עונה 7 פרק 5 - דיון מרוכז

הסיכום שלי

פרק רגוע, אחרי פרק עמוס באקשן. לא בהכרח רע, אבל העונה עמוסה (מה אני מתלונן, אני יודע מה הולך להיות...).

אהבתי במיוחד את הרמיזות והקריצות לקוראי הספרים ולמעריצי הסדרה, דברים שמי שסתם צופה לא יכיר:
  • הפטיש של גנדרי, מחווה ברורה לפטיששל רוברט באראתיאון. לא הופיע מפורשות בסדרה ככל הידוע לי.
  • האזכור של ג'ני מאולדסטונס (אבניקדם), הקשורה לאסון סאמרהול, וכנראה גם הרוח מלב גבוה. לא הופיע כלל בסדרה.
  • דאבוס אמר לגנדרי "חשבתי שאתה עדין חותר" - אזכור לבדיחת רשת ותיקה אצל המעריצים לגבי ההיעלמות של גנדרי
אהבתי את התרגיל של אצבעון. בפרקים האחרונים הוא היה יותר ויותר הפראייר שהכריע את קרב הממזרים אבל לא הרוויח מזה כלום (מצד שני מה שהודלף לגבי ההמשך די מאכזב אותי). עכשיו הוא הוכיח אצ עצמו כמאסטר שהוא אמור להיות.

התרת נדרי הנישואין שהוזכרה מעניינת אותי מאוד בהקשר של הספרים. מרטין אגב התייחס בשאלה לגבי גירושין בווסטרוז, והשיב שגירושין הם דבר שלא נשמע כמוהו בווסטרוז (בערך כמו המצב באנגליה הקתולית, רק ששם הגירושין היו אופציה מספיק ידועה כדי לגרום להנרי השמיני לנטוש את הקתוליות). קודם כל, האפשרות להתיר נישואין לרעיה חיה ובריאה בלי לדבר איתה בלל. שנית, העודה שמלומד ביצע את ההתרה, בחירה מוזרה בהתחשב באופי הדתי של טקס הנישואין, גם בווסטרוז. ושלישית, העובדה שהתרת הנישואין בוצעה ותועדה ואף מלומד לא חשב לעשות מזה עניין. נסיך הכתר מתיר את נישואיו? איזה מלומד ווסטרוזי שקורא את המילים הללו לא ינסה לחקור יותר?

בכל מקרה פרק מצויין.
 
לעניין ההתרה

שטות מוחלטת. מההתחלה ועד הסוף. אין לזה שום הצדקה הגיונית. נוגד את החוקים, נוגד את ההגיון ונוגד את מה שהכרנו מהדמות של ראיגאר.
&nbsp
למה צריך את זה בכלל? אם רוצים שג'ון לא יהיה ממזר, אפשר להכשיר אותו בצו מלכותי בקלות, או לשאת אשה שנייה כמנהג הטארג'.
&nbsp
לעומת זאת, להתיר נישואין אם אשה שלא עשתה לו כל רע (למעט העובדה שאולי היא איננה יכולה להעניק ילד נוסף) ולהמריד עליך את בעלי הברית הטבעיים היחידים שלך בפתחו או בעיצומו של מרד, זה גם מטומטם וגם מרושע, שתי תכונות שאנו לא מצפים למצוא אצל ראיגאר.
&nbsp
ואם הסיבה להולדת ג'ון קשורה לנבואה עתיקה (לדרקון יש שלושה ראשים) אז אפשר גם להשאיר אותו במעמד ממזר- הנבואה לא צריכה להתחשב בחוקי השבעה...
&nbsp
לעניין המלומד- בסדרה הרבה פעמים מלומד החליף ספטון (כמדומני שפייסל מחתן בספט העליון) - כדי להקל על הצופים שHBO מניחים (כנראה בצדק) שהם פגועי מוח.
 
הטארגאריינים הפסיקו עם הביגמיה כבר מאות שנים

מאיגור האכזר, המלך השלילי בשושלת, והבן של איאגון הכובש היה האחרון שנשא שתי נשים, נישואין שנערכו בטקס ואליריאני כי אף ספטון לא היה מוכן לערוך אותם, והובילו להגלייתו של מאיגור ובהמשך למרד של מסדרי אבירי האמונה נגד הכתר. הטארגאריינים ניצחו ופיזרו את המסדרים, אבל הם למדו את הלקח.

בכל מקרה באמת מעניין אם התרת הנישואין היא משהו שמרטין חשב עליו או משהו של הסדרה בלבד. לגבי איחוד התפקידים בין הספטון למלומד - צודק, שכחתי. אגב, טוב לראות אותך פה.
 
הממזרות איננה תוצאה של חוקי השבעה

הממזרות היא תוצאה של כל אחד שנולד מחוץ לנישואין מוסדרים.
זה לא משנה אם הנישואין נערכו כמסורת הצפון, הדרום או דורן.
 
לא בכל מקום/זמן מוסד הנישואין תקף.

ולכן לא ברור שהנבואות (על נסיך שהובטח או אחרות) מתייחסות למוסד הנישואים כפי שהוא מוכר בזמן הזה (של הספרים)
 
אפילו אצל הדותראקים יש סוג של מוסד נישואין

אבל אני לא מבין מה הקשר בין נישואין לנבואת הנסיך שהובטח. מעולם לא ראיתי שם שום איזכור או קישור למוצאו של הנסיך, או לנישואין כלשהם.
 
בדיוק בתקופה שנוצרה אולי בכלל הייתה רלבנטית לאלים העתיקים

מה לשבעה ולזה? צריך לוח זמנים לראות אם בכלל רלבנטי ומתי השתרשה האמונה- ובמקרה כזה ספטון או מלומד להתרה בכלל לא משנה כלל .
גם יש צד לנבואה שעוסק "בקבלה" של הציבור כתנאי מחייב להגשמתה -
למשל למלוכה ולא רק מעשי האדם ואולי במובן הזה היא יכולה "להתאים" את עצמה לאמונה בשבעה במידה ו... דרושה כזו שם.
 
בקשר להתרת הנישואין

לא מלומד ביצע את ההתרה אלא ספטון. ספטון מיינארד.
העניין הוא שאם זכור לי, בספרים ספטון מיינארד זה הקיפח ההוא שמסתובב באזור הקלשון עם כלב והתפוזים שלו. לא?
 
צודק

והאמת היא שלא ממש הגיוני שהספטון העליון יתעד כל דבר כמו המלומדים, או שהספר שלו יגיע למצודה. ראיתי גם ברשת שהספטון העליון תמיד זונח את שמו והוא נרא רק הספטון העליון, ואם צריך להבדיל בין ספטונים עליונים שונים עושים את זה לפי תארוך הקדנציות שלהם. לכן "הספטון העליון מיינארד" שמוזכר בסדרה לא לגמרי ברור.

בקלשון עם הכלב מסתובב הספטון מריבאלד, לא מיינארד.
 
מיינארד זכור לי מן הספרים

אולי אחד המועדפים על סרסיי לפני שהדרור העליון הדיח אותם.

אבל ספרים רבים נכתבו על ידי ספטונים ומופיעים בספריות שונות. כך טיריון מציין כי אחד הספרים המרחיבים ביותר במחקר על דרקונים נכתב על ידי ספטון.
 
למעלה