עוד על חנויות ומכירות

mluggy

New member
עוד על חנויות ומכירות

גם אני מכיר חנויות וגופים בארה"ב שיאפשרו לך למכור דרכם את סחורתם, ובמקרה שלי - מדובר בגלריית תמונות (אמיתיות, לא קבצים) שאני רוצה להציע למכירה. חברה X מאפשרת לי למכור דרכה את אותם פריטי אומנות. החברה מאפשרת לי להציג תמונות מוצרים (כולל הסברים) באתר שלי (שמאוחסן בארץ) וברגע שהלקוח רוצה לרכוש מוצר, להפנות אותו בקישור ישיר לטופס CHECKOUT המכיל את כל הפריטים שרצה לרכוש ממני, באתר של חברת המכירות. עכשיו, חברת המכירות אליה אני עתיד להתחבר אמורה לדאוג ל-הכל! מניהול מאובטח של תהליך המכירה (SSL, כרטיס אשראי), דרך שירות לקוחות (אם אחד המוצרים לא הגיע אליו), חשבונית-מס והתקשרות עתידית. השאלה שלי - איך אני מתכסה מבחינה משפטית באתר שלי? האם העובדה שתהליך סיום המכירה לא קורה אצלי מכסה אותי לגמריי מבעיות העלולות לעלות? האם אני חייב לספק תמיכה, או שירות למוצר, אם מההסכם של חברת המכירות נובע שההתקשרות תיעשה מולם? וכמו כן, איך אני מעדכן את תנאי השימוש (או מדיניות הפרטיות) עם הפיצ´ר החדש הזה באתר שלי? תודה!
 
אתה צריך להתאים את ההסכם שלך

עם הלקוחות להסכם שלך עם חב´ X כדי שזה יעלה בקנה אחד. אני מבין שחברת המכירות הזאת, נקרא לה לצורך העניין הקניון הוירטואלי מספקת לך חנות וירטואלית,ההחלטה אם אתה מציע אחריות ושירות ללקוחות היא החלטתך והיא החלטה מסחרית, אתה רואה מה המתחרים שלך מציעים לציבור ומחליט אם אתה רוצה לתת פחות או אותו דבר או יותר. כעיקרון, אתה מחליט בנושא מדיניות הפרטיות ובנושא תנאיי ההסכם, כי זה יהיה הסכם אחיד, אותו בעצם אתה מכתיב ללקוחות ומי שירצה יסכים ומי שלא, לא יקנה. כמובן שיהיה עליך להיזהר מתנאי מקפחים את הלקוח, כי בתי המשפט מוסמכים לבטל תנאים אלה ותמיד תהיה לך אחריות לפי חוק המכר, וגם יחול על העיסקאות הדין בדבר עיסקאות מרחוק, המתיר ללקוח לבטל עיסקה תוך פרק זמן של 30 יום בתוך האריזה המקורית. (למעט נכסים פסידים ועיסקאות תיירות ובידור שמועד ביצועם קרוב) במילים אחרות, תמונה יכולים להחזיר לך, אבל אם אתה מוכר פיצה או פרחים אמיתיים, אי אפשר להחזיר לך אחרי חודש, וגם אם אתה מוכר למשל כרטיסים להצגה, אי אפשר להחזיר לך את הכרטיסים אחרי שההצגה כבר התקיימה.
 

mluggy

New member
אז אם הבנתי נכון

אני צריך לעדכן את תנאי ההסכם ומדיניות הפרטיות שלי בהוראות ברורות לגבי אחריות ושירות על המוצר (כלומר - ע"י החברה צד שלישי). כמו כן, לספק פרטים קצרים על כך שאופן ההתקשרות, הכנסת כרטיסי האשראי מתבצע ע"י החברה השלישית, ובאחריותה מולך (הלקוח)? משהו בסגנון?
 
אתה צריך להבחין

בין חוזה שהוא מערכת של תנאים שמסדירים את ההתקשרות בינך ובין הלקוח, ובין מידע ללקוחות וחומר פרסומי. כעיקרון המידע שאתה מספק הוא וולונטרי, ואילו הסכם המכר, וגם ההתחייבות שלך לשמירת פרטיות הלקוח הם מסמכים מחייבים. באשר למידע פירסומי, ברור שהוא חייב להיות אמיתי. אתן לך דוגמא, קניתי מכשיר אלקטרוני במכרז באינטרנט. בעמוד הקניה בקניון הוירטואלי היה כתוב שהמוצר תוצרת גרמניה. רק אחרי שפתחתי, ראיתי שבתחתית המכשיר כתוב, תוצרת סין. הדבר מקנה לי עילה לביטול ההסכם או פיצויים אם אמי יכול להוכיח נזק. מתיקון מס´ 7 אני כנראה לא יכול להנות כי כבר אין לי את האריזה המקורית. בסופו של דבר, הסכם המכר נערך בינך לבין הלקוח, אז צריכים להיות תנאים ברורים, מה אתה מוכר, זמן אספקה, תנאי הובלה ותשלום, תנאי אחריות, מפרט של המוצר.לפעמים שמירת זכות המוכר לערוך שינויים מסויימים במפרט וכד´.
 

nirdagan

New member
הערות לא משפטית

אם אתה עובד עם חברה בסגנון ibill או revecom והם מחייבים את כרטיס האשראי בחשבון הסליקה שלהם, מאוד רצוי: 1. שיהיה ברור לקונה שהחיוב של הכרטיס נעשה ע"י החברה האמורה וגם שהכיתוב בדו"ח של כרטיס האשראי שלו יהיה בהתאם. זה יחסוך אי הבנות עם הלקוחות וימנע ביטולי עסקאות. 2. כמו כן לפני שהקונה עובר מהאתר שלך לשלהם לביצוע העסקה תזהיר אותו שהוא עובר לאתר אחר ושהם הוסמכו על ידיך לביצוע הגבייה. זה ימנע נטישת עגלת הקניות, וימנע מהלקוחות לחשוד שמשהו לא בסדר.
 

nirdagan

New member
בענין החשבונית

החברות האלה מוציאות invoice אלקטרוני באתר או באימייל, שאינן נחשבות לחשבוניות לפי חוק המע"מ בארץ. יהיה עליך חובה להוציא חשבוניות מודפסות ללקוחות לפי דרישתם כפי שמחייב חוק המעמ. כמו כן שומה עליך לתעד את כתובת הלקוח. אם הוא בחו"ל העסקה חל עליה מעמ בשיעור אפס. לפי תקנות המעמ חל עליך המוכר לתיעוד שישכנע את מנהל המעמ שהקונה הוא תושב חוץ.
 
למעלה