עוד 34 ימים לבגרות במתמטיקה - כמה טיפים
שלום לחברי וגולשי הפורום ,
הימים שנותרו עד למועד א׳ בבגרות במתמטיקה הולכים ומתמעטים; הרבה פונים אליי ומבקשים סיוע ב״איך ללמוד״, ״באילו נושאים כדאי להתמקד״, ״איך לגשת לפתרון של שאלה״ ועוד ועוד...
אז החלטתי לשתף אתכם בכמה טיפים שיוכלו לעזור לרבים מכם:
1. איך ללמוד: אמנם הימים לא רבים, אך כדאי וצריך לנצל כל יום - תכננו ברמה היומית והשבועית אילו נושאים ואילו פרקים אתם מתכוונים לתרגל; מומלץ להתחיל עם הנושאים הקשים והמסובכים לכם, ולהשאיר את הנושאים ש״קלים״ או ״זורמים״ לכם יותר להמשך.
2. איך לגשת לפתרון שאלות - זו שאלה מאוד רחבה ותלויה מאוד בסוג השאלה, רמת הקושי (כפועל יוצא מיח״ל הספציפית / שאלון) ואף באופי ומבנה החשיבה של התלמיד. אבל מה שכדאי הוא לבנות / ליצור תבנית פיתרון כוללת לכל סוג של שאלה - מעין ״כללי ברזל קבועים לכל שאלה״ (שוב - למרות שלא תמיד הם יופיעו - בעיקר בשאלות בגיאומטריה למשל)
3. התמקדות בנושאים מסוימים או ללמוד הכל? - זו גם שאלה שחוזרת על עצמה חדשות לבקרים בקרב רבים מהפונים אליי. העיצה שלי היא חד משמעית - ללמוד את הנושאים שחייבים לדעת (אני מכנה אותם בשם ״עוגנים״), ושאלות שיותר קל להתמודד עמן, ורק במידה ויש זמן נוסף או שאת/ה מרגיש/ה שליטה בחומר - ניתן להוסיף נושאים נוספים לצורך למידה. אני תמיד אומר - עדיף להתמקד ולהתמחות בפרק / נושא ספציפי מאשר ללמוד קצת מהכל.
4. עדכון תכנית הלימודים ברמות יח״ל השונות - מצ״ב קישור:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Matematika/ChativaElyona/
מקווה שסייעתי לרבים מכם. במידה וישנן שאלות נוספות הרגישו חופשי לשאול ואף לפנות אליי באופן פרטי.
בהצלחה ,
יהונתן
שלום לחברי וגולשי הפורום ,
הימים שנותרו עד למועד א׳ בבגרות במתמטיקה הולכים ומתמעטים; הרבה פונים אליי ומבקשים סיוע ב״איך ללמוד״, ״באילו נושאים כדאי להתמקד״, ״איך לגשת לפתרון של שאלה״ ועוד ועוד...
אז החלטתי לשתף אתכם בכמה טיפים שיוכלו לעזור לרבים מכם:
1. איך ללמוד: אמנם הימים לא רבים, אך כדאי וצריך לנצל כל יום - תכננו ברמה היומית והשבועית אילו נושאים ואילו פרקים אתם מתכוונים לתרגל; מומלץ להתחיל עם הנושאים הקשים והמסובכים לכם, ולהשאיר את הנושאים ש״קלים״ או ״זורמים״ לכם יותר להמשך.
2. איך לגשת לפתרון שאלות - זו שאלה מאוד רחבה ותלויה מאוד בסוג השאלה, רמת הקושי (כפועל יוצא מיח״ל הספציפית / שאלון) ואף באופי ומבנה החשיבה של התלמיד. אבל מה שכדאי הוא לבנות / ליצור תבנית פיתרון כוללת לכל סוג של שאלה - מעין ״כללי ברזל קבועים לכל שאלה״ (שוב - למרות שלא תמיד הם יופיעו - בעיקר בשאלות בגיאומטריה למשל)
3. התמקדות בנושאים מסוימים או ללמוד הכל? - זו גם שאלה שחוזרת על עצמה חדשות לבקרים בקרב רבים מהפונים אליי. העיצה שלי היא חד משמעית - ללמוד את הנושאים שחייבים לדעת (אני מכנה אותם בשם ״עוגנים״), ושאלות שיותר קל להתמודד עמן, ורק במידה ויש זמן נוסף או שאת/ה מרגיש/ה שליטה בחומר - ניתן להוסיף נושאים נוספים לצורך למידה. אני תמיד אומר - עדיף להתמקד ולהתמחות בפרק / נושא ספציפי מאשר ללמוד קצת מהכל.
4. עדכון תכנית הלימודים ברמות יח״ל השונות - מצ״ב קישור:
http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Mazkirut_Pedagogit/Matematika/ChativaElyona/
מקווה שסייעתי לרבים מכם. במידה וישנן שאלות נוספות הרגישו חופשי לשאול ואף לפנות אליי באופן פרטי.
בהצלחה ,
יהונתן