עולם חדש של אולטראלייטים

עולם חדש של אולטראלייטים

השנה הובאו לאושקוש, לאזור האולטראלייטים, מספר דגמי מטוסים אירופיים שאינם עונם על ההגדרה של part103 , אך מאחר וממש בימים אלו מסתיים תהליך החקיקה של נושא המטוסים הספורטיביים הקלים, יבואניהם מצאו לנכון להציגם באזור האולטראלייטים הנמצא בחלק הדרומי של אושקוש. אני רוצה להביא את המאמר שהתפרסם בעיתון הוירטואלי של ה-EAA, המתאר את אותם מטוסים. כדאי לשים לב כי מטוסים אלו אינם עונים על ההגדרה המקובלת בארץ של אולטראלייטים (עד אלף לירות) אך אני תקוה כי, כחלק נוסף בפעילותו של ה-EAA הישראלי, נצליח לשכנע את המנהל גם לאמץ את החוק החדש הנוגע לאותם מטוסים קלים. http://www.airventure.org/2002/sat27/ultralight.html
 

רן בג

New member
לא רק שרובם עונים על התקנות..

אלא חלקם נמצא בארץ. כל האולטרלייטים האלה שוקלים 450 ק"ג הם דו מושביים וכן הלאה..זהו החוק האירופי לאזמים. פאר 103 מכסה רק את האולטרלייטים החד מושבים שמספרם בארץ זניח.הוא תקף בארה"ב בלבד מעולם לא התיחסו אליו בארץ. הבעיה של המטוסים האלה שהם קצת מהירים מהתקן ומהירות ההזדקרות שלהם כ-5 מיל מעל המותר בארץ..אם אתם מתכננים פעילות לשיכנוע המינהל לקבל איזה שהן תקנות כדאי שזה יהיה בשיתוף עמותת האזמ"ים. יותר מידי אנשים שהיה נדמה להם שהם יודעים את "הצרכים " עשו נזקים שעד היום הענף לא התאושש מהם.
 
נכון, רן.

וזה בדיוק מה שאנו שואפים: שיתוף פעולה בין כל העוסקים בתעופה הסםורטיבית! אם זו אגודת האז"מים או כל גוף אחר! אנו מאמינים כי שיתוף הפעולה וניצול הידע המקצועי שנצבר אצל כל גוף, בשטח פעילותו, יהיה המנוף שאיתו נוכל להרים את התעופה הספורטיבית למשהו שייתן לעוסקים בו את היכולת לפעול, להתקדם ולהגיע לרמה מקצועית כפי ש(אני מאמין) כולנו רוצים.
 

omni

New member
שיתוף פעולה

בכדי להגיע להיתקדמות כל שהיא בענפי התעופה השונים יש שתי דרכי פעולה עיקריות. 1. צריך להוציא את התעופה הספורטיבית ממנהל התעופה. הנכונות לכך קיימת במנהל התעופה אלא שאין בצד הספורטיבי אף אחד שמוכן לקחת את כל הענף אם כל המשמעויות והאחריות שיש בכך (אריאל כבר דשנו בעניין אצלי בבית). בכדי שניתן יהיה להוציא את (בואו נקרא לילד בשמו)האחריות האישית ממנהל התעופה ולקחת אותה על כתפינו,יש צורך לבצע חקיקה שתאמר (בגדול) שכל אדם אחראי באופן בלעדי למעשיו!(קיים משהוא דומה בעניין הצלילה הספורטיבית) אם זה יקרה ניתן יהיה להוציא את התעופה הספורטיבית מהמנהל, יהיה מי שיוכל לקחת את זה. 2. להשאיר את הכל בידי המנהל כמו שזה היום ולתקן את התקנות על מנת שיתאימו למציאות. פעולה זו נראית לי יותר קלה לביצוע, אלא שבכדי שזה יקרה יש צורך באדם אחד בעל שיעור קומה בכל הקשור לשכנוע אנשים, וכן שיש לו זמן אין סופי פנוי לצורך העניין, אני גם מכיר אדם כזה, אלא שלצערנו הוא נמצא בקנדה עד הקייץ הבא...כשהוא יחזור כדי לEAA ישראל ולאגודת התעופה הכללית ולאגודת האז"מ לשכור את שרותיו ועד אז להשתדל מאד לא לקלקל ולא להקפיץ עלינו כל מיני הוראות שעה
 
למעלה