עד עצם היום הזה בקמלוט

הלדיל

New member
עד עצם היום הזה בקמלוט

פרק טוב. הכותבים נסוגו מהצהרתם המקורית לפיה לא ניתן להשיב אנשים מן המוות. בהתחלה הסייג היה שהם ישויות על-טבעיות כמו עוץ-לי גוץ-לי או מליפיסנט. עכשיו אתה צריך לתת את חייך לחמת זעם במקום האדם המת. אני בטוח שרג'ינה שאלה את עצמה איפה כל זה היה כשהיא ניסתה להחיות את דניאל. מכל מקום, רג'ינה מעולם לא נראתה לטינית כמו בפרק הזה.
הקטע עם הנרי וויולט היה חמוד.
לגבי אמה, הנאום בסוף נותן לך מחשבה נוספת לסיבה שבגללה עוץ לי גוץ לי וויתר על בנו. הוא בטח שמע את זוסו לוחש באוזנו לבחור בין האפלה לבין האור והוא בחר שם. עוץ לי גוץ לי השתמש בעצמו במטפורת המזון באחת מהשיחות עם רג'ינה. אני יכול להניח שהוא לקח אותו מדיוניו עם הרוח האפלה שמדריכה אותו. לגבי רג'ינה, נדמה לי שהחשש הוא לא שלא תצליח להציל אותם - אף אחד לא מזלזל לרגע בכשרונותיה - אלא בסיבה למה היא תציל אותם. רג'ינה לא הייתה מצטערת על מותו של פרסיבל כמה עונות קודם לכן.
ארתור נראה לי כאדם בעל מודעות גבוהה לגבי מוסריותם של מעשיו אבל הוא מאמין שהם הכרחיים. מעניין אם הם יזכירו את העובדה שהוא רצח ילדים בתקווה שאחד מהם יהיה בנו הממזר ממנו פחד. (לא סביר. זה דורש ידע במיתוס הארת'וריאני.)
 

הלדיל

New member
תוספת

גם בפרק הקודם וגם בפרק הזה ההרגשה שאני מקבל הוא שהסדרה איבדה מהקסם שלה. ייתכן שזו תוצאה של שימוש יתר בקסם עם עומס רב בדמויות ובפרטים קטנים. הסדרה עדיין מעניינת אך היא איבדה את נשמתה מזמן.
 

אביטל186

New member
אהלן!

נכון הקטע שאפשר להחזיר אנשים מהמוות משחק כאן חזק,
רק לדייק רובין לא היה מת הוא היה פצוע ברמה שלא היה אפשר להחזיר. עדיין לא מת
אני אישית לא אהבתי את הקטע של רג'ינה המושיעה, מבחינתי ומבחינת הרבה מאוד מעריצים אמה היא המושיעה פור אבר.
אני לא חושבת שהסדרה איבדה את זה, בהמשך הפרקים תוכל לראות שהם דווקא השתכללו מאוד.
זה נכון שזה הלך לכיוןן שאפ אחד לא פילל, אבל זה לא אומר שזה לא טוב.
 

הלדיל

New member
לי אין בעיה עם רג'ינה כמושיעה.

למרות שזה לא עובד עם האישיות שלה. היא משקיעה יותר מדי אנרגיה בהקרנת האנרגיות השליליות שלה על אחרים מכדי לתפקד ככזו. לעומת זאת, אין לי הרבה בעיות לדמיין את רג'ינה כמגינה של סטוריברוק - היא כבר עשתה את זה בעונה השלישית. היא הייתה גם המנהיגה במשך 40 שנה - קודם כמלכה ביער המכושף ואז כראש העיר של סטוריברוק. התפקיד של אמה הוא פחות להגן על סטוריברוק בשלב זה ויותר לשמש כ-"דבק" של החבר'ה הטובים קרי כמנהיגתם הבלתי מוכתרת. מפה בטח באה ההערה של אמה שהם לא יצליחו להסתדר בלעדיה. הם הלכו עם עניין ה-"דבק" קצת יותר מדי רחוק - בסצנה בה כולם אוחזים ידיים כדי להציל את רג'ינה.
לאחר בירור, מסתבר שכל עניין העץ בא מהמיתולוגיה הארתוריאנית. אני הכרתי רק את גירסת הסלע אבל יש גרסאות לפיהן גבירת האגם כולאת את מרלין בתוך עץ. ואני מודה שעד שהודיעו מי לוהק כמרלין, חשבתי שהם יילכו על כך שהנרי הוא מרלין לפי ההיגיון שמרלין מזדקן לאחור - הוא זקן כשהוא פוגש את ארתור אך הוא, ככל הנראה, בא מהעתיד. כשהם וויתרו על האספקט הזה של מרלין, הם, כנראה, הגיעו לתובנה שמרלין ישמור על מראה צעיר.
 

Y. Welis

New member
לא רק צעיר אלא גם (ספוילר)

'ים תיכוני'. אולי לקשר עם סיפורי אלף לילה ולילה...
 

אביטל186

New member
מסכימה עם כל מילה

רגינה באמת עסוקה מידי בפיזור אנרגיות שליליות.
פשוט לא הולך לה להיות נחמדה, היא תמיד עסוקה ורצינית כי תמיד יש סכנה קיומית כל שהיא..
 

הלדיל

New member
לגבי האביר פרסיבל.

הנקודה הועלתה בדיון המקורי. מעבר לעובדה שהסצנה הזו בויימה כדי לרכוש את אמונם של האורחים (כן, חרב שמכושפת בצורה ספציפית נגד רג'ינה. אני מניח שהחרב נמצאת אצל ארתור מהימים שרגינה הייתה המלכה המרשעת. אף פעם לא מזיק להיות מוכן.) ארתור גם מתנצל בהמשך על ההתנהגות המחפירה של פרסיבל.
 

Y. Welis

New member
אגב המעשה של ארתור שהזכרת - לקוח מסיפור על הורדוס בברית

החדשה - שכאשר סיפרו לו על הולדת המשיח, הורה להרוג כל ילוד (וזה גם המשך למכת הבכורות + 'כל הילוד היאורה השליכוהו').
&nbsp
אכן לא מוסרי, אבל מעניין שברוב האגדות (ככל שקראתי - יש גירסאות לרוב) הוא לא נמצא אשם בגלל הפשע הזה...
 
למעלה