עוד משהו על המכללה למנהל

עוד משהו על המכללה למנהל

בהמשך לשרשורון שהיה פה על המכללה למנהל, מצאתי אתר שמרכז כל מיני עבודות קריאיטיב שנעשו ב"סדנת קמפיין" של המכללה. המדובר בסדנה (קורס מעשי) המדמה משרד פרסום עם לקוחות אמיתיים. לשיפוטכם.
 

twa1234

New member
הבהרה (למי שלא נכנס ללינק)

בסדנת קמפיין הדגש הוא לא רק על הקריאיטיב אלא על כל תהליך העבודה הסדנה מדמה משרד פרסום והסטודנטים החברים בה משתייכים לכל קשת התפקידים- פלנרים, תקציבאים, מדיה פלנרים וקריאיטיב.
 
../images/Emo45.gif תיקון נכון וחשוב

הסדנה אכן מדמה את התהליך השלם כולל פלנינג, תקציבאות ומדיה ואני חושב שבכך היא מייחדת את עצמה מפרוייקטים של בתי ספר לעיצוב או לקופירייטינג בלבד.
 
לא הייתי בסדנה

כאמור, התחלתי לעבוד במשרה מלאה במהלך הלימודים והיות והסדנה דורשת השקעה רבה, לא ניסיתי להתקבל. עפ"י תוצרים שראיתי בשנים קודמות, גם בסדנה יש הרבה עניין של מזל. אפשר ליפול עם אנשים מאוד מוכשרים ואפשר גם ליפול בקבוצה חלשה יותר ולהתבאס. אגב (וזה ממש לא מתוך התנשאות), הרבה אנשים שלומדים תקשורת מתחילים לעבוד בתחום תוך כדי הלימודים ולכן משקיעים פחות בשיעורים עצמם ומגיעים רק למבחנים, כך שהתחרות על מקום בסדנת קמפיין (לפחות בזמן שלי) לא היתה גדולה כל כך. האם היום יש ביקוש לסדנה? האם יש לה תדמית טובה ויוקרתית בעיני הסטודנטים?
 

twa1234

New member
קמפיין

המצב שאתה מתאר נכון גם להיום, כלומר הרבה באמת עובדים ואין להם את הזמן להשקיע בסדנה ומלכתחילה מוותרים. אבל, לפי מה שאני רואה סביבי, רוב האנשים לא ממש עובדים ב"תחום", אלא יותר במשרות סטודנטיאליות (מלצרות, מזכירות, טלמרקטינג וכיוב') וגם בתוך אלו שעובדים בתחום, יש הרבה שעובדים במשהו שקשור בעקיפין לתחום כמו פקידת קבלה במשרד פרסום וכאלה. לגבי התחרות על המקום, השאלה היא איך אתה מודד את זה. בגלל שהסדנה דורשת השקעה מבחינת זמן ומרץ, ובגלל שיש דרישות קדם הן מבחינת קורסים מסוימים והן מבחינת ציונים שלא כל אחד עומד בהם, ובגלל שאנשים לא משוכנעים שיש להם סיכוי לעבור את ועדת הקבלה, יש הרבה שמלכתחילה לא מנסים להתקבל לסדנה. אבל מתוך אלו שכן מתאימים ויכולים להשקיע את הזמן,הביקוש רב על ההיצע, ואם ניקח את המוניטין שיש לסדנה בקמפוס ואת החשיבות שמייחסים לה הסגל האקדמי ואנשים מה"ענף", אז ברור שזה מאוד נחשק להיות בסדנה.
 

אורי07

New member
הכל סבבה אבל....

רק מעטים מאוד מתקבלים לסדנה הזו, מתוך השכבה שלי (כ 400 איש) היו בסדנה פחות מ 20 אז מה הפואנטה?! אתם גורמים לאנשים להאמין שכל אחד מתנסה וחלק מהעשייה אבל זה לא ככה. הרוב המכריע יושב בכיתה ולומד דברים פחות מעשיים או משתתף בסדנאות פחות רלוונטיות כמו לייפסטייל, שכנוע והבעה, תחקירים וכד' שנוגעות בנישה צרה בהרבה.
 

twa1234

New member
גם בעולם האמיתי

לצערנו, ומבלי להתייחס לקשרים ופרוטקציות, מקבלים למשרות מסוימות את מי שהכי מתאים ומוכשר לאותה משרה. לא כל אחד יכול לעבוד במשרד פרסום ולא כל אחד מתאים למשרד פרסום. ברור שיש בעייתיות בזה שלוקחים רק 17 איש לסדנה, אבל סביר להניח שמי שרוצה לעסוק בפרסום ו"יש לו את זה" ולא התקבל לסדנה, גם לא ימצא את עצמו משתלב בעולם הפרסום האמיתי. מעבר לכך, יש עוד המון סדנאות מתקדמות במכללה שהשמטת: סדנת ספוט שגם מדמה משרד פרסום כולל תהליך ההפקה, סדנת משבצת שידור שהחברים בה מפיקים פיילוט אמיתי (התוכנית "יצאת גדול" שמשודרת בערוץ 10 היא של סטודנטים בסדנה זו), סדנת חדשות ואקטואליה,סדנת יחסי ציבור ועוד רבות. סליחה שאני נשמעת כמו פמפלט יחצנות, אבל אני מאמינה שכל מי שרוצה ימצא את עצמו משתלב בסדנה מתקדמת כלשהי, למעט אותם סטודנטים שלא רוצים להשקיע או לא יכולים להשקיע בסדנה מתקדמת.
 
למעלה