עובדי התחבורה הציבורית כנותני שירות

עובדי התחבורה הציבורית כנותני שירות


רבות נאמר על התחבורה הציבורית בישראל - ובעיקר דברים לא חיוביים במיוחד. לצד התלונות על הכבישים והתשתיות, יש גם טענות שמופנות כלפי נותני השירות שלרבים מתושבי המדינה יש אינטרקציה יומיומית איתם - נהגי האוטובוסים, כשלצידם נמצאים גם נהגי המוניות ומוניות השירות.

יהיו מי שיגידו שנהגים אינם נחשבים לנותני שירות כמשמעם - אחרי הכל האינטרקציה איתם היא קצרה ונקודתית: תשלום על הנסיעה/העברת רב קו ו-זהו. לצד זאת, כל מי שנוסע באוטובוסים מודע לכך שתפקידו של הנהג לא מסתכם בכך, אלא מצופה ממנו לענות על שאלות של נוסעים לגבי מסלול הנסיעה, לתת מידע על סוגי כרטיסיות שונות ועוד. מנגד - נהגים רבים מוצאים את עצמם מול תלונות של נוסעים שאין להם מה לעשות מולן - כמו תלונות על עלויות הנסיעה, על ביטול תחנות, על תדירות האוטובוסים... וכמו בכל תחום, הלקוחות יוצאים על מי שנגיש ביותר, בלי לחשוב שזו לא באמת הכתובת, כשמהי הכתובת בעצם? הרי זה לא שיש אלטרנטיבה לתחבורה הציבורית (לרכוש רכב/אופניים זו לא באמת אלטרנטיבה
).
אם נזכיר גם את נהגי מונית הספיישל - אצלם זה נהיה אפילו יותר מורכב, ובתור לקוחה קבועה של גט טקסי אני מרגישה את ההבדל בשירותיות של הנהגים מול נהגים מתחנות "חופשיות", כשהעובדה שיש מי שמפקח עליהם והם חוששים מתלונות מורגשת מאוד.

אני מזמינה אתכם לשוחח על נהגי האוטובוסים והמוניות כנותני שירות: מה הציפיות שלכם מהם במסגרת תפקידם? מה לדעתכם אמורות להיות הציפיות שלהם מהנוסעים? האם הנהגים בכלל נחשבים בעיניכם כנותני שירות? האם לדעתכם הם אמורים להיות מחויבים בקוד שירות כלשהו? האם אתם חושבים שקיים פיקוח ראוי על התנהלות הנהגים באופן כללי? מה הייתם מציעים כהצעות ייעול בתחום?

הוזמנו להצטרף לדיון גם חברי פורום "תחבורה ציבורית" למיניהם - נוסעים, נהגים ועובדי חברות התחבורה, וכל מי שיש לו מה לומר בנושא.
 

nofi1456

New member
בוודאי שנהגי תחבורה ציבורית הם נותני שירות

זה שאנחנו משלמים להם על נסיעה או שואלים אותם איזו שאלה זה רק חלק קטן מהעבודה. הרי רוב הזמן הם מסיעים אותנו ממקום למקום ואחראים להביא אותנו בבטחה ליעד.

מה הציפיות שלי מהנהגים? שיבצעו את עבודתם נאמנה. בדגש על בטיחות. לא פעם יצא לי לראות נהג תחבורה ציבורית מעשן, מדבר בפלאפון (בלי דיבורית) ואוכל תוך כדי נסיעה. ואני לא רוצה לדבר על התעסקות במתן עודף ללקוח תוך כדי שהוא כבר ב70 קמ"ש...

לגבי התלונות..אני לא חושבת שיש הרבה מה לעשות. בכל חברה אתה מתלונן אצל מי שהכי נגיש.
לא פעם קרה לי שלקוחות התלוננו אצלי על מחיר הדלק, והרי ברור שלא אני קובעת את התעריף. אבל אני המתדלקת, אני הראשונה שהם רואים.
דוגמא -
אגד. הייתה לנו בעיה במשך שנים בשכונה שלנו עם הקו (היחיד) שעובר בה. התלוננתי אצל אחד הנהגים והוא אמר לשלוח מייל עם תלונה ויחזרו אליי. כנ"ל לגבי מוקד *2700, אמרו לשלוח מייל. שלחנו כמה פעמים ואף אחד לא חזר אלינו. רק אחרי שנים של מאבק ותלונות בעירייה אפשר להגיד שעשו קצת חסד עם השכונה שלנו והיום טיפה יותר נוח מבחינת אותו קו.
אז, ברור שלנהג אין חצי מילה בעניין הזה, אבל גם החברה עצמה לא ממהרת לענות לתלונות הציבור...

פיקוח ראוי? לא יודעת..כרגע נראה שלא.
ידיד שלי התחיל לעבוד בתור לקוח סמוי בפקח של תחבורה ציבורית..לא זה שבודק כרטיסים אלא זה שבודק שקו X מגיע ליעדים שלו בזמן (הוא עובד פיזית בשטח, עולה לאוטובוסים..). אז נראה שיש מגמה של לפקח על המתרחש אבל לא יודעת באיזו רמה של יעילות זה מתבצע.
 

olli3

New member
מנהל
יש לי הסברים לדברים שחווית.

1. הבטיחות היא מעל הכל, גם אני כנוסע בתחבורה הציבורית שבוחר לנסוע בה מרצון - מאד חשובה לי הבטיחות. לגבי אוכל תוך כדי נסיעה, מדבר עם הנוסעים תוך כדי נסיעה (אסור על פי התקנות וגם נאכף) והתעסקות בכסף (אסור על פי התקנות) - האצבע המאשימה היא כלפי המפעיל (הזכיין). מדוע? כי לנהג יש מספר יעדים לעמוד בהם, בראש ובראשונה זה להספיק לנסיעה הבאה שלו. ההפסקה שלו היא הזמן שבין נסיעה לנסיעה (לא כולל הזמן לקליטת נוסעים בתחנת המוצא - כשמדובר בתחנה מרכזית למשל זה לא זמן מועט). לכן, נהג שילך לפי החוקים, פשוט לא יגיע בזמן לנסיעה הבאה שלו. ובהנחה שלא כל שאר הנהגים ינהגו כך, הוא יסע לאט יותר מחברו בנסיעה הקודמת, דבר שייצור זמן המתנה ארוך יותר בתחנות הביניים ולבסוף אוטובוס שלא יכול לקלוט עוד נוסעים עקב צפיפות מחרידה.
&nbsp
מה הפתרונות לכך? שהמפעיל ייתן לנהגיו זמן התרעננות גדול יותר בו הנהג יוכל לנהוג בנוחות וללא לחץ להספיק. זה קיים במספר חברות בודדות אך ברוב המוחלט זה לא קיים. אחת הבעיות היא גם מחסור חמור בנהגים.
&nbsp
2. תלונות בנוגע למסלולי הקווים, תדירות, לו"ז - יש להפנות למשרד התחבורה. המפעיל הוא רק הזכיין שמבצע, במכרזים החדשים בכלל הכסף שהנוסע משלם הולך לקופת המדינה ולא למפעיל שמקבל סובסידיה על פי מספר הקילומטרים שהוא מבצע.
&nbsp
תלונות בנוגע לסככות ההמתנה (התחנות), חוסר בדגל תחנה (זה בגדר תמרור), חוסר בצביעת שפת המדרכה באדום צהוב או בהקמת מפרץ תחנה מסודר - יש להפנות לרשות המקומית או נתיבי ישראל (בהתאמה).
&nbsp
תלונות בנוגע לשילוט (שילוט חסר או לא נכון בדגל התחנה), יחס מנהג, איחורים וכו' - להפנות למפעיל. אסייג ואומר שתלונות בנוגע להתנהגות הנהג, איחורים ודברים נוספים דומים כדאי להפנות גם למשרד התחבורה. משרד התחבורה מבצע הליך משפטי למפעיל. המפעיל יכול לערער על ההחלטה ולאחר מכן יתקים דיון נוסף שבסופו יקבע פסק הדין והמפעיל יקנס בסכום גבוה. זה הרבה יותר אפקטיבי לשיפור השירות מאשר פניה למפעיל שיפצה בשוברי נסיעה במקרה הטוב.
 
על המידע המעניין והחשוב

אכן מדובר בדברים הגיוניים, וחבל באמת שלא אוכפים אותם יותר, אם כי נראה שיש התקדמות בנושא דוגמת קו 1 שכולל פתרון מצוין לבעיית התעסקות הנהג בנושא כספים, לצד יתרון מאוד גדול שהוא מאפשר למי ששכח להוציא כסף לפני הראשון לחודש לשלם על החופשי חודשי באשראי...
&nbsp
כתבת גם אתה על המחסור בנהגים - אני מודה שלא ברור לי כיצד נוצר המצב הזה לאור האבטלה הגואה, כשגם כשמדובר בעבודה לא הכי מדהימה בעולם, עדיין מדובר במקור תעסוקה יציב. ידוע לך אולי מה עושות חברות התחבורה בנושא? האם הן פועלות לעידוד גיוס נהגים חדשים? לשיפור התנאים כך שנהגים לא ישחקו ו/או שהתנאים ימשכו כ"א חדש?
 

olli3

New member
מנהל
בקרוב מאד גם בקו המקדים הירוק שיופעל על ידי אגד כקו 2 או 10

יצא מקניון הזהב בחולון דרך ת"א למרינה בהרצליה. לשם כך הוזמן מרכב חדש עם 5 דלתות שגם בו תתאפשר עליה וירידה מכל הדלתות. האוטובוס מסחינת שלדה, מנוע וגיר הוא אותו אוטובוס, אך המרכב שונה וכך גם מבפנים. גם קו 1 של דן מופעל על ידי אותה שלדה שיש באגד ודן, רק המרכב שונה.
&nbsp
לא מדובר במקור תעסוקה יציב, במיוחד אם קיימת חרב בדמות מכרז חדש שאז הנהגים במקרה הטוב ממשיכים עם אותה חברה שזוכה מחדש במכרז (קרה בנתיים פעמיים בשני מכרזים מתוך 6 או 7) ובמקרה הפחות רע, ממשיכים בחברה בה הם עובדים רק עוברים לעבוד באיזורים אחרים בארץ ובמקרה הרע - מפוטרים ומועסקים מחדש במפעילה החדשה. במקרה הרע עוד יותר, לא נקלטים אצל המפעילה החדשה מסיבות כאלו ואחרות.
&nbsp
מבחינת יציבות יומיומית. חלק מהנהגים לא יודעים מתי יגמר היום שלהם, אם יש תאונות (של אוטובוסים) והם צריכים למלא את החסר או פקקים מחרידים עקב מצב כזה או אחר... הגרוע מכך שיש קנסות לנהגים על כל מיני דברים, כך שהשכר יכול לרדת מהר מאד. הרבה לא יודעים אבל כשאוטובוס יוצא מהתחנה (גם ברוורס ברציף של מרכזית) - אסור לנהג בתכלית האיסור לפתוח את הדלת כדי לקלוט נוסע, גם אם זו הנסיעה האחרונה וגם אם התדירות היא פעם בשעתיים. הנוסעים זועמים שהנהגים מסרבים לפתוח להם את הדלת אבל אם הנהג יעשה את זה ויהיה פקח סמוי באוטובוס, הוא יקבל דו"ח על סך 500 או 1000 ש"ח (לא זוכר מה מהסכומים הוא הנכון). קשה להיות טוב לב כשמרחפת מעליך חרב שכזאת.
&nbsp
או אזרח וותיק (ובכוונה אני אל אומר פנסיונר) שהנהג מבקש ממנו תעודת אזרח וותיק, תעודה מזהה או רב קו עם פרופיל אזרח וותיק ולנוסע אין, הוא הולך עם מקל סבא והנהג מבקש ממנו מחיר מלא. למה? כי חובה על הנהג לדרוש את הצגת התעודה על מנת לקבל את ההנחה ואם יש פקח סמוי באוטובוס - הנהג מקבל דו"ח. עכשיו יגידו רבים, מזה משנה? אפשר לראות שהוא מבוגר. נכון, אבל האם הוא אזרח מדינת ישראל או לא? כי תייר בן 90 לא זכאי להנחת אזרח וותיק.
&nbsp
יש גם תופעה של נהגים חדשים שבורחים מהר מאד. תחבורה ציבורית זה כאב ראש גדול לנהגים רבים שלא מסוגלים לסבול את המולטי טאסקינג שנדרש מהם לבצע. רבים מהם שהתפתו בשל השכר היותר גבוה, עוברים מהר מאד להסעות הפרטיות רק בשל השקט הנפשי שנוצר להם מכך.
&nbsp
בסופו של דבר, המפעילות חייבות נהגים כדי להפעיל את השירות כפי שנדרש מהן בתנאי הזיכיון. אז מתפשרים בגיוס הנהגים ומגייסים נהגים לא שירותיים, לא מקצועיים, העיקר שיהיה מישהו או מישהי שיוכלו להזיז את האוטובוסים.
 

nofi1456

New member
כמה דברים

תיארת פה סיטואציה מוכרת מכל עבודה מקום אפשרי.
לא משנה אתה עושה - אתה יוצא לא בסדר. לא משנה אם נהגת לפי הנהלים או לא. ברור שהנהגים לא אשמים בקו שאיחר או החליט לא להגיע (זה היה קורה יום יום בשכונה שלנו, במיוחד הקטע של "לדלג" על שעת הגעה מסוימת), אבל מנסיון - התלונה ששולחים נופלת בין הכיסאות וכמעט תמיד אין לה מענה.

זמן התרעננות ארוך יותר..זה פרקטי? זמן זה כסף. בשורה התחתונה ברור שהזכיין מנסה לחסוך על חשבון כל מה שהוא יכול.. הלקוחות, הנהגים, הציוד, התדירות וכו'. אני באמת לא רואה דבר שכזה יוצא לפועל.

גם אותי מעניינת השאלה מה חברות התחבורה הציבורית עושות כדי להגדיל את כמות הנהגים שלה?
 

olli3

New member
מנהל
רק שכאן אתה גם לא יוצא בסדר וגם נקנס - אישית.

תפקיד נהג בתחבורה ציבורית הוא תפקיד קשה מבחינות רבות. אני יכול להגיד לך שהנהגים חוטפים, עולים למשפטים (כן, כמו בצבא) ובעיקר תלונות הנוגעות בבטיחות מטופלות ברצינות רבה על ידי קציני הבטיחות.
&nbsp
התלונות בנוגע לאיחורים או אי הגעה, המפעיל לא כזה שש להודות בטעות שלו כי הוא מפחד מתביעות. לכן אמרתי, שבמצב כזה מומלץ ביותר להתלונן בפני משרד התחבורה (פירטתי מה משרד התחבורה עושה במצבים כאלו).
&nbsp
זמן התרעננות ארוך יותר הוא פרקטי אם אינך מעוניינת לראות נהגים שעוצרים בתחנות בדרך (באמצע הנסיעה), הולכים מאחרויהן ומשתינים (וזה קורה בחברות מסויימות בקווים מאספים ארוכים - בין עירוניים). זה אומר שהנהג עובד יותר בלחץ ולכן פחות מקפיד על הבטיחות. זה גם אומר שאין לו זמן לנשום ממש ולנוח והוא חייב לנוח והמשמרות הן משמרות ארוכות והעבודה היא לרוב בדרישה ל7 6 ימים בשבוע ויש גם משמרות מפוצלות של לצאת ב4 בבוקר, לנוח קצת בצהרים ולושב למשמרת ערב עד שעות הלילה המאוחרות.
&nbsp
במכרזים יש רכיב של 3 נקודות אותן המפעיל מקבל אם הוא מציע הצעה של סכום המינימום שמזכה אותו ב3 הנקודות האלו. אבל ככל ששכר הנהג גבוה יותר, כך ההוצאות התפעוליות של המפעיל יקרות יותר וכך ההצעה שהוא נותן למדינה כתשלום דמי זיכיון למדינה הופכת להיות נמוכה יותר ולזה יש יותר משקל.
&nbsp
אם המצב בתחבורה הציבורית היה טוב אז עובדי קווים לא היו בכאסח עם ההנהלה מזה זמן רב, כנ"ל עובדי אפיקים וכנ"ל עובדי נתיב אקספרס.
&nbsp
החברות מתקשות לגייס נהגים כי העבודה תובענית מאד. הנהג עובד במולטי טאסקינג וצריך לשים לב להמון דברים שקורים בו זמנית = להספיק להגיע בזמן לתחנת הסיום וכו'. סוג של להיות כל הזמן עם היד על הדופק. יש מספר חברות מאד קטן שניתן לראות בהן את הנהגים רגועים ונינוחים כי התנאים שהן מעניקות לנהיגיהן מבחינת הורדת הלחץ מהם טובים.
&nbsp
המצב הזה של מחסור בנהגים גורם למפעילות להעסיק נהגים שהם לווא דווקא מתאימים. שתודעת השירות שלהם נמוכה למשל. והתוצאה היא בעיות ושירות שנפגע.
&nbsp
ודר"א המפעילות החדשות בהסכמי ליסינג לאוטובוסים כך שעל כל פיפס הליסינג מתקן, מסדר, מחליף. זו גם הסיבה שהאוטובוסים שלהן תמיד נראים טוב, בלי חבורות ומכות וכו' לעומת אוטובוסי אגד ודן למשל שנרכשים על ידי מפעילות אלו ומטופלים במוסכי החברה ובהם מתקנים בעיקר את מה שהינו ליקוי בטיחותי ומבחינת נראות את מה שבאמת לא ניתן להסיעה בו נוסעים כך אבל מכות קלות, שריטות וכו' - לא מטפלים.
 

tatarata

New member
ומה עם

התנהגות הלא נאותה של הנהג? בד"כ יש גיבוי מוגזם, ובמקום להעיף את הנהג על התנהגותו בלתי הולמת עושים מנוסע מטומטם.
 

olli3

New member
מנהל
הפיקוח על התחבורה הציבורית חזר מאתמול, הנה רשימה חלקית>>>

הפיקוח כולל עמידה בזמני יציאה מתחנת המוצא, אדיבות והתנהגות הנהג, ניקיון באוטובוס, שילוט חיצוני אלקטרוני וידני תקין, כריזת תחנות פעילה ותקינה, צגי מידע על התחנות בתוך האוטובוס תקינים, אופי הנהיגה, עצירה רק בתחנות הקו , אי איסוף נוסע בתחנה המוגדרת להורדה בלבד או הורדת נוסע בתחנה לאיסוף בלבד, אי העלאת נוסע בשל מוגבלות (זה הקנס הכי גדול 5 ספרות), מספר נוסעים גבוה מהמותר, איסור שימוש בטלפון סלולארי כולל אוזניה ובלוטות', אי היצמדות למדרכה (כשניתן) ויש עוד....
 
מה שלי יש לומר בנושא:

הציפיות שלי מנהגי האוטובוס הן דיי בנאליות: שייסעו בצורה זהירה ובטוחה, שיהיו אדיבים וסימפטיים ו-שיכירו את המסלול. ציפיות לא מוגזמות, אבל בתור נוסעת קבועה בתחבורה הציבורית נוכחתי לא אחת שאני לא ריאלית. לצד זאת, בפעם היחידה שהתלוננתי לשירות הלקוחות של דן על נהג זכיתי לתגובה מהירה ועניינית והנושא הבעייתי טופל + נמסר לי שהנהג יינזף (אני מודעת לכך שזה לא בהכרח קרה, אבל עצם זה שלא התווכחו איתי ולא ניסו לשכנע אותי שאני האשמה זה כבר דבר חיובי).
&nbsp
בנהג שלא מכיר את המסלול נתקלתי לאחרונה, כשמתישהו הנהג הסביר שהוא חדש בקו ולכן לא מכיר את התחנות - וזה לא הסבר שמניח את הדעת, במיוחד לאור כך שהוא פספס תחנות מאוד בולטות בדרך ובנוסף הטעה נוסעים ששאלו אותו אם הוא מגיע למקומות מסוימים.
&nbsp
לגבי הפניית טענות וכו' לנהגים - לא מזמן יצא לי לנהל שיחה עם נהג נחמד ובין היתר עלה נושא התדירות הנמוכה של הקו המסוים הזה, שהוא קו מאוד פופולארי (ובהתאם - האוטובוס תמיד מפוצץ באופן מסוכן). הנהג שיתף אותי שהסיבה לתדירות נעוצה במחסור בנהגים, כי לדבריו אנשים לא מתלהבים מהעבודה, אנשים מהפריפריה לא מעוניינים לעבוד במרכז ובאופן כללי זו עבודה שלא מושכת אנשים, מה גם שהיא דורשת הכשרה שלא כל אחד מוכן לעבור. אני מסוגלת להבין את זה מחד, אבל מהצד השני - אני מסוגלת בהחלט לחשוב על עבודות גרועות יותר, כשלהיות מובטל זה בכלל גרוע, וזה לא סוד שמצב התעסוקה בארץ לא משהו, ולכן נשמע לי קצת תמוה שאנשים, כולל מהפריפריה, מתנגדים לעבודה יציבה במקום עבודה יציב כמו חברות התחבורה הציבורית.
&nbsp
&nbsp
 
ועל נהגי המוניות


יש לי המון מה לספר על נהגי מוניות ספיישל בהיבט השירותי, אבל אני אשתדל למקד:
&nbsp
בגדול - אני שמתי לב ממזמן שנהגי מוניות הם סוג של עם חופשי שמ-א-ו-ד מנצלים את העובדה שאין עליהם פיקוח. לכן, ברגע שהתוודעתי לגטקסי, גיליתי עולם אחר לגמרי, אם כי גם אצלם יש נפילות לפעמים... אבל הם מאוד מקפידים וגם במקרים של חילוקי דעות או תלונות, הם לרוב משתדלים מאוד למצוא פתרונות שיוציאו את הלקוח מרוצה. דוגמה מצוינת קרתה לי לאחרונה: הזמנתי מונית בצפון תל אביב, וביקשתי להגיע לתחנת רכבת האוניברסיטה. אחרי נסיעה קצרה קלטתי פתאום שהנהג נוסע לכיון הלא נכון ובקצרה - הבנתי שהוא נוסע לרכבת מרכז. כשהזכרתי לו שביקשתי את תחנת האוניברסיטה, מה שהיה הגיוני לאור העובדה שהיא הייתה יותר קרובה אלינו, הוא מאוד התנצל ואמר שהוא שמע רכבת מרכז (בעיות שמיעה קשות), ובאותו רגע עצר את המונה ושאל אם אני רוצה שנמשיך לרכבת מרכז או שנחזור לתחנת האוניברסיטה - ללא תוספת חיוב. נהג מונית "חופשי" - אין לי ספק שלא היה מגיב ככה.
&nbsp
חברת פורום סיפרה בזמנו על נהג שהזמינה מגטקסי שאסף נוסעים אחרים במקומה, וכשהתקשרה והתלוננה בפניו + ביקשה שיבטל את חיוב האשראי, לא רק שלא ראה לנכון להתנצל, הוא עוד גבה ממנה עמלה על הזימון. יצא לי להיזכר במקרה שלה כשנכנסתי למונית שהזמנתי ונשאלתי ע"י הנהג אם אני מרצי עם הסבר שהוא מוודא שהוא מעלה את הנוסעת הנכונה... זה קרה גם עם אותו נהג שהוזכר לעיל, שהתקשר ושאל אם אני זו שמנופפת לו, והתברר שמישהי אחרת ניסתה לעצור אותו קצת לפני שהגיע לנקודה (היא גם צעקה עלי כשנכנסתי למונית, אם כי השתתקה מול ההסבר שהוא הגיע בהזמנה בשבילי). בגטקסי מתייחסים ברצינות לתלונות כאלו, מה גם שהאפליקציה עצמה מאפשרת לדווח על המקרים האלו כי פרטי הנהג שמורים בנייד החל מרגע ההזמנה, בניגוד לתחנות מוניות או לנהגים שעצרתם ברחוב, שלכו תאתרו מי ומה ואיפה...
 

tatarata

New member
נהגי מונית

בד"כ מי שלא הצליח בחיים, ובקושי עשה בגרות ואולי לא, יכול להיות נהג מונית . אני מעדיפה ללכת ברגל ולא לקחת מונית לאחר כמה מקרים מזעזעים. אני יכולה להביא דוגמא שאני הגעתי לאיזו עיר וראיתי מונית שאלתי כמה יעלה לי להגיע למקום מסוים, ונאמר לי מחיר מוגזם, אמרתי לנהג שלא מתאים לי , תודה ושלום. הנהג העיקר עם כיפה על הראש התחיל לצרוח עלי ולהשפיל אותי מול קהל רחב, כאילו שאני חייבת לו משהו. הקללות גם היו על מישור גזעני. במקרה אחר הייתי מזמינה לו משטרה, אבל לא היה לי זמן להתעכב ונסעתי באוטובוס. מעניין שהוא טען שהסיעה לוקחת כ חצי שעה, ובאוטובוס זה נערך פחות מ 5 דקדות, פשוט נוכל.
 
האמת שאני הופתעתי לגלות שזה לא תמיד המצב

יצא לי לשוחח עם נהגים שהם פנסיונרים שהיו מעוניינים להמשיך לעבוד וחיפשו עבודה נוחה וגמישה מבחינת שעות וזה התאים להם. יצא לי לשוחח עם נהגים שהם אנשים קשיי יום מסיבות שונות, שהתקשו למצוא עבודה אחרת בגיל מבוגר (בגיל 50+ לא הכי קל למצוא עבודה התואמת את כישוריך גם אם יש לך השכלה, במיוחד במדינה שלנו). אחרים התגלו כעצמאיים או כאלו שעובדים כנהגי מוניות להשלמת הכנסה, או כתושבי הפריפריה שלא מצאו עבודה בעיר מגוריהם וככה הצליחו להתפרנס.
&nbsp
בגלל דברים כמו מה שתיארת אני נעזרת בגטקסי - דעתי על נהגי מוניות מאוד השתפרה מאז שהפסקתי לעצור מוניות ברחוב. כמו בכל תחום, ברגע שיש פיקוח כמו שצריך העובדים יותר איכותיים ומבצעים את העבודה שלהם יותר טוב. ברור שיש ויש, אבל אי אפשר להכליל בצורה כזאת.
 

gal-or

New member
אז ככה: אני מצפה מהם לשירות ללא משוא פנים

זאת אומרת שאם הם רואים שמישהו צורח עליי, שלא יורידו רק אותי, אלא גם אותו! גם אם הוא מבוגר! יש חוק ויש שיוויון בפני החוק! וגם שלא ייתנו למבוגרים לדבר בטלפון אם הם יושבים בכיסא הראשון שאחרי הנהג.
 
זה מבוסס על מקרה אמיתי?

את רוצה אולי לשתף?
&nbsp
בהקשר הזה אני מודה שלא חשבתי בכלל על סיטואציות שנהגים יכולים להוריד נוסע מהאוטובוס בגלל שיקול שלהם, ואני כבר מצאתי את עצמי בנסיעות שכללו צעקות מצד הנהג על נוסעים שלפעמים היו מוצדקות, אבל לא ראיתי אף נהג מוריד נוסע.
 

gal-or

New member
כן. היה לי סיפור לפני מספר חודשים. פעם אחת עלה מבוגר לפני

ולא הכין את הכסף. הייתי צריכה להמתין זמן רב עד שהוא יואיל בטובו להוציא את הכסף או לזוז. לא אמרתי כלום. כמה ימים אחרי זה יצא שאני לא הוצאתי את הכסף והמבוגר פשוט נבח עלי. החזרתי לו מה שנקרא, והנהג אמר לי שאני צריכה לרדת! באיזשהו שלב המבוגר כמעט הרים עלי יד (הוא התכונן ואז אמרתי: "חצוף" ואז הוא הבין שעלי לא ירימו ידיים). אם אני הייתי עושה משהוא כזה (מרימה ידיים) אז הייתי הולכת באותו רגע לכלא. אז הנהג הוסיף חטא על פשע בזה שלא עזר לי כנגד אותו מבוגר!
 

bp9mk6

New member
הבעיה הכי גדולה

זה שהם מעלים אין סוף נוסעים גם כשאין מקום אפילו לעמוד! באוטובוס
ואז מתחילים להצטופף ברמה שגם כשאתה עומד יש אנשים שנוגעים בך
כל ברקס מפגר של הנהג מישהו עף עליך
אלה שרוצים לצאת בקושי מצליחים
ושלא נדבר על החום והריח של חלק מהאנשים...
&nbsp
מי שרוצה לחוות את זה שיסע בקו 61/161 בשעות הערב.
 
זה לא רק בקווים האלו

ובין היתר שוחחתי גם על זה עם אותו נהג נחמד שהזכרתי - כששאלתי למה לא מגבירים את התדירות ולמה לא מביאים עוד אוטובוסים לקו שהוא כל כך פופולרי ועמוס תמיד באופן מסוכן, הוא הסביר שיש מחסור בנהגים ולכן זה בלתי אפשרי כרגע. להפסיק להעלות אנשים, משמעותו שאנשים יצטרכו לחכות לאוטובוס הבא שלא תמיד מגיע כל כמה דקות (מצבים כאלו הרי נוצרים בגלל תדירות נמוכה), וזה כשגם האוטובוס הבא סביר להניח שיהיה מפוצץ.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

nofi1456

New member
מה שציינת

זה באמת אחת הבעיות הגדולות של התחבורה הציבורית בישראל..
אבל כמו שכתבו, זה פחות אשמת הנהג הספציפי ויותר של מי שקובע את התדירות.
נסי פעם את קו 1 של המטרונית בחיפה והקריות. מגיעה כל 5 דקות ועדיין אי אפשר לנשום בה. מפוצצת באופן קבוע.
מצד שני - קו שיוצא לי לנסוע בו מידי פעם זה 960 (ישיר ירושלים-חיפה) והוא תמיד מלא...הרבה פעם יצא לי לשבת על הרצפה (נסיעה של שעתיים, אני לא אעמוד כל הדרך).
וזה קו שיוצא כל שעה, זה ממש לא סביר שהנוסעים יחכו עוד שעה שלמה לאוטובוס, והרציף תמיד מפוצץ..
כנראה שבאמת אין נהגים או שחברות התחבורה מעדיפות לחסוך בכסף ולחסוך בבטיחות הנוסעים..
 
למעלה