עוד שאלה במאיה - לגבי EXTRUDE ...

ironman

New member
עוד שאלה במאיה - לגבי EXTRUDE ...

שלום חברים , אני רוצה לעשות BEVEL לFACES אבל הצורה מעוגלת ... וגם שהם יצאו משני צצדים בצורה סימטרית .... תעיפן מבט בציור אני כמעט בטוח שתבינו ... - לעשות EXTRUDE משני צדדים כבר הבנתי... פשוט בוחרים את שני הFACES - אבל ברגע שאני בוחר בROTATE אז הם זזים אבל לכיוונים מנוגדים ... תודה ..
 

ironman

New member
תודה , אבל חיפשתי יותר פונקציה של

סימטריה ... , ז"א פונקציה כמו במקס , שכל מה שאתה עושה בצד אחד - מועתק או ממודל גם בצד השני ... . מכיר משהו כזה? ... הופנקציה שנתת לי אמנם עובדת .. אבל לא נוחה ...כי אם נגיד שאני רוצה להזיז שני FACES לכיוון מנוגד , כמו בציור
 
אני לא יודע כלום במאיה אבל

אם תחשוב על זה לרגע אתה תוכל לראות שהם מסתובבים לאותו כיוון, אתה רוצה לסובב אותם לכיוונים מנוגדים (לפי מה שהבנתי)... לפי התמונה שהעלית עם החיצים האדומים הם מסתובבים על אותו ציר ושניהם לאותו כיוון (חיובי או שלילי) אז אם אתה רוצה ששניהם יפנו לאותו כיוון אתה צריך לסובב כל אחד מהם לכיוון שונה.... מקווה שהבנת את התשובה שלי, האמת אני גם מקווה שאני הבנתי את השאלה...
 

Esteviezer

New member
בעקרון

תיצור צורה פוליגונאלית ראשונית פשוטה, נניח קוביה. תחצה אותה בדיוק באמצע (לפי ציר ה-X, כלומר מה-Front View). תבחר בחצי שנשאר לך, תפתח את הריבוע הקטן שליד Edit>Duplicate, תבחר ב-Instance במקום ב-Copy, ותסמן את ציר ה-X. עכשיו יש לך צורה והשתקפות שלה. תעבוד על החצי המקורי, וכל מה שתעשה לו יקרה גם ל-Instance. בסוף העבודה תבחר את החצי השני, תמחק לו את ההיסטוריה, ותחבר את שני החצאים. גם בתוך תפריט Polygon יש אופציה ל-Mirror Geometry. זה עושה אותו דבר.
 
למעלה