קצת פרטים רבותיי
בניגוד למה שאומרת אריאלה, המהלך של ההגדרה מחדש של מנוי פעיל, אינו המצאה של פלאפון או של גלברד אלא דווקא השיטה המקובלת ברוב העולם. פרטנר, למשל סופרת את מספר מנוייה בשיטה זו כבר זמן רב, ייתכן שאף מתחילת פעילותה. השיטה הזו היא דרישת הבורסה בניו יורק, ובורסות אחרות בעולם, וכך כשפרטנר מדווחת על 1.5 מיליון לקוחות, הכוונה ללקוחות שהכניסיו כסף לחברה בששת החודשים האחרונים. מה שנאמר בכתבה הוא בהחלט לא מכה לפלאפון, אלא מעיד דווקא על עלייה לפסים חיוביים. אני מניח שפעולה זו היא אחת מהפעולות שבדרך להנפקה בבורסה. אגב, אריאלה לא שמה לב כנראה לסיום הכתבה, שכן נאמר שם במפורש שאילו סלקום היתה נוהגת באותה שיטה, היה מצטמצם מספר לקוחותיה המוצהר מ2.3מיליון ל1.9 מיליון "בלבד" (שגם זה, עדיין מספר 1 בישראל באופן זמני). אגב, תודה לאריאלה, בכנות, כי, מאמר זה מאוד עזר לי בעבודה שאני מכין, ואין לי מושג איך פספסתי אותה.