הויזואליסט
New member
עוד פעם תחרות עיצוב שדואגת לכו-לם, חוץ מלמעצב
הבוקר התפרסמה ב YNET תחרות עיצוב למען נפגעי נפש משוקמים, שזה דווקא רעיון נחמד, אבל: לפי התקנון (ואני מצטטת), היוצר צריך לחתום על ההצהרה: "...ידוע לי כי משלוח התוכן מהווה מתן רשיון חינם, כלל עולמי ובלתי מוגבל בזמן לידיעות אינטרנט לשימוש בתוכן וכן מהווה אישור לפרסמו ובכך מתיר לידיעות אינטרנט לעשות בתוכן כל שימוש שתיראנה לנכון, לרבות העברתו לצדדים שלישיים. ידוע לי ואני מסכימ/ה שלא אהיה זכאי/ת לכל תמורה, בכסף או בשווה כסף, עבור מסירת התוכן או פרסומו. אני מאשר/ת כי נתתי הסכמתי לבדיקת וחקירת התוכן וכי ידוע לי כי ידיעות אינטרנט אינה מתחייבת לפרסמו וכי ידיעות אינטרנט אינה מתחייבת לפרסם את שמי כמקור החומר (למעט פרסום קרדיט לתצלום או יצירה). כמו כן אני מאשר/ת כי נתתי את הסכמתי לשינויים ולעריכת התוכן, לעדכונו ולכל פעולה אחרת, ללא הגבלה ולכל שימוש שהוא. כמו כן הנני מצהיר כי אין ולא תהיינה לי תביעות ו/או דרישות כספיות ואחרות כלפי ידיעות אינטרנט בגין השימוש ופרסום התוכן. אם אני חותמ/ת בשם ארגון, אני מצהיר/ה כי הנני מוסמכ/ת לאשר ולהתחייב כאמור בשמו של הארגון" יש בתקנון הזה כמה דברים מטרידים, שלא לומר מכעיסים: 1. אם התחרות למטרה כל כך טובה, בשביל מה ידיעות צריכה רשיון כלל עולמי? (האם קבוצת שכולו טוב מתכוונת לפרוס פעילותה לחו"ל?) 2. בכתבה עצמה נרשם (ושוב אני מצטטת): "המוצר שיזכה בתחרות ייוצר באחד המפעלים המוגנים שמפעילה קבוצת "שכולו טוב", ובהמשך יימכר בחנויות סוהו. למעצב/ת הזוכה יהיה שותף בתמלוגי המכירות של המוצר." אם זה באמת ככה - בשביל מה (ע"ע התקנון שלעיל) נדרש המעצב מראש לוותר על כל תמורה? הרי מצב כזה מאפשר ל "שכולו טוב" וסוהו לייצר את המוצר ללא תשלומים או תמלוגים מכל סוג שהוא. ראוי היה לציין את זה בכתבה, ולא ליצור רושם מוטעה (שלא לומר הטעיה בפרסום). יותר מזה - אם סוהו תחליט על הייצור ללא הסתייעות ב "שכולו טוב" (מה שבהחלט מותר לה לפי התקנון, באישור ידיעות), על אחת כמה וכמה שראוי לשלם תמלוגים למעצב. 3. בשביל מה ידיעות צריכה אישור להעביר את הזכויות לצד שלישי כלשהו ולא אך ורק לשותפים לפרוייקט? (ע"ע התקנון שלעיל), למה היוצר צריך מראש להסכים לכך, כשמטרת העיצוב היא בפירוש להעביר את העיצוב לשימוש "שכולו טוב" וסוהו בלבד? לסיכום - שוב תחרות ישראלית שהתקנון שלה דואג לכו-לם (בעיקר לידיעות וסוהו), ולא דואג למעצב. ראו הוזהרתם!
הבוקר התפרסמה ב YNET תחרות עיצוב למען נפגעי נפש משוקמים, שזה דווקא רעיון נחמד, אבל: לפי התקנון (ואני מצטטת), היוצר צריך לחתום על ההצהרה: "...ידוע לי כי משלוח התוכן מהווה מתן רשיון חינם, כלל עולמי ובלתי מוגבל בזמן לידיעות אינטרנט לשימוש בתוכן וכן מהווה אישור לפרסמו ובכך מתיר לידיעות אינטרנט לעשות בתוכן כל שימוש שתיראנה לנכון, לרבות העברתו לצדדים שלישיים. ידוע לי ואני מסכימ/ה שלא אהיה זכאי/ת לכל תמורה, בכסף או בשווה כסף, עבור מסירת התוכן או פרסומו. אני מאשר/ת כי נתתי הסכמתי לבדיקת וחקירת התוכן וכי ידוע לי כי ידיעות אינטרנט אינה מתחייבת לפרסמו וכי ידיעות אינטרנט אינה מתחייבת לפרסם את שמי כמקור החומר (למעט פרסום קרדיט לתצלום או יצירה). כמו כן אני מאשר/ת כי נתתי את הסכמתי לשינויים ולעריכת התוכן, לעדכונו ולכל פעולה אחרת, ללא הגבלה ולכל שימוש שהוא. כמו כן הנני מצהיר כי אין ולא תהיינה לי תביעות ו/או דרישות כספיות ואחרות כלפי ידיעות אינטרנט בגין השימוש ופרסום התוכן. אם אני חותמ/ת בשם ארגון, אני מצהיר/ה כי הנני מוסמכ/ת לאשר ולהתחייב כאמור בשמו של הארגון" יש בתקנון הזה כמה דברים מטרידים, שלא לומר מכעיסים: 1. אם התחרות למטרה כל כך טובה, בשביל מה ידיעות צריכה רשיון כלל עולמי? (האם קבוצת שכולו טוב מתכוונת לפרוס פעילותה לחו"ל?) 2. בכתבה עצמה נרשם (ושוב אני מצטטת): "המוצר שיזכה בתחרות ייוצר באחד המפעלים המוגנים שמפעילה קבוצת "שכולו טוב", ובהמשך יימכר בחנויות סוהו. למעצב/ת הזוכה יהיה שותף בתמלוגי המכירות של המוצר." אם זה באמת ככה - בשביל מה (ע"ע התקנון שלעיל) נדרש המעצב מראש לוותר על כל תמורה? הרי מצב כזה מאפשר ל "שכולו טוב" וסוהו לייצר את המוצר ללא תשלומים או תמלוגים מכל סוג שהוא. ראוי היה לציין את זה בכתבה, ולא ליצור רושם מוטעה (שלא לומר הטעיה בפרסום). יותר מזה - אם סוהו תחליט על הייצור ללא הסתייעות ב "שכולו טוב" (מה שבהחלט מותר לה לפי התקנון, באישור ידיעות), על אחת כמה וכמה שראוי לשלם תמלוגים למעצב. 3. בשביל מה ידיעות צריכה אישור להעביר את הזכויות לצד שלישי כלשהו ולא אך ורק לשותפים לפרוייקט? (ע"ע התקנון שלעיל), למה היוצר צריך מראש להסכים לכך, כשמטרת העיצוב היא בפירוש להעביר את העיצוב לשימוש "שכולו טוב" וסוהו בלבד? לסיכום - שוב תחרות ישראלית שהתקנון שלה דואג לכו-לם (בעיקר לידיעות וסוהו), ולא דואג למעצב. ראו הוזהרתם!