עולם הרכב מוכה שיעמום

dodsos

New member
מאלפת???? צר לי...

אך הכתבה שטחית למדי. הכתבה לא מביעה בשורה. הדגמים המדוברים אכן שונים, אך לא רלוונטים. אני לא מכיר את הכותב ואת הרקע שלו בתחום, אך הכתבה לא משדרת מקצוענות, אלא חובבניות! לא נראה שיש הרבה מאחורי הכתבה משיטוט קל באינטרנט! עולם הרכב אכן מוכה שיעמום. אך מעבר לאותו שיעמום, עולם הרכב נמצא במשבר עמוק! אותם רכבי קרוס אובר הינם שטות ממדרגה ראשונה! מזהמים, גדולים, שתיינים, ולחלוטין לא מועילים! זהו העקרון הבסיסי למשבר בו נמצא עולם הרכב - העובדה שמכוניות נמכרות כמוצר צריכה לכל דבר, כשלמעשה זהו אחד המשפיעים לרעה על איכות הסביבה... צר לי. הכתבה ממש לא מאלפת.
 

ELIERO

New member
ל-dodsos

מזהמים,גדולים,שתיינים ולא מועילים? (קודם כל הם מאוד מועילים לבטיחות ולאיכות החיים בתוך הרכב,כל המחשבה בתכנון הפנים הוא יעילות,מרכז הכובד נמוך אך תא הנוסעים נמצא מעט מעל איזור המנוע ובמקרה תאונה נוצרת הפרדה מוחלטת ביניהם והמנוע קורס על מסילה יחודית כלפי מטה אל מתחת לנוסעים,מאזדה 5 הגבוהה קיבלה אתמול ציון בטיחות מקסימלי,הכי גבוה של מאזדה אי פעם!) גדולים ומזהמים? רכבי פאר מקבילים ארוכים הרבה יותר בגלל תוספת תא מטען,שדה הראיייה בהם נחות משמעותית והמנועים לא שותים יותר או פחות,אלו אותם מנועים שמשתמשים בהם לדגמים רבים אחרים,בינהן מכוניות ספורט קטנות מידה,בכל מקרה כיום כבר נמכר רכב קרוס אובר של חברת טויוטה,הונדה ובקרוב של אודי ופולקסוואגן בטכנולוגית תא דלק (מנוע חשמלי ומנוע בנזין עובדים ביחד ויוצרים חסכון אדיר בצריכת הדלק והזיהום,בקרוב אצל כל החברות. אבל בכל מקרה מה הקשר לעיצוב? הכתבה לא מביאה בשורה? הכתבה מדברת על השינוי בעשור האחרון ועל ההמשך שבשינוי תפיסת העיצוב ולא במשבר הדלק ובעיות חנייה,מקומם בפורום אחר,תיכף תאשים את פיליפ סטארק בשימוש בחומרים בעלי משאבים קטנים.
 

dodsos

New member
טוב, מספר דברים.

טכנולוגיית תא דלק אינה שילוב של מנוע חשמלי ומנוע בנזין. שילוב זה נקרא מנוע היברידי. תא דלק - תא מימן , יוצר אנרגיה חשמלית בראקציה בין מימן לחמצן. כעת, מה הקשר לעיצוב? או! זה כל הקשר לעיצוב! יש להגדיר מחדש את הצרכים של המשתמש לאור המצב הנתון בעולם. רק לאחר מכן יתכן שינוי בעולם עיצוב הרכב שלא בהכרח קשור לכמה יפה או סטייליסטי הרכב נראה. בנוסף, רכב גדול ובטוח לנוסעים הוא לאו דווקא בטוח להולכי רגל. כשאומרים קרוסאובר, הכוונה אינה מזדה 5. השינוי בעיצוב הרכב בעשור האחרון? נראה כי מעבר למחשבה הבאמת מקורית במגאן סניק דור ראשון, גם רנו מתאמצת מידי להיות שונה - ולהלן החיתוך שעשו במגאן החדשה בחלון האחורי - אכן שונה, אך פוגע קשות בשדה ראיה , ובנפח הטענה.גם רנו הצליחה להסתןבב סביב הזנב של עצמה. ולא הכתבה לא מאלפת.
 

ELIERO

New member
אין טעם להמשיך

התשובה שלך אומרת הכל,סוג המנוע אינו קשור לעיצוב,מנוע היברידי או כל מנוע אחר לא גורם לצורך בשינוי קיצוני של עיצוב,שטות מוחלטת,כל רכב היברדי שנמכר היום לא שונה עיצובית בכלום מרכב בעל מנוע רגיל אלא אם כן הוא שונה במתכוון כדיי ליצור בידול כמו בטויוטה פריוס,ההונדה סיוויק ההיברדית לא שונתה בכלום למשל. רק מלקרוא את התאוריה שלך לגבי איך עיצוב צריך להיראות אני מדמיין עולם אפור ועצוב,חוץ מזה שאתה עוסק כבר לא רק בהעברת ביקורת על הכתבה אלא על כל עולם הרכב,יפה לך,אולי כדיי להפגיש אותך עם מעצבי העל של סדנת פינינפרינה האיטקית,מעצבי הבית של פרארי כדיי שתסביר להם שהם לא מבינים כלום ולך יש את הישועה,או יותר נכון רק ביקורת,אם לא הבנת הכתבה עסקה על השינויים שחלו ולא על טיבם,אתה לא במעמד לקבוע זאת! בטיחות ?! מסתבר שאי אפשר לנצח איתך,מאזדה 5 ניתנה כדוגמא לרכב בעל מרכב גבוה ולא קרוס אובר,הכתבה לא עוסקת ברכבי קרוס אובר אלא בשינוי התפיסה האומרת שעדיף לעצב מרכב גבוה שבין היתר התגלגלה. בטיחות הולכי רגל?,אני מוותר,שוב,אי אפשר לנצח,תתפלא אבל רב החברות לא שמות קצוץ (מלבד הונדה שעוסקת בכך שנים) וכך גם לא המעצבים,בטח שאי אפשר להתייחס לדבר שכזה (חשוב ככל שיהיה) או לזיהום או לצריכת דלק או לאיכות הריפוד ותפעול מערכת הסטריאו בכתבה כזו,הייתי מציע שתחזור לפרופורציות ותראה על מה דובר,לא מדובר בסקירת היסטוריית הרכב על כל גווניה ב-150 שנה האחרונות אלא בנגיעה אך ורק במה שנוגע לעיצוב בעשור האחרון בסגמנט המכוניות המשפחתיות\מנהלים. עיצוב המגאן פוגע קשות בשדה הראייה? אולי שדה הראייה לא אופטימלי אך לא שונה בהרבה (אם בכלל) משום רכב סדאן אחר,מפה ועד פגיעה קשה?,הפכת את הרכב המשפחתי הכי בטוח בעולם (שאפשר גם אם הקונה יהיה עיוור לקנות עם חיישני נסיעה לאחור לעזרה בחנייה)לסכנת נפשות,וגם אם הדבר היה נכון הרי שהמגאן ועיצובה לא הוזכרו אלא אחותה המוגבהת הסניק,שלה דרך אגב יש שדה ראייה משובח! רנו מסתובבת סביב הזנב של עצמה? אתה סתם מחפש סיבות להתעצבן וחבל,רנו ועוד איך פרצה דרך והמעצב שלה פטריק לה קווימה זכה לאין ספור שבחים,תארים ופרסים והטיעונים שלך לא רלוונטים לדגמים שעשו זאת ומוזכרים פה. הייתי מציע שתחזור לפרופורציות ותבין כמה שהטיעונים שלך עד כה לא קשורים בדבר וחצי דבר לכתבה ואת העובדה שאתה פשוט מחפש סיבות להיות צודק, אם הכתבה מאלפת בעינך או לא זו בעיה שלך אבל הטיעונים פשוט לא שווים התייחסות נוספת מצידי. יום טוב 15 שנה של עיצוב לרנו ופטריק לה קווימה: אתר רכבי תצוגה של רנו,מספקת כיום הכי הרבה רכבי תצוגה בתערוכות,משקיעה הון בעיצוב. להיכנס ל-MODELY ול-TAPETY בראש הדף, www.conceptcars.cz
 

dodsos

New member
אכן אין טעם להתווכח...

אבל רק קצת חומר למחשבה - לא נראה לך שאנחנו חיים בתקופה שבה הרכב צריך לקחת פחות מקום ממה שהוא תופס בחיינו? מחקרים מוכיחים שהנפט הולך להגמר תוך פחות מ-50 שנה. זה לא דבר חדש. תעשיית הרכב יודעת מזה כבר כמה שנים טובות, אבל איך שהוא היתה התעלמות לאורך השנים. מכוניות כיום נתפסות כמוצר צריכה לכל דבר. כל אותן הכלאות בין רכבים לא יוצאות מתוך מחשבה על השימושיות או על המצב.הכלאות אלה הן תוצר של חברות שמנסות לשרוד בשוק ומנסות להרויח כסף. אין בזה רע, אך אולי אפשר לתעל את הריווחיות למשהו קצת יותר מועיל מעוד ג'יפ גדול ויוקרתי. שוב, המחשבה הראשונית צריכה להיות שונה, עוד לפני סטיילינג. גם בפיניפארינה מבינים את זה,ההחלטה אצלם היא על מכונית ספורט, שמשדרת מה שהיא משדרת. גם אני אוהב מכוניות, וכואב לי לראות מה נעשה בעולם. אני אוהב לנהוג, אבל אין ברירה, העולם חייב להתעורר! הרי כבר היום את רוב הזמן בכביש אנחנו מבלים בפקק ובחיפוש אחר מקום חניה. צר לי, אבל , כן, אם נמשיך כך, העתיד אותו אני רואה, הוא אפור מאד. מנועים היברידיים הם כיום מאד פוליטיקלי קורקט, אבל לא ממש פותרים הרבה. פטריק לה קווימה וחבריו ברנו כמו גם כריס באנגל ועוד אי אילו מעצבי רכב כוכבים, הפ שמות חמים. בסופו של דבר אם ניקח את אותה ב.מ.וו או את הרנו, בבסיס, הן אותו דבר. אין הרבה שוני בין השתיים. ההבדל הוא בסטייל, ובקהל היעד. צר לי, אבל לא זה השוני שאני מחפש במכוניות. אולי אני נאיבי, אבל באמת אני רוצה לראות משהו אחר.
 
אגב מאלפת...../images/Emo97.gif

זה במובן שמראה זווית חדשה,מעניינת ומלמדת משהו ולא בעניין של מעלפת שאפשר להתעלף ממנה.. ואת זה לפחות לי היא עשתה. יכול להיות שמי שבקיא בעולם הרכב ידע את כל זה.לא נורא,זה בכל זאת היה מעניין! אשמח לקבל כתבות דומות בנושאי עיצוב שונים. יפעת שגב מנהלת הפורום
 
למעלה