עוד תשובה קטנה.....
הכרה ברשיון זר ע"י מדינה, הוא שונה ממדינה למדינה. לפי תקנות המנהל בימים אלה, רשיון טייס זר מוכר רק ברמה של רשיון פרטי, לאחר שעמד המבקש ב 4 תנאים. 1. מבחן עיוני בחוקת אויר. 2. קבלת תעודה רפואית. 3. קבלת "תעודת יושר". 4. מבחן מעשי. מכאן משתמע שרק אזרח ישראלי יקבל רשיון טייס ישראלי, בגלל הצורך לקבל "תעודת יושר" הניתנת רק לאזרחי המדינה. בארה"ב למשל, אם המבקש מציג רשיון טייס זר, הכתוב באנגלית, הוא מקבל רשיון טייס אמריקאי, תוך הזמן שלוקח להדפיס כזה, בו במקום. כ 15 דקות. רשיון טייס של מדינה מקנה למחזיק הרשיון את הזכות להטיס מטוס הרשום באותה מדינה. לכן, המחזיק ברשיון ישראלי, יכול להטיס מטוס הרשום בישראל (מושכר או בעל מטוס), בכל מקום בעולם, בו יותר לו לטוס (בהיותו ישראלי) כפוף לחוקים המקומיים. למשל בצרפת, גם מטוס ישראלי חייב לציית לנוהלים הצרפתיים. באותו מטבע, על מנת לשכור מטוס במדינה אחרת, חייב השוכר להחזיק ברשיון של אותה מדינה, לאחר שהסב את רשיונו הישראלי, לפי תהליך ההסבה של אותה המדינה. מייק..