עומר שפירא מזנקת היום לג'ירו נשים

ג'ירו איטליה לנשים, מרוץ הקטעים החשוב ביותר בלוח השנה של הנשים, יפתח היום במרוץ קבוצתי נגד השעון של 16.8 ק"מ, בעיר גרוסטו שבדרום טוסקנה. מסלול המרוץ השנה מתרכז בעיקר במרכז ובדרום איטליה (https://www.girorosa.com/page/default.asp?i_menuID=58014 ראו מפה בתחתית העמוד שבקישור). המרוץ כולל 9 קטעים ורובם בעלי מאפיינים הרריים. במרוץ משתתפות כל כוכבות רכיבת הנשים: ון פלויטן, ון דר ברגן, ספראט, ווס, דייגנן, מולמן, לונגו-בורגיני ונייביאדומה שמובילה את קבוצת קניון-סראם שבה רוכבת גם עומר שפירא. בכל קבוצה 6 רוכבות. לפני שנה ניצחה עומר יחד עם קבוצתה בקטע הראשון של נגד השעון הקבוצתי ובסיום המרוץ היא דורגה במקום ה-21 בדרוג הכללי. ניצחה ב-2019 ון פלויטן שהקדימה את ון דר ברגן ואת אמנדה ספראט. נייביאדומה סיימה חמישית. בהצלחה לעומר שפירא ולקבוצתה.
 

elsanto

Member
בהצלחה לעומר.
את רצינותה הוכיחה מזמן ועכשיו הזמן ללמוד עוד , ולרכוש נסיון .
אנמיק הוכיחה עד כמה שש כלצואחמול במנהרת רוח משפרים גם עומר יכולה .
ובענין אחר מיד אעלה שירשור חינוכי...
 
בקטע הראשון סיימה קבוצת קניון-סראם במקום השישי. בקטע השני, שחלקו בעבר בדרכי העפר הלבנות של טוסקנה, המוכרות גם ממרוץ סטראדה ביאנקה, וכלל עליות רבות מאוד ביחס לקילומטראז' של הקטע, ניצחה בצורה ברורה אנמיק ון פלויטן ועברה להוביל את המרוץ. עומר שפירא סיימה במקום ה-27 בפער של מעל ל-8 דקות, כשבת קבוצתה נייביאדומה סיימה שלישית. אין סרטונים מהמרוץ. ה-UCI פרסם סרט של דקה אחת: 20 שניות לפני המרוץ, 20 שניות המרוץ עצמו ו-20 שניות אחרי המרוץ, מה שנקרא "רוכבות במחתרת". היום שוב קטע גבעי שמסתיים בעיר אסיזי, בעלייה קצרה אך תלולה. לפי מה שהצלחתי להסתכל על המסלול בגוגל ויו - מגניבים את הרוכבות לאסיזי בדרך צדדית ברוחב של מדרכה שנמצאת מאחורי הבזיליקה המפורסמת של פרנציסקוס הקדוש ולא מצולמת אפילו בגוגל ויו, אבל אולי אני טועה.
 
בקטע 3 שהסתיים בעליה אכזרית באסיזי ניצחה מריאנה ווס. עומר שפירא הגיעה במקום ה-46 בפיגור של 1:09 דקות מהמנצחת. בדרוג הכללי ממשיכה להוביל אנמיק ון פלויטן שסיימה מספר שניות אחרי ווס. היום קטע 4, הקטע הארוך ביותר בג'ירו נשים השנה - 170 ק"מ, מאסיזי דרומה לטיבולי. מזג אוויר חם עם כ-30 מעלות. גם קטע זה רצוף עליות ומסתיים שוב בעליה של 2 ק"מ בשיפוע של 7.9%. שוב, המסלול בסיום הוא בסימטאות צרות - הפעם גם עם אבני מרצפות. רק שלא תיתקלנה בדרך בגברת עם סלים.
 
ניצחון של בריחה של שתי רוכבות בקטע 4 בג'ירו נשים. הדבוקה הניחה לשתי הרוכבות לפתוח פער גדול ובסוף ניצחה בקטע אליזבת בנקס. ון פלויטן נשארה מדורגת ראשונה ונייביאדומה עלתה למקום השלישי. עומר שפירא סיימה במקום ה-41 בפיגור של קצת פחות מ-2 דקות מהראשונות בדבוקה. היא ממוקמת במקום ה-27 בפיגור של 11:30 דקות. על פי התמונות שהתפרסמו היא עבדה כפועלת עבור נייביאדומה בחלק מהמרוץ. היום קטע 5 מתחיל ומסתיים בעיירה טרצ'ינה שעל החוף באמצע הדרך בין רומא ונפולי. הקטע מתאים לספרינטריות שיצליחו לצלוח טיפוס ארוך אך מתון יחסית באמצע המסלול. כל זאת במידה ולא תצא בריחה שתצליח לתפוס פער ולסיים ראשונה.
 

elsanto

Member
עם כל הרעש שסילבן עושה , השורה התחתונה היא :
הספורט מתקדם בזכות מספר רוכבות מוכשרות שהחלו דוקא מרכיבת שטח ,מהיסוד.
ובלי כל רעש וצילצולים...
והרוכבים:
בסדר גיא ניב רוכב בטור לא רע ,אז:
עדיין רוכב ישראלי בטור זו לא מטרה ספורטיבית.
קידום הענף היא מטרה , ולצורך הזה הרוכבות מוכיחות כי צריך לעבוד אחרת.
 
מובילת המרוץ, אנמיק ון פלויטן, הייתה מעורבת בנפילה רבת משתתפות כ-1 ק"מ לסיום קטע 7. היא שברה את מפרק שורש כף היד וכנראה לא תזנק לקטע 8 היום. יחד איתה היו מעורבות בנפילה אמנדה ספראט שככל הנראה גם תפרוש, מריאנה ווס, עומר שפירא ומספר רוכבות נוספות. ככל הנראה הפציעה של הרוכבת הישראלית איננה רצינית והיא תמשיך במרוץ. נרשם לה ולרוכבות האחרות שהיו מעורבות את הזמן של הרוכבת שסיימה במקום השלישי, פיגור של 3 שניות אחרי המנצחת, לוטה קופקי מקבוצת לוטו סודאל. כרגע עומר מדורגת במקום ה-22 בדרוג הכללי, ואם אכן תזנק ואחרות תפרושנה היא אמורה להתקדם בדרוג. קטרינה נייביאדומה מקבוצת קניון-סראם אמורה לרכוב בקטע 8 היום עם החולצה הוורודה של מובילת המרוץ. שני הקטעים שנותרו במרוץ שייערכו באזור שממזרח ומדרום לנאפולי, הם בעלי אופי הררי ויסתיימו בעליות משמעותיות. הקטע היום הוא באורך של 91.5 ק"מ ומסתיים בעליה תלולה של 3.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 12.6%. עומר שפירא תצטרך,יחד עם חברותיה לקבוצה, לנסות ולהוביל את נייביאדומה לשמירה על חולצת המובילה. משימה לא פשוטה כשאנה ון דר ברגן מפגרת אחריה בפחות מ-20 שניות וגם רוכבות אחרות לא נמצאות במרחק רב מאחור.
 
הסתיים ג'ירו הנשים של 2020 בניצחונה של אנה ון דר ברגן לפני קטרינה נייביאדומה ואליזה לונגו-בורגיני. עומר שפירא סיימה במקום ה-29 בפיגור של מעל ל-21 דקות מהמנצחת. בקטע ה-8 היא פיגרה אחרי המנצחות בכ-10 דקות, אם בגלל שסייעה למובילת הקבוצה נייביאדומה ואם בגלל הנפילה שלה בסיום הקטע שלפני כן. בקטע האחרון היום היא הצטרפה לבריחה גדולה של כ-20 רוכבות שהסתיימה בניצחון הבריחה, אך סיימה רק מעט לפני המובילות בדרוג הכללי שהגיעו 3 וחצי דקות אחרי המנצחת בקטע.
המקום השני של נייביאדומה הוא הישג מצוין לקבוצה וייתכן כי בא על חשבון הישגיה האישיים של עומר. אבל צריך להיות ריאליים, גם אם היא הייתה מתחרה באופן אישי לחלוטין, ללא סיוע לנייביאדומה, לא הייתה משיגה תוצאה טובה בהרבה ממקום 20 בדרוג הכללי.
 

elsanto

Member
עשרים בכלל לא רע.
החשוב עקומת השיפורמשנה לשנה .
נראה טוב מאד.
ושנית אני חולק עליך ,ממתי אופניים הוא ספורט אישי .
תפקידה והנדרש ממנה ברורים
ומבוצעים על הצד הטוב ביותר.
זהו בדיוק ההבדל בין גיא ניב שרוכב בחסדי סילבן לעומק הרוכבת.בזכות עצמה .
למה סילבן לא מבין את הברור מאליו לא ברור לי.
כי הנה הדוגמא שאין כל צורך הטובות כדי לקדם ספורט ישראלי נהפוך הוא.
 
למעלה