עוד שאלות לחשיבה

relax

New member
עם השאלה הזאת אני מאוד מזדהה...

בוקר טוב! חלק גדול מהעבודה שלי הוא בעצם חשיבה נטו. למצוא רעיון טוב, לחשוב על דרך מקורית לבטא אותו, לחשוב איך הוא משרת את המטרה והאם העיצוב שיהיה בסופו של דבר מתאים ופונקציונאלי למה שהלקוח ביקש מלכתחילה. בשל אופי העסק שלי, ככל שאני משקיעה יותר זמן בחשיבה, כך מן הסתם עולה איכות העבודה. הבעיה מתחילה כשלא צצים רעיונות שהם טובים, או מתאימים ללקוח. אז שיהיה לנו שבוע פורה, נפלא ומלא ברעיונות מקוריים!
 
שאלה

האם את מחשבת את זמן החשיבה שלך בעלות העבודה? האם רעיון שלא מצא חן בעיני הלקוח, אינו רעיון טוב? האם את משנה או מעלה דרכי חשיבה חדשים באוזני הלקוח או שרק עושה מה שהוא אומר?
 

relax

New member
אביבה, שאלת כאן שאלות קשות אבל מאוד

חשובות. אני לא מחשיבה את זמן החשיבה בעלות העבודה. יכול להיות שאני צריכה להתחיל לעשות את זה. משום מה זה לא מתחבר לי פיזית עם עבודה... אולי כי אני לא מול המחשב. לגבי טיב הרעיון בהחלט לא כל עבודה שאינה מוצאת חן בעיני הלקוח היא בהכרח לא טובה. מדובר כאן בטעם אישי ועוד הרבה מטענים רגשיים אחרים שמשפיעים על האופן שבו אדם מביט על משהו.. כשאני נתקלת בבעיה כזו עם הלקוח אני מייד משתפת אותו ברעיונות אחרים שעלו בדרך אך לא התממשו ומתייעצת איתו לגבי מה עושים בהמשך. אני מאוד נגד הרעיון שהלקוח תמיד יודע הכי טוב מה טוב בשבילו. בגלל זה אני אתווכח איתו (לא בגסות כמובן) ואנסה לשכנע שהרעיון/העבודה כן מתאימים למה שהוא רוצה. זאת משימה לא קלה, בייחוד כשכולם מאמינים שהלקוח תמיד צודק. גישת בעל המאה הוא בעל הדיעה מקוממת אותי מאוד. אולי אני במקצוע הלא מתאים... :) ובכל זאת, שיהיה לנו יום נפלא ומוצלח!
 
אצלי במקצוע

אם הלקוח היה תמיד צודק...לא היתה לי עבודה... אנשים משלמים לי כדי שאצור אצלם שינוי... אני חושבת שמה שצריך בעצם זה לא לעמוד במקום של "הלקוח תמיד צודק" אלא לגרום לו לחשוב שהוא נמצא במקום הזה... כשהוא עומד שם, ואת מסביבו, את יכולה לעשות הכל... רואה את התמונה? זאת האומנות...
 

missB

New member
גישת הלקוח תמיד צודק

אינה אומרת שהוא מבין טוב יותר מבעל המקצוע בתחום המדובר, אלא שהוא זה שמחפש מוצר שיתאים לו, לטעמו ולצרכיו. אם את לא מסוגלת לספק לו מה שהוא אוהב/רוצה, אין לו צורך במוצר שלך. לשכנע ולהסביר לאנשים את היתרונות שבעשיית דברים בצורה אחרת שנכונה/טובה יותר לדעתך, זה דבר מצויין ואפילו מומלץ. בכל זאת את אשת המקצוע ומשלמים לך עבור הידע המקצועי שלך. אבל בסופו של דבר הלקוח צריך להיות מרוצה או שהוא מפסיק להיות לקוח.
 
תמיד יש עוד לקוחות

אין טעם "להתקע". הסטטיסטיקה היא תמיד קבועה ולא משנה במה מדובר. בכל דבר שאנחנו עושים יש 33.333333% ויאהבו את מה שאנחנו עושים מיד וינשקו אותנו. 33.333333% על אותו הדבר בדיוק, באותה נקודת זמן...ממש לא... ועוד 33.333333% יתנדנדו ויהיה לנו מה לעשות איתם. ויהיו גם כאלה שהיום אנחנו נהדרים בשבילם ומחר לא. בסופו של דבר הלקוח צריך להיות מרוצה...וגם אני... אם אני לא מרוצה, העבודה לא טובה ואז בטוח שהלקוח לא יהיה מרוצה.
 

יונית א

New member
אז לפחות שדודה נחמה תהיה מרוצה

החכמה , שהוא יהיה מרוצה מהמוצר ויהיה כל כך מרוצה שיספר לדודה נחמה ולשכנה מקומה ג וגם יחזור אליי בשנה הבאה. זה המדד לשביעות רצון אמיתית ,לדעתי. וכבודי המקצועי במקומו מונח, אם הסכמתי לקחת על עצמי הפקה של מוצר לפי צרכי הלקוח- מכאן והלאה זו הבעיה שלי . והלקוח צריך תמיד להיות מרוצה-לפחות זו השאיפה כי שביעות רצון עצמית אינה מספיקה כדי לכסות את חשבון החשמל. לגבי חשיבה? ברור שחושבת. חלק ניכר מהעבודה היא לחשוב,לא?
 
זה קצת פילוסופי

אם אני שביעת רצון, העבודה שלי כל כך טובה שהיא מכסה הרבה יותר מחשבון החשמל... זו שאלה של האם להסתכל דרך חור המנעול או על הדלת כולה... יונית, מה את עושה יותר משני הדברים? מה את אוהבת יותר?
 

יונית א

New member
החיים אינם דיכוטומיה של שחור לבן

כידוע לך. אני במקום שאני לא מוכנה לעשות דברים שאני לא שלמה איתם, כמו שכבר כתבתי יותר מפעם אחת- אם אני והלקוח לא רואים באותה זווית של העין, נפרדים לשלום בשלבים מוקדמים. לא הוא נפגע ולא אני עושה דברים שאני לא רוצה לעשות אני לא אכפה את טעמי, תפיסתי או רצוני על לקוח. יחד עם זאת אני "ממוקדת לקוח" או קהל (יחיד או רבים), מאד קשובה לצרכיו, ומתגמשת לפיהם. זה עיניין של תפיסה בסיסית. יש משוררים שכותבים למגירה, ויש כאלו שאומרים שאין לשירה שלהם הוויה אם איש לא קורא אותה ושותף לחוויה. שתי גישות שונות. כמו בכל דבר, שביל הזהב הוא במרכז. אני לא חושבת שאני רואה את הדברים דרך חור המנעול,או פנקס המכולת אני רואה לחלוטין את הדלת כולה.
 
החלק הראשון של ההודעה נכתב באופן

כללי לחלוטין... נתתי עוד כיוון הסתכלות בלי לכוון לאף אחד... וגם לא אמרתי שזה או זה או זה... בוודאי אפשר גם וגם.. בסוף, בלי שום קשר, שאלתי אותך מה את אוהבת...נזכרתי שאת עושה בעצם שני דברים. שביל הזהב הוא השביל שבו אני בוחרת... לאו דווקא תמיד באמצע...לפעמים בצד ולפעמים מחוץ לשביל בכלל, וגם באמצע.
 

יונית א

New member
רק שניים?

אני עושה יותר ואני אוהבת הכל! אני לא יכולה לעשות מה שאני לא אוהבת. (טוב, אולי כן יכולה-אבל לא רוצה כבר).
 

missB

New member
לא לגמרי מסכימה

נכון, יש אחוז מסויים של אנשים שלגמרי לא יאהבו מה שנעשה, ואין לנו השפעה על כך. אלה מלכתחילה לא מוגדרים כלקוחות פוטנציאלים שלנו. יש את האוהבים שלא מתווכחים, הם הלקוחות המועדפים מן הסתם על כולם. ויש את המתנדנדים - שלפעמים אם קצת נלך לקראתם, הם יהפכו ללקוחות. אז לוותר עליהם מראש בגלל שהשינוי הוא לא 100% לטעמי? אפשר, השאלה היא אם המטרות שלי הן מסחריות או אמנותיות בסופו של דבר. אני לא אצור משהו שממש ממש מזעזע בעיני ויהיה קשה לי להיות מזוהה בתור היוצרת שלו אבל אני לא אתעקש על כל שינוי בגלל ש"זה לא בדיוק מה שראיתי בעיני רוחי כשעיצבתי את המוצר". יותר מזה, הרבה פעמים הבקשות והשינויים שלקוחות מבקשים ממני, מביאים אותי לתגליות שאפילו מקדמות את היצירה שלי לכיוונים אחרים. כמו שהיה אומר המורה שלי "מכל אחד אפשר ללמוד משהו".
 
הלקוח תמיד צודק

כל אחד צודק, גם הלקוח וגם המוכר, כי כל אחד רואה את הדברים במשקפיים שלו, דרך הפילטרים שלו,פילטרים שונים, שרואים את הדברים אחרת, שמסננים את הדברים אחרת, על סמך נסיון , אמונות וידע אחר, נקודת השקפה אחרת. כל אחד מנקודת השקפתו, עם הכלים שיש לו צודק, במשקפיים של האמונות והדעות שלו הוא צודק. מה שכדאי לעשות זה להשתמש בשיטה שנקראת: feel, felt, found שאומרים ללקוח: FEEL - אני מבין את מה שאתה אומר , מרגיע אותו שמבין אותו, שמותר לו לחשוב כך. הוא נרגע שמבינים אותו שמבחינתו הוא צודק, בפילטרים שלו... FELT - גם לקוחות אחרים חשבו בעבר כמוך, או גם אני במקומך הייתי חושב כמוך... found - אבל... מצאתי ממחקרים,מהידע, מהמקצועיות, מנסיון, שהדרך שלי, שההצעה שלי, היא טובה יותר... מצליחה במציאות יותר... שהצבע הזה הוא באופנה היום ולא הצבע שאתה אוהב...
 

siv30

New member
כן

חשיבה, עיבוד של הידע שנקלט ונספג היא הבסיס לעבודה.
 

siv30

New member
אני עוסקת במקצוע

שהעבודה בו נחלקת לשלושה אלמנטים קבועים ביחסים שווים: פגישות (שליש מהזמן) איסוף חומר(שליש מהזמן) חשיבה וסיכום המסקנות (שליש מהזמן). זה אומר שאם עבודה לוקחת לי שבוע, מתוך שבוע יומיים אני במצב חשיבתי. אני חייבת לציין שלחשיבה יש אלמנטים מאוד מרכזיים בעבודה שלי לא רק בגלל היצירתיות שנדרשת אלא בגלל מקדם זהירות שלוקחים. אני עוסקת בביקורת, ובכל מקצוע שכרוך בביקורת עדיף לחשוב פעמיים מאשר להעלות את הדברים על הכתב.
 

missB

New member
חשיבה

יש חשיבה יצירתית - לשבת ליד דף ריק ולהמציא דגמים חדשים. יש חשיבה עסקית - לחשוב על דרכים חדשות/נוספות לקידום העסק. יש חשיבה טכנית - התמודדות עם בעיות טכניות שנוצרות תוך כדי עבודה או תוך כדי תכנונה. לדעתי חשיבה היא חלק חשוב מכל עבודה ובמיוחד אצל עצמאים. למרבה הצער לא תמיד ניתן להכניס את שעות החשיבה האלה לתוך התמחור של המוצרים.
 
למעלה