עובדים המצפצפים על נוהל חדש בחברה?? :(

עובדים המצפצפים על נוהל חדש בחברה?? :(

שלום. אני עובד כשנה בחברה קטנה במרכז הארץ ומאוד מרוצה שם. לפני מספר חודשים נבחרתי לרכז ולארגן את כל נושא שירות הלקוחות בחברה כך שבמקום שכל אחד מהעובדים (מדובר סכ"ה ב 4-5 אנשים) יתקשר עצמאית ללקוח, כפי שהיה עד היום, וירכז את פניותיו, הם אמורים לבוא אליי ואני מרכז את כל הדרישות מהלקוחות ומבצע זאת. העניין הוא שהעובדים לא כל כך מרוצים מההחלטה החדשה שהגיעה מההנהלה, וממשיכים בנוהל הישן או במילים אחרות די "מצפצפים" עליו. אציין שהבהרתי את עצמי מספר פעמים בפניהם והפגנתי אסרטיביות אבל זה לא כ"כ הולך. מה אני צריך לעשות בהמשך כדי שנושא ריכוז הלקוחות יעבור אליי לפי הנוהל החדש ולפי החלטת ההנהלה?
 
השאלה

היא האם החלטת ההנהלה הגיונית? לא תמיד נח לפנות למישהו שיעשה משהו שאתה בעצמך יכל לעשות, במיוחד אם זה חשוב לך לעבודה השוטפת, ואתה זקוק לתשובה מהר. בנוסף העובדים רוצים לשמור על קשר עם הלקוחות שלהם, במיוחד שהחברה קטנה. אני לא הייתי נילחמת בהם. יש לעשות ישיבה ולהבין מהעובדים מדוע קשה להם ליישם את ההחלטה. אני בטוחה שיהיה להם מה להגיד. יש להתחשב בדעתם. במקסימום תבקש שיידעו אותך ע"י cc באימייל או אימייל ניפרד או טלפון.
 
החלטה אכן הגיונית מצד ההנהלה

ההחלטה אכן הגיונית. הכוונה היא שאני ארכז את כל העניינים האלו בכדי שזה יהיה מסודר יותר ושאר העובדים יתפנו לעיסוקים נוספים שהם צריכים לבצע כמו טיפול בתקלות, תכנותים נוספים ושיפורי מערכות, שכן הדיונים עם הלקוחות אניו מהווה חלק עיקרי עבורם. המצב הוא שהם לא כלכך שמחים לתת את זה לאדם אחר. מה שחשוב כאן הוא שזו החלטת ההנהלה ואני אמור כביכול "לקחת" את מהם באופן עצמאי. לא אוכל לעשות זאת ללא שיתוף פעולה מלא מצד העובדים, כך שהם אמורים להעביר לי את חלקם בנושא זה. איך אני אמור לעשות זאת בצורה הגיונית יותר ולא בצורת איום כמו "ההנהלה החליטה אז עליך לבצע זאת" ?
 
אולי

תקבע לשבת כל יום עם מישהו אחר. תעבור על הלקוחות שלו והמשימות שלו. ותבהיר לו שעכשיו יהיה לו פנאי לשאר המשימות שלו. תוך כדי תנסה לדובב את העובדים מה הם חושבים על ההחלטה החדשה, מה הם מציעים לשיפור, ואתה מצדך תנסה להקשיב להם וליישם חלק מהצעותיהם. לדוגמא: אתה יכל לעדכן אותם על הלקוחות בישיבה של חצי שעה אחת לשבוע וכו'
 
למעלה