מתי יתקנו את הקטעים בהם בוצעה חריצה בצורה מסוכנת?
1. קודם כל, תודה שאתה משקיע מזמנך ופועל מול נת"י כדי למנוע חריצה שתקטין מידי את השול.
2. מה לגבי חריצה שלא נפסקת במרחק מספיק גדול מנקודה שבה השול נגמר?
3. קל להבין שבקטעים בהם החריצה דוחפת את הרוכבים מהשול אל תוך הנתיב שבו נוסעים רכבים, היא מעלה מאוד את הסיכון לתאונה קטלנית. לדעתי, התועלת בהרבה ק"מ של פסי הרעדה שבוצעו היטב, היא פחותה מהנזק הגדול שגורמים מעט ק"מ של פסי הרעדה שבוצעו כך שהם דוחפים את הרוכבים אל תוך הכביש. ולכן אם נת"י ממשיכה לבצע חריצה בצורה מסוכנת למרות הפידבקים שהם מקבלים מרוכבים, אז עדיף שיפסיקו בכלל עם החריצה. הנזק גדול מהתועלת.
4. וודאי נתקלת בכתבה של יותם קאופמן בבייקפאנל מ 2015 שבה יש כמה דוגמות לחריצה לא טובה.
http://bikepanel.com/p/23172
האם אתה מכיר קטע כביש שבו החריצה תוקנה בעקבות תלונות של רוכבים? תקן אותי אם אני טועה, אבל כל פסי ההרעדה שנזכרים בכתבה כמפגע, עדיין קיימים והם לא תוקנו מאז.
5. דרך אגב, החל מינואר, כל רכב חדש שימכר בישראל יהיה מצויד במערכת בטיחות שכוללת התראת סטייה מנתיב (כמו של מובילאיי). תוך 13 חודשים מהיום, במעל ל 15% מהרכבים בישראל תהיה מותקנת מערכת כזו. תוך 3.5 שנים, ברוב הרכבים בישראל תהיה מותקנת מערכת כזו או מערכת מתקדמת יותר. השול יהפך למקום בטוח יותר לרכב בו, עם או בלי פסי הרעדה.