עובדת זרה ומשרדי ההשמה

עובדת זרה ומשרדי ההשמה

לכל המעוניינים אני מספרת לכם מה שעברתי עם אבי הסיעודי כדי לתת הרבה מהניסיון שלי ומה שעברתי עם העובדים הזרים. לפני כשלךוש שנים הבאנו לאמא שלי ז"ל עובדת זרה ממולדובה. היא טיפה מאוד במסירות באמי שחלתה בסרטן. היתה שלושה חודשים עד שאמי נפטרה. העברתי אותה מייד לאבי והכל היה בסדר. ערב אחד התקשרו אלי מהקניון ואמרו לי שתפשו אותה בגניבה . מייד פיטרתי אותה והמשרד העביר אותה למבוגר אחר. חיפשתי לאבי המון זמן מטפלת, כל אלו שבאו היו מאוד מפונקות ובעלות דרישות. אבי סובל מדמנציה התחלתית והולך בכוחות עצמו. בעיר מגורי יש הרבה פיליפניות וירדתי ושאלתי אותן אם הן מכירות פיליפינית שרוצה לעבוד. פיליפיני שגר בסמוך הביא לי פיליפינית לא חוקית { כבר לא היה אכפת לי} והיא היתה עם אבי כשנה וחצי והיתה נהדרת איתו. עקב בעיות עם בעלה בפיליפינים היא נאלצה לעזוב חזרה לפיליפינים ולנו היה מאוד קשה כיוון שהתרגלנו אליה וגם בגלל אבי שאהב אותה מאוד . התחלתי את המירוץ שוב לעובדת חדשה ושוב מפח נפש מכל אלו שבאו . פניתי שוב לפיליפיני שסידר לי את הפיליפינית והוא הביא לי פיליפינית בת 47 מקסימה ונהדרת אולם היא גם לא חוקית. החלטתי שאני ינסה אותה 3 חודשים ובמידה והכל יהיה בסדר אני יעשה את כל ההליך של העסקה מטעמים הומוניטרייים . באוגוסט נסעתי בעצמי לירושלים למשרד הפנים והגשתי את הבקשה עם כל המסמכים ובמקום קיבלתי אישור על קבלת מסמכים עד שהועדה תחליט. הייתי כל כך מאושרת כי היינו בחצי דרך כבר לרשיון והעובדת כבר לא הייתה צריכה לפחד. כשבאתי הביתה עם האישור היא צרחה משמחה ורצה לקנות לנו פיצה . לפני שבוע קיבלתי את האישור שאני יכולה לרשום אותה בחברה.
כמו כן אני רוצה להמליץ למי שמחפש עובדת זרה יכול למצוא באתר אי סבתא ולא צריך לשלם שקל לשום חברה. באתר אתה כותב קריטריונים וממה הסיעודי סובל והם מתקשרים, כמו כן באתר הזה הם מציעים את עצמם ואתם יכולים לראות אם הם מתאימים לכם. צריך להרשם לאתר .
כל הכבוד לגדעון סער על זה שהוא אישר ל 4000 עובדים זרים לעבוד מטעמים הומוניטריים. כל העובדים הזרים החדשים שמגיעים הם לא באים לעבוד הם באים לחיים נוחים ומפונקים. העובדים הוותיקים מכירים את המנטליות שלנו ואת השפה והם הרבה יותר מסורים ונאמנים.
אם למישהו יש שאלה יכול להפנות אלי ואני אשמח מאוד לעזור , אני עשיתי אוניברסיטה במה שעברתי עם העובדים הזרים, ואני יכולה ללמד אותכם לחסוך כסף.
דרך אגב אני משלמת לה 3800 שח כולל דמי הכיס.
 
עומרי - הכל בסדר חוץ מזה שמה שאת משלמת לעובדת

זה מתחת לשכר המינימום ולא לפי החוק ! יום אחד שהיא תרצה לעזוב היא תתבע אותך - ואת תשלמי עם ריבית וקנסות - כולל דמי הכיס את צריכה להגיע למינימום 4050 ש"ח.

חוץ מזה תודה שחלקת אתנו את ההתנסות שלך - אני באמת שמח שפתרת את הבעיה של אבא . אבל להציע שיפנו אליך ליעוץ :) אם את בעצמך עושה בתום לב עם העובדת דברים שמחוץ לחוק - איך תיעצי לאחרים ?:)
מאד מטעה שבן אדם שאינו בעל מקצוע - נותן עצות לאחרים רק על סמך התנסות זו או אחרת שלו. וביחוד עצות שלא עולות בקנה אחד עם החוק - כמו להעסיק עובדת לא חוקית או לשלם לה מחת לשכר המינימום שבחוק.

אבל כל הכבוד לאסרטיביות ועל זה שלא ויתרת - ומצאת פתרון.
כמה זמן לקח לך בין תחילת התהליך ועד שקיבלת אישור להעסיק אותה כחוק ?
 
אני לא טועה והשכר שאני משלמת לה נטו זה

לאחר ייעוץ עם קו למעסיק. אני יכולה להוריד לה 25% מה 4300 כך שאני לא טועה ואני לא עוברת על החוק. עלי לציין שאני משלמת לה הכל והיא לא מוציאה על כלום. אני קונה לה אפילו שמפו לשיער וכל הדברים ההיגניים, אני קונה לה אפילו שקית של 5 קילו אורז . כך שאם אני ישלם לה 4300 נקי והיא תצטרך לקנות את כל הדברים שאני קונה לה זה יעלה לה יותר.
לגבי העובדים הלא חוקיים , אם אתה היית במצב שלי שאני נאלצתי להעביר את אבי לגור עימי כיוון שאף אחת לא רצתה לעבוד כיוון שרובן רוצות היום לעבוד עד הערב ולא לישון { זה בניגוד לחוק!!!} והמשרדים מלמדים אותן מה לדרוש והן החוצפניות באות עם דרישה של 5 או שש אלף לחודש אז איפה הפרופורציה???? אתה שוכח שאולי אנחנו אנשים עובדים וצריכים שבועות ארוכים כדי למצוא מטפלת שתואיל בטובה לעבוד אצלינו אז אל תשפוט אותי. אבי גר עימי יחד איתה בדירת גג ויש לה את החדר הכי גדול בבית עם מחשב וחיבור שאני עשיתי לה לאינטרנט כדי שתוכל לראות ולדבר עם משפחתה בפיליפינים ולדבר עם חבריה שם.
אני לא מעודדת שום דבר אני פשוט רציתי לספר כדי לתת מנסיוני , וכיוון שהמדינה היום מעדיפה להשאיר את העובדים הוותיקים אז אני ממליצה לנסות לפחות. הרי היא לא תוכל לשחק איתנו שהיא רוצה לעבור למישהו אחר היום נותנים את הרשיון מטעמים הומוניטריים רק למעסיק האחרון וכך צריך להיות בכלל כמו באמריקה. שם הם לא משחקים עם הסיעודיים .
אני חושבת שאולי אין לך מספיק ניסיון איתם , תיכנס להמון פורומים ותיראה את כל מה שהרבה מעוללים לסיעודיים. אני מרחמת רק על הסיעודיים שתלויים בהם.
ולשאלתך מיום תהליך הבקשה ועד לאישור לקח חצי שנה. ואני ממליצה מאוד לא לשלוח את הטפסים אלא לנסוע לירושליים ולתת להם ביד את המסמכים.
אז בבקשה אל תשפוט אף אחד. אני ואחי עובדים בעבודה נוספת כדי לממן את המטפלת ולדאוג לכל צרכיה ורק שלאבי יהיה טוב.
 

משה מ3

New member


 
כך או כך

רק עובדת נואשת תסכים לתנאים כאלו - קשה לגזור מזה עצה לכלל :)
ישר כוח על המסירות לאבא ועל הרצון לעזור לכלל -
מה מצבו של אבא מבחינה סיעודית - ? למה היה קשה לך מלכתחילה למצוא עובדת חוקיות ?
 

lavendula

New member
שום עצה לא מתאימה לכלל כי כל מקרה לגופו


אבל חשוב שמשפחות ידעו על האופציה הזאת, כמו גם על ISAVTA, במיוחד לאור הקושי למצוא עו"ז טוב ורציני, ולאור העובדה שחברות ההשמה לא פעם שוכחות מי הם הלקוחות שלהם
.
 

lavendula

New member
תודה על השיתוף


אני שמחה בשבילך שנמצא לאביך סידור הולם סוף סוף, אחרי כל הייסורים עם העובדים הזרים, שאני מכירה מקרוב לצערי.
גם לנו יש עובד שזקוק להלבנה. לצערי החל מה-13/1 שינו קצת את הדרישות ויש צורך להמציא יותר מסמכים, כמו אישור רפואי שהעובד בריא ותצהיר שהוא חותם עליו בנוכחות עו"ד, וזה לא מעט התעסקות, במיוחד האישור הרפואי שמצריך לקחת אותו לכל מיני בדיקות, אבל עד כה נחלנו אכזבות קשות עם החדשים, וכולי תקווה שיאריכו לו את האשרה.
 
אל תתיאשו , צריך הרבה סובלנות הכל בירוקרטיה

ותאמיני לי בסוף זה שווה. בהתחלה כל המשרדים וכולם אמרו לי שאני לא יקבל אישור כי מאשרים רק למעטים, אמרו לי שזה תהליך ארוך שלא שווה את זה. דיברתי עם כמה עורכי דין שהם עושים את כל הפרוצדורה , אבל הם דרשו כל כך הרבה כסף { בין אלך דולר לאלפיים דולר} שהחלטתי לעשות הכל בעצמי. זה לא כל כך נורא ובשביל שעורך דין ישלח שליח לירושלים בשביל כל כך הרבה כסף עשיתי את זה בשעתיים שנסעתי באוטובוס מתל אביב לירושלים לקחתי מונית למשרד הפנים וחזרתי לתל אביב בתוך שעה וחצי ועלה לי כל הסיפור בפחות ממאה שקל אז זה שווה.
מאחלת לך בהצלחה ולא להתייאש תחשבי כמה את עושה טוב לאבא או אמא שלך.
 
למעלה