עובדים הקהילתיים-יעוץ מקצועי טלפוני

עובדים הקהילתיים-יעוץ מקצועי טלפוני

עמותת עובדים סוציאליים קהילתיים (ע.ר 580326262) מהיום, יש עם מי לדבר! Hot line החל מחודש ינואר 2005 עמותת העוס"ק מציעה לחברים בעמותה * "עזרה ראשונה"- תמיכה ויעוץ אישי מקצועי לעובדים קהילתיים המרגישים בודדים בשטח ונמצאים בדילמות מקצועיות, בקונפליקטים בשטח ובמצבי שחיקה .
יעוץ נקודתי שינתן על ידי עוס"ק בכיר במקביל העמותה תסייע לעובדים לקבל שוטפת ומקצועית מהגורמים המופקדים על כך. אז אפשר להתקשר לחברי צוות ה Hot line של עמותת העובדים הסוציאליים הקהילתיים.  ישראל אמיר - 988150 0523  רותי דריהם - 455687 0507  יעקב אלמוג - 269588 0508 ______________ * הרשמה לעמותה אצל רותי דריהם. ניתן לשלוח שיק על סך 50 ₪ לפקודת "העמותה לעובדים סוציאליים קהילתיים" בן אליעזר32, ראשל"צ 75229.
 

SuperGirl 25

New member
כבר שאלתי כאן בעבר (ולא נעניתי)

מה זו העמותה הזו? במה היא מסייעת מעבר לאוזן קשבת, עזרה ראשונה והדרכה? משמח לשמוע שיש עמותה כזו, אך למה דווקא לעוס"ק?
 
עמותת העובדים הסוציאליים הקהילתיים

1.העמותה הינה גוף המאגד עובדים סוציאליים קהילתיים 2. העמותה הוקמה במטרה לקדם את מקצוע העבודה הסוציאלית הקהילתית הן במישור הפרופסיונלי והן במישור המדיניות החברתית. כרגע העמותה פועלת בעיקר במישור הפרופסיונלי : קידום המעמד והעמקת הידע, שירות ההוטליין, פורום בינתחומי והקמת שירותי רשת ( קיימת קומונה של העמותה בתפוז). בנוסף העמותה שומרת על קשר עם קבוצות שונות הפועלות למען שינוי חברתי. 3. ככל הנראה, בגלל שהבסיס העקרוני והמתודי של המקצוע כולל התארגנות לפיתוח מענים, דווקא עוס"ק הקימו hot line של עזרה ראשונית בהדרכה, אשמח לסייע לכל קבוצה פרופסיונאלית אחרת שמעוניינת להתארגן לשירות כזה.
 
קונקורנציה לאיגוד???

שאלה לי - האם יש סיבה לכך שהעו"סקים חשים צורך להתאגד למטרות שציינת? יש קשיים מיוחדים בעבודה הזו שעבורם החלטתם להתאגד ולתת מענה?
 
../images/Emo5.gif

אין לי כרגע, החתול לעס את השטרות והכרטיס גוהץ במגהץ. יש לי רק מטבעות של אגורות. אם תרצי....
 
תשובתי לך :

לא. העמותה פועלת במקביל כתא העובדים הקהילתיים באיגוד ובתיאום עם אתי פרץ. עם זאת, בנושאים מסויימים, העמותה פועלת כגוף עצמאי. קיימת תחושה, שלעתים אין לעובד הדרכה מספקת. העבודה קהילתית מאופיינת בדילמות מקצועיות ייחודיות, עובדים רבים הינם בודדים ו/או משובצים בצוותים פרטניים, ללא קולגות להתייעצות. העמותה פנתה לשירות לע"ק במשרד העבודה והרווחה שהבטיח לפעול לשיפור ההדרכה לעובדים. עם זאת, קיימת הנחה שלא יפתרו כל הבעיות בשנת 2005.
 

SuperGirl 25

New member
האם עניין ההדרכה הוא לא תלוי מקום?

כמו בשאר התחומים? אם הדבר מקביל לעבודה הפרטנית, הרי בלשכת רווחה אחת יכולה להיות הדרכה מעולה ובאחרת פחות או שמא כל העובדים הקהילתיים בארץ מקבלים הדרכה שאינה מספקת? מהן ההבטחות שקיבלתם ממשרד הרווחה?
 
הדרכה

כמובן שזה תלוי מקום, הבעייה שיש מקומות שאין הדרכה או עובדים להתייעצות. איתרנו צורך בתחום ואנחנו פועלים לתת שירות. יכול להיות שקיים צורך דומה אצל עו"ס פרטניים - בד"כ יש צוותים וקולגות. העמותה שלנו היא יחודית ומקצועית לעובדים קהילתיים. כסגנית יו"ר העמותה אני מחוייבת לחברי העמותה, לערכים המקצועיים שלי ולתקנון. בשיחה עם המנהל החדש של השירות לעבודה קהילתית במשרד העבודה והרווחה, מר שוגרמן הודיע שהוא מודע לבעייה ומתמודד איתה.
 
למעלה