עד עצם היום הזה ועלילותיה של בל

הלדיל

New member
עד עצם היום הזה ועלילותיה של בל

פרק נחמד מאד. להודות באמת, כשקראתי את הדיון על הפרק, החלטתי שבל בפלאשבקים היא מתבגרת. העניין הוא שבל בפלאשבקים לא נראית יותר צעירה מבהווה ונראית יותר מבוגרת מאיך שנראתה בפלאשבק שהציג את דמותה בעונה הראשונה. כל האיפור הזה גורם לה להיראות מבוגרת לגילה אם להיות כן... אני הייתי נותן לבל את ההערכה של סוף שנות השלושים לחייה. אני חושב שהפלאשבק גם גורם לדמותה בעונה הראשונה להיראות מניפולטיבית. בל, בפירוש, אמרה לעוץ לי גוץ לי שהוא היה פתח המילוט שלה מחיים מאד משעממים. אני חושב שכדאי שהכותבים ישכרו עורך המשכיות ודחוף... לגבי הסצנה עם בל והפגיון, לא נורא מפתיע - מהרגע הראשון, בל מנסה לשלוט ולעצב את עוץ לי גוץ לי כך שמה שעשתה הוא המשך היגיוני של דרך החשיבה שלה. אני מאמין שמה שבל עשתה רק חיזק את הפחד של עוץ לי גוץ לי לאבד שליטה על הסביבה ועל עצמו. כל המסע שלה לארנדל נראה לי מוזר; אני קיבלתי את הרושם שארנדל רחוקה מהיער המכושף ובפרק נאמר שבל נעדרה רק כמה ימים. בל תמיד הייתה עם רגל אחת בעולם הפנטסיה לפי הפרק. המפגש שלה עם אנה באמת צפוי מבחינת חקר דמות - שתיהן דומות מאד וזה מעניין לראות את ההבדלים ביניהן. האנוכיות ורדיפת הריגושים של בל בעבר ובהווה בולטת יותר לעומת הנדיבות והסובלנות של אנה כשרואים אותה מעבר למסווה הרגיל של חביבות כללית. היא לא בהכרח אדם רע אבל אנה אצילית לעומתה.
לגבי שאר הקטעים, אני מאד ממליץ לאלסה לבקש מרג'ינה שיעורים בכישוף. העובדה שדודתה אינגריד שולטת בכשפים מעבר ליכולות הבסיסיות שלה מעיד רק שמדובר בכשרון שאפשר לטפח אותו מעבר למה שנמצא אצל אלסה. הסצנה בין רג'ינה לרובין הייתה בסדר - אני יכול להבין מנקודת המבט שלו, מריון באה זמן רב אחרי שהשלים עם מותה ועבר למערכת יחסים עם רג'ינה. אלסה מתחילה להשתלב בחבורה ויוצאת ממצב הרוח הסוציופתי שלה מקודם.
 

Y. Welis

New member
הכותבים צריכים לשכור כותב *טוב*...

כי בשיטה הקיימת, כשכל פרק חייב לגלות עוד טפח מהעבר, העבר מומצא-מחדש כל הזמן, על חשבון מה שהיה. צריך להעסיק צוות שלם שידאג שהכל יסתנכרן, וכמו שניתן לראות, יש הטיה מתמדת לעבר הפיתוח העכשווי על חשבון העבר.
&nbsp
זה הסיבוך הבלתי נמנע שהזכרתי למטה ( http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=2298&messageid=177068600 ). בסופו של דבר הוא רק מונע להתמקד במה שחשוב לעלילה.
 

הלדיל

New member
הם צריכים עורך טוב.

זו תופעה שקורית לכל יוצר שעובד עם סדרה מורכבת לאורך זמן רי אורסון סקוט קארד, ג'ורג' מרטין ושרלין האריס (שממנה למדתי על קיומו של עורך המשכיות.) שבמקרה שלהם מתחילים להסתמך על המעריצים שלהם משום שהם לא זוכרים כל פיפס שהם כתבו. אותי יותר מעניין מה בדיוק עבר לפיה הכחולה בראש כשהיא תמרנה את רמפליצקין להשתמש בקללה כזו נוראית כדי להגיע לעולם שלנו. בינתיים, ההסבר הטוב ביותר שעלה בדעתי הוא שהיא חסרת יכולת מולדת לקסם והיא רצתה לחיות בעולם ללא קסם בו היא לא תצטרך להעמיד פנים שהיא ישות קסומה (כל היכולות שלה באות מאבקת פיות.).
 

Y. Welis

New member
זה נקרא executive story editor

ואין תפקיד כזה לאף אחד מהמפיקים שם. לרוב, לכל עונה ממנים show runner שקובע את ה-arc לעונה שעליה הוא אחראי, והוא שמחליט מה יגיע ומתי.
כאן לא ראיתי סימנים כאלה. הצמד (קיציס-הורביץ) כותבים בד"כ את פרק הסיום של כל עונה, ולעיתים באמצע (למשל את פרק 6, שלא היה מיוחד מהשאר).
&nbsp
אותי יותר מעניין כמו שציינתי למטה מיהו ה-dark one, למה הוא קיים, מי יצר אותו ואיך... (סביר שאותו אחד שכתב את הספר).
אם היוצרים לא מבינים שכאשר הם מרמזים על סיפור רקע מקיף (בדיוק אגב כמו שהיה ב'אבודים'), הם פותחים פתח לשאלות כ"כ לא נחוצות בסיפורי אגדות, אז יש להם בעיית הבנה.
 

הלדיל

New member
היה את הפרק ההוא עם לומייר...

מהראיונות איתם, הם נשמעים כאילו יש להם תמונה ברורה אבל הם סומכים על האינטלגנציה של הצופים שיבינו את התמונה הגדולה מהמידע שניתן להם. התופעה הזו נשמעת כמו הסופר הידוע שהעורכים לא מוכנים לגעת בכתביו משום שהוא כבר הוכיח את עצמו. השאלה אם השניים הוכיחו את עצמם. הפרק של לומייר עדיין נותן מידע על טבעו של האפל. רמפליצקין לא יכול להיהרג אלא רק לאבד את דמותו הפיסית. ניתן לזמן אותו במחיר של קורבן אנוש. נאמר שם במפורש ש-'האפל' הראשון בא מהאפלה (רק הפיה הכחולה יודעת את התשובה לשאלה האחרונה שלך. היא היחידה מבין הנוכחים שחיה אז.) וכמובן, הדבר היחיד שניתן לעשות הוא להציק להם בראיונות. כך הגענו בשעה מבורכת לעסוק בעניין הספר.
 

Y. Welis

New member
וזה שוב מעלה את השאלה - מאיפה באה הפיה הכחולה;

האם היא נוצרה, ואם כן ע"י מי.

טולקין כתב במסה החשובה שלו 'על סיפורי אגדות', שיש שאלות שאין לשאול בממלכת האגדות, שמא השערים לממלכה יסגרו והמפתח יאבד.
 
למעלה