חיים אינגר
New member
עוד מקרה של כמעט
אתמול הגעתי למנחת הצמוד לחוות רונית בשעה 17:30. הוצאתי את הממ"ג (כלי חדש עם 20 שעות טיסה שלי), תידלקתי וביצעתי בד"ח מדוקדק. כל הברגים אצלי מסומנים עם פס צבע לבן מול גוף הממ"ג, כך שכל תזוזה קטנה של בורג\שאקל וכו' ממקומו, נראים בצורה מיידית. אני לא יודע למה אבל בדקתי במיוחד את הבורג המחזיק את קצה כבל במצערת למקומו. אני יודע שעשיתי זאת במיוחד הפעם, מכיוון שנאלצתי להתכופף עם כל הראש מתחת לממ"ג בכדי לוודא ויזואלית (הפס הלבן) וע"י מישוש שהכל כשורה. לאחר הבדיקות וקבלת אישור המראה (היה צפוף עקב תחרות ממרים) המראתי ממזרח לכיוון מערב ללא בעיות. טסתי שעה בדיוק בגבהים שונים והכל היה נפלא. הגעתי לנחיתה, שוב ממזרח למערב, בפס שדה חרוש בכיוון שה במנחת. התחלתי להנמיך בצורה מדודה מכ 150 רגל, וקצב שקיעה אחיד. פתאום כ 4-5 מטרים מעל המסלול עצמו, בעוד אני מתכונן להוריד תוך 2-3 שניות מצערת לאפס ולבצע פלייר, אני מרגיש שקיעה מיידית וחדה. אני שומע שהמנוע פועל ולכן אני לא מקשר זאת לבעיה מכאנית ואני מנסה למשוך מצערת מלאה בכדי למשוך למעלה ולהגיע למצב של הקפה חוזרת לקראת נחיתה. להפתעתי הכלי אינו מגיב כלל ואני מבצע פלייר (עם הרגליים בלבד) כחצי מטר מהקרקע. הכלי פוגע בחוזקה במסלול וקופץ כולו באוויר כמטר הצידה. אני מייד מכבה מנוע ויוצא מהכלי. לרגע הייתי בטוח שרמת הנחיתה שלי הדרדרה פלאים, ואני רוצה לעלות מייד לאוויר בכדי לתרגל מספר המראות\נחיתות. בבדיקה קצרה לפני המראה אני רואה כי הבורג של כבל המצערת (זה שתופס את הגבל לידית המצערת) אינו בנמצא ולמעשה המצערת לא מחוברת כלל לכבל. עובדה זו מסבירה מדוע איבדתי פתאום כוח, ומדוע לא יכולתי לעלות חזרה כלל. נאמר לי כי במצב כזה עם הייתי מבצע מייד עם הפלייר, גם משיכה של הברקסים עם היידים (כמו בתרגול נחיתה עם קאט מנוע) אזי הנחיתה הייתה רכה יותר, אבל לך תחשוב על זה ב 3-4 שניות שאתה שומע את המנוע פועל אבל לא מגיב. מסקנות מהעניין, אין לי כרגע, אז אשמח לקבל את חוות דעתם של המנוסים ממני. תודה חיים.
אתמול הגעתי למנחת הצמוד לחוות רונית בשעה 17:30. הוצאתי את הממ"ג (כלי חדש עם 20 שעות טיסה שלי), תידלקתי וביצעתי בד"ח מדוקדק. כל הברגים אצלי מסומנים עם פס צבע לבן מול גוף הממ"ג, כך שכל תזוזה קטנה של בורג\שאקל וכו' ממקומו, נראים בצורה מיידית. אני לא יודע למה אבל בדקתי במיוחד את הבורג המחזיק את קצה כבל במצערת למקומו. אני יודע שעשיתי זאת במיוחד הפעם, מכיוון שנאלצתי להתכופף עם כל הראש מתחת לממ"ג בכדי לוודא ויזואלית (הפס הלבן) וע"י מישוש שהכל כשורה. לאחר הבדיקות וקבלת אישור המראה (היה צפוף עקב תחרות ממרים) המראתי ממזרח לכיוון מערב ללא בעיות. טסתי שעה בדיוק בגבהים שונים והכל היה נפלא. הגעתי לנחיתה, שוב ממזרח למערב, בפס שדה חרוש בכיוון שה במנחת. התחלתי להנמיך בצורה מדודה מכ 150 רגל, וקצב שקיעה אחיד. פתאום כ 4-5 מטרים מעל המסלול עצמו, בעוד אני מתכונן להוריד תוך 2-3 שניות מצערת לאפס ולבצע פלייר, אני מרגיש שקיעה מיידית וחדה. אני שומע שהמנוע פועל ולכן אני לא מקשר זאת לבעיה מכאנית ואני מנסה למשוך מצערת מלאה בכדי למשוך למעלה ולהגיע למצב של הקפה חוזרת לקראת נחיתה. להפתעתי הכלי אינו מגיב כלל ואני מבצע פלייר (עם הרגליים בלבד) כחצי מטר מהקרקע. הכלי פוגע בחוזקה במסלול וקופץ כולו באוויר כמטר הצידה. אני מייד מכבה מנוע ויוצא מהכלי. לרגע הייתי בטוח שרמת הנחיתה שלי הדרדרה פלאים, ואני רוצה לעלות מייד לאוויר בכדי לתרגל מספר המראות\נחיתות. בבדיקה קצרה לפני המראה אני רואה כי הבורג של כבל המצערת (זה שתופס את הגבל לידית המצערת) אינו בנמצא ולמעשה המצערת לא מחוברת כלל לכבל. עובדה זו מסבירה מדוע איבדתי פתאום כוח, ומדוע לא יכולתי לעלות חזרה כלל. נאמר לי כי במצב כזה עם הייתי מבצע מייד עם הפלייר, גם משיכה של הברקסים עם היידים (כמו בתרגול נחיתה עם קאט מנוע) אזי הנחיתה הייתה רכה יותר, אבל לך תחשוב על זה ב 3-4 שניות שאתה שומע את המנוע פועל אבל לא מגיב. מסקנות מהעניין, אין לי כרגע, אז אשמח לקבל את חוות דעתם של המנוסים ממני. תודה חיים.