חיים פרידמן1
New member
עוד על ספר הזוהר
לאחר שראיתי את דברי רבי נתן עברתי שוב על ספר מלחמות ה' וראיתי שהוא משמיט את כל המקורות התומכים בהבנת רבי נתן, הן דברי התיקונים "כולא לאחזאה איך אתנהיג עלמא" וכן שהוי"ה ואדנות הם בקול ודיבור אבל המחשבה באין סוף, והן דברי הרמ"ק והאר"י על כך שהצורך בספירות הוא רק כדי שנוכל לכנותו בשם. וכל המקורות על כך שבינה איהי תשובה וי"ה הם דחילו ורחימו וכו'. כל קושיותיו על דברי הזוהר בעניין מעשה בראשית ניתנות לתירוץ בקלות על דרך "אמרה מידת הדין לפני הקב"ה", מה שמובא בזוהר על ז"א "דכולא יפלחון" הרי ניתן לומר שגזרה חכמתו (אבא ואמא) שיעבדוהו (את ה') למרות שלא ניתן לעובדו, מופיע שם גם "כביכול" (שבכך שה' התיר לנו לכנותו בשם הוא כביכול התיר לנו לעבוד אל שניתן לכנותו בשם), אחדות הספירות עם הבורא הם על דרך אחדות השם עם האדם ולא שיתוף, החלוקה בין הפרצופים היא חלוקה בין דרכי עבודה. לך דומיה תהילה (מה תצעק אלי) מול עבודה אקטיבית ושניהם נצרכים. מלבד שהוא מערב את דברי הזוהר האר"י יחד עם דברי מקובלים שהאר"י הזהיר לא ללמדם ויחד עם דברי השבתאים. ה' אחד תיקנו חז"ל לייחדו גם בשמיים ובארץ וארבעה צדדים. עכ"פ ביטלתי את התנגדותי לזוהר האר"י חסידות וברסלב והש"י ינחנו בדרכו.
לאחר שראיתי את דברי רבי נתן עברתי שוב על ספר מלחמות ה' וראיתי שהוא משמיט את כל המקורות התומכים בהבנת רבי נתן, הן דברי התיקונים "כולא לאחזאה איך אתנהיג עלמא" וכן שהוי"ה ואדנות הם בקול ודיבור אבל המחשבה באין סוף, והן דברי הרמ"ק והאר"י על כך שהצורך בספירות הוא רק כדי שנוכל לכנותו בשם. וכל המקורות על כך שבינה איהי תשובה וי"ה הם דחילו ורחימו וכו'. כל קושיותיו על דברי הזוהר בעניין מעשה בראשית ניתנות לתירוץ בקלות על דרך "אמרה מידת הדין לפני הקב"ה", מה שמובא בזוהר על ז"א "דכולא יפלחון" הרי ניתן לומר שגזרה חכמתו (אבא ואמא) שיעבדוהו (את ה') למרות שלא ניתן לעובדו, מופיע שם גם "כביכול" (שבכך שה' התיר לנו לכנותו בשם הוא כביכול התיר לנו לעבוד אל שניתן לכנותו בשם), אחדות הספירות עם הבורא הם על דרך אחדות השם עם האדם ולא שיתוף, החלוקה בין הפרצופים היא חלוקה בין דרכי עבודה. לך דומיה תהילה (מה תצעק אלי) מול עבודה אקטיבית ושניהם נצרכים. מלבד שהוא מערב את דברי הזוהר האר"י יחד עם דברי מקובלים שהאר"י הזהיר לא ללמדם ויחד עם דברי השבתאים. ה' אחד תיקנו חז"ל לייחדו גם בשמיים ובארץ וארבעה צדדים. עכ"פ ביטלתי את התנגדותי לזוהר האר"י חסידות וברסלב והש"י ינחנו בדרכו.