עוד משפט מוזר שנאמר לי:

עוד משפט מוזר שנאמר לי:

"אתה בן אדם שעושה את הדברים הכי מוזרים בצורה הכי טבעית. ואני אוהב את זה". שתי שאלות: מה הייתרונות במצב כזה ומה זה בעצם אומר? למי שמכיר אותי - עד כמה זה נכון ומה זה בעצם אומר?
 

Gilliana

New member
אני אמנם לא מכירה אותך אישית...

אבל משפט כזה נשמע לי מסוג הדברים שאפשר היה להגיד על אייג'נט פוקס מאלדר - ואם אתה באותה קטגוריה יחד איתו, מצבך בהחלט מצויין.
 
לא חסרונות

וכמובן ההגדרה למוזר היא הגדרה מאוד אישית. אני רואה רק חסרון אחד וזה שאנשים שהדברים ה"מוזרים" שאתה עושה חורגים אצלם מהמקובל באופן חריג ואז יחששו להתקרב אליך... מצד שני לא כזה הפסד. יתרונות? תקשיב לשיר "אליפלט" נכתב ע"י נתן אלתרמן ובוצע במקור ע"י אריק אינשטיין, לדעתי מספר סיפור של אחד כזה. IY
 

Gray PaIadin

New member
מוזר ז"א שונה

זה אומר שאתה יכול לעשות בקלות(מבחינת החלטה) דברים שבד"כ לא עושים, שרחוקים מרוב האנשים, מה שאומר אפשרויות/יכולות נדירות ו/או רחבות. אם זה נכון
ואם העייפות לא משפיעה עלי רע שוב...
 

miss mcmillan

New member
אני לא אמרתי לך את זה

לכן "מה זה בעצם אומר" אני לא יכולה להגיד, אלא רק הגאון שטבע את המשפט. אני חושבת שאתה עושה דברים רגילים למדיי (אם כי אולי לא הכרנו מספיק כדי להגיע לדברים הלא-רגילים בכלל), אלא שאתה פרובוקטור.
 

undersun

New member
מוזר

מי מחליט.. לאחד פעולה מסויימת היא מוזרה ברגע מסויים, באותו זמן לאחר היא מובנת, נכון לנקודת מבט שלו באותו הרגע. קרה לי כבר שמשהו שנראה לי מוזר, בתקופת חיים יותר מאוחרת היה ברור לגמרי, ואני בטוח שזה ימשיך לבוא, אני קצת איטי
.
 

shikma r

New member
הנורמליות היא עניין של מוסכמות

זה "ה"משפט שלי. מעצבן אותי שאומרים לי "מוזרה","שונה","לא ברורה"! מי אתם שתקבעו מה אמור להיות "נורמאלי" והמ שאני עושה (בדרכי שלי) מוזר?! ומי לעזאזל קבע שמותר לדבר רק אם זה למישהו שמקשיב לך?? אז יש לי מערכת יחסים עצמית הכוללת שיחות,מי קבע שזה לא נורמאלי?!? :) הייתי חייבת אז תלוי מי מגדיר מה כצורה "טבעית" כיכול. אם מה שאתה עושה זו הדרך שלך,אז זו הדרך הטבעית,לא מה שאנחנו בתור ייצורים קהילתיים עושים וקובעים לעצמנו ולחברה שלנו. הייה שלום.
 

miss mcmillan

New member
אני חושבת שיש לך בעיה קלה בהגדרה

(רואים שלא למדת סוציולוגיה, וייתכן שכך בריא יותר לך ולציבור
) נורמלי ונורמה, הם מה שרוב האנשים עושים. זה פירוש המושג, והוא לא יכול להשתנות. אבל מה שכן, בזה שאמרנו שהתנהגות מסויימת היא "נורמלית", זאת אומרת שהרוב הסטטיסטי, המספרי, של בני האדם עושה או לא עושה ככה, לא אמרנו שהיא טובה או רעה. אם לא אכפת לך מה אחרים עושים או מה הם חושבים, ולא אכפת לך לעשות כמוהם, הרי שההגדרה של מה שאת עושה היא "לא נורמלית"- אבל זה לא אומר שאת עושה דברים רעים או לא לגיטימיים או לא כייפיים. רק לא נורמליים. אגב, גם אין שום קשר בין "נורמלי" ו"טבעי". הנורמות המקובלות, כמה מצער,הן הרבה פעמים לא-טבעיות, כמו שאולי קצת נגענו פה בשרשור על יופי
... מבחינתי, שיחות עם עצמך היו עוזרות לרוב הגדול והדומם לשמור על שפיותו, שבחסרונן הולכת ואובדת. אז באמת פאק דה נורמה.
מקווה שאני ברורה, אני כותבת עכשיו עבודה מרגשת (!) ומרטיטה(!!) על הבודהיזם בתקופת שושלת sui הסינית לפני כ-1500 שנה, וזה די גוזל משאבים קוגנטיביים. XD בזמנים כאלה אני שואלת את עצמי אם זה נורמלי להתכופף לפרקים שמאלה ולהזיל מעט ריר בעדינות...
 

shikma r

New member
ישנה משהו אם אומר ש..

למדתי סוציולוגיה (ואני בדרך לסיים פסיכולוגיה),אבל אני פועלת בעיקר לפי המשפט שקראתי באחד הספרים שאני אפילו כבר לא זוכרת איפה (אולי כתוב לי בחתימה-מתעצלת לבדוק) ומנסה לפתח את זה בדרכי שלי ולא ע"פ הסוציולוגיה :) אבל תודה שטרחת לתקן :)
 

Free Smile

New member
הערב צפיתי בפרק שמדבר על בודהא

ועל בודהאיזם 2 נקודות שאספתי מהתכנית: האחת - בודהא ניפץ את המסורות של הדתות הקודמות , שדרשו מעין שעבוד של האדם, שעבוד שהוא ביקש לשחרר את האדם ממנו. המוני אנשים העריצו את דעותיו, והפכו אותו לדת בפני עצמה. מישהו שאל אותו בכלל אם הוא מסכים או אם לזה התכוון? השניה - ברגע מאד קריטי פרה-הארתו, בודהא התעמת כנגד שלושת בנותיו של מארה (תקני אותי אם שגיתי בשמו של שד האגו) - תשוקה, תאווה וסלידה. תשוקה לא כל כך ברור לי איך להתיחס לזה, כי תשוקות גם משמשות אותנו כדי להגביר את המוטיבציה לעשות דברים (כמו ללמוד יחסםי בינלאומיים באוני' העברית
)... נזכרתי בMOUSE שאומר שאין לנו להתכחש לדחפים שלנו כבני אדם.. רבות הייתי דן על כך עם עצמי - האם יש כאן איזשהו מסר של התרה לזרימה עם אותם הדחפים? והפעם קיבלתי נקודה שייצבה את הדיון השכוח הזה - לא להתעלם לא אומר לא להמנע, אלא להיות מודע היטב כדי לבחור מה לעשות עם זה, להכיר טוב מאד במה שיש בנו כיון שרק אם נראה את זה בנו, נוכל לעבוד על כך שזה לא ישלוט בנו. ערך רב אני שם בדבריו של MOUSE בהקשר זה, או גם בלי קשר אליהם. בנוסף, כל הרעיון שסלידה היא בדיוק כמו התאווה רק בצד השני - עזר לי רבות לגבש פרופורציה, ולהשיג בצורה נכונה יותר עד כמה מזיקה עלולה להיות סלידה, מה שהיא גורמת לנו - מבחינה אישית וגם גלובאלית - ועצם כך שבכלל יש לנו אותה, על המ זה מצביע בתוכנו?
 

miss mcmillan

New member
הממ..

אני עוד לא מומחית גדולה לענייני בודהיזם, בפרט שהעבודה הזו ספציפית עוסקת יותר בהיבט המינהלי-חברתי של הבודהיזם בסין
או בקיצור, איך השליט השתמש בו, ויצר לו איזשהי סינתזה שכללה גם לא מעט קונפוציאניזם וטאואיזם (
כרגע ההשקפה האהובה עליי). ובכל זאת: - באותה מידה שלא שאלו את ישו, וייתכן שגם לא את משה, כך גם לא שאלו את סידהרתא/בודהא. היופי והסכנה ברעיונות מהפכניים טמונים בין השאר בפוטנציאל העצום שלהם לצאת מכלל שליטה, או להיעלם עד דק. - אני חושבת שהקיום של כוח הסלידה לא פחות או יותר טוב מהתאווה. זו האל-תאווה אולי
ולדעתי זה רק מצביע על הדואליות וההופכיות שבטבע האדם ובכל רכיב שבו. לתפיסתי אתה יכול לסלוד מפשעים, או מהתאווה עצמה, ואז זה לא בהכרח מזיק. לכן מעניין אותי what did you have in mind שחשבת "עד כמה היא עלולה להיות מזיקה".
וטוב מאד לקרוא אותך לפחות, אם לא לשמוע..
 

Free Smile

New member
מזיקה בכמה אופנים

בראש היה לי דימוי של כומר שמטיף כנגד הומואים ולסביות אבל זה לא רק זה, אלא כל מיני הטפות ומעבר לכך (ומעבר למאטריקס) הסלידה מונעת מאיתנו אחת היכולות הנהדרות שלנו - להתחבר לאנשים אחרים, על הרמה הכי בסיסית בגלל שהוא ככה או כזה או אחר או שונה - ואני סולד מכך! כמו שאומרים I CANT STAND IT ! לא יכול לסבול ... לסבול, לעומת לסלוד, זו כבר מעלה
 
למעלה