עוגת שוקולד טבעונית - מתכון

לקשמי

New member
עוגת שוקולד טבעונית - מתכון ../images/Emo212.gif

אין כמו להמתיק את השבת הבאה עלינו לטובה בבראוניז מתוק ושווה לכל נפש. הנה המתכון: רכיבים: 2 כוסות מים רותחים 2 כוסות קמח 6 כפות קקאו 1/2 כפית א. סודה לשתיה 2 כוסות סוכר 1 אבקת אפיה 1/2 כפית מלח 1 כף לימון 3/4 כוס שמן אופן הכנה: לערבב את כל החומרים ביחד ולשפוך לתבנית מס' 26 או 2 תבניות של אינגלייש קייק משומנות מראש... לאפות את העוגה כ-40 דקות בחום בינוני.... לרוטב 3 כפות סוכר 1/4 כוס מים מעט תמצית וניל 50 גר' מרגרינה.... לאחר שהעוגה יצאה מן התנור יש לשפוך עליה בעדינות את הרוטב.... בזמן האחרון אני מרבה להכין אותה והיא יוצאת מעולה.
 

Shablup

New member
../images/Emo2.gif

טוב,לפחות את לא אלרגית לקקאו,לא עלינו. סתם מתוך סקרנות,מה את אוכלת במקום? פריכיות אורז,קמח תפו"א וכאלה?
 
דווקא לא חסר כל כך מה לאכול.

יש אורז, תירס, תפוחי אדמה וכו'. יש הרבה קמחים חלופיים, ואני אמנם לא יודעת להכין אפילו חביתה אבל אמא שלי דואגת להתקין יופי של לחמים מהדברים האלה. וגם יש כל מיני מאפיות שמתעסקות באפיה לחולי צליאק והדברים ממש דומים לעניין האמיתי. כך שסך הכול זה לא כל כך קשה... הקושי העיקרי הוא ביציאה למסעדות ולמקומות כאלה שלא יודעים מה מתחולל במטבח, בבית די קל להסתדר. אצלי בפורום יש צליאקית שגם אלרגית לקקאו
ויש גם צליאקים שרגישים גם לחלב... וצליאקים גם עם סכרת... כך שאני "בסך הכול" צליאקית וצמחונית, יכול להיות יותר גרוע
 

Shablup

New member
תכלס

יכול להיות יותר גרוע.. שיעשת אותי עכשיו... מילא לחם,אבל בפסח לא לאכול מצה עם שוקולד?! למרות שאם מכסית את פיסת הקלקר הנקראת "פריכית אורז" בשתי שכבות של שוקולד השחר זה ערב לחך. בברכת לילה טוב וחלומות הזויים לטובה, אני.
 
אוף, למה יצא לי מאוד סדוק? ../images/Emo10.gif

אגב, בהתחלה חשבתי (לפני האפיה) שיוצא מאוד מאוד מאוד נמוך (למרות שזה אמור לתפוח) ופעם הבאה לעשות כמות וחצי אבל אחרי האפיה יצא יופי של גובה. אגב, מה תפקיד האבקת סודה לשתיה במתכונים בכלל ועוגות בכלל?
 

לקשמי

New member
גם אני עשיתי כמה ניסיונות

ובניסיונות הראשונים, לא יצא כל כך מוצלח. בהתחלה זה כמעט ולא היה אפוי מבפנים. אז עשיתי כל מיני ניסיונות, להגדיל את הכמות, להוסיף יותר קמח, להשאיר את זה בתנור יותר זמן. מניסיון לניסיון זה משתפר יותר. אגב, למרות שבמתכון כתוב לחמם 40 דקות, אני עכשיו שמה את זה בתנור במשך שעה. מישהו גם המליץ לי לשמור את העוגה במקפיא (עדיין לא ניסיתי
) כי אז היא יוצאת קשה יותר.
 
למעלה