עוד הרחבה לדרכי למידה בהסטוריה
או מקרא, או ספרות וכו'. סיכום החומר בסעיפים עוזר מאד. יש לוודא שהפרטים בכל אחת מהנקודות ברורים לך. עכשיו השאלה היא : איך זוכרים את זה? בכל אחד מהסעיפים מצא מילת מפתח וסמן אותה בהדגשה. אסוף את כל מילות המפתח בצד אחת מעל השניה, והדגש את האות הראשונה בכל אחת מהן. עכשיו נסה ליצור מהאותיות האלו מילה אמיתית אחת או שתיים. לרוב צריך לשחק עם סדר הסעיפים, ואולי לבחור מילת מפתח אחרת באחד הסעיפים עם אות נוחה יותר לשיבוץ במילה. אבל בסוף נגמור עם שאלה שיש לה תשובה במילה אחת בלבד שאותה צריך לזכור. ובמבחן - אם תשאל על השאלה הזו, רשום מיד בצד מלמעלה למטה את המילה שהיית צריך לזכור. לאחר מכן - הרחב אותה למילות המפתח, ומשם - הרחב את התשובה בסעיפים. גם במקרים של מבחן בעל פה אפשר להגיד לבוחן שכך אתם רוצים לעבוד, והוא יעשה זאת אתכם. ובהצלחה לכל הניגשים לבגרויות.
או מקרא, או ספרות וכו'. סיכום החומר בסעיפים עוזר מאד. יש לוודא שהפרטים בכל אחת מהנקודות ברורים לך. עכשיו השאלה היא : איך זוכרים את זה? בכל אחד מהסעיפים מצא מילת מפתח וסמן אותה בהדגשה. אסוף את כל מילות המפתח בצד אחת מעל השניה, והדגש את האות הראשונה בכל אחת מהן. עכשיו נסה ליצור מהאותיות האלו מילה אמיתית אחת או שתיים. לרוב צריך לשחק עם סדר הסעיפים, ואולי לבחור מילת מפתח אחרת באחד הסעיפים עם אות נוחה יותר לשיבוץ במילה. אבל בסוף נגמור עם שאלה שיש לה תשובה במילה אחת בלבד שאותה צריך לזכור. ובמבחן - אם תשאל על השאלה הזו, רשום מיד בצד מלמעלה למטה את המילה שהיית צריך לזכור. לאחר מכן - הרחב אותה למילות המפתח, ומשם - הרחב את התשובה בסעיפים. גם במקרים של מבחן בעל פה אפשר להגיד לבוחן שכך אתם רוצים לעבוד, והוא יעשה זאת אתכם. ובהצלחה לכל הניגשים לבגרויות.