עוד בור גדול שימנע מעבר לרכבים חשמלים

lemner40

Well-known member
מעבר לעובדה הבסיסית שבישראל ל40 אחוז מהמכוניות אין חניה פרטית והם חונים ברחוב, ולא יוכלו גם בעתיד הנראה לעיין לעבור לרכבים חשמלים,
עכשיו מסתבר שגם אלו שיש להם חניה וגרים בבנינים גבוהים שזה רוב המכוניות, לא יכולים ולא יוכלו בעתיד להתקין עמדות טעינה,
החוק תקוע בכנסת, אבל יותר גרוע, גם אם יעבירו אותו,
החוק מדבר שרק 20 אחוז מהחניות בבנינים חדשים יוכלו להתחבר לעמדות טעינה,
מה שאומר ש80 אחוז מתוך החניות בביניני מגורים ימשיכו להיות עם מנועי בנזין ודיזל גם בעתיד.

 
לדעתי, הבעיה\האתגר הכי גדול יהיה בעוד 3-5 שנים, כשבעלי החשמליות ינסו למכור אותן. רוב קוני\משתמשי המשומשות שייכים לאוכלוסיות שאין להן בתים פרטיים\חניות מיועדות\עמדות טעינה.
וזאת בנוסף לעובדה שהסוללות במשומשות יהיו לקראת סוף חייהן...
 
לדעתי, הבעיה\האתגר הכי גדול יהיה בעוד 3-5 שנים, כשבעלי החשמליות ינסו למכור אותן. רוב קוני\משתמשי המשומשות שייכים לאוכלוסיות שאין להן בתים פרטיים\חניות מיועדות\עמדות טעינה.
וזאת בנוסף לעובדה שהסוללות במשומשות יהיו לקראת סוף חייהן...
רוב הרכבים החשמליים מספקים אחריות לסוללה ב7 שנים הראשונות, זהו גם טווח הסוללה הממוצע שהיצרניות מדווחות (יש כאלו שאומרות גם 10 שנים.)
זה היה החסם העיקרי שלי לעבור לחשמלית, בנוסף לעוד חסמים שהתווספו בהמשך כמו שרשמו כאן המס ב2026..
 

lemner40

Well-known member
רוב הרכבים החשמליים מספקים אחריות לסוללה ב7 שנים הראשונות, זהו גם טווח הסוללה הממוצע שהיצרניות מדווחות (יש כאלו שאומרות גם 10 שנים.)
זה היה החסם העיקרי שלי לעבור לחשמלית, בנוסף לעוד חסמים שהתווספו בהמשך כמו שרשמו כאן המס ב2026..
צריך להבין מה זה אומר
אחריות ל7 שנים, אומרת שהבטריה תאבד עד מספר אחוזים מהיכולת המקורית, זה לא אומר שהבטריה תשאר אותו הדבר, בדרך כלל זה ירידה של 30 אחוז מהיכולת המקורית.
בנוסף הם נותנים 7 או 8 שנים אחריות, כי הם יודעים שאחרי זה הבטריה תתחיל לאבד את היכולת שלה די במהירות,
בנוסף ברור שברגע שהבטריה תתחיל לאבד במהירות את את היכולת שלה, זה יהיה סוף החיים של הרכב, לא יהיה שווה להחליף בטריה,
מה שאומר שרכב חשמלי חדש יהיה לו אורך חיים של 9-10 שנים, וזה יותר קצר מרכב בנזין.
 

dw

Well-known member
מנהל
מעבר לעובדה הבסיסית שבישראל ל40 אחוז מהמכוניות אין חניה פרטית והם חונים ברחוב, ולא יוכלו גם בעתיד הנראה לעיין לעבור לרכבים חשמלים,
עכשיו מסתבר שגם אלו שיש להם חניה וגרים בבנינים גבוהים שזה רוב המכוניות, לא יכולים ולא יוכלו בעתיד להתקין עמדות טעינה,
החוק תקוע בכנסת, אבל יותר גרוע, גם אם יעבירו אותו,
החוק מדבר שרק 20 אחוז מהחניות בבנינים חדשים יוכלו להתחבר לעמדות טעינה,
מה שאומר ש80 אחוז מתוך החניות בביניני מגורים ימשיכו להיות עם מנועי בנזין ודיזל גם בעתיד.

ברוך הבא לישראל. אני מבין שזה בר"ג
 

קבצים מצורפים

  • FB_IMG_1706261734164.jpg
    FB_IMG_1706261734164.jpg
    KB 186.1 · צפיות: 8

dw

Well-known member
מנהל
ברוך הבא לישראל. אני מבין שזה בר"ג
זו כמובן סתם אנקדוטה ויראלית שרצה כרגע ברשת אולם בפועל לא תהיה בעיה מיוחדת - כל תחנות הדלק בישראל מתכננות הסבה של חלק מעמדות תידלוק הבנזין לעמדות טעינה מהירה, כך שכפי שהיום אני מגיע לתדלק בבנזין אני אגיע ל"תדלק" חשמל. בטכנולוגיה של היום זה ייקח לי נגיד חצי שעה? וילו של פז לגמרי בונים על הסנדוויץ והקפה שאני אוכל בזמן ה"תידלוק" המשעמם. זה לגמרי המודל העיסקי של כל חברות הדלק בישראל.

הלאה. חסם הכניסה לתידלוק חשמלי נמוך משמעותית מאשר תידלוק בנזין. עיריית ת"א לגמרי מתכננת שבכל חניוני אחוזות החוף תהיינה עמדות טעינה וכך, על הדרך בזמן שאתה חונה? אתה גם "תתדלק". זה אפילו מעלה אטרקטיביות חניה בחניון בתשלום, ומן הסתם העיריה איננה הגאון היחיד בעיר, לכן זה כנראה מה שיעשו כל בעלי החניונים. בארץ ובעולם. בחניוני קניונים זה פשוט קלאסי. השאלה היחידה זה מי יממן את התענוג. אם נהגים יסכימו לשלם אז בשניה מליסרון, עזריאלי וביג יעשו את זה - הופכים שטח שירות לשטח מניב.

לכן גם אם אני עצמי לא מתכוון לעבור לחשמל בקרוב (הרכב הבא שלי בוודאות יהיה בנזין ומעריך שגם זה שאחריו, גם בגלל שאני חסכן שלא מפריע לו לנסוע ברכב משומש ישן וגם בגלל שאני משקיע בזן ותיק ולגמרי מתאים לי לקנות סחורה מעצמי :D ) הרי שחלק משכני כנראה שכן יעברו לחשמלי. כבר יש כמה כאלה בפועל, ואין אצלנו בבניין עמדות טעינה. מבחינתי שלא תהיינה בשנים הקרובות אך מעריך שעם הזמן הלחץ של השכנים המחושמלים יעלה וכן יתקינו. מקווה שלא ב 5 השנים הקרובות. אני צנצנת אם לא יהיו כאלה תוך עשור.
 
נערך לאחרונה ב:

פולגאר

Well-known member
מעבר לעובדה הבסיסית שבישראל ל40 אחוז מהמכוניות אין חניה פרטית והם חונים ברחוב, ולא יוכלו גם בעתיד הנראה לעיין לעבור לרכבים חשמלים,
עכשיו מסתבר שגם אלו שיש להם חניה וגרים בבנינים גבוהים שזה רוב המכוניות, לא יכולים ולא יוכלו בעתיד להתקין עמדות טעינה,
החוק תקוע בכנסת, אבל יותר גרוע, גם אם יעבירו אותו,
החוק מדבר שרק 20 אחוז מהחניות בבנינים חדשים יוכלו להתחבר לעמדות טעינה,
מה שאומר ש80 אחוז מתוך החניות בביניני מגורים ימשיכו להיות עם מנועי בנזין ודיזל גם בעתיד.

תוסיף לזה גם את מס השינוע שהולך להיות ב-2026, בכלל ייעשה את ההעסק לא כדאי.
 

tby1

Active member
אני כנראה לא מבין משהו שקשור לטעינה או שכולם מבלבלים במוח
עמדת טעינה ביתית מספקת 7 קווט"ש. סוללת רכב ממוצעת בבניין משותף נניח 70 קווט"ש ונדרש לטעון אותה בממוצע פעם בשבוע במשך 9 שעות.
7 קווט"ש זה מזגן מרכזי בדירה בבית משותף כך שאין חסם ממשי לאספקת חשמל לטעינת רכבים חשמליים של כל הדיירים בשעות הלילה ובמהלך היום שאנשים בעבודה בניהול מינימלי אפילו של חלוקת הבניין לשניים שלכל חצי 3 ימי טעינה
כלומר חיבור חשמל של בניין מודרני לא אמור להיות חסם לטעינה של רכבים חשמליים של כל הדיירים
 
למעלה