עוד שאלה קטנה... מתוך סקרנות

eligrt

New member
עוד שאלה קטנה... מתוך סקרנות ../images/Emo9.gif

הבנתי ממכם שרשיון טיס שנעשה בחול תקף בארץ לרק לאחר מספר בחינות הסמכה, האם זה כך גם להיפך ? רשיון טיס ישראלי מאפשר לשכור מטוס בארץ ולטוס איתו למדינות שכנות? או לחילופין לשכור מטוס בחו"ל. לתגובתכם אודה eligrt
 
עוד תשובה קטנה.....

הכרה ברשיון זר ע"י מדינה, הוא שונה ממדינה למדינה. לפי תקנות המנהל בימים אלה, רשיון טייס זר מוכר רק ברמה של רשיון פרטי, לאחר שעמד המבקש ב 4 תנאים. 1. מבחן עיוני בחוקת אויר. 2. קבלת תעודה רפואית. 3. קבלת "תעודת יושר". 4. מבחן מעשי. מכאן משתמע שרק אזרח ישראלי יקבל רשיון טייס ישראלי, בגלל הצורך לקבל "תעודת יושר" הניתנת רק לאזרחי המדינה. בארה"ב למשל, אם המבקש מציג רשיון טייס זר, הכתוב באנגלית, הוא מקבל רשיון טייס אמריקאי, תוך הזמן שלוקח להדפיס כזה, בו במקום. כ 15 דקות. רשיון טייס של מדינה מקנה למחזיק הרשיון את הזכות להטיס מטוס הרשום באותה מדינה. לכן, המחזיק ברשיון ישראלי, יכול להטיס מטוס הרשום בישראל (מושכר או בעל מטוס), בכל מקום בעולם, בו יותר לו לטוס (בהיותו ישראלי) כפוף לחוקים המקומיים. למשל בצרפת, גם מטוס ישראלי חייב לציית לנוהלים הצרפתיים. באותו מטבע, על מנת לשכור מטוס במדינה אחרת, חייב השוכר להחזיק ברשיון של אותה מדינה, לאחר שהסב את רשיונו הישראלי, לפי תהליך ההסבה של אותה המדינה. מייק..
 
נדמה לי שעוד בחינה אחת

יש חובה גם לעבור מבחן ב- RT . לפחות אותי הכריחו לעבור. עשיתי רשיון בארה"ב ושם אין בחינה נפרדת לרשיון רדיו. בארץ יש. ולכן אני ביצעתי את כל ארבעת הסעיפים הרשומים אצל מייק + בחינה RT. לא נורא, בסך הכל זה חומר מעניין ובהחלט תורם להעלאת איכות הטייס. בברכה אורי
 
עוד כמה פרטים

צודק אורי - יש דרישה לעשות בחינת RT. אבל אם עשית בחינת RT במדינה אחרת ותוכל להוכיח שהחומר שלמדת חופף למה שלומדים בארץ תהיה פטור מבחינת RT (נדמה לי שיש תקדים אחד לעניין הזה). עוד דבר - כשעושים רק בחינת RT + חוקה + בחינה מעשית + תעודת יושר, מקבלים מכתב המאשר את הרשיון הזר (+פלסטיק שנראה כמו רשיון אבל כתוב עליו שזהו אישור לרשיון הזר). אם רוצים לקבל רשיון ישראלי מלא, צריך לעשות את כל בחינות התיאוריה (המנהל מכיר בשעות הטיסה אבל לא בבחינות שנעשו במדינה זרה), ואז להיבחן מבחן מעשי. אין לי מושג מה ההבדל המעשי בין אישור הרשיון הזר לבין קבלת רשיון טיס ישראלי. אני חושבת שזה לא משנה למי שמתכוון להיות רק טייס פרטי. אולי זה משנה למי שמתכנן להמשיך עם מכשירים או מסחרי או עם הגדרים נוספים. לדוגמא - אם הכוונתך להוציא רשיון לאז"מ - עם רשיון פרטי ישראלי צריך לעבור מספר מצומצם של בחינות תיאוריה ולטוס מעט מאוד שעות לפני בחינה. עם אישור של רשיון זר צריך בעצם לעשות את כל רשיון האז"מ מא´ עד ת´ ללא הנחות.
 
לא מדויק - מנסיון אישי

אמנם זה היה לפני שלוש שנים, אבל אני לא בטוח שזה השתנה. חזרתי לארץ עם רשיון אמריקאי, עשיתי חוקה, RT ומבחן מעשי וקיבלתי רשיון ישראלי רגיל. מיד אח"כ עשיתי ספר מטוס וחוקה לאז"מ, ואחרי מבחן מעשי קיבלתי תוספת הגדר אז"מ.
 
אתם הייתם האחרונים.

שקיבלו רשיון ישראלי מלא על סמך הרשיון האמריקאי. לצערי-אני הייתי הראשון שלא קיבל רשיון אלא LETER OF VALISATION לא עזרו לי הויכוחים עם אנגלמן. אפילו שאמרתי לו שידועים לי שמות של עשרה טייסים שקיבלו רשיון ישראלי על סמך האמריקאי. תשובתו היתה ציוטוט "תן לי את השמות שלהם ואני אקח להם את הרשיון" סוף ציטוט. יתרה מזו - אמרתי לו שידועים לי לפחות 3 שמות שהוא אישית חתום על הרשיון שלהם. שוב היתה אותה תשובה. זהו - התיאשתי ואני טס על סמך ה- LV. בברכה אורי
 
למעלה