את המקום הזה בדיוק כמו בית הקברות הלאומי ארלינגטון
בארצות-הברית שבו קבורים גם אזרחים מפורסמים שאינם נמנים
על שירותי הביטחון.

3 - " יריד המזרח " שהיה קיים בנמל תל-אביב היה בנוי בצורת:
" עיר תערוכות " עם רחובות, שדרות וגם כיכרות עוצב באופן שונה מזה של:
" גני התערוכה " שתוכננו בצורה של " פארק תערוכות ".
אז מדוע לא דואגים לתכנן 2 מתחמים כאלה אחד על יד השני
שהם גם ישלימו אחד את השני.

4 - דבר אחרון לגבי השירשור הזה ........................
מדוע צריך להרוס מבנים של
תערוכות בינלאומיות ( אקספו ) / מיצגי ביאנלה
אם אפשר לשלב אותם בתור מבני קבע עבור תיירות או סתם בתור
איזו אטרקציה עירונית שיכולה לפתח שכונות מצוקה או עוני ?
אני למשל זוכר את הביאנלה לאדריכלות הנוף העירוני שהתקיימה בבת-ים
לפני 10 שנים וחלק של המיצגים הוקמו בתור גימיק לפיתוח עירוני
לכמה חודשים עד שהם נהרסו.
 

רשר

Well-known member
מנהל
נתחיל מ 1 תחרות בין ערים בתרבות תרבה הנאה ושמחה

המוזיאון משמש במה למגוון תצוגות קבועות ומתחלפות ללא שום כיוון ודרך ברורה לאורך זמן אלא כל מה שמתחשק לאוצרי המקום ולכן לפעמים יש שם פנינים ולפעמים,,,
2 לא רק שזה די דומה אלא שאם תסתובב מאחורי קבר הרצל תמצא כמה דמויות שנויות במחלוקת אך הצליחו להתפלח ולהצטרף ל"חלקת משפחת הרצל",
מוטב לגיבורים האמיתיים שיקברו במקום שמיחד אותם (לדוגמה סוניה פרס, יגאל אלון,,,)
3 למה לחבר? רצוי לנתק ולא לרכז הכל במקום אחד, ברצינות אין שם מקום לכלום סתם משולש חניה לשבת בצהרים,
4 לרוב אין טעם למשוך מיצגים הנעשים במיוחד לזמן ומקום יחודיים עד שימאסו,
 

simo341

New member
לא בטוח

1 - את מוזיאון הדואר תקעו בתוך מוזיאון ארץ-ישראל
בימקום למצוא לו משכן קבע במקום אחר.
ישנם מדינות בהם קיים מוזיאון גדול על הדואר.

2 - ישנם כאלה שרוצים להקבר במקום צנוע, ישנם כאלה שהם לא,
וישנם כאלה שהם באופן מקרי נקברים שם על פי החלטה של מישהו אחר.

3 - אז אולי עיצוב של פארק תערוכות הוא די משעמם ונראה לרוב כמו
" פארק עירוני אחד ענק " כמו למשל: " פארק הירקון "
שיש בו גם גינות וגם מבני בילוי אחרים ולא מעבר לזה.
אבל אחרי שסגרו את " יריד המזרח " אף עיר אחרת לא טרחה להקים
עיר תערוכות שהיא ממש הרבה יותר מעניינת.
כך למשל את: " מרכז התערוכות של כל רוסיה " במוסקבה
שהוא ממש ענק ויש בו מיליון אטרקציות עם שדרות, רחובות, וכיכרות,
ומבנים מסודרים לפי אזורים עם קטגוריות ונורא מעניין ומגוון.

4 - אז אולי ביאנלה זה דבר זמני אבל בתערוכות אקספו היו מבנים שנהרסו
והוקמו מחדש במקומות אחרים והיו כאלה שהם לא.
 

fifo39

New member
בית התפוצות

בית התפוצות צריך בכלל להיות בירושלים ולא בתל-אביב.
 
למעלה