עוד אולטרלייט חצי שקוף....

עוד אולטרלייט חצי שקוף....

גוגל כבר מכיר אותי ויודע לחפש אולטרלייטים שקופים לבד, לא צריך להגיד לו. מצאתי את זה במקרה, בעמוד של תערוכת אז"מים כלשהיא באיטליה. http://www.murdock.it/foto/cev2001/cev2001.htm קוראים לו "ספוטר" נדמה לי שמישהו כתב פעם בפורום הקודם כשנידנדתי על נושא הראות במטוסים שונים, אבל אף פעם לא הצלחתי למצוא עליו פרטים. כל מה שכתוב עליו זה: (תרגמתי את זה מאיטלקית עם אתר מתרגם) The Spotter, the ulm born from a degree thesis לא מבין מזה כלום, ממש אינטליגנציה מלאכותית, המתרגמים האלה. (המקור זה Lo Spotter, l´ulm nato da una tesi di laurea) אולי מישהו יודע עוד פרטים... אני יודע אני יודע יש את הראנס עם האף השקוף, אבל נראה לי, שבראנס הטייס עדיין יושב מתחת לכנף ובמטוס הזה (כמו ב- SKY ARROW ) הטייס יושב כמעט כמו בדריפטר, לגמרי קדימה.... איזה נודניק הא?!?!
 
אכן כן

כבר דובר 1000 פעם לפחות שלא קונים חתול בשק, ולא רוכשים אז"מ לפי תמונה, אבל זאת כנראה הדת הדוגמטית הפרטית שלך... לעצם הענין, יותר פרטים כאן http://www.saiaeronautica.com/g97ulmuk.htm הוא נראה מכוער, ובדרך כלל מטוסים טסים כמו שהם נראים - לפחות ככל אצבע. וחוץ מזה, אתה כנראה לא טסת מעולם מתחת לחופה שקופה סגורה כשבחוץ שמש ישראלית ו 28 מעלות. הצל מהכנף (ב S12) הוא יתרון! כמובן, זה הכל תאוריה, כי אין סיכוי שתביא אותו לבד או שתשכנע את אחד היבואנים לייבא אותו.
 
מתי באמת..?

דרך אגב יש P96 שמככב (או מטוס שדומה לו מאוד) באתר של אומני, http://www.omni.co.il/ultralight.html אולי אפשר לתת את הלינק הזה למינהל כהוכחה ש"יש P96 בארץ כבר"... עובדה!! תראו זה היה באינטרנט!!
 
אתה כבר מביא מטוס שכזה

במה שונה הג´ט פוקס (בעניין החופה השקופה) מהמטוס בתמונה ? גם יושבים זה לצד זה (ולא האחד מאחורי השני) וגם ראות מלאה 270 מעלות בשל חופה שקופה בסגנון של מסוק.
 
אני מצטער... לדעתי השטחית, יש הבדל

בג´טפוקס המנוע והכנף מעל הראש... איך אתה יכול להגיד ששדה הראיה בו זהה לספוטר שבו הכנף/מנוע רחוק מאחורה כמו בדריפטר? לדעתי בו שדה ראייה הרבה יותר טוב, ביחוד בפנייות. שלא יובן לא נכון, אני מרגיש ממש טוב בג´טפוקס מבחינת טיסה ובחרתי לעשות רענון רשיון עליו (אחרי הרבה שנים שלא טסתי), אבל התנהגות מטוס מצויינת וראות מתא הטייס הם דברים שונים. על הראשון לא ניתן ללמוד הרבה מכתבה באינטרנט, אבל על השני ניתן לדעת משהו... ואני לא חושב שזה שייש לי אפס שעות טיסה ועוד קצת, אומר שאין לי זכות לדעות כנ"ל. יש עובדות פיזיקליות ומכניות במטוסים, לא רק תחושות סובייקטיביות (כגון שדה ראייה- זו עובדה פיזיקלית אופטית...)
 
עודד ידידי..

ראשית, יש לך זכות תגובה מלאה ואינך צריך להתנצל. זה פורום של "משוגעים" לאותו נושא והכל נשאר במשפחה. בחינה מדוקדקת של התמונה מראה שהכנף במטוס הר"מ היא כן מעל ראש הטייס למרות שהיא ממוקמת קצת יותר אחורה מאשר ב- ג´ט פוקס (וממש שונה מאשר בדריפטר). אגב רווח גדול של "ראות" לא בטוח שיש אבל חדירת שמש שמגבירה את אפקט החממה, זה בטוח. הצללה של התא ע"י הכנף והמנוע, בעיני זה יתרון גדול. מנסיון, בימי הקיץ החמים ביותר, טמפ´ התא היתה נסבלת ולא התפתחה בקרב "שוכני המטוס" תופעה של הזעות וחוסר נוחיות. ושנשיך לטוס ולהנות.
 
מיקי-יש לך הפנייה כלשהיא להבדל..

בין אז"מ עם מנוע אחרי ואז"מ עם מנוע קידמי כדוגמת JETFOX והמטוס המתואר כאן:איירסטאר ?? תודה
 

רז בג

New member
צביקה,אין לזה סוף../images/Emo157.gif

ישנם סוגים רבים של אולטראלייטים ומה שיפה בענף זה הדמיון הרב והגיוון בצורות (קונפיגרציות) -ישנם מטוסים עם מנוע דוחף (PUSHER) שיתרונם בשמירה על הפרופלור במיוחד בשדות בהם נוחתים האולטראלייטים (דריפטר,MX ,צ´לנג´ר ראנס 12 ועוד) -ישנם מטוסים עם מנוע קדמי "גבוה" כגון הג´ט פוקס שיתרונו בפרופלור ששוב, רחוק ובטוח מהקרקע. כמובן כל משפחת הזנאירים והP-92 וכל השאר שקרובים לססנה מבחינת עיצוב לטוב ולרע. מטוסים עם קנרד (פלקון,פטרודקטיל) מטוס דו מנועי- לזאייר... אוקצור, אינסוף עיצובים יותר נועזים ופחות, כל דגם על יתרונותיו וחסרונותיו.
 
לא ברור לי...../images/Emo35.gif

לאיזה חומר אתה מתכוון? להבדלי אופי טיסה והתנהגות? אם כן אז התשובה - אין לי הפניה לכזה חומר. אני יכול לומר לך מנסיוני המועט שפרופ "מרכזי" משנה מהותית את מיקום מרכז הכובד, ובהתאמה את מיקום הטייס וכו´. כמו כן כאשר הפרופ מאחורי הכנף הזרימה אינה פוגעת בהגה הגובה "כרגיל", והמשיכה הצידה של המטוס שונה ועבודת הרגלים שונה. המיקום המרכזי גם משפר את התנהגות המטוס על הקרקע (אפקט מייצב שמירת כיוון). זה כמובן נושא למהנדסי אוירונואטיקה ולא לי... אם התכוונת משהו אחר - אנא פרט!
 
השאלה כמות שהיא-הבדלים...

בין אז"מ עם מנוע אחורי לזה עם קידמי ענית לי חלקית. תודה. בוודאי אגיע בעתיד לאז"מ מנוע אחורי
 

רז בג

New member
עוד מטוס שקוף למדי ../images/Emo60.gif

שלום עודד, ה"הספוטר" נראה כמו מטוס שתוכנן והורכב במוסך בקבטייה. יש את מטוס האיירסטר שמיוצר בקליפורניה די נפוץ בצפון אמריקה. אני מכיר אחד שטס עליו ויכול לספר מנסיון טיסה אישי...
 
זה מה שבחרת ?

מכל המטוסים הנפלאים באתר שהפנת אותנו אליו, זה המטוס שבחרת ? אם לקנא במבחר העצום שיש לאיטלקים, אז קודם כל לקנא בתשתיות שלהם. תראו מאיזה שדות הם טסים.
 
המטוס ההוא נראה הכי רדיקלי בתכנון.

כל האחרים שם- יותר קלאסיים בתצורה... מה שמעניין אותי באינרנט בעיקר זה לחפש רעיונות חדשים וכל מיני פטנטים, את הדברים הישנים והטובים יש מסביבי ובטלוויזיה/עיתונים גם ככה...
 
למעלה