יצחק וולסטר
New member
עוד כמה מילים על פרשת השבוע
ביום שישי אחר הצהרים ראיתי את תוכניתו של הרב דוד לאו: " בראשית" בערוץ 1. הוא דיבר על פרשת השבוע והזכיר דבר שכחקלאי הכרתי היטב, אבל כסופר לא ידעתי. הוא אמר שמקור המילה הברכה, בא מהפעולה שעושים כאשר רוצים לחדש כרם. לוקחים זמורה מהכרם הישן מכופפים אותו, כמו כיפוף ברך, ומטמינים חלק ממנו באדמה. החלק שבאדמה מוציא שורשים ונוצר שתיל חדש. השתיל החדש יונק את מזונו משתיל האם עד שמתחזק ואז מנתקים ממנו. אני כהונגרי שלא כל כך מבדיל בין ח,ה, וכ. חשבתי לתומי שהפעולה הזאת נקראת: " הברחה" אבל הוא העמיד אותי על טעותי. אנחנו עדים במשך ההיסטוריה לתופעה של רודנים שונים: כמו, נימרוד, היטלר, סטלין ובזמן האחרון הליצן מאירן. הם כולם חושבים את עצמם לאלוהים כל יכול, משעבדים את העמים שלהם ואת כל מי שיכולים, נלחמים נגד כל העולם כדי להשתלט עליו ולהשליט בו את אידאולוגיה שלהם. לנתינים ולמאמינים שלהם אין זכות דיבור או מחשבה, הם אנוסים לקבל את דברי מנהיגם ללא עוררין. אברהם אבינו נולד בחברה כזאת שבה צמחו נימרודים קטנים מן הסוג הזה. הוא חיפש את האלוהים האמיתי ומצא. היחסים בין ה' לבין אברהם לא היו יחסים של אדון ועבד, אלא כאב ובן. מצד אחד הוא קיבל את הברכה, את המסר האלוהי כיצד להתנהג, ומצד שני את חופש המחשבה והדיבור. המרות והחופש שכנו יחד. התורה אומרת: " ראה אני נותן לפניך את הקללה ואת הברכה.." אתה חופשי לבחור. אברהם אבינו העז להתווכח עם ה': " השופט כל הארץ לא יעשה משפט?" ועוד. שבוע טוב
ביום שישי אחר הצהרים ראיתי את תוכניתו של הרב דוד לאו: " בראשית" בערוץ 1. הוא דיבר על פרשת השבוע והזכיר דבר שכחקלאי הכרתי היטב, אבל כסופר לא ידעתי. הוא אמר שמקור המילה הברכה, בא מהפעולה שעושים כאשר רוצים לחדש כרם. לוקחים זמורה מהכרם הישן מכופפים אותו, כמו כיפוף ברך, ומטמינים חלק ממנו באדמה. החלק שבאדמה מוציא שורשים ונוצר שתיל חדש. השתיל החדש יונק את מזונו משתיל האם עד שמתחזק ואז מנתקים ממנו. אני כהונגרי שלא כל כך מבדיל בין ח,ה, וכ. חשבתי לתומי שהפעולה הזאת נקראת: " הברחה" אבל הוא העמיד אותי על טעותי. אנחנו עדים במשך ההיסטוריה לתופעה של רודנים שונים: כמו, נימרוד, היטלר, סטלין ובזמן האחרון הליצן מאירן. הם כולם חושבים את עצמם לאלוהים כל יכול, משעבדים את העמים שלהם ואת כל מי שיכולים, נלחמים נגד כל העולם כדי להשתלט עליו ולהשליט בו את אידאולוגיה שלהם. לנתינים ולמאמינים שלהם אין זכות דיבור או מחשבה, הם אנוסים לקבל את דברי מנהיגם ללא עוררין. אברהם אבינו נולד בחברה כזאת שבה צמחו נימרודים קטנים מן הסוג הזה. הוא חיפש את האלוהים האמיתי ומצא. היחסים בין ה' לבין אברהם לא היו יחסים של אדון ועבד, אלא כאב ובן. מצד אחד הוא קיבל את הברכה, את המסר האלוהי כיצד להתנהג, ומצד שני את חופש המחשבה והדיבור. המרות והחופש שכנו יחד. התורה אומרת: " ראה אני נותן לפניך את הקללה ואת הברכה.." אתה חופשי לבחור. אברהם אבינו העז להתווכח עם ה': " השופט כל הארץ לא יעשה משפט?" ועוד. שבוע טוב