עוד לפני עמידה על המשבצת הראשונה בתהליך, אני מנסה להסתכל לאופק ולברר מהו מחיר סירה סבירה

כמה אמורה לעלות סירה סבירה באורך בין 8 ל-10 מטר? עיון ביד 2 היום העלה שסירות באורך כזה ומייצור בין השנים 1973 ועד 2003 המחיר נע בין 65,000 ש"ח לבין 150,000 ש"ח, למיטב הבנתי הדלה לא הוצעה שם סירה של יצרן מיוחד. אני מניח שחלק מהמחיר כולל לכאורה עגינה קבועה אולם אינני יכול להפריד רכיב זה

המודעה החריגה שלא ראיתי יותר אותה היום, הייתה של סירה מעץ שיוצרה בפורסמות בשנה שבא טסו מכאן מיראג'ים בשמים לכול המרחב מסביב במחיר של 250,000 ש"ח.

.
 

gb228

Active member
כמה עולה חליפה ליתום?
נראה לי שכוון המחשבה הזה לא יוביל אותך למטרה.

אני מבין שמדיונים קודמים הגעת למסקנה שמה שאתה צריך זו סירה של 8-10 מטר.
על אף שזה נראה טווח מאוד מצומצם, זה לא.
בטווח השנים האלו המבנה של הסירות כל כך השתנה שגם תנאי המחייה לגודל נתון השתנו - סירה של 34 רגל משנות ה 70 קרוב לודאי תיתן פחות מרחב מסירה של 9 מטר משנות ה 2000. סירות משנות ה 70 יהיו גם כנראה יותר כבדות ולכוון סירות קיל מלא.

חייבים להתחיל מהתקציב שיש לך, אין טעם לחפש בטווח של מאות אלפי שקלים אם התקציב שלך נתון ועם סטיה של כמה אלפי שקלים.
תמשיך מהגדרות של מה הפונקציונאליות שאתה מחפש בסירה - זה אולי יכוון אותך לכך שאתה מחפש - סירה של 10 מטר ישנה או לחילופין 8 מטר חדשה (או כל קומבינציה אחרת)
תמשיך לחפש דוקא באתרים של מכירת סירות בחו"ל - לרובם יש מנוע חיפוש שמאפשר לך להכניס את הפרמטרים שמענינים אותך. גם אם לא תקנה שם, תוכל לראות שם הרבה יותר דגמים על פי נתוני החיפוש שלך (ותוכל להשוות למחירים בארץ). בחו"ל גם נמכרות הרבה סירות מחברות צ'ארטר במחיר זול משמעותית ממחיר השוק - עם בדיקה של שמאי טוב לא הייתי נמנע מכך (את הסירה שלי קניתי מחברת צ'ראטר והיא משרתת אותי כבר מעל 10 שנים ללא כל בעיות).
בנוסף, תשקול גם לקנות בחו"ל - לדעתי גם אם מביאים את הסירה בסוף לארץ ומשלמים מע"מ + מיסים, יש סיכוי טוב למחיר נמוך יותר.
פרמטר נוסף הוא מה מידת המיומנות שלך בשיפוץ/טיפול בסירה. בעבר כמעט קניתי WESTERLY של 9 מטר ב 5000 דולר. הסירה היתה במצב שדרש המון עבודה. העיסקה לא יצאה בסוף לפועל, אבל ידעתי שאני מסוגל לבצע בעצמי את מה שנדרש. בכל מקרה הייתי בוחר בפיברגלאס ונמנע מסירות עץ או ברזל או כל חומר לא נפוץ אחר.
אופציה נוספת - חברות צ'ארטר, אבל לא קנייה של משומשת אלא כניסה לתוכנית של השכרה/בעלות. לרוב החברות יש תוכנית שבה אתה מממן את רכישת הסירה, הם מפעילים אותה במשך 3-5 שנים ובסוף התקופה אתה מקבל את הסירה לבעלותך (בד"כ עם סט מפרשים חדש). במהלך התקופה אתה זכאי לשוט בסירה מספר שבועות בשנה - משתנה בין החברות ותלוי בעונה. יש כל מיני תוכניות מימון שחלקן מאפשרות לך לשלם את מחיר הסירה לאט לאט במהלך השנים. הבעיה היחידה היא שתחום הגדלים שאתה רוצה כבר פחות נפוץ בחברות הצ'ארטר אבל זה דבר שאפשר לבדוק (10 מטר נראה לי שעדיין די נפוץ).

הערה צדדית ואולי עיקרית - לפי מה שזכור לי אפילו קורס משיט עוד לא עשית (בין בארץ או בחו"ל) ומעולם לא הפלגת או חיית על סירה במשך לפחות כמה ימים. נראה לי שזה צריך להיות השלב הראשון שלך בתהליך. תתחיל להפליג על מנת שתראה אם זה בכלל מוצא חן בעיניך, על מנת שתתחיל להכיר סירות, מה מוצא חן בעיניך בסירה זו או אחרת ומה לא. כך תוכל להגדיר יותר טוב את הסירה אותה אתה רוצה.
 
תודה, הנה קיבלתי תשובה https://www.yachtworld.com/boats/1975/hallberg-rassy-monsun-31-3145520/ המחיר סביר לסירה מבית טוב, לבעלים יחיד אני מעריך שנדרשת השקעה נוספת במנוע ציוד ניווט, אסדת הצלה ודינגי, אבל לפחות אני יודע את טווח ההוצאה הגדולה. הוצאות חודשיות כבר נדונו כאן בהרחבה והגודל סביר לאור המלצתך. בהזדמנות זאת, תודה רבה על התשובות הרציניות שלך לי ולשאר אנשי הפורום
 

dora92

New member
כל דגם וגודל של ספינות שנת היצור 1975 אינה יכולה להרשם בישראל. ואיני יודע האם גם לעגון בארץ. רק בגיל שפחות מעשר שנים
 
למעלה