עונה רביעית- פרקים 1-4
אז מסתבר שוואנס הסתיימה לה כבר, ובמקומה משדרים סדרה בת לפרוזן. לא בדיוק מה שחיפשתי לראות. בפרק הראשון עוד קיבלתי את זה טוב, אלסה ואנה בלייב דווקא די מצאו חן בעיניי, הסיפור שלהם היה מעניין והנחתי שהמינון הפרוזני הגבוה הוא רק לפתיחה ועוד יירד בהמשך.....
במקום זה הוא רק עולה ודמויות פרוזן מקבלות פרקי פלאשבאקים שלמים רק שלהם. גם ככה יש בוואנס כ"כ הרבה דמויות שלא התייחסו אליהן מספיק, שכדאי עוד לפתח ועכשיו פשוט זורקים את כולן לעזאזל ומחליפים לי את הדמויות שהכרתי ואהבתי באנה ואלסה (שזה עוד מילא) וכריסטוף וסוואן והאנס ואחים של האנס וטרולים אעאעאעאע מוגזם!!!
ומלכת השלג הזאת גם כן, בשביל מה צריך אותה?? למה אי אפשר לעשות סיפור על הרפתקאותיה של אלסה (ושאר דמויות המשנה שפעם היו ראשיות) בחיפושים אחרי אנה? מי אמר שתמיד חייבים נבל? ואם חייבים, למה לא לקחת מישהו מהמלאי הקיים?
מעבר לכל זה התחושה שקיבלתי, לפחות בינתיים שממש זרקו בכתיבת הפרקים, יותר מדי דברים לא מסתדרים, בעיות שיכולות להיפתר בקלות מסתבכות סתם, דמויות לא מתנהגות בהגיון. חלק מהדברים עולים לי לראש:
כשאנה מגיעה ליער המכושף היא מחפשת במיוחד את דיוויד כדי ייתן לה לישון אצלו לילה אחד ואח"כ היא תמשיך לדרכה. למה היא צריכה לישון דווקא אצל דיוויד בלילה הראשון? איפה היא התכוונה לישון בשאר הלילות? לאן היא התכוונה ללכת בכלל אם רות' לא היתה מספרת לה במקרה על רמפל?
וביינתיים בהווה... אם רובין יודע שהנשיקה שלו לא עבדה כי זו לא אהבת אמת- למה הוא לא מביא את רונלד לנשק אותה? ולמה אף אחד לא פונה לגולד? שאלו אותו אם הוא מכיר את אלסה, ענה שלא וזהו, תודה ושלום. יש לכם גם מריאן קפואה, מלכת שלג מרושעת, למה לא לבקש עזרה? הוא בכל זאת הבנאדם הכי חזק בסטוריברוק! היחיד שחושב לפנות אליו (ולמעשה לא מפסיק לשגע אותו) זה הוק. וגם זה תמוה. הוא היה עם המשלחת שהאמינה שגולד לא יודע שום דבר על אלסה כי בל אמרה לו עם הפיון להגיד אמת. אח"כ הוק חושף שהוא יודע שזה פגיון מזויף וסוחט אותו כד ש... יעזור לאלסה לגלות מי הקפיא את את מריאן. אז הוק כ"כ בענייני של לעזור בפרשת פרוזן, למה לא להוציא מגולד את האמת על אלסה?
למה גולד לקח איתו את הוק לראות איך הכובע בולע את השולייה? אם גם ככה הןא עשה קסם כדי להוציא את עצמו מהקלטת, לא יותר הגיוני לא לקחת את הוק ואז לעשות קסם כדי שהוק יופיע בקלטת? ומאיפה בכלל צצה הקלטת הזאת, האם גולד הציב מצלמות?
הקופסה הזאת עם כובע שגולד מצא- אם היא כ"כ עוצמתית ורצינית למה היא סתם זרוקה לה בבית נטוש? ואם בפעם הראשונה הוא היה צריך דמעה של אנה כדי להפעיל את הכובע, איך בהווה הוא הצליח לבד?
רג'ינה ממש איכזה אותי. למה היא עוזרת להציל את מריאן??? תתאפסי על עצמך, אישה! רק היית צריכה להגיד שאין לך מה לעשות= מריאן מתה= לא אשמתך= יש לך את הסוף הטוב שלך!
אני ממש ממש מקווה שהרעיון המטופש הזה למצוא את הסופר ולשנות את הסוף שלה זה רק חוסר מחשבה ונואשות מצידה ולא שיתברר שבאמת ככה זה עובד. אני לא מוכנה לקבל את זה שכולם שם מאושרים רק בגלל שמישהו אלמוני החליט שהם יהיו. ובכלל, כשאמה והוק חזרו לעבר הראו איך הספר נמחק מעצמו וכשהם חזרו להווה הספר שוב נכתב מעצמו בהתאם למה שקרה, אז למה שיהיה לו איזשהו סופר?
הנרי משתמש בזכר של אבא שלו כדי לרמות את גולד
איכסה עליו
דבר קטן אחרון, כל פעם שמראים את בל (כלומר, אף פעם) אני תוהה מה השכר של אמילי. אני חושבת ששאר הניצבים צריכים לשבות ולדרוש השוואת תנאים, לא מגיע לה יותר מהם...
אז מסתבר שוואנס הסתיימה לה כבר, ובמקומה משדרים סדרה בת לפרוזן. לא בדיוק מה שחיפשתי לראות. בפרק הראשון עוד קיבלתי את זה טוב, אלסה ואנה בלייב דווקא די מצאו חן בעיניי, הסיפור שלהם היה מעניין והנחתי שהמינון הפרוזני הגבוה הוא רק לפתיחה ועוד יירד בהמשך.....
במקום זה הוא רק עולה ודמויות פרוזן מקבלות פרקי פלאשבאקים שלמים רק שלהם. גם ככה יש בוואנס כ"כ הרבה דמויות שלא התייחסו אליהן מספיק, שכדאי עוד לפתח ועכשיו פשוט זורקים את כולן לעזאזל ומחליפים לי את הדמויות שהכרתי ואהבתי באנה ואלסה (שזה עוד מילא) וכריסטוף וסוואן והאנס ואחים של האנס וטרולים אעאעאעאע מוגזם!!!
ומלכת השלג הזאת גם כן, בשביל מה צריך אותה?? למה אי אפשר לעשות סיפור על הרפתקאותיה של אלסה (ושאר דמויות המשנה שפעם היו ראשיות) בחיפושים אחרי אנה? מי אמר שתמיד חייבים נבל? ואם חייבים, למה לא לקחת מישהו מהמלאי הקיים?
מעבר לכל זה התחושה שקיבלתי, לפחות בינתיים שממש זרקו בכתיבת הפרקים, יותר מדי דברים לא מסתדרים, בעיות שיכולות להיפתר בקלות מסתבכות סתם, דמויות לא מתנהגות בהגיון. חלק מהדברים עולים לי לראש:
כשאנה מגיעה ליער המכושף היא מחפשת במיוחד את דיוויד כדי ייתן לה לישון אצלו לילה אחד ואח"כ היא תמשיך לדרכה. למה היא צריכה לישון דווקא אצל דיוויד בלילה הראשון? איפה היא התכוונה לישון בשאר הלילות? לאן היא התכוונה ללכת בכלל אם רות' לא היתה מספרת לה במקרה על רמפל?
וביינתיים בהווה... אם רובין יודע שהנשיקה שלו לא עבדה כי זו לא אהבת אמת- למה הוא לא מביא את רונלד לנשק אותה? ולמה אף אחד לא פונה לגולד? שאלו אותו אם הוא מכיר את אלסה, ענה שלא וזהו, תודה ושלום. יש לכם גם מריאן קפואה, מלכת שלג מרושעת, למה לא לבקש עזרה? הוא בכל זאת הבנאדם הכי חזק בסטוריברוק! היחיד שחושב לפנות אליו (ולמעשה לא מפסיק לשגע אותו) זה הוק. וגם זה תמוה. הוא היה עם המשלחת שהאמינה שגולד לא יודע שום דבר על אלסה כי בל אמרה לו עם הפיון להגיד אמת. אח"כ הוק חושף שהוא יודע שזה פגיון מזויף וסוחט אותו כד ש... יעזור לאלסה לגלות מי הקפיא את את מריאן. אז הוק כ"כ בענייני של לעזור בפרשת פרוזן, למה לא להוציא מגולד את האמת על אלסה?
למה גולד לקח איתו את הוק לראות איך הכובע בולע את השולייה? אם גם ככה הןא עשה קסם כדי להוציא את עצמו מהקלטת, לא יותר הגיוני לא לקחת את הוק ואז לעשות קסם כדי שהוק יופיע בקלטת? ומאיפה בכלל צצה הקלטת הזאת, האם גולד הציב מצלמות?
הקופסה הזאת עם כובע שגולד מצא- אם היא כ"כ עוצמתית ורצינית למה היא סתם זרוקה לה בבית נטוש? ואם בפעם הראשונה הוא היה צריך דמעה של אנה כדי להפעיל את הכובע, איך בהווה הוא הצליח לבד?
רג'ינה ממש איכזה אותי. למה היא עוזרת להציל את מריאן??? תתאפסי על עצמך, אישה! רק היית צריכה להגיד שאין לך מה לעשות= מריאן מתה= לא אשמתך= יש לך את הסוף הטוב שלך!
אני ממש ממש מקווה שהרעיון המטופש הזה למצוא את הסופר ולשנות את הסוף שלה זה רק חוסר מחשבה ונואשות מצידה ולא שיתברר שבאמת ככה זה עובד. אני לא מוכנה לקבל את זה שכולם שם מאושרים רק בגלל שמישהו אלמוני החליט שהם יהיו. ובכלל, כשאמה והוק חזרו לעבר הראו איך הספר נמחק מעצמו וכשהם חזרו להווה הספר שוב נכתב מעצמו בהתאם למה שקרה, אז למה שיהיה לו איזשהו סופר?
הנרי משתמש בזכר של אבא שלו כדי לרמות את גולד
דבר קטן אחרון, כל פעם שמראים את בל (כלומר, אף פעם) אני תוהה מה השכר של אמילי. אני חושבת ששאר הניצבים צריכים לשבות ולדרוש השוואת תנאים, לא מגיע לה יותר מהם...