עוד קו חדש לסופרבוס בירושלים - 95

ראיתי פרסום רשמי של החברה בפייסבוק - החל מיום שישי 1.12.23 (י"ח בכסלו, תשפ"ד) .

1701163626133.png
בגדול - קו סיבובי נוסף מחומת שמואל (הר חומה) ליפה נוף - הפעם דרך תלפיות, פייר קניג, בן זכאי, וצומת פת.
כמו כן- קו 90 מוארך מבניני האומה לבי"ח הרצוג - לא ברור לי לחלוטין דרך איזה מסלול.

1701163665731.png
 

מנכל אחד

Active member
ראיתי פרסום רשמי של החברה בפייסבוק - החל מיום שישי 1.12.23 (י"ח בכסלו, תשפ"ד) .

צפה בקובץ המצורף 95099
בגדול - קו סיבובי נוסף מחומת שמואל (הר חומה) ליפה נוף - הפעם דרך תלפיות, פייר קניג, בן זכאי, וצומת פת.
כמו כן- קו 90 מוארך מבניני האומה לבי"ח הרצוג - לא ברור לי לחלוטין דרך איזה מסלול.

צפה בקובץ המצורף 95100
השינויים עדיין לא מופיעים באפליקציות
 

Ccyclist

Well-known member
ראיתי פרסום רשמי של החברה בפייסבוק - החל מיום שישי 1.12.23 (י"ח בכסלו, תשפ"ד) .

צפה בקובץ המצורף 95099
בגדול - קו סיבובי נוסף מחומת שמואל (הר חומה) ליפה נוף - הפעם דרך תלפיות, פייר קניג, בן זכאי, וצומת פת.
כמו כן- קו 90 מוארך מבניני האומה לבי"ח הרצוג - לא ברור לי לחלוטין דרך איזה מסלול.

צפה בקובץ המצורף 95100

אם כך - מדוע צריך גם 5, גם את 505 ביפה נוף במקום ברבידה וגם את 95 ?

3 קווי 5 "שונים" ( X, 9X, 50X ) שעושים אותו הדבר בדרכים שונות, בייחוד 95 ו 505 שהיה יכול להיות קו אקספרס לגבעת שאול דרך מחלף רבידה אם 95 ממלא את תפקיד החיבור המהיר לשערי צדק ויפה נוף.

לדעתי מוטב שלחיבור העיקרי מהר חומה לאזור שדרות הרצל יהיה קו יחיד, תדיר, ושלשאר החיבורים מהר חומה לציר קווי ה 7X של הקו הכחול העתידי, הקו האדום, והקו הירוק שישיק לבגין בקרוב במחלף גבעת מורדכי יהיו חיבורים רוחביים תדירים שניתן להחליף אליהם.

כשמפעילים את אותו קו 3 פעמים בשלושה מסלולים שונים - פוגעים בראש ובראשונה בתדירות המערכת וביכולת לבנות מסלול באמצעות החלפות. אם לשם הוויכוח - כל שלושת ה"קווים" יצאו ביחד בשעה העגולה ובחצי השעה- הרי שהם יקחו תשומות של קו עם אוטובוס כל 10 דקות וייצרו 3 קווים שבכל אחד מהם חור של חצי שעה. מרוב "ייעודים" נוצרת מערכת בתדירויות נמוכות שמעודדת מעבר לרכב הפרטי.
 
אם כך - מדוע צריך גם 5, גם את 505 ביפה נוף במקום ברבידה וגם את 95 ?

3 קווי 5 "שונים" ( X, 9X, 50X ) שעושים אותו הדבר בדרכים שונות, בייחוד 95 ו 505 שהיה יכול להיות קו אקספרס לגבעת שאול דרך מחלף רבידה אם 95 ממלא את תפקיד החיבור המהיר לשערי צדק ויפה נוף.

לדעתי מוטב שלחיבור העיקרי מהר חומה לאזור שדרות הרצל יהיה קו יחיד, תדיר, ושלשאר החיבורים מהר חומה לציר קווי ה 7X של הקו הכחול העתידי, הקו האדום, והקו הירוק שישיק לבגין בקרוב במחלף גבעת מורדכי יהיו חיבורים רוחביים תדירים שניתן להחליף אליהם.

כשמפעילים את אותו קו 3 פעמים בשלושה מסלולים שונים - פוגעים בראש ובראשונה בתדירות המערכת וביכולת לבנות מסלול באמצעות החלפות. אם לשם הוויכוח - כל שלושת ה"קווים" יצאו ביחד בשעה העגולה ובחצי השעה- הרי שהם יקחו תשומות של קו עם אוטובוס כל 10 דקות וייצרו 3 קווים שבכל אחד מהם חור של חצי שעה. מרוב "ייעודים" נוצרת מערכת בתדירויות נמוכות שמעודדת מעבר לרכב הפרטי.
אני לא בטוח אם קו 5 עומד לעבור שינוי משמעותי בקרוב או סביב מועד פתיחת הקו הירוק.

בכל מקרה- לשאלתיך:
קו 5 - מתוכנן להיות קו מקומי שיקשר לקווי הרכבת הקלה בין נקודות מקומיות ( רמת/ גבעת בית הכרם, מכללת עזריאלי, גבעת מרדכי, פת, תלפיות). כנראה יעבור שינוי בקרוב.
קו 95 - קו שמקשר בין שכונות (תלפיות, בקעה, קטמונים) לאזור יפה נוף + קישור בין הר חומה לאזור תלפיות והקטמונים.
קו 505 - קו מהיר- ישיר מקשר בין הר חומה לנקודות עניין/ תעסוקה באזור מלחה, יפה נוף וגבעת שאול.

החלוקה הזו- מקומי, בין שכונתי ומהיר שמקבילים אחד לשני לאורך חלק מהדרך מעניינת ברמה המקצועית.
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא בטוח אם קו 5 עומד לעבור שינוי משמעותי בקרוב או סביב מועד פתיחת הקו הירוק.

בכל מקרה- לשאלתיך:
קו 5 - מתוכנן להיות קו מקומי שיקשר לקווי הרכבת הקלה בין נקודות מקומיות ( רמת/ גבעת בית הכרם, מכללת עזריאלי, גבעת מרדכי, פת, תלפיות). כנראה יעבור שינוי בקרוב.
קו 95 - קו שמקשר בין שכונות (תלפיות, בקעה, קטמונים) לאזור יפה נוף + קישור בין הר חומה לאזור תלפיות והקטמונים.
קו 505 - קו מהיר- ישיר מקשר בין הר חומה לנקודות עניין/ תעסוקה באזור מלחה, יפה נוף וגבעת שאול.

החלוקה הזו- מקומי, בין שכונתי ומהיר שמקבילים אחד לשני לאורך חלק מהדרך מעניינת ברמה המקצועית.

מבחינתי ריבוי הקווים בחלוקה הזו היא טעות.

השכונה צריכה חיבור 7X, חיבור X5 כלשהו וחיבור לגילה. היא צריכה שהחיבורים האלו יהיו תדירים ושהמסלולים של הקווים המאספים בתוך השכונה ישרתו אותה כי כמו גילה או מעלה אדומים בזמנו - אין הצדקה לקו פנימי. את החיבורים מהצירים הראשיים לשכונות השונות עדיף שיעשו בהחלפה, ושזו תהיה לקווים בתדירות גבוהה.

כשעושים מכל קו 3 קווים שונים עם "תפקידים" שונים מגיעים למצב של ריבוי קווים מבלבל ותדירות נמוכה שלא מאפשרת החלפות. זהו ההיפך המוחלט ממה שצריך כדי ליצור רשת יעילה.

לדעתי 95 הוא הכי תמציתי מתוך השלושה ונותן חיבור יעיל ומהיר מהר חומה לשערי צדק וציר הקו האדום מבלי להעיק על המערכת בכפילויות או איטיות. אני בטוח שיש מספיק קווי רוחב בין תלפיות לצומת פת שאפשר להחליף אליהם לפיזור מאסף במקום המסלול המייגע של 5, והקו האדום מאפשר החלפה לקווי גבעת שאול (בעתיד - שלוחת הקו הירוק) בנסיעה של 3 תחנות. אם יש קו 2X או 5X מיפה נוף לגבעת שאול דרך איש שלום זה יכול לחסוך את 505 ולהשאיר את 95 כאופציה היחידה בין הר חומה ליפה נוף / הר הרצל.

ריבוי קווים גורם למיעוט תדירות והורס את היכולת להחליף קווים במערכת תדירה וברת הכרה.
 
מבחינתי ריבוי הקווים בחלוקה הזו היא טעות.

השכונה צריכה חיבור 7X, חיבור X5 כלשהו וחיבור לגילה. היא צריכה שהחיבורים האלו יהיו תדירים ושהמסלולים של הקווים המאספים בתוך השכונה ישרתו אותה כי כמו גילה או מעלה אדומים בזמנו - אין הצדקה לקו פנימי. את החיבורים מהצירים הראשיים לשכונות השונות עדיף שיעשו בהחלפה, ושזו תהיה לקווים בתדירות גבוהה.

כשעושים מכל קו 3 קווים שונים עם "תפקידים" שונים מגיעים למצב של ריבוי קווים מבלבל ותדירות נמוכה שלא מאפשרת החלפות. זהו ההיפך המוחלט ממה שצריך כדי ליצור רשת יעילה.

לדעתי 95 הוא הכי תמציתי מתוך השלושה ונותן חיבור יעיל ומהיר מהר חומה לשערי צדק וציר הקו האדום מבלי להעיק על המערכת בכפילויות או איטיות. אני בטוח שיש מספיק קווי רוחב בין תלפיות לצומת פת שאפשר להחליף אליהם לפיזור מאסף במקום המסלול המייגע של 5, והקו האדום מאפשר החלפה לקווי גבעת שאול (בעתיד - שלוחת הקו הירוק) בנסיעה של 3 תחנות. אם יש קו 2X או 5X מיפה נוף לגבעת שאול דרך איש שלום זה יכול לחסוך את 505 ולהשאיר את 95 כאופציה היחידה בין הר חומה ליפה נוף / הר הרצל.

ריבוי קווים גורם למיעוט תדירות והורס את היכולת להחליף קווים במערכת תדירה וברת הכרה.
א. קווים 5/95 לא משרתים רק את שכונת חומת שמואל (הר חומה). למרות שיחסית חופפים משרתים ביקושים קיימים שונים בתכלית. יש ביקוש לחיבור בין הר חומה לאזור בקעה/ עמק רפאים/ קטמונים שלא קיים כיום. שינוי במסלול קו 5 מבטל שירות קיים לאזורים אחרים (פאתי קטמונים, תלפיות תחתון, פת). מבחינת תושבי הר חומה הקווים 5/95 מיועדים כתגבור החיבור לדרך חברון (קווי 7X), חיבור לתלפיות וכן לאזור הקטמונים/ צומת פת. הנוסעים למלחה/ יפה נוף גם כך יעלו על הקו המהיר יותר החדש (505). מתלפיות והלאה קווים 5/95 מיועדים לא לתושבי הר חומה אלא לתושבים לאורך המסלול (תלפיות, בקעה, קטמונים) בחיבור חסר לאזור יפה נוף.

נוסע ביפה נוף-
להר חומה/ מלחה - 505
לגבעת מרדכי/ פת/ פאתי הקטמונים/ תלפיות- האומן תחתון - קו 5
צומת פת/ בן זכאי/ פייר קניג - 95.
אין כאן באמת כפילות מיותרת ...
בנקודות מרכזיות כמו צומת פת או מרכז תלפיות יש חפיפה בין הקווים (תדירות...) כאשר לכל קו יתרון וחיסרון במסלול ליעד.

ב. גם בהר חומה עצמה היא שכונה מאוד מורכבת מבחינת טופוגרפיה כך שגם בתוך השכונה הקווים משרתים רחובות/ אזורים שונים בתכלית. ביישובים סביב ירושלים (מבשרת, מעלה אדומים, גבעת זאב) יש בתא שטח ואוכלוסייה דומים 2-4 קווים שונים שמחברים לירושלים. אגב- בדיוק כמו שקיימים קווים 74+75 שחופפים כמעט בכל שאר המסלול.

ג. אין שום הצדקה לקו בין הר חומה לגילה. בעבר פעל קו שכזה (4/34) עקב השירותים שניתנו בגילה לתושבי הר חומה (מוסדות לימוד, קופ"ח, מסחר). היום המצב שונה בתכלית בהר חומה ואין כמעט ביקוש משמעותי להגעה לגילה. כל קווי הר חומה מאפשרים מעבר מהיר בדרך חברון או ברוזמרין לקווים 30-71-72. אישית - מאמין שיש מקום להפעלת קו שמספרו 84 שיחבר בין השכונות וישרת גם כקו פנימי מקשר בתוך השכונות עצמם וכך גם יצדיק את פעילות הקו. בפועל- הביקוש לא מאוד גבוה.
 

Ccyclist

Well-known member
א. קווים 5/95 לא משרתים רק את שכונת חומת שמואל (הר חומה). למרות שיחסית חופפים משרתים ביקושים קיימים שונים בתכלית. יש ביקוש לחיבור בין הר חומה לאזור בקעה/ עמק רפאים/ קטמונים שלא קיים כיום. שינוי במסלול קו 5 מבטל שירות קיים לאזורים אחרים (פאתי קטמונים, תלפיות תחתון, פת). מבחינת תושבי הר חומה הקווים 5/95 מיועדים כתגבור החיבור לדרך חברון (קווי 7X), חיבור לתלפיות וכן לאזור הקטמונים/ צומת פת. הנוסעים למלחה/ יפה נוף גם כך יעלו על הקו המהיר יותר החדש (505). מתלפיות והלאה קווים 5/95 מיועדים לא לתושבי הר חומה אלא לתושבים לאורך המסלול (תלפיות, בקעה, קטמונים) בחיבור חסר לאזור יפה נוף.

נוסע ביפה נוף-
להר חומה/ מלחה - 505
לגבעת מרדכי/ פת/ פאתי הקטמונים/ תלפיות- האומן תחתון - קו 5
צומת פת/ בן זכאי/ פייר קניג - 95.
אין כאן באמת כפילות מיותרת ...
בנקודות מרכזיות כמו צומת פת או מרכז תלפיות יש חפיפה בין הקווים (תדירות...) כאשר לכל קו יתרון וחיסרון במסלול ליעד.

ב. גם בהר חומה עצמה היא שכונה מאוד מורכבת מבחינת טופוגרפיה כך שגם בתוך השכונה הקווים משרתים רחובות/ אזורים שונים בתכלית. ביישובים סביב ירושלים (מבשרת, מעלה אדומים, גבעת זאב) יש בתא שטח ואוכלוסייה דומים 2-4 קווים שונים שמחברים לירושלים. אגב- בדיוק כמו שקיימים קווים 74+75 שחופפים כמעט בכל שאר המסלול.

ג. אין שום הצדקה לקו בין הר חומה לגילה. בעבר פעל קו שכזה (4/34) עקב השירותים שניתנו בגילה לתושבי הר חומה (מוסדות לימוד, קופ"ח, מסחר). היום המצב שונה בתכלית בהר חומה ואין כמעט ביקוש משמעותי להגעה לגילה. כל קווי הר חומה מאפשרים מעבר מהיר בדרך חברון או ברוזמרין לקווים 30-71-72. אישית - מאמין שיש מקום להפעלת קו שמספרו 84 שיחבר בין השכונות וישרת גם כקו פנימי מקשר בתוך השכונות עצמם וכך גם יצדיק את פעילות הקו. בפועל- הביקוש לא מאוד גבוה.

א. לא כל חיבור עם דרישה מצדיק קו ישיר. להיפך - הוא דורש מערכת קווים חזקה שאפשר להרכיב בה מסלולים סבירים רבים באמצעות החלפה לקווים תדירים וחזקים. אפילו בלונדון לא היה לי קו ישיר לאוקספורד סרקס אלא קו שהייתי צריך להחליף ממנו כדי להגיע לאזור המסחרי העיקרי שברחוב. בירושלים, למעט כמה חודשים שגרתי בגבעה הצרפתית, מעולם לא היה לי קו ישיר לעמק רפאים וכל נסיעה לשם היתה כרוכה בהחלפה בצומת פת - מקווי גילה וציר הרצוג לקווי 4 ו 18 של בן זכאי. מערכת טובה רינה כזו שבה המתכננים מנסים לכסות כל אופציה מכל מקום לכל מקום והנוסע עומד בתחנה 20-30 דקות לקו ה"ייעודי" שלו - אם הוא בכלל זוכר באיזה קו מדובר - אלא מערכת שבה הנוסע יכול לעלות על קו שיכסה חלק ממסלולו כל 5-10 דקות וקו נוסף כל 5-10 דקות. בקווי הרק"ל והמת"צ התדירות צריכה להיות גבוהה יותר כדי להידמות למערכות מטרו.

ב. המערכת ההיסטורית בגילה של שנות השמונים ותחילת התשעים היתה בדיוק כפי שתיארת: קווי 31 ו 32 שהיו זהים לחלוטין מחוץ לשכונה, אך שירתו מסלולים שונים בתוכה, וקו 30 שנסע בדרך חברון במקום דב יוסף והרצוג.

ג. אם יש חפיפה דרך הרוזמרין / גישה מאזור התעשייה תלפיות או מלחה אז אפשר אולי לוותר על קו ייעודי מהר חומה לגילה, אבל חיבור פרברי כזה הגיוני משום שזהו מסלול ישיר יחסית המגשר בין שתי שכונות סמוכות.
 
א. לא כל חיבור עם דרישה מצדיק קו ישיר. להיפך - הוא דורש מערכת קווים חזקה שאפשר להרכיב בה מסלולים סבירים רבים באמצעות החלפה לקווים תדירים וחזקים. אפילו בלונדון לא היה לי קו ישיר לאוקספורד סרקס אלא קו שהייתי צריך להחליף ממנו כדי להגיע לאזור המסחרי העיקרי שברחוב. בירושלים, למעט כמה חודשים שגרתי בגבעה הצרפתית, מעולם לא היה לי קו ישיר לעמק רפאים וכל נסיעה לשם היתה כרוכה בהחלפה בצומת פת - מקווי גילה וציר הרצוג לקווי 4 ו 18 של בן זכאי. מערכת טובה רינה כזו שבה המתכננים מנסים לכסות כל אופציה מכל מקום לכל מקום והנוסע עומד בתחנה 20-30 דקות לקו ה"ייעודי" שלו - אם הוא בכלל זוכר באיזה קו מדובר - אלא מערכת שבה הנוסע יכול לעלות על קו שיכסה חלק ממסלולו כל 5-10 דקות וקו נוסף כל 5-10 דקות. בקווי הרק"ל והמת"צ התדירות צריכה להיות גבוהה יותר כדי להידמות למערכות מטרו.

ב. המערכת ההיסטורית בגילה של שנות השמונים ותחילת התשעים היתה בדיוק כפי שתיארת: קווי 31 ו 32 שהיו זהים לחלוטין מחוץ לשכונה, אך שירתו מסלולים שונים בתוכה, וקו 30 שנסע בדרך חברון במקום דב יוסף והרצוג.

ג. אם יש חפיפה דרך הרוזמרין / גישה מאזור התעשייה תלפיות או מלחה אז אפשר אולי לוותר על קו ייעודי מהר חומה לגילה, אבל חיבור פרברי כזה הגיוני משום שזהו מסלול ישיר יחסית המגשר בין שתי שכונות סמוכות.
אין ספק שגם אני הרמתי גבה ברע הראשון בנוגע לקו 95.

אני חושב שיש כאן פחות עניין של חיבור ישיר, אלא הגברת תדירות בין נקודות מרכזיות (תלפיות, צומת פת, שערי צדק/ יפה נוף) במסלולים מגוונים שמאפשרים שיפור שירות ועידוד שימוש בתחב"צ. יש בקו גם תגבור מקטעים של קווים שונים שעמוסים מאוד במקטעים אלו (5/10/15 ובאופן חלקי יותר 77 (4 לשעבר)).
מעבר לקווים חזקים-תדירים חיבוריות רלוונטית בצורה רצינית רק אם ההחלפה נעשית באותו מתחם/ תחנה במיקום נעים ובטוח.
מזכיר שהרבה מהנוסעים בקו מבצעים עוד החלפה אחת לפחות בדרך ליעד.
לחלק מהקווים יש מקטעים עמוסים מאוד (במיוחד אם נסתמך עליהם להחלפות) ועמוסים פחות. במקרה הזה יותר הגיוני להפעיל מספר קווים על קטע משותף תדיר מאשר קו תדיר עם מקטעים ריקים/ ללא ביקוש תוך הצורך של הנוסע לבצע החלפות. מערכת של החלפותלא מעודדתשימוש בתחב"צ גם אם לעיתים היא נצרכת למערת יעילה וצריך לחנך אנשים להשתמש בה.
 
א. לא כל חיבור עם דרישה מצדיק קו ישיר. להיפך - הוא דורש מערכת קווים חזקה שאפשר להרכיב בה מסלולים סבירים רבים באמצעות החלפה לקווים תדירים וחזקים. אפילו בלונדון לא היה לי קו ישיר לאוקספורד סרקס אלא קו שהייתי צריך להחליף ממנו כדי להגיע לאזור המסחרי העיקרי שברחוב. בירושלים, למעט כמה חודשים שגרתי בגבעה הצרפתית, מעולם לא היה לי קו ישיר לעמק רפאים וכל נסיעה לשם היתה כרוכה בהחלפה בצומת פת - מקווי גילה וציר הרצוג לקווי 4 ו 18 של בן זכאי. מערכת טובה רינה כזו שבה המתכננים מנסים לכסות כל אופציה מכל מקום לכל מקום והנוסע עומד בתחנה 20-30 דקות לקו ה"ייעודי" שלו - אם הוא בכלל זוכר באיזה קו מדובר - אלא מערכת שבה הנוסע יכול לעלות על קו שיכסה חלק ממסלולו כל 5-10 דקות וקו נוסף כל 5-10 דקות. בקווי הרק"ל והמת"צ התדירות צריכה להיות גבוהה יותר כדי להידמות למערכות מטרו.

ב. המערכת ההיסטורית בגילה של שנות השמונים ותחילת התשעים היתה בדיוק כפי שתיארת: קווי 31 ו 32 שהיו זהים לחלוטין מחוץ לשכונה, אך שירתו מסלולים שונים בתוכה, וקו 30 שנסע בדרך חברון במקום דב יוסף והרצוג.

ג. אם יש חפיפה דרך הרוזמרין / גישה מאזור התעשייה תלפיות או מלחה אז אפשר אולי לוותר על קו ייעודי מהר חומה לגילה, אבל חיבור פרברי כזה הגיוני משום שזהו מסלול ישיר יחסית המגשר בין שתי שכונות סמוכות.
אין ספק שגם אני הרמתי גבה ברע הראשון בנוגע לקו 95.

אני חושב שיש כאן פחות עניין של חיבור ישיר, אלא הגברת תדירות בין נקודות מרכזיות (תלפיות, צומת פת, שערי צדק/ יפה נוף) במסלולים מגוונים שמאפשרים שיפור שירות ועידוד שימוש בתחב"צ. יש בקו גם תגבור מקטעים של קווים שונים שעמוסים מאוד במקטעים אלו (5/10/15 ובאופן חלקי יותר 77 (4 לשעבר)).
מעבר לקווים חזקים-תדירים חיבוריות רלוונטית בצורה רצינית רק אם ההחלפה נעשית באותו מתחם/ תחנה במיקום נעים ובטוח.
מזכיר שהרבה מהנוסעים בקו מבצעים עוד החלפה אחת לפחות בדרך ליעד.
לחלק מהקווים יש מקטעים עמוסים מאוד (במיוחד אם נסתמך עליהם להחלפות) ועמוסים פחות. במקרה הזה יותר הגיוני להפעיל מספר קווים על קטע משותף תדיר מאשר קו תדיר עם מקטעים ריקים/ ללא ביקוש תוך הצורך של הנוסע לבצע החלפות. מערכת של החלפות לא מעודדת שימוש בתחב"צ גם אם לעיתים היא נצרכת למערת יעילה וצריך לחנך אנשים להשתמש בה.
 

Ccyclist

Well-known member
אין ספק שגם אני הרמתי גבה ברע הראשון בנוגע לקו 95.

אני חושב שיש כאן פחות עניין של חיבור ישיר, אלא הגברת תדירות בין נקודות מרכזיות (תלפיות, צומת פת, שערי צדק/ יפה נוף) במסלולים מגוונים שמאפשרים שיפור שירות ועידוד שימוש בתחב"צ. יש בקו גם תגבור מקטעים של קווים שונים שעמוסים מאוד במקטעים אלו (5/10/15 ובאופן חלקי יותר 77 (4 לשעבר)).
מעבר לקווים חזקים-תדירים חיבוריות רלוונטית בצורה רצינית רק אם ההחלפה נעשית באותו מתחם/ תחנה במיקום נעים ובטוח.
מזכיר שהרבה מהנוסעים בקו מבצעים עוד החלפה אחת לפחות בדרך ליעד.
לחלק מהקווים יש מקטעים עמוסים מאוד (במיוחד אם נסתמך עליהם להחלפות) ועמוסים פחות. במקרה הזה יותר הגיוני להפעיל מספר קווים על קטע משותף תדיר מאשר קו תדיר עם מקטעים ריקים/ ללא ביקוש תוך הצורך של הנוסע לבצע החלפות. מערכת של החלפות לא מעודדת שימוש בתחב"צ גם אם לעיתים היא נצרכת למערת יעילה וצריך לחנך אנשים להשתמש בה.

לדעתי צריך יותר "חינוך" כדי לדעת באיזה אחד מ 3 קווים דומים להשתמש, ואיך לזכור את הלו"ז של כל אחד ואחד מהם.

אינני אומר שבהכרח צריך לצמצם את שלושתם דווקא לקו המאסף האיטי. אם יש צורך בחיבור הר חומה לצירי הרצוג והרצל באופן ישיר שאינו דורש החלפה מקווי ה 7X במרכז העיר - הגיוני שזה יהיה או בגרסאת ה 9X או ה 50X. קו 5 עצמו עדיף שיסתיים במסוף תלפיות ואולי גם יחליף מספר כדי להיות קו מאסף לאורך השכונות שקווי האקספרס עוקפים.

מה שבעייתי בעיניי הוא מצב שהנוסע עומד מול כעשרה קווים שונים, תדירות של 20-30 דקות לכל קו, מסלולים ארוכים ומפותלים שמאריכים את הנסיעה, וצריך לתאם בדיוק לאוטובוס האחד שהמתכננים "ייעדו" עבורך כי אם תנסה להיליף תפסיד עוד 20-30 דקות בהמתנה לקו ה"ייעודי" הבא.

Less is more.

פחות הוא יותר.

לפני שבוע נסעתי בעיר בת 8 מיליון שצימצמו אותה לכדי 11 קווי תחתית או כ 20 קווים רכבתיים ראשיים בסך הכל. בכל נקודה והחלפה ידעתי איפה אני ולאן אני ממשיך כי ברמת צימצום כזו מכירים את המערכת.

לעומת זאת - כשעמדתי ברחוב אחוזה ברעננה והיו לי כ 20 קווי אוטובוס בתחנה אחת - לא ידעתי באילו לנסוע למעט 2-3 קווים ששיננתי מראש.

יש בעיה מהותית עם התח"צ בארץ, שגם בערים הגדולות היא לא אטרקטיבית מספיק בגלל ההמתנות המרובות. זו בעיה שנובעת מכוונה הטובה לנסות לתת יותר מדי סוגי מענה על חשבון התדירות.
 

מנכל אחד

Active member
לדעתי צריך יותר "חינוך" כדי לדעת באיזה אחד מ 3 קווים דומים להשתמש, ואיך לזכור את הלו"ז של כל אחד ואחד מהם.

אינני אומר שבהכרח צריך לצמצם את שלושתם דווקא לקו המאסף האיטי. אם יש צורך בחיבור הר חומה לצירי הרצוג והרצל באופן ישיר שאינו דורש החלפה מקווי ה 7X במרכז העיר - הגיוני שזה יהיה או בגרסאת ה 9X או ה 50X. קו 5 עצמו עדיף שיסתיים במסוף תלפיות ואולי גם יחליף מספר כדי להיות קו מאסף לאורך השכונות שקווי האקספרס עוקפים.

מה שבעייתי בעיניי הוא מצב שהנוסע עומד מול כעשרה קווים שונים, תדירות של 20-30 דקות לכל קו, מסלולים ארוכים ומפותלים שמאריכים את הנסיעה, וצריך לתאם בדיוק לאוטובוס האחד שהמתכננים "ייעדו" עבורך כי אם תנסה להיליף תפסיד עוד 20-30 דקות בהמתנה לקו ה"ייעודי" הבא.

Less is more.

פחות הוא יותר.

לפני שבוע נסעתי בעיר בת 8 מיליון שצימצמו אותה לכדי 11 קווי תחתית או כ 20 קווים רכבתיים ראשיים בסך הכל. בכל נקודה והחלפה ידעתי איפה אני ולאן אני ממשיך כי ברמת צימצום כזו מכירים את המערכת.

לעומת זאת - כשעמדתי ברחוב אחוזה ברעננה והיו לי כ 20 קווי אוטובוס בתחנה אחת - לא ידעתי באילו לנסוע למעט 2-3 קווים ששיננתי מראש.

יש בעיה מהותית עם התח"צ בארץ, שגם בערים הגדולות היא לא אטרקטיבית מספיק בגלל ההמתנות המרובות. זו בעיה שנובעת מכוונה הטובה לנסות לתת יותר מדי סוגי מענה על חשבון התדירות.
הדרך הקצרה ממחלף גבעת מרדכי לגבעת שאול עוברת ברח' שמואל ביט ולא במחלף רבידה שסובל מעומסי תנועה.
בירושלים אף אחד לא זוכר לו"ז הקווים כל ארוכים שהלו"ז הוא המלצה בלבד ולכן בודקים בזמן אמת איזה קווים צפויים להגיע ומחליטים מה הכי מוצלח.
הקווים מקשרים בין מספר יעדים ולא באמת מישהו מצפה שהנוסע ישב באוטובוס מתחילתה ועד סופה, שיטת ההפעלה הזאת חוסכת משאבים וגם מפחיתה את הצורך במסופי קצה.
 

Ccyclist

Well-known member
הדרך הקצרה ממחלף גבעת מרדכי לגבעת שאול עוברת ברח' שמואל ביט ולא במחלף רבידה שסובל מעומסי תנועה.
בירושלים אף אחד לא זוכר לו"ז הקווים כל ארוכים שהלו"ז הוא המלצה בלבד ולכן בודקים בזמן אמת איזה קווים צפויים להגיע ומחליטים מה הכי מוצלח.
הקווים מקשרים בין מספר יעדים ולא באמת מישהו מצפה שהנוסע ישב באוטובוס מתחילתה ועד סופה, שיטת ההפעלה הזאת חוסכת משאבים וגם מפחיתה את הצורך במסופי קצה.

בשילוש הקווים הנדון אפשר להסכים ריתך לגבי 5 המאסף, ובמידה מסויימת לגבי 505 שיש לו שני יעדים עיקריים, אבל 95 הוא קו מאד ספציפי מהר חומה ליפה נוף דרך כביש בגין עם מינימום תחנות ביניים בדרך.

כשגרתי בירושלים ידעתי מתי הקווים שלי אמורים להגיע, וידעתי שצריך להקדים להם איזה 5-10 דקות כדי לא לפספס אותם. כדי להשתמש בקו שמכירים לא צריך דיוק ברמה של השינקנסן, צריך לדעת בערך מתי הוא מגיע ולהיות בתחנה בזמן.

הפעלה סיביבובית בצד, היעדר תחנות וויסות באופן ההפעלה בארץ פוגעת באמינות הקווים משום שיש תופעות של "באנצ'ינג" כאשר עיכובים באוטובוס אחד והיעדר ויסות באוטובוס שאחריו יכולים לגרום לאוטובוסים בקווים התדירים להגיע ביחד או לעקוף זה את זה.

לדעתי - במקום 3 קווי XX5 עדיף שיחליטו על גירסה יחידה לחיבור הר חומה לשדרות הרצל ויתנו שירות תדיר וטוב.

אישית אני נוטה לכיוון 95 כקו תמציתי המחבר את הר חומה מערבה דרך צירים חזקים.

ממה שאני רואה במפות גובל תדירות 505 היא כל 12-15 דקות ותדירות 5 היא כל 15 דקות.

בהנחה שתדירות 95 תהיה דומה - אלו תשומות שהיה אפשר ליצור בהן קו חזק אחד של אוטובוס כל 5 דקות במקום 3 קווים שונים עם המתנה נפרדת לכל אחד ואחד.
 

מנכל אחד

Active member
בשילוש הקווים הנדון אפשר להסכים ריתך לגבי 5 המאסף, ובמידה מסויימת לגבי 505 שיש לו שני יעדים עיקריים, אבל 95 הוא קו מאד ספציפי מהר חומה ליפה נוף דרך כביש בגין עם מינימום תחנות ביניים בדרך.

כשגרתי בירושלים ידעתי מתי הקווים שלי אמורים להגיע, וידעתי שצריך להקדים להם איזה 5-10 דקות כדי לא לפספס אותם. כדי להשתמש בקו שמכירים לא צריך דיוק ברמה של השינקנסן, צריך לדעת בערך מתי הוא מגיע ולהיות בתחנה בזמן.

הפעלה סיביבובית בצד, היעדר תחנות וויסות באופן ההפעלה בארץ פוגעת באמינות הקווים משום שיש תופעות של "באנצ'ינג" כאשר עיכובים באוטובוס אחד והיעדר ויסות באוטובוס שאחריו יכולים לגרום לאוטובוסים בקווים התדירים להגיע ביחד או לעקוף זה את זה.

לדעתי - במקום 3 קווי XX5 עדיף שיחליטו על גירסה יחידה לחיבור הר חומה לשדרות הרצל ויתנו שירות תדיר וטוב.

אישית אני נוטה לכיוון 95 כקו תמציתי המחבר את הר חומה מערבה דרך צירים חזקים.

ממה שאני רואה במפות גובל תדירות 505 היא כל 12-15 דקות ותדירות 5 היא כל 15 דקות.

בהנחה שתדירות 95 תהיה דומה - אלו תשומות שהיה אפשר ליצור בהן קו חזק אחד של אוטובוס כל 5 דקות במקום 3 קווים שונים עם המתנה נפרדת לכל אחד ואחד.
המסלולים שלהם בתוך הר חומה שונה.
מה שמאפשר לעלות על אחד הקווים ליציאה מהשכונה, ומשם להמשיך ליעד בקלות.
אין טעם בהפעלה של קו בתדירות של נסיעה בכל 5 דקות אא"כ מדובר בעומס
ואם מדובר בעומס, אז קודם עדיף לפצל את הקו למספר קווים, כדי למנוע את העומסים בתחנות המעבר.
להפעיל קו שיכסה את כל השכונה גם לא תועלתי, כי אין יעדים משמעותיים בתוך השכונה ועדיף קו כל 12 דקות מאשר קו כל 5 דקות שמסתובב 20 דקות בתוך השכונה.
כמו שציינתי, שיטת ההפעלה בירושלים מבוססת על קווים ארוכים בתדירות גבוהה שמורכבים מהרבה קווים קצרים שמחוברים אחד לשני כדי לחסוך את זמן ההויסות ואת חניוני הקצה
 

Ccyclist

Well-known member
המסלולים שלהם בתוך הר חומה שונה.
מה שמאפשר לעלות על אחד הקווים ליציאה מהשכונה, ומשם להמשיך ליעד בקלות.
אין טעם בהפעלה של קו בתדירות של נסיעה בכל 5 דקות אא"כ מדובר בעומס
ואם מדובר בעומס, אז קודם עדיף לפצל את הקו למספר קווים, כדי למנוע את העומסים בתחנות המעבר.
להפעיל קו שיכסה את כל השכונה גם לא תועלתי, כי אין יעדים משמעותיים בתוך השכונה ועדיף קו כל 12 דקות מאשר קו כל 5 דקות שמסתובב 20 דקות בתוך השכונה.
כמו שציינתי, שיטת ההפעלה בירושלים מבוססת על קווים ארוכים בתדירות גבוהה שמורכבים מהרבה קווים קצרים שמחוברים אחד לשני כדי לחסוך את זמן ההויסות ואת חניוני הקצה

בגדול השכונה מחוברת בקווי 7X , X5 וכן 4/ 504.

זה נותן לה חיבור ראשי בציר דרך חברון למלך ג'ורג', חיבורים שונים להרצל דרך בגין ובייט, וחיבור לתחנה המרכזית דרך בגין. ראיתי ש 4 חלש ומחבר לגילה בשעות הבוקר בלבד, אך ניתן להגיע לגילה באמצעות החלפה לקווי 71-72 בתחנות המת"צ בדרך חברון.

החיבורים של קווי ה X5 בהרצוג, מחלף גבעת מורדכי והרצל דורשים החלפות אז חיזוק ה X5 באמצעות צימצום מספר הקווים והגדלת התדירות ישפר את ההחלפה אליהם למשל מהדסה עין כרם, קריית הממשלה בגבעת רם, רחביה וקטמון הישנה - כולם יעדים שחיבורי קווי ה X5 מזינים צירים בקרבתם.

בתוך השכונה קווי ה 7X יצטרכו או המרה לרק"ל במסלול יחיד בעתיד הקרוב, או מת"צ שיזין את הקו הכחול בדרך חברון תוך הסבת קווי ה 7X לשכבר לקווים מזינים בעידן הקו הכחול. קווי ה X5 יכולים לשרת מסלול אחר בתוך השכונה - שהיא שבלולית בצורתה ויכולה להכיל מספר לולאות איסוף - פיזור.

שלושת קווי ה X5 אינם ה-בעיה. הם סימפטום שלה. כפי שאני צריך להסתדר עם 2 קווי X9, או 4 קווי X47 או X48 ברעננה ולהמתין המתנות ארוכות כדי להשתמש בהם.

מערכת שהיא מסובכת יתר על המידה, שמחייבת אותך להמתין בדיוק לקו הנכון, שמקשה על החלפה בגלל תדירות נמוכה - היא מערכת שהנסועה בה נמוכה יותר מאשר בערים גדולות בחו"ל.

זו גם מערכת שאין בה דבר בסיסי כמו מפות מערכת כדי להראות אליו מקווי הכפילות המיותרת שלה נוסעים בעצם לאותם המקומות.
 

מנכל אחד

Active member
בגדול השכונה מחוברת בקווי 7X , X5 וכן 4/ 504.

זה נותן לה חיבור ראשי בציר דרך חברון למלך ג'ורג', חיבורים שונים להרצל דרך בגין ובייט, וחיבור לתחנה המרכזית דרך בגין. ראיתי ש 4 חלש ומחבר לגילה בשעות הבוקר בלבד, אך ניתן להגיע לגילה באמצעות החלפה לקווי 71-72 בתחנות המת"צ בדרך חברון.

החיבורים של קווי ה X5 בהרצוג, מחלף גבעת מורדכי והרצל דורשים החלפות אז חיזוק ה X5 באמצעות צימצום מספר הקווים והגדלת התדירות ישפר את ההחלפה אליהם למשל מהדסה עין כרם, קריית הממשלה בגבעת רם, רחביה וקטמון הישנה - כולם יעדים שחיבורי קווי ה X5 מזינים צירים בקרבתם.

בתוך השכונה קווי ה 7X יצטרכו או המרה לרק"ל במסלול יחיד בעתיד הקרוב, או מת"צ שיזין את הקו הכחול בדרך חברון תוך הסבת קווי ה 7X לשכבר לקווים מזינים בעידן הקו הכחול. קווי ה X5 יכולים לשרת מסלול אחר בתוך השכונה - שהיא שבלולית בצורתה ויכולה להכיל מספר לולאות איסוף - פיזור.

שלושת קווי ה X5 אינם ה-בעיה. הם סימפטום שלה. כפי שאני צריך להסתדר עם 2 קווי X9, או 4 קווי X47 או X48 ברעננה ולהמתין המתנות ארוכות כדי להשתמש בהם.

מערכת שהיא מסובכת יתר על המידה, שמחייבת אותך להמתין בדיוק לקו הנכון, שמקשה על החלפה בגלל תדירות נמוכה - היא מערכת שהנסועה בה נמוכה יותר מאשר בערים גדולות בחו"ל.

זו גם מערכת שאין בה דבר בסיסי כמו מפות מערכת כדי להראות אליו מקווי הכפילות המיותרת שלה נוסעים בעצם לאותם המקומות.
לטעמי יש להר חומה עודף שירות,
כל הקווים בה פעילים בתדירות גבוהה, כך שגם אם המערכת מסובכת בגלל עודף קווים, עדיין לא צריך להכיר את כל המערכת כדי להשתמש בה.
כנראה בעיית מסופים היא שנתנה כל כך הרבה קווים לשכונה יחסית קטנה עם רמת מינוע גבוהה.
לדעתי יש לבטל את קו 75 ולייצר קו מעגלי בין הר נוף לתחנה מרכזית שזה המקטע העמוס בכל הקווים שעוברים בתחנה המרכזית ומגיעים לגבעת שאול
 

Ccyclist

Well-known member
לטעמי יש להר חומה עודף שירות,
כל הקווים בה פעילים בתדירות גבוהה, כך שגם אם המערכת מסובכת בגלל עודף קווים, עדיין לא צריך להכיר את כל המערכת כדי להשתמש בה.
כנראה בעיית מסופים היא שנתנה כל כך הרבה קווים לשכונה יחסית קטנה עם רמת מינוע גבוהה.
לדעתי יש לבטל את קו 75 ולייצר קו מעגלי בין הר נוף לתחנה מרכזית שזה המקטע העמוס בכל הקווים שעוברים בתחנה המרכזית ומגיעים לגבעת שאול

א. הר חומה לא תקבל קו רק"ל ולכן לא יהיה לה עודף תח"צי אלא חיבור משני למערכת הראשית. קווי ה 7x לשכונה יבוטלו, אם קו ה X5 החזק ביותר יגשר לקו הכחול - לא יצטרכו אפילו תחליף לקווי ה 7X אלא אם ימצאו להם מסלול חדש איפשהו בין הקו הכחול לקו או קווי ה X5. הלוואי שהקו הסגול יגיע לשכונה, אולי בענף, אך לפי מה שראיתי הוא מתוכנן להגיע לאזור ארמון הנציב.

רמת מינוע גבוהה אינה סיבה שלא להשקיע בתח"צ עירוניות, להיפך. היא מעידה שישנה אוכלוסייה בינונית ומעלה שמערכת התח"צ הקיימת אינה עונה על צרכיה. רמת מינוע גבוהה ללא השקעה בתח"צ משמעותה פקקים לא רק בשכונה אלא בכל אזורי הביקוש והדרכים הראשיות. כאשר אני תומך בהארכת קו הרכבת מנבון אל תוך העיר ולמלחה מתחת לזכות הדרך של פארק המסילה - זה כדי שהגישה למרכז מהשכונות תהיה אפשרית תוך נסיעה מרומית של 5-15 דקות ורכבת חסינת פקקים.

ב. הנה לו"ז קו 29 הלונדוני בבוקר יום א', "יום המנוחה הנוצרי" כפי שהייתם מגדירים אותו בארץ. אוטובוס כל 7 דקות. זה יותר לוח יום חול של קווים חזקים רבים בארץ. לקו כזה יש כוח שהשיטה בארץ מונעת - מסלול ידוע, 2 עד 5 קווים בתחנה בלבד, תדירות גבוהה. המסלול מחבר בין התחנה המשותפת לקווי הויקטוריה והפיקדילי בפיננסברי פארק לתחנת קמדן טאון של הקו הצפוני ומהווה חיבור שמאפשר החלפה בין הקווים האלו מחוץ למרכז העיר. הממוצע שתמתין בהחלפה לקו כזה הוא 3.5 דקות. ככה בונים תח"צ שמושכת את מעמדות הביניים שזמנם יקר.
 

קבצים מצורפים

  • קווים_מרכזיים_ירושלים.png
    קווים_מרכזיים_ירושלים.png
    KB 336.3 · צפיות: 2
  • Screenshot_20231203-091554_Maps.jpg
    Screenshot_20231203-091554_Maps.jpg
    KB 385.4 · צפיות: 2

מנכל אחד

Active member
א. הר חומה לא תקבל קו רק"ל ולכן לא יהיה לה עודף תח"צי אלא חיבור משני למערכת הראשית. קווי ה 7x לשכונה יבוטלו, אם קו ה X5 החזק ביותר יגשר לקו הכחול - לא יצטרכו אפילו תחליף לקווי ה 7X אלא אם ימצאו להם מסלול חדש איפשהו בין הקו הכחול לקו או קווי ה X5. הלוואי שהקו הסגול יגיע לשכונה, אולי בענף, אך לפי מה שראיתי הוא מתוכנן להגיע לאזור ארמון הנציב.

רמת מינוע גבוהה אינה סיבה שלא להשקיע בתח"צ עירוניות, להיפך. היא מעידה שישנה אוכלוסייה בינונית ומעלה שמערכת התח"צ הקיימת אינה עונה על צרכיה. רמת מינוע גבוהה ללא השקעה בתח"צ משמעותה פקקים לא רק בשכונה אלא בכל אזורי הביקוש והדרכים הראשיות. כאשר אני תומך בהארכת קו הרכבת מנבון אל תוך העיר ולמלחה מתחת לזכות הדרך של פארק המסילה - זה כדי שהגישה למרכז מהשכונות תהיה אפשרית תוך נסיעה מרומית של 5-15 דקות ורכבת חסינת פקקים.

ב. הנה לו"ז קו 29 הלונדוני בבוקר יום א', "יום המנוחה הנוצרי" כפי שהייתם מגדירים אותו בארץ. אוטובוס כל 7 דקות. זה יותר לוח יום חול של קווים חזקים רבים בארץ. לקו כזה יש כוח שהשיטה בארץ מונעת - מסלול ידוע, 2 עד 5 קווים בתחנה בלבד, תדירות גבוהה. המסלול מחבר בין התחנה המשותפת לקווי הויקטוריה והפיקדילי בפיננסברי פארק לתחנת קמדן טאון של הקו הצפוני ומהווה חיבור שמאפשר החלפה בין הקווים האלו מחוץ למרכז העיר. הממוצע שתמתין בהחלפה לקו כזה הוא 3.5 דקות. ככה בונים תח"צ שמושכת את מעמדות הביניים שזמנם יקר.
כשיקום קו הרק"ל אפשר יהיה לשנות את מערך הקווים.
בנתיים אין סיבה לזרוק כסף לפח כשיש מקומות אחרים שמשוועים לתחבורה קצת פחות צפופה.

רמת מינוע גבוהה שזה סימן שאנשים לא מתכוונים לעבור כל כך מהר לתחבורה ציבורית, גם בלי קו 75 עדיין תהיה לשכונה תחבורה ציבורית ברמה גבוהה, וכשהם יעברו לתח"צ, ויהיו עומסים אפשר תמיד לתגבר את מערך הקווים.
 

Ccyclist

Well-known member
כשיקום קו הרק"ל אפשר יהיה לשנות את מערך הקווים.
בנתיים אין סיבה לזרוק כסף לפח כשיש מקומות אחרים שמשוועים לתחבורה קצת פחות צפופה.

רמת מינוע גבוהה שזה סימן שאנשים לא מתכוונים לעבור כל כך מהר לתחבורה ציבורית, גם בלי קו 75 עדיין תהיה לשכונה תחבורה ציבורית ברמה גבוהה, וכשהם יעברו לתח"צ, ויהיו עומסים אפשר תמיד לתגבר את מערך הקווים.

הכסף הולך לאיבוד במערכת מסועפת ומסובכת מדי, בתדירויות נמוכות שגורמות למי שזמנו יקר לשלול אותה כאופציה.

לדעתי, בשיכול קווים טוב השכונה יכולה להסתפק ב 3 קווים כפי שהיו בגילה בשנות ה 80 וה 90. קו 7X כלשהו, קו X5 כלשהו וקו 4. העלאת תדירות הקווים למרכז העיר וציר הרצל לתדירות שיא של פעם ב 6-8 דקות בשעות השיא תשחרר את התושבים מתלות בלו"ז והמתנות ארוכות שהורסות הן את הגישה לתח"צ והן את היכולת לנסוע ברשת התח"צ באמצעות החלפות.

את חלופת ה 480 היחידה ב6:40 בבוקר הייתי מבטל תמורת תיגבור הקישור למסוף אגד תלפיות וקו 490.

אתה צריך לשאול אותי למה נהגתי מבית מארחיי ברעננה לקניון רננים. הסיבה לא היתה שנאה לתח"צ אלא התדירות הנמוכה של קו 4 המקומי והיעדר מפת רשת שתראה לי מאילו מ5-10 הקווים ברננים (חלקם קווי כפ"ס שמסתיימים שם) אוכל לחזור לאחוזה, אולי עם החלפה לאחד מעשרות הקווים שברחוב.

ב 2019, לפני שנהגתי בישראל, ישבתי במסעדה בקניון רננים והזמנתי מנה ראשונה וקינוח ללא גלוטן. היתה לי כחצי שעה עד לאוטובוס שהייתי צריך לפגוש את מארחיי איפשהו. היו לי זמני אוטובוס במפות גוגל, ישבתי, אכלתי את המנה הראשונה שלקח זמן מסויים אולי 10 דקות עד שהוכנה, ואז היתה המתנה לקינוח שהתארכה עד שלא היתה לי ברירה אלא לבטל את ההזמנה ולרוץ לאוטובוס. אם הייתי מפספס את האוטובוס הייתי צריך להמתין 20 דקות עד לבא והייתי מפספס את מארחיי, שהייתי אמור ללוות ממקום מסויים.

כאשר זו איכות התח"צ המוצעת וזה המחיר לכך שלא חיים לפי הלו"ז - מי שזמנו יקר לו משתמש באמצעים אחרים.

כאשר התח"צ מכבדת את זמנו היקר של הנוסע ומתנהלת בתדירות טובה - שכבות ממעמדות גבוהים יותר משתמשות בה כי היא ראויה לשימוש.

השיטה המועדפת עליך אינה מכבדת את זמנו של הציבור ולכן היא מניבה רמת מינוע גבוהה.
 

luisluis

Active member
עוד לא ראיתי קו מעגלי אחד מוצלח במדינה הזאת.
תמיד קווים מעגליים בסופו של דבר מופרדים לקו נורמלי.
 

מנכל אחד

Active member
עוד לא ראיתי קו מעגלי אחד מוצלח במדינה הזאת.
תמיד קווים מעגליים בסופו של דבר מופרדים לקו נורמלי.
יש הרבה קווים מעגליים מוצלחים בירושלים.
הקו המעגלי חוסך תשומות, כי האוטובוס נמצא יותר זמן בעבודה ופחות זמן במנוחה.
קו מעגלי נותן אפשרות לתת שירות תדיר יותר במקטעי עומס, בלי צורך לשלם על זה בתדירות גבוהה באזורים בהם אין ביקוש (כמו שקורה בקווים 74/75 בירושלים)
זה מאוד תלוי בנתונים בשטח ובתדירות, לקו ארוך שפועל בתדירות של 5 נסיעות בשעה הלו"ז המדוייק הוא פחות משמעותי.
גם בערים קטנות בהם זמן הנסיעה החזוי הוא די מדוייק ניתן להשתמש בקווים מעגליים די בהצלחה.
 
למעלה